joi, 31 mai 2012

Falimentul administratiei Ciuhandu

Falimentul administratiei Ciuhandu 31 Mai 2012 / de: Ino Ardelean Mare dreptate au avut făuritorii democrațiilor occidentale când au limitat accesul la anumite funcții la două mandate. Știau ei ce știau că permanetizarea la putere naște monștri și multă corupție. Și dacă nu corupție, măcar blazare și „miserupism”. Așa se întâmplă lucrurile și în Primăria Timișoara condusă de patru mandate de Gheorghe Ciuhandu. Dacă în primele mandate s-a mai făcut câte ceva, în ultimul timp instituția a devenit un poligon de încercare pentru tot felul de experimente suspecte. Acolo se ajunge când îl pui pe prietenul fiului șef la Urbanism, fiu care are afaceri în domeniu. Și faci asta cu riscul de-a pierde un proces, așa cum s-a și întâmplat de altfel, și a desființa o întreagă direcție. Prietena soției are în subordine o ditamai direcție, specializată în trimis scrisori la orașele înfrățite. Unchiul viceprimarului moștenitor ajunge șef la Patrimoniu, înlocuind un fost director bolnav de DNA-ită. Fiica secretarului este notărița oficială a instituției. Vorba vine instituție, că acolo e o ditamai șandrama. Creându-se aceste îmbârligături, normal că nu mai poți să-i spui șefului de la Mediu că se poate cumpăra firul de iarbă mai ieftin de un euro bucata, că imediat îți amintește că un constructor cu nume de monedă braziliană, abonat la banii primăriei, inclusiv parcuri, ți-a ridicat casă la Șag. Nu poți să-i spui secretarului că fiica are tarife prea mari, că ți-o întoarce prompt că îl doare mâna de câte autorizații a semnat peste rând pentru o firmă de arhitectură și făcut PUZ-uri. Nu-i mai poți spune la șefului de la Drumuri să înceteze coțcăriile, că poate își aduce aminte de o afacere cu troleibuze, un Motan coleg de partid și o firmă mare din Cehia. Nici că mai contează că tot ce se achiziționează e mult mai scump decât în orice oraș, că am ajuns ca în țara băgrinului să cumperi salcâmi din Olanda la prețuri astronomice, că aduci bolovani din Grecia, când un județ vecin e celebru în lume pentru carierele pe care le are. Astfel s-a ajuns ca monumente istorice să facă loc palatelor cu turnulețe, că spitalele au ajuns pe mâna țiganilor, că în buricul târgului se ridică acvarii de neam prost. „Noi facem administrație, nu politică”, auzim tot mai des. Nu zău, pe bune? Dacă nu ai lua-o ca pe o glumă proastă, ai întreba: care administrație? În folosul cui? Al unor găști puse pe căpătuială? Că un om simplu până își scoate cea mai mică autorizație din primărie ajunge la pensie, dacă nu în cimitir. Evident, dacă se încăpățânează să nu dea șpagă sau să apeleze la pile. Care administrație? Și un primar din Adunații Copăceni are probabil o mai largă viziune decât marii noștri edili. Să transformi centrul Timișoarei în Strehaia Banatului numai administrație nu este. Să iei bani cu japca pentru parcări inexistente, nu aduce a administrație, ci haiducie pe invers. Adică iei de la cei săraci și mulți, ca să-i dai celor bogați și puțini. Mulți vor spune că s-au mai făcut unele lucruri. Normal că s-a mai cârpit câte ceva. Era chiar culmea ca la un buget de 300 de milioane de euro anual, să nu se facă nimic. După 16 ani de administrație Ciuhandu, Primăria Timișoara a ajuns să fie un mare bâlci (nu chiar al deșertăciunilor), în care fiecare face ce îl taie capul. Un bâlci în pragul falimentului. Și moral și de tot felul. Și în care procurorii DNA încep să se simtă ca acasă.

Ciuhandu pregatea mega-tunul tramvaielor

Administratia Ciuhandu pregatea mega-tunul tramvaielor 31 Mai 2012 / de: Iulia Avram Exact dublu decât la Cluj! Cu atât intenționa administrația Ciuhandu să achiziționeze 15 tramvaie. Pe clujeni i-a costat 1,5 milioane de euro garnitura, în timp ce, la Timișoara, prețul uneia ajunge 3,1 milioane de euro. Nu e prima dată când se fac astfel de achiziții. La fel s-a procedat și când au fost cumpărate troleibuze din Cehia și autobuze din Turcia. Afacerea poate rămâne în piciore cu o singură condiție: continuitate la primărie. La sfârșitul anului trecut, Consiliul Local Timișoara a aprobat contractarea unui împrumut de 50 de milioane de euro, în vederea achiziționării a 15 tramvaie. Propunerea a fost făcută de primarul Gheorghe Ciuhandu, iar o dată chiar a căzut la vot. Municipalitatea a insistat și, în cele din urmă, proiectul a trecut, cu sprijinul PD-L, partid aparent era în opoziție. Doar liberalii s-au abținut la vot. Prețul estimat pentru cumpărarea unui tramvai a fost de 2,5 milioane de euro plus TVA. Altfel spus, în jur de 3,1 milioane de euro. Mai exact, proiectul prevede 46,6 milioane de euro pentru achiziționarea a 15 tramvaie, 1,9 milioane de euro pentru modernizarea Depoului 2 din Dâmbovița și 1,5 milioane de euro pentru dotări tehnice pentru mentenanță. Problema este că și alte orașe au achiziționat tramvaie. De exemplu, Cluj-Napoca, oraș căruia i s-a pus eticheta de „centrul corupției” PD-L din țară, cu primar arestat în acest moment. Așa „corupți” cum sunt, clujenii au achiziționat tramvaie cu 1,5 milioane de euro, inclusiv TVA. Prima garnitură a ajuns miercuri la Cluj, municipalitatea plătind 18 milioane de euro pentru 12 tramvaie. Culmea, tramvaiele de la Cluj , fabricate în Polonia, sunt colorate în violet! Orice comentariu e de prisos. Eventual, am putea aminti că Timișoara a cumpărat, prin așa-zisa „afacere Skoda”, troleibuze de două ori mai scumpe decât prețul pieței și autobuze Mercedes de 1,7 ori mai scumpe decât la Szeged. Proiectul cu achiziționarea tramvaielor poate fi dus la capăt, dacă timișorenii doresc continuitate la alegerile din 10 iunie, pe filiera MotorOrza. Se schimba garnitura la primarie si incep sa iasa la iveala smenurilelui don gigi. De un an de zile in blog ridicam problemele RATT, dar eram ca Don Quijote, ma luptam cu morile de vant. Sper ca in primul CLT al noilor alesi sa gasesc pe ordinea de zi cererea de demisie a directorului RATT şi un audit financiar la regia de transport

marți, 29 mai 2012

CATE PERSONAJE RECUNOASTETI

Campania electorala agresiva, multimea de afise si bannere de pe blocurile din Timisoara, schimbarile surprinzatoare de situatie, candidatul bolnav de inima, gelul estompator, etc, toate devin obiectul unei analize pe care o face Hitler.
Fuhrerul trece prin mai multe stari, de la neincredere la furie si mai apoi la resemnare.
Stiti cine este"Fuhrerul"?

Modul in care popa vede rentabilizarea regiei IV







3.  Pentru a pune mana pe un comision gras popa incerca sa cumpere tramvaie noi. Incepan cu 2009 popa a sistat mentenanta la parcul de tramvaie, aducandul in starea actuala cu:
·         vagoane fara ITP,
·          cu automate (sigurante automate) nefunctionale,
·         cu instalatia electrica la pamant -  aparand in traseu incendii si cazuri de electrocutare a calatorilor.    

Neexecutandu-se lucrari de mentenanta a instalatiei electrice s-au distrus (ars) transbonderele (dispozitivele de comanda a macazelor automate)existente pe tramvai (au fost montate 85buc) Costul unui transponder este de  4000 euro/bucata.                                                                                   Nu cred ca cineva a calculat pierderea...
·         cu pantografele nereglate la presiunea pe care trebuie sa o aiba pe firul de contact
·         cu bandajele pline de plainetati, care duc la aparitia uzurii ondulatorii in linie
Prin politica dusa cu premeditare de popa s-a ajuns ca de la un parc circulanr de 80-100 trenuri de tramvai  sa se ajunga la un parc circulant de 45-55 vagoane de tramvai. Aceasta politica de distrugere a transportului electric cu tramvaiele a fost intarita de fituicile din Timisoara platite cu bani grei de popa, care in loc sa analizeze cauzele tipau in gura mare ca se circula cu vagoane vechi.  Cel mai grav lucru este ca in CLT s-a votat cumpararea de tramvaie moi (50.000.000 euro) fara a se face lucrarile necesare pentru ca aceasta investitie sa poata fi functionala:
·         nu s-a finalizat amplasamentul si proiectul unui depou modern de tramvaie
·         nu s-a facut nimic pentru modernizarea depoului din Dambovita – refacerea totala a liniilor de tramvai a stalpilor si firului aerian, modernizarea halei depoului




·         redeschiderea depoului din Take Ionescu 83
·         continuarea modernizarii a inca 40 km linie cale contact
·         lucrari de modernizare si investitii la substatiile de transformare redresare.
Fara executarea acestor lucrari, a cumpara de tramvaie ar fi echivalent cu a face foc cu bancnote in loc de lemne