duminică, 30 septembrie 2012

Don Quijote si morile de vant




Nu pot sa-mi explic de ce intodeauna cand  incepe o investitie  nu exista o analiza reala si exacta a situatiei ?                                                                                                                                          In Timisoara s-a inceput in 2000  modernizarea liniilor detramvai un prim pas pentru un transport european. In loc sa incercam sa finalizam ce s-a inceput, in ultima perioada a erei Ciuhandu au incercat sa se demareze lucrari noi aberante. De asemenea Ciuhandu dorea sa cumpere si 30  tramvaie noi, fara a exista un depou adecvat in care sa se faca o intretinere normala si fara a avea toate liniile de tramvaia pregatite pentru a permite circulatia noilor tramvaie.
In acest material doresc sa discutam despre linia de troleibuz catreDumbravita care probabil in 05.10.2012 va primi ultimul aviz si se va demara actiunea de  obtinere a fondurilor europene, iar daca vor veni, se vor demara lucrarile.
 Conform unui document al directiei drumuri si transporturi al municipiului Timisoara, semnat in toamna lui 2010 se dorea extinderea retelei de troleibuz dinspre Timisoara cu urmatorul amplasament: DJ691 de la intersectia str. I. I. de la Brad cu Calea Lipovei pana la Dumbravita (traversarea localitatii, cu bucla de intoarcere).                                                                                 CONSILIULUI LOCAL TIMIŞOARA prin hotararea 392-13.12.2011 a aprobat proiectul "Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa"  cu 3700 m şi realizarea a 12 staţii  în parteneriat cu comuna Dumbrăviţa, cu o contribuţie iniţială de cca. 8 milioane de lei din cei aproape 14 milioane care reprezintă valoarea totală a proiectului. CJT si-a dat acordul pentru acest proiect, fiind vorba despre transport de persoane între localităţi timişene.                                                                    Conform datelor prezentate de Primăria Timişoara, datorită societăţilor comerciale existente în Dumbrăviţa, care reprezintă cca. 2800 de locuri de muncă, fluxurile de călători zilnice se situează în jurul valorii de 2500 de persoane. De asemenea dinspre Dumbrăviţa către Timişoara sunt generate alte 4000 de deplasări zilnice atât pentru muncă şi educaţie, cât şi deplasările în scop personal.                                                                                                                                                                     Prin  Hotararea Consiliului Local 99/14.09.2012 se reaproba proiectului complex de investiţii "Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timişoara - Dumbrăviţa"), a documentaţiei tehnico- economice şi a analizei cost - beneficiu, a cheltuielilor legate de proiect ce revin Municipiului Timişoara, precum şi aprobarea participării în parteneriat a Municipiului Timişoara, în calitate de lider de proiect, în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1. - "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1. - "Planuri integrate de dezvoltare urbană", Sub-domeniul: "Poli de creştere".
E regretabil ca demararea unui astfel de proiect se face fara aexista cel mai elementar studiu de piata. Conducerea RATT, ca in todeauna in ultimii 4 ani, a dat dovada de o totala lipsa de profesionalism. In loc sa puna in functiune, din data de 13.12.2011 viitoarea linie detroleibuz, fosindu-se de caracteristicile noilor troleibuze – motor dual, electric si termic – pentru a vedea daca investitia va fi rentabila - sau rezumat numai sa  pastoresc biserica din Take Ionescu 83.                                                                                                                                   Dupa parerea mea deplasarile precizate in studiul primariei nu vor fi ca cele prezentate si nu vor fi constante pe toata durata zilei. E interesant daca firmele din zona vor renunta la transportul organizat de ei, pentru transportul public.  Dupa parerea mea e posibil ca in aceasta peroioada de criza, cand RATT are datorii imense, dupa ce se va realiza acesta investitie, daca se va realiza,  se va consta ca linia de troleibuz merge in pierdere si se vor cauta solutii.  Rezultatul e posibil sa fie si inchiderea liniei, iar firele de cupru vor avea toata sansa ajunge la centrele de colectare...
In afara lucrarilor de pozarea stalpilor si intinderea retelei de contact vor trebui executate si lucrari de alimentare a retelei de contact cu energie electrica. La o lungime de 3 700 m vor trebui sa existe cel putin patru sectoare. Deoarece in substatia de transformare-redresare nr.4 nu mai exista celule libere, va trebui o noua substatie de redresare sau modernizarea substatiei existente.  Deoarece nu am vazut proiectul tehnic nu stiu daca acestelucrari sunt cuprinse, dar cunoscand persoanele care s-au ocupat de proiectul tehnic ma indoiesc.
Tot ce e scris aici e valabil si pentru ghiroda
     Am scris acest articol exact ca un Don Quijote, deoarece sunt convins ca singurul lucru pe care il voi realiza va fi sa ma lupt cu morile de vant J ( e un zambet foarte amar) 


joi, 27 septembrie 2012

Gura bate fundul


Si minciuna e vorba, dar vemea descopera adevarul.
         In Triumviratul nostru care o fi "SULA" ? 

Articol comentat si preluat din Tion

Reprezentanţii fostei administraţii Ciuhandu spun că faptul că Primăria Timişoara are datorii ce derivă din subvenţii neachitate la RATT, la fel ca şi la Colterm, nu este o noutate, că ştiau despre acest lucru, dar nu şi că ar fi vorba de facturi de 137 de milioane de lei neînregistrate în contabilitate pe o perioadă de cinci ani. Actualul lider al PNŢCD Timiş, Valentin Moldovan, fost consilier local, crede că la mijloc trebuie să fie… o greşeală.
Primarul Nicolae Robu a dezvăluit, zilele trecute, că în urma ultimelor controale efectuate de reprezentanţii Curţii de Conturi în instituţia pe care o conduce s-au decoperit facturi în valoare de 137 de milioane de lei emise de RATT în ultimii cinci ani care au ajuns la registratura primăriei, dar nu au fost înregistrate în contabilitate. Edilul spune că practic Regia Autonomă de Transport Timişoara nu a încasat aceşti bani, reprezentând subvenţii aprobate de consiliul local pentru gratuităţile acordate la transportul public.
Fostul viceprimar ţărănist Adrian Orza spune că se ştia despre existenţa unor restanţe la plata subvenţiilor atât în cazul RATT, cât şi al Colterm.
Fondurile alocate RATT pentru subventii sunt aprobate in CLT. In consecinta daca la sfarsitul anului aceste fonduri nu au fost transmise in totalitate RATT in CLT ar fi trebui sa se stie acest lucru. CLT ar fi trebuit sa hotarasca sau transmiterea tuturor fondurilor RATT sau schimbarea destinatie lor. In consecinta este inexplicabila motivatia domnului Orza “se ştia despre existenţa unor restanţe la plata subvenţiilor atât în cazul RATT, cât şi al Colterm”. Cine stia? De ce nu a fost instintat CLT? Cum sau consumat aceste sume? Cine a aprobat deturnarea fondurilor? Sunt niste intrebari simple la care ar trebui sa aflam raspunsuri.

„Eu nu m-am ocupat de direcţia care manageria RATT, dar RATT-ul e în subordinea consiliului local, acolo există un consiliu de adminstraţie şi un director. (…). Domnu Orza trebuie sa fie un bun jucator de tenis deoarece acum da un passing shot de clasa.  În fiecare an erau discuţii legate de faptul că RATT avea probleme financiare datorate lichidităţilor, lucruri care se reglau în funcţie de încasările de la bugetul local.  Intrebarea este unde au avut  loc aceste discutii deoarece in CLT nu s-a discutat niciodata acest lucru,iar patronatul  celor doua institutii este asigurat de CLT,  nu de primar, viceprimar sau alte forte oculte. Se ştia că există o rostogolire a datoriilor şi faţă de RATT şi faţă de Colterm, în funcţie de fluxul financiar ele se plăteau. Ele se plăteau şi an de an se făceau realocări. Au existat întotdeauna datorii către RATT, acestea derivând din subvenţii şi la fel ca şi la Colterm ele se plăteau pas cu pas în funcţie de disponibilităţile financiare şi de încasările care existau la primărie. Din nou ne punem intrebarea cum puteau trece dintr-un an in altul datoriile fara aprobarea CLT? Ar trebui o institutie de stat sa se autosesizeze si sa inceapa o ancheta atenta si serioasa in primarie!!
Dar orice factură care îţi vine trebuie să o înregistrezi. Dacă nu au fost înregistrate în contabilitate să răspundă cine lucrează acolo”, a afirmat Orza. Totuşi, fostul edil a declarat că îi este greu să creadă că suma datoriilor către RATT prezentată de actualul primar Nicolae Robu este atât de mare şi că nu au fost înregistrate în contabilitate facturile. În opinia sa, dacă s-a făcut acest lucru „probabil s-a făcut tot pentru a ajuta RATT-ul într-o formă sau alta, dar lucrurile cred astea se ştiu şi dacă pe anumite principii de contabilitate unii au greşit atunci e răspunderea lor”. Aceasta afirmatie “probabil s-a făcut tot pentru a ajuta RATT-ul într-o formă sau alta, dar lucrurile cred astea se ştiu şi dacă pe anumite principii de contabilitate unii au greşit atunci e răspunderea lore naucitoare. Sa intelegem ca in perioada cand domnul Orza era viceprimar cineva din primarie taia si spanzura peste CLT in scopul de a ajuta RATT-ul?????????? E tare afirmatia domnule Orza !!!!
La fel, fostul consilier local PNŢCD Valentin Moldovan crede că la mijloc trebuie să fie o greşeală. „Mie îmi e greu să cred că nu au fost înregistrate în contabilitate la primărie aceste facturi. Într-adevăr niciodată nu s-a plătit sută la sută, dar s-a plătit… Domnule fost consilier cum puteti spune ca “niciodată nu s-a plătit sută la sută” cand in CLT nu s-a dicscutat acest lucru ? Nu poţi să nu înregistrezi sute de milioane de lei. (…) Undeva eu zic că este o greşeală. Mai mult, eu am fost consilier până în vară, ştiu clar, şi se poate verifica: au fost făcute plăţi de către primărie în contul subvenţiilor către RATT, iar plăţile nu pot fi făcute decât în baza unor documente financiar-contabile. Toate aceste plăţi se desfăşoară prin Trezorerie (…) Părerea mea e că e o greşeală la Curtea de Conturi, poate e o confuzie că nu s-au înregistrat facturi, mai ales la sumele astea. S-au făcut plăţi în conturile RATT, pentru că altfel nu se putea, se închidea…”, a declarat Moldovan.
În ciuda faptelor descoperite acum de reprezentanţii Curţii de Conturi, cei doi ţărănişti susţin că în Primăria Timişoara a existat control intern.


marți, 25 septembrie 2012

Porcariile nu pot fi ascunse la nesfarsit


Nicolae Robu



Inca de anul trecut in blog nostru faceam referire la faptul ca primaria Timisoara uita  sa-si plateasca  gratuitatile catre  RATT, iar popa desi nu are fonduri pentru mentinerea pe linia de plutire a firmei tace ca porcu-n cucuruz.                                                                                                                                                  Problema a aparut inca de la primul concurs sustinut la primarie, cand don gigi, cu nonsalanta, a precizat ca postul de conducere in cadrul RATT va fi obtinut de persoana care se angajeaza sa conduca firma fara a primi toate subventiile legale aprobate de catre CLT. Dintre cei trei candidati prezenti la concurs doar popa a acceptat acest angajament ceilalti dou precizand ca e imposibil sa conduci in acest fel RATT cand electoral sau acordat o multitudine de gratuitati si cand cel putin 30% dintre calatori nu perforeaza bilete. Cei doi candidati au precizat ca acest lucru va duce la falimentarea regiei.                                                                                                                                                   Domnul primar Robu ar trebui sa stie ca in apropierea dumnealui, in fosta Directie deTransport sunt personaje care au acelasi comportament cu IUDA si care cunosc problema pe care dumnealui a aflat-o acum de la Curtea de Conturi.                                                  O alta informatie foarte interesanta, care ar trebui analizata este faptul ca in consiliul de administratie al RATT a fost si este si acum doamna Mihaela Marza.  In acest caz domnul primar nu ar trebui sa se intrebe de ce Control intern în Primăria Timişoara, referitor la RATT practic nu a existat”,                                                                                                                                                     De asemenea ar trebui instintata Curtea de Conturi pentru a analiza modul in care RATT a platit facturile catre ENEL, distribuitorii de combustibil (au fost mai multe firme deoarece popa le-a tras clapa), EON GAZ, AQUATIM, CALOR deoarece conturile regiei sunt  blocate de Ministerul de Finante ca urmarea datoriilor imense pe careRATT le are la la stat.   Din cea ce am auzit multe dintre aceste plati au fost facute de primaria Timisoara, informatia TREBUIE VERIFICATA.                                                                                                                                         Interesant cine va plati ilegalitatile comise de celebrul triumvirat don gigi, popa si inca un personaj de seama din primaria Timisoara, deoarece nu cred ca e normal ca penalitatile sa fie suportate de timisoreni !!!

Articol aparut azi in ziarul TION, care din pacate este scris in aceiasi maniera copy paste.  

Probleme cu actele contabile ale Primăriei Timişoara. Primarul Nicolae Robu a dezvăluit, marţi, că reprezentanţii Curţii de Conturi au descoperit la ultimele controale la primărie facturi în valoare de 137 de milioane de lei emise de RATT care nu au fost înregistrate în contabilitatea instituţiei. Municipalitatea are o datorie de 137 de milioane de lei la RATT pentru subvenții.
Edilul a afirmat că aceste facturi erau pentru subvenţionarea gratuităţilor la transportul public aprobate de consiliul local pentru pensionari, elevi şi multe alte categorii de persoane.
„Tocmai s-a încheiat una din misiunile de control ale curţii de conturi, iar una dintre concluzii e că Primăria Timişoara a greşit grav în relaţia cu RATT înregistrând la registratură facturi de 137 de milioane şi neînregistrându-le în contabilitate. În momentul în care eu voi dispune înregistrarea în contabilitate a acestor facturi Primăria Municipiului Timişoara va avea peste noapte o datorie suplimentară de 137 de milioane de lei. Vorbim despre facturi emise în ultimii cinci ani, în principal legate de subvenţii. Regia ar fi trebuit să încaseze aceşti bani ( un ziarist adevarat ar fi incercat sa afle cate solicitari a facut in scris goia catre d-nul prinar Cihandu pentru recuperarea banilor. Rezultatul ar fi fost 0, deoarece unul se facea ca plateste iar celalalt conform intelegerii nu solicita nimic) Control intern în Primăria Timişoara practic nu a existat”, a declarat Robu.
Primarul spune că fosta conducere a municipalităţii ar fi trebuit să clarifice situaţia acestor facturi la momentul potrivit, să le înregistreze în contabilitate sau să le respingă argumentat dacă era cazul, iar reprezentanţii RATT ar fi trebuit să nu se complacă în acestă situaţie

La RATT nu avem un management corespunzător şi se face multă risipă, dar regia nu ar fi fost în situaţia critică în care se află azi dacă relaţia primăriei cu RATT ar fi fost una corectă. (Stimata ziarista ar fi trebuit sa caute,sa cerceteze si ar fi aflat ca Goia respecta intelegerea cu primarul Ciugandu, neinteresandu-l transportul in comun din Timisoara)  RATT ar fi trebuit să nu se complacă în această situaţie de a transmite la nesfârşit facturi care nu sunt onorate, conducerea RATT a văzut că trece timpul, ar fi trebuit să vadă că se cumulează sume facturate şi neîncasate, că sunt facturi emise care nu se încasează. Facturile ar fi trebuit înregistrate în contabilitate sau respinse. (…) S-au dat gratuităţi fără ca primăria să vireze aceşti bani. Curtea de conturi a sesizat un act de indisciplină contabilă, facturi de 137 de milioane de lei neînregistrate în contabilitate. Primăria are o datorie de 137 de milioane la RATT, trebuie să găsim o soluţie pentru stingerea acestor datorii”, a adăugat Robu. Întrebat dacă primăria dispune de aceşti bani, edilul a răspuns: „Ooo, dacă i-am avea ar fi extraordinar”. Primarul a dat însă asigurări că nu se vor reduce gratuităţile acordate populaţiei pentru transportul public.
Conducerea RATT a refuzat să comenteze această situaţie.

sâmbătă, 22 septembrie 2012

Afara-i vopsit gardul , inautru-i leopardul


Tramvaie de epoca si gunoaie la muzeul RATT



Ziua Portilor Deschise la muzeul RATT Tramvaie de epoca si gunoaie la muzeul RATT
scris de Alina Strugariu - Câţiva bunici nostalgici şi copii însoţiţi de mămici au admirat vineri tramvaiele de epocă de la depoul Regiei Autonome de Transport Timişoara de pe bulevardul Take Ionescu. A fost Ziua Porţilor Deschise la aşa-zisul Muzeu al Transportului Public sau al Tramvaielor de la RATT.

Timişorenii au putut vedea vagoanele de epocă vineri între orele 10.00-15.00, când a fost Ziua Porţilor Deschise la Muzeul Transportului Public „Corneliu Mikloşi” de pe bulevardul Take Ionescu nr. 56, eveniment organizat în cadrul Săpămânii Mobilităţii Europene. Nu mulţi s-au înghesuit însă să vadă bătrânele tramvaie de la depoul RATT, garate într-o hală cu pereţi murdari şi scorojiţi, departe de ideea unui muzeu adevărat, chiar dacă evenimentul a fost anunţat în cadrul programului organizat de primărie cu ocazia Săptămânii Mobilităţii.
Printre vagoanele Gemene fabricate în 1927, vagonul platformă produs la începutul anilor 1900 la Viena şi replica primului tramvai tras de cai, timişorenii au avut ocazia să vadă şi tramvaie vechi transformate în… depozite de gunoi la depoul RATT.
popa este adeptul proverbului "Afara-i vopsit gardul, inauntru-i leopardul"                                Pornind de la acest proverb vorbeste sau mai exact bate campii despre muzeul tramvaielor de mai bine de 4 ani, dar rezultate 0. Gargara practicata de popa e menita sa permita ascunderea porcariile facute in depoul din Take Ionescu  :
      -   80% din teren a fost cedat in baza unui act fals intocmit de popa
      -   In depou si cladirile aferente in perioada 2008 -2010 s-a modernizat instalatia termica. S-a realizxat un punct termic si au fost schimbate retelele si corpurile de incalzire. Stupoarea a fost maxima cand in acest an o parte a caldirilor au fost daramate. Paguba nu a calculat-o nimeni dar subsemnatul o estimeaza la cel putin 200.000 euro.
      -  prin desfintarea depoului din Take Ionescu costurile cu energia electrica in transportul eledctriccu tramvaie au crescut cu cel putin 12%.
     -   popa bate toba pe asa zisul "muzeul al tramvaielor" pentru a nu fi cercetat penal pentru lucrarile de modernizare efectuate in zona depoului cu fonduri europene. Lucrari de peste500.000  in acest moment stau inutile si nefolosite ( ungatoare automate, macaze mecanice, linie tramvai, fir aerian, stalpi si cabluri electrice)   






joi, 20 septembrie 2012

Soluţie de la Berlin: tramvaiele vechi din Timişoara vor fi recondiţionate


Primăria din Cluj a achiziţionat tramvaie din Polonia  20 septembrie 2012, 11:54 |  Autor: Ştefan Both
Pe lângă repararea vechilor tramvaie care circulă la Timişoara, fabricate în anii 60-70 în Germania şi Franţa, municipalitatea va cumpăra şi zece tramvaie noi
Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a revenit de la Berlin, unde a fost la cel mai mare târg de tramvaie din lume, cu soluţia pentru modernizarea depoului RATT. Edilul susţine că a avut discuţii cu o serie de firme care se ocupă de repararea şi recondiţionarea tramvaielor vechi, astfel că urmează ca primăria să facă un contract cu unii dintre ei.

“Este cea mai bună soluţie. Refacerea unui tramvai mai vechi costă câteva sute de mii de euro, nu milioane, cât costă un tramvai noi
Recondiţionare unui tramvai înseamnă aducerea lui la standarde moderne, cu aer condiţionat şi cu toate dotările unui tramvai noi. Din cel vechi rămâne practic doar partea de metal şi boghiul”, a declarat Nicolae Robu.

Municipalitatea va achiziţiona în 2013 şi zece tramvaie noi nouţe.  În Timişoara circulă tramvaie fabricate în anii 60-70 în Germania şi Franţa, multe dintre ele fiind deja depăşite.
In sfarsit o parere obiectiva a unui om politic, primar, despre transportul in comun din Timisoara. Poate nu toti cititorii blogului imi vor impartasii entuziasmul, dar doresc sa le transmit ca a cumpara tramvaie noi inainte de a avea un depou modern si performant si de a continua modernizarea liniilor detramvai ar fi echivalent cu a da foc la euro in piata publica.

miercuri, 19 septembrie 2012

Un mic ghid pentru folosirea transportului în comun


Un mic ghid pentru folosirea transportului în comun

 Multumim domnului sau doamnei Papen
Sunt sute de mii de oameni care folosesc transportul în comun zilnic, iar rețeaua noastră este destul de extinsă. Sunt foarte multe trasee de autobuz, troleibuz, tramvai, care conduc oamenii în fiecare zi.                    Cum este vorba despre un transport la care participă tot felul de oameni, ar fi necesar un mic ghid de folosire al transportului în comun, pentru că există totusi niște reguli care nu sunt scrise nicăieri, dar pe care cu totii ar trebui să le știm. Cum nu toți oamenii sunt la fel, există și câteva specimene care în opinia mea, ar trebui să meargă pe jos si nu la comun cu alți oameni. Am să încerc să punctez cam ce ar trebui să facă un om normal, atunci când se folosește de transportul în comun…
1. Întotdeauna mai întâi se coboară și apoi se urcă. Este o regulă de bun simț care ar trebui respectată. Poți să stai puțin mai într-o parte atunci când cineva vrea să coboare. Stai liniștit, mijlocul de transpor nu va pleca fără dumneavoastra;
2. Te-ai urcat și te-ai oprit în ușă…înțeleg că vrei să cobori la prima, dar mai întâi, fă-le loc și celorlalți să se urce, apoi te îndrepți către ușă si întrebi frumos dacă se coboară la prima stație. Nu doare!;
3. Sună telefonul și poate e ceva urgent. Să stii că pe nimeni nu interesează ce treabă ai tu. Dacă vorbești la telefon, încearcă doar să nu țipi la el. Dacă tu nu auzi bine, n-are nicio legătură cu microfonul telefonului… ;
4. Să știi că săpunul se poate folosi și pe timpul verii. E ok să transpiri, pentru că e foarte cald afară, dar există metode prin care poți mirosi a primăvară și nu a toaletă ecologică.                                                                     5. Dacă vorbești cu un prieten în mijlocul de transport, încearcă să nu țipi. Din nou, nu interesează pe nimeni ce probleme aveți voi, iar dacă sunteți față în față, sunt sigur că el aude bine;
6. Dacă ajungi într-un mijloc de transport  în care cineva dubios te întreabă ceva, nu răspunde! Riști să te angajezi într-o discuție inutilă despre tot felul de subiecte neinteresante, doar pentru că acel om te-a întrebat ceva. Revin mai jos cu exemplu de astfel de oameni;
7. Ascultatul muzicii este un lucru bun, dar poate ceilalți mijlocul de transport nu ascultă hip hop sau rock. Poate sunt toți maneliști, iar în acest caz, riști să fii linsat în drumul către serviciu. Încearcă să asculți muzică în așa fel încât să nu se audă în tot mijlocul de transport in comun;
8. Ai băut xxx de beri și te-ai îmbătat. Cel mai scârbos lucru e să te urci în mijlocul de transport si să împrăștii duhoarea de alcool peste tot în jurul tău. Lăsând la o parte că te bagi în seamă cu toată lumea din jur, iar toți îți răspund din politețe, altfel ar fugi de lângă tine imediat. Ia un taxi, e mai sigur…aaa stai, toți banii i-ai dat pe băutură? Ia-o pe jos atunci!; (exemplu pentru punctul 6)
9. Semințele sunt pentru meci, deci nu mânca semințe în autobuz. E dizgratios !;
10. Vezi că acasă, în baie, există de regulă o oglindă. În ea te poți uita pentru cosuri! Nu e nevoie să-i cureți fața prietenei tale în autobuz, iar ea să urle că o doare.
Cei din Paris au pus la cale o campanie pentru aceste lucruri, pentru că se pare că transportul în comun are probleme și prin alte părți ale Europei. Cred că ar prinde bine și la noi așa ceva, deși nu știu cât ar înț

25056-ratp_buffalo 25057-ratp_chicken 25059-ratp_llama 25060-ratp_sloth

luni, 17 septembrie 2012

O varianta pentru suburbiile... metropolei:)


Un fost director al Metrorex propune metroul de suprafaţă în Timişoara: "Te urci la sat şi cobori la Catedrală"

16 septembrie 2012, 01:05 |  Autor: Ştefan Both  
Octavian Udrişte, care a fost director general la Metrorex între anii 1996-1998, a propus autorităţilor din Timişoara realizarea metroului de suprafaţă, pentru transpotul metropolitan            În cadrul seminariului internaţional ale feroviarilor care a avut loc la Timişoara, Octavian Udrişte, preşedinte de onoare al Clubului Feroviar Român, a venit cu o propunere inedită pentru oficialităţile locale. Acesta i-a propus primarului Nicolae Robu să facă demersuri pentru a realiza metroul de suprafaţă pentru transportul metropolitan din Timişoara. 
„Timişoara este un oraş unic în România în ce priveşte liniile de tren. Este oraşul cu cea mai mare densitate de linii din ţară. Acest lucru nu ni se datorează nouă. S-au realizat pe vremea Imperiului Austro-Ungar. Din gara de nord există ramificaţii spre sud, vest, est şi nord. Este păcat să nu se folosească acest avantaj”,
 a explicat Octavian Udrişte. 
Fostul director general al Metrorex între anii 1996-1998 susţine că metroul de suprafaţă sau trenul uşor este ceva obişnuit în multe ţări dezvoltate din Europa. 
Este un vehicul care ştie să meargă şi pe cale ferată şi se poate urca pe linia de tramvai. Îl iei din gară din satul x sau y şi te aduce până lângă Catedrală. Nu mai dai jos omul din gară timişoreană. Un astfel de tren există, spre exemplu, din 1980, la Karlsruhe – un oraş înfrăţit cu Timişoara. I-am propus primarului Nicolae Robu şi din câte am văzut a fost încântat de idee”, a mai spus Udrişte.
A participat la realizarea metroului din Bucureşti

Octavian Udrişte s-a născut la Timişoara în 1935, dar la patru ani şi jumătate a plecat cu părinţii la Bucureşti. Între 1986-1996 a fost director tehnic la Metrorex, iar între 1996-1998 a fost director general la metroul din capitală. 
„Când am plecat din Timişoara nu ştiam să vorbesc româneşte, doar germană şi maghiară. Timişoara a rămas mereu în sufletul meu. În 1975, am fost în echipa care a început să lucreze la metrou, care a fost inaugurat în 1977. De atunci am fost zece ani director tehnic, iar doi ani director general
”, a declarat Octavian Udrişte, acum în vârstă de 72 de ani.
Timişoreanul a participat la seminarul internaţional de la Timişoara, unde s-a discutat introducerea trenului rapid în România, cât şi redeschiderea liniei între Timişoara, Szeged şi Kikinda.

În România nu a existat o voinţă politică pentru a face ceva pentru trenuri. S-a dorit falimentarea CFR-ului. Mereu s-au pus pe primul plan interesele unor grupuri. Consecinţa este că acum avem cel mai lent tren din Europa, care merge cu 50 kilometri pe oră. Acum Uniunea Europeană ne va obliga să ne aliniem normelor lor. Ei au o strategie de reducere a poluării. Se vor pune cu parul pe noi, pentru că singuri nu suntem în stare să facem nimic”, a încheiat Octavian Udrişte.

Marele necaz al acestei solutii e ca va fi un copil cu doua moase CJT si CLT. Are toate sansele sa ramana fara ombilicul taiat:)

duminică, 16 septembrie 2012

Ce-i lipseste chelului? Tichie de margaritar




In sedinta Consiliului Local Timisoara de vineri 14.09.2012. pe ordinea dezi a fost si punctul:

Extinderea retelei de troleibua la Ghiroda si Dumbravia

Nu comentez ce s-a discutat in sedinta CLT dar as dori sa transmit domnilor consilieri cateva aspecte, constatate de subsemnatul, legate de aceste lucrari.

Acum cand fondurile de investitie  apar si dispar la fel ca jetonul de la alba-neagra,  nu cred ca ar trebui sa cheltuim 6 - 8.000.000 euro pentru ceva care poate avea  rezolvarea fara nici o cheltuiala. Actualele troleibuze  pot sa functioneze atat pe motor electric cat si pe motor termic. In consecinta se poate face legatura atat cu Ghiroda cat si cu Dumbravita fara a face nici o investitie. In Timisoara troleibuzele  pot circula pe motor electric, iar in afara Timisoarei pe motor termic.                                                                                                                                                        Prin neexecutarea acestor  investitii am avea fonduri si am putea:

1.   ridica un nou depou de tramvaie in bucla de la IOT, sau                                                                     2.   modetniza 8 km linie detramvai ( linie cale, fir aerian, stalpi, cabluri electrice)  sau                            3.   moderniza depoul din Danbovita si pe cel din Take Ionescu. 

 iar apoi, ne putem gandi si la tramvaie noi moderne, dorite in circulatie de timisoreni .
                                        
Dupa umila mea parere, realizarea retelelor de troleibuzla Ghiroda si Dumbravita ar echivala cu o tichie de margaritar pe o chelie anosta :).


joi, 13 septembrie 2012

Solventul, o istorie demolata pe sest

Solventul, o istorie demolata pe sest

Sursa : DeBanat.ro12 Martie 2012 / de: Alecsandra Stanici

Solventul, o istorie demolata pe sest / FOTO
O clădire care reprezintă o parte importantă din istoria Timișoarei este demolată piatră cu piatră, fără vreo reacție din partea oficialităților. În curând, imobilul în care a funcționat fosta fabrică de spirt Solventul, simbol al industrializării orașului, va fi doar o amintire, măsurată în prețul fierului vechi din structura sa.
Înfiinţată în 1869, fabrica de spirt, devenită ulterior parte a combinatului chimic Solventul, se afla, inițial, în proprietatea unei societăţi pe acţiuni, cu un capital de două milioane de coroane. Desfășurată pe o suprafaţă de 37.000 de metri pătraţi, producea spirt, ulei afumat şi îngrăşăminte. Din 1930, firma s-a numit Prima Fabrică de Spirt şi Industrie Chimică din Timişoara S.p.A., iar obiectul de activitate s-a extins şi asupra fabricării altor produse chimice.
Perioada de după 1990 a fost cea mai neagră din istoria fabricii. În cele din urmă, a venit falimentul. Acum, urmează distrugerea definitivă. După faliment, activele Solventul au fost cumpărate de Valkiria Invest din București. Aceasta intenționa să ridice aici un ansamblu rezidențial, pentru care a obținut și un certificat de urbanism. Ca să eficientizeze investiția, noul proprietar a vândut instalaţiile și fierul vechi către o firmă din Constanța, care se ocupă cu eliberarea terenului de tot ce înseamnă fier vechi.
A început astfel demolarea, proces surprins de niște tineri arhitecți. „Din ianuarie, firma care deține platforma industrială a început să demoleze și ansamblul istoric, deși cu o lună înainte aflasem că se consideră că face parte din patrimoniu și nu se va intra cu buldozerul. Ne punem întrebarea dacă e legal ce se întâmplă acolo”, spune unul dintre aceștia.
Ciprian Cădariu, arhitectul șef al Timișoarei, susține că nu a știut de inițiativa firmei care lichidează fostul combinat. El mai spune că Direcția de Patrimoniu ar fi trebuit să intervină. Cei de la Patrimoniu susțin însă că, din moment ce primăria autorizează demolările, un răspuns ar trebui căutat în această instituție.
Singurii care au reacționat sunt arhitecții locali. „Apreciem ca inadmisibilă acțiunea de demolare a ansamblului fostei platforme industriale Solventul, acțiune în curs de desfășurare la momentul de față, ce aduce grave prejudicii patriomoniului industriat al Timișoarei. Acesta completează faptul că ansamblul Solventul este prevăzut în Planul Urbanistic Zonal ca ansamblu architectural valoros de menținut, lucru stabilit prin HCL 27/2012. Nerespectarea acestei hotărâri prezintă o încălcare a voinței și interesului public exprimate prin ea”, spune Vlad Gaivoronschi, președintele Ordinului Arhitecților din România, filiala Timiș.

Amintiri, amintiri sau linii disparute...II





luni, 10 septembrie 2012

Amintiri, amintiri sau linii disparute...


1985-ai_tm.jpg era frumos

post-220-1228861841 1974.jpg Linia 4 (linia Mehala) a fost construita in 1923, pe traseul P-ta Avram Iancu (biserica Mehala) - str. Closca - Bd. Cetatii - cl. Bogdanestilor - str. C. Brediceanu - P-ta Libertatii, ca linie simpla cu deviatoare, fara bucle de intoarcere la capete. In anul 1973, portiunea de linie de pe str. Closca, de la Bd. Cetatii la P-ta Avrem Iancu a fost suprimata si s-a construit linia dubla pe bd. Cetatii, pana la Cl. Torontalului

023_001.jpg

07-parc_central1969.jpg

timisoara_29_martie_1929_copy.jpg

lwp9811.jpg Linia 7 veche

132.jpg Linia 3. - sper sa nu ramna amintire

136.jpg


vineri, 7 septembrie 2012

Tramvaie noi sau reconditionate?Astept opinii din partea dvs!


Tramvaie noi sau reconditionate? Primaria Timisoara urmeaza sa ia o decizie. Tu ce crezi?

 7 septembrie, 2012 -  Liliana Iedu

TIMISOARA. Primarul Timisoarei, Nicolae Robu are doua variante pentru transportul in comun din Timisoara. Fie achizitioneaza tramvaie noi, fie le reconditioneaza pe cele existente. Cea mai buna solutie, va fi adoptata.
Nicolae Robu spune ca la finalul lunii septembrie va participa la un targ de tramvaie ce va avea loc la Berlin, in Germania, si in urma discutiilor cu productorii de tramvaie va decide daca e sau nu oportun sa cumpere noi garnituri pentru Timisoara sau sa recurga la cea de-a doua varianta: reesaparea celor vechi. Vom accelera analiza posibilitatilor de innoire a parcului de tramvaie si vom lua o decizie. Va fi o expozitie la Berlin, in septembrie, la final, unde cei mai importanti producatori de tramvaie din lume vor fi prezenti. Doresc sa particip la aceasta expozitie pentru a vedea in relatie directa cu marii producatori ai lumii si nu prin intermediari ce oferte exista si in paralel facem o documentare pe o cu totul alta solutie si anume pe reabilitarea tramvaielor existente si transformarea lor in tramvaie cu tot confortul si parametrii de consum si securitate la nivelul noilor modele de tramvaie. Facem o analiza, o documentare. Exista ca solutie alternativa, in lume, la tramvaiele noi si aceasta e varianta de reabilitare a unor tramvaie mai vechi din care se pastreaza doar partea viabila si perena. Aceasta solutie se pare ca este mult mai ieftina. Dupa ce avem tabloul complet cu toate informatiile despre toate variantele posibile, atunci vom lua o hotarare. Momentan suntem in etapa de analiza“, a declarat Robu.                                                                                        Edilul-sef a mai spus ca pana nu se va plimba cu tramvaiul pe care il va cumpara pentru Timisoara, in cazul in care se va decide achizitionarea de garnituri, nu va lua nicio decizie.                                               Primarul Timisoarei mai spune ca nu este un calator cu tramvaiul si ca de circa doua luni nu s-a mai urcat intr-un astfel de mijloc de transport in comun.                                                                                                     De 2 luni nu am mai circulat cu tramvaiul. Nu sunt un calator cu tramvaiul. Nu circul cu tramvaiul“, a spus Robu.                                                                                                                                                                                           In luna ianuarie a acestui an, Nicolae Robu, pe atunci senator din partea PNL Timis, spunea ca nu este de acord cu achizitionarea de tramvaie noi. Intre timp, Consiliul Local Timisoara (nu uitati triumviratul don gigi-pisculita-popa) a decis, printr-o hotarare, sa cumpere garnituri noi pentru Timisoara.                            
Dupa ce am citit acest articol care nu ne spune nimic sa incercam sa facem o analiza a situatiei:      Tramvaiele din Timisoara sunt intr-o stare deplorabila deoarece timp de 4 ani popa a uitat sa mai faca intretinerea la parcului de tramvaie. Totul a fost facut planificat, tramvaiele sunt proaste, nu mai prezinta siguranta, trebuie sa luam tramvaie noi de cel putin 3.500.000 euro/buc, deoarece vom avea un comision baban.                                                                                                           Ghinion, don gigi nu mai e iar caietul de sarcini al popii zace prin biroul lui pisculita.                       Timisoara are nevoie de tramvaie dar inainte de a cumpara tramvaie ar trebui rezolvate urmatoarele probleme:
-       Modernizarea de urgenta a singurului depou activ , cel din Dambovita, construit  in anii 70, fara nici o reparatie capitala fara nici o modernizare. Macazele, traversele, incrucisarile, stalpii, firul de contact prezinta un grad de uzura avansata. In depou au loc aproape zilnic deraieri.
-       Finalizarea modernizarii liniilor de tramvai (linie cale, retea aeriana, cabluri electrice, stalpi), lucrari nefinalizata in 2008.                                                                                          In cazul in care vor fi puse in circulatie tramvaie noi acestea vor aparea probleme in circulatia pe: bul.Cetatii(4), calea Vidrighin(4,8), calea Buziasului - bucla AEM- bucla IOT(4), bul.Cetatii – Ronat(5.6), Linia 7, Aleea CFR intre Gara de Est – str. Lorena
reteatmreab.jpg liniile nemodernizare cu galben
-       Daca vrem tramvaie noi trebuie construit un depou nou de tramvaie – exita un SF in zona IOT inceput in 1988. De ce de peste 20 de ani nu s-a realizat nimic ramane un mister.
-       Pentru liniile 1 si 2 ar trebui repus in functiune depoului din Take Ionescu
-       Trebuie inceput rapid o actiune de modernizare a substatiilor de transformare-redresare. Echipamentul german(DDR) are o vechime de peste 50 de ani, iar echipamentul romanesc o vechime de peste 30 de ani. Cel mai grav este faptul ca atat firma germana cat si firma romanerasca s-au desfintat, deci este f.f. greu gasirea pieselor de schimb
Concluziile le  puteti trage dumneavoasta si pesoanele care vor aproba investitiile.