miercuri, 23 ianuarie 2013

Ganditorul de la ... ALTAR








Domnule primar, cum vreti ca transportul in comun sa functioneze in conditii optime cand popa se ocupa de panouri fotovoltaice in loc sa se ocupe de parcul de tramvaie.

Daca proiectarea costa 15.000 euro executia va fi in jur de 500.000 euro, are popa bani. Interesant va fi sa vedem in cat timp recupereaza popa investitia si cati MWh va da sistemului national.
Domnule primar, vedti pe ce vrea sa puna panourile si cine se va ocupa de exploatarea lor.
Cred ca cel mai bine pentru timisoreni ar fi sa-l promovati la un institut de cercetare, dar scapati Timisoara de un el.
.


CONTRACT DE PRESTĂRI SERVICII
Nr. 103/14.01.2013

1. PĂRŢILE CONTRACTANTE

                REGIA AUTONOMĂ DE TRANSPORT TIMIȘOARA, cu sediul în Timișoara, Bd. Take Ionescu, nr. 56, tel 0256.277.701, fax 0256.433354, înregistrata la ORC Timiș cu nr. J35/3034/1991, CUI 2490570, reprezentată legal prin Director General dl. Ioan Goia, denumit în continuare Beneficiar, pe de o parte,
şi
                S.C. DM DEZVOLTARE.RO S.R.L., cu sediul în Timișoara, str. C. Brediceanu, nr.8 CAM 501-502, jud. Timiș, având număr de înregistrare la Registrul Comerţului Timiş J35/7/2011, CUI RO 27869472, cont RO27BTRL0361202534706XX deschis la Banca Transilvania – Ag. Bega Timişoara, tel : 0256-494051, fax : 0256-494052, reprezentată prin Nemeș Bogdan, în calitate de Director general, denumit în continuare PRESTATOR pe de altă parte a intervenit prezentul contract.  

2. OBIECTUL CONTRACTULUI

2.1. Obiectul contractului este reprezentat de elaborare D.T.A.C.  pentru "Sistem alimentare energie electrică cu panouri fotovoltaice", amplasament Zona Dambovita, Bd. Dambovita, Timisoara, județul Timiș.
2.2. In executarea obligatiilor asumate, PRESTATORUL:
- va aduna informatiile / documentatia necesara realizarii obiectului prezentului contract, informatii / documentatie ce va fi pusa la dispozitia acestuia, in mod obligatoriu, si de beneficiar si / sau de contractantii beneficiarului.
- va preda D.T.A.C.- ul la termenul stabilit in contract.

3. DESFAȘURAREA CONTRACTUALĂ

3.1.  PRESTATORUL va asigura serviciile contractate la capacitatea şi cu eficienţa sa maximă, urmand a intocmi si a preda lucrarea in trei luni de la data semnarii contractului. Termenul de predare se prelungeste automat, daca beneficiarul nu pune la dispozitia prestatorului toate documentele ce trebuie analizate si necesare realizarii obiectului prezentului contract, cu numarul de zile ce se intarzie la furnizarea informatiilor.
3.2. In situatia in care partile se pun de acord asupra unor termene stricte pentru predarea altor documentatii ori piese scrise realizate de catre PRESTATOR conform necesitatilor Beneficiarului, definirea acestor documentatii, tarifele si precizarea termenelor se va face in scris prin act aditional. Orice modificare ulterioara a obiectivelor astfel stabilite, adusa la cunostinta PRESTATORULUI in scris de catre Beneficiar după încheierea actului aditional, atrage după sine necesitatea stabilirii de comun acord a unui nou termen de predare a documentaţiei si a lucrarii şi se va reglementa de asemenea prin act adiţional la prezentul contract.
3.3. PRESTATORUL va depune eforturi rezonabile şi scrupuloase pentru prestarea serviciilor contractate in termenele convenite.
3.4. Părţile iau act de faptul că serviciile prestate de către PRESTATOR nu au caracter exclusiv şi că ele se vor presta în locurile şi momentele pe care PRESTATORUL le consideră convenabile raportat la termenele de executie convenite.
3.5. În plus, PRESTATORUL va garanta conformitatea serviciilor, insa nu isi va asuma raspunderea pentru corectitudinea datelor si imformatiilor furnizate de beneficiar si / sau contractanti ai acestuia.

4. TERMENUL DE EXECUTARE A CONTRACTULUI

                4.1. Termenul de executare a proiectului este de 3 luni, de la semnarea contractului si punerea la dispozitie de catre Beneficiar a studiilor geotehnice si studiilor topografice executate pentru proiectul ce face obiectul contractului;
                4.2. In termenul de executie a contractului nu intra termenele de obtinere a avizelor care sunt conditionate de plata  taxelor de catre Beneficiar.

5. PREŢ ŞI MODALITĂŢI DE PLATĂ

5.1. Beneficiarul este de acord să plătească PRESTATORULUI cu titlu de pret al serviciilor prestate, constand in elaborare D.T.A.C. pentru investitia „Sistem alimentare energie electrica cu panouri fotovoltaice”, suma de 14.900 euro, pret ce nu include T.V.A., dupa cum urmeaza:
Etapa I: 35%  din suma totala, dupa semnarea procesului-verbal cu aprobarea solutiei proiectului;
Etapa II: 60% din suma totala, la predarea D.T.A.C. (documentatie tehnica pentru obtinerea autorizatiei de constructie);
Etapa III: 5% din suma totala, la obtinerea autorizatiei de construire.
5.2. Plata se va face in lei la cursul BNR din data emiterii facturii.
5.3. Plata se va face în termen de cel mult 15  zile de la primirea facturii de către beneficiar. Neplata la termen atrage penalitati de intarziere de 0,1% pe zi, din valoarea neachitata.
5.4. În situatia in care apar costuri suplimentare generate de anumite lucrari de specialitate necesare in desfasurarea activitatii contractate sau solicitate de catre Beneficiar, valoarea serviciilor contractate se poate modifica pe parcursul derulării contractului prin act adiţional încheiat între părţi. Platile suplimentare se vor face in baza documentelor justificative.
5.5. Beneficiarul este de acord să ramburseze PRESTATORULUI cheltuielile pe care acesta le va face în numele Beneficiarului şi cu care Beneficiarul este de acord în prealabil. Decontarea acestor cheltuieli se va face pe bază de listă însoţită de chitanţe.
5.6. In pretul contractului nu sunt incluse studiile geotehnice, studiile topografice cat si studiile pentru conectarea la reteaua electrica pentru proiectul ce face obiectul contractului.

.............................bla, bla............................................................................................................
.............................bla, bla............................................................................................................

Prezentul contract s-a încheiat azi  14.01.2013 în 2 (două) exemplare.



                                Beneficiar,                                                                                              Prestator,

REGIA AUTONOMĂ DE TRANSPORT TIMIȘOARA                                                S.C. DM DEZVOLTARE.RO S.R.L.               

marți, 22 ianuarie 2013

NU RENUNTAM LA TRAMVAIE


Robu bate in retragere cu achizitia de tramvaie noi, vrea autobuze cu motor electric
Viitorul, după părerea lui Robu, sunt autobuzele cu motor electric

Scris de A. Strugariu 
Conducerea Primăriei Timişoara a anunţat, marţi, că a solicitat reprezentanţilor RATT înfiinţarea unor noi linii de autobuz în oraş, chiar şi pe traseele unde circulă tramvaie. Primarul Nicolae Robu spune că tramvaiele noi sunt prea scumpe pentru bugetul urbei, aşa că va merge să vadă cum arată cele recondiţionate, dar viitorul, după părerea sa, sunt autobuzele cu motor electric.

„Având în vedere că sunt nemulţumit de cum funcţionează transportul în comun în Timişoara am cerut RATT-ului să vină cu propuneri de înfiinţare de noi linii de autobuze şi chiar de introducere a unor autobuze pe traseele liniilor de tramvai, în paralel cu tramvaiele, acolo unde nu avem posibilitatea să asigurăm doar cu tramvaiul o frecvenţă destul de bună. Acum se analizează unde ar fi oportun să se facă lucrul acesta”, a declarat, marţi, Robu. Edilul susţine că la RATT sunt autobuze noi care stau nefolosite din cauză că nu sunt destui şoferi.
„Am aflat că mai există autobuze pe stoc la RATT care nu au fost folosite, e păcat să stea să se uzeze în garaje în timp ce cetăţenii iarna îngheaţă, iar vara mor de cald.
Sunt vreo 15 autobuze noi, cică n-au avut şoferi…”, a adăugat Robu.
Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Timişoara spun că toate cele 85 de autobuze de care dispun au fost puse în circulaţie.
„Parcul nostru numără 85 de autobuze, 55 fără burduf şi 30 cu articulate, care rulează în special pe liniile expres sau cele care sunt de regulă mai aglomerate. Astăzi, de exemplu, au ieşit pe trasee, de la prima oră, 60 de autobuze, dar pe parcursul zilei intră până la 75, pentru că se lucrează în schimburi. Altele au fost implicate în accidente uşoare, nu neapărat din cauza noastră, sau au diferite defecţiuni. Toate cele 85 au rulat pe trasee de la achiziţionarea lor. Într-adevăr, avem mai puţini şoferi decât am avea nevoie pentru că s-au prelungit unele trasee şi s-au înfiinţat altele noi, în perioada următoare vor fi angajaţi şoferi noi. Împreună cu specialiştii din primărie urmează să identificăm traseele care se pretează pentru transport mixt”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al RATT, Cosmin Bradu.
În ceea ce priveşte achiziţia de noi tramvaie, Robu spune că acestea sunt prea scumpe şi că urmează să se stabilească în perioada următoare cum se va proceda. Edilul a afirmat că va merge să vadă şi cum arată tramvaiele recondiţionate.
„Vom vedea când vom întocmi bugetul cum vom proceda. În orice caz, un tramvai în varianta cea mai ieftină costă în jur de 1,5 milioane euro, un autobuz în configuraţie excepţională – 150.000 de euro. Este adevărat că într-un tramvai intră mai mulţi călători, dar oricum… Noi avem nişte linii de tramvai în oraş, eu doresc ca acestea să fie exploatate în condiţii cât mai bune, dar nu vreau să creăm altele noi în interiorul oraşului. Voi face o deplasare să văd un tramvai reabilitat la Iaşi sau la Paşcani. Voi lua o decizie abia după ce îl voi vedea cu ochii mei. Tramvaiele noi sunt extrem de scumpe, nu avem capacitatea financiară să cumpărăm un număr suficient de tramvaie. Ne-ar trebui cel puţin 50 de tramvaie, asta înseamnă cu banii jos 75 de milioane de euro şi mai mult dacă nu ai banii respectivi. Timişoara nu-şi poate permite să aloce o sumă atât de mare. Pe de altă parte nu putem să lăsăm tramvaiele în starea de degradare în care se află azi. Soluţia de compromis pare să fie reabilitarea”, a explicat primarul, precizând că este totuşi de acord cu extinderea liniei de tramvai până în localitatea Moşniţa Nouă. Întors recent dintr-o vizită în Spania, edilul ar vrea, în schimb, ca primăria să cumpere autobuze cu motor electric aşa cum a văzut în Barcelona.
„Voi cere un studiu privind oportunitatea iniţierii unui proiect multianual pentru introducerea treptată în oraş a autobuzelor cu motor electric. La Barcelona există un astfel de proiect care îşi propune ca în următorii cinci ani toate autobuzele din oraş să fie cu motor electric. Cele cu motor electric au poluare zero. Trebuie să gândim în perspectivă”, a mai anunţat Robu.

Întrebat ce crede că ar răspunde timişorenii dacă s-ar face un sondaj şi ar trebui să aleagă între tramvaie noi şi autobuze noi cu motor electric, edilul ne-a răspuns: „Trebuie să informezi foarte bine cetăţenii. Dacă ar şti în cât timp pot ajunge la destinaţie, în ce condiţii de confort, cât timp ar avea de aşteptat în staţii, ar alege varianta cea mai bună. Nu cred că există o preocupare specială pentru tramvai, pentru troleibuz sau pentru autobuz”.

Stimate domnule primar, nu-mi permit sa comentez deciziile dumneavoastra dar imi voi exprima cateva pareri personale in favoarea pastrarii tramvaielor in Timisoara:

  1. Ar fi trist si dureros ca dupa ce s-au cheltuit 40.000.000 euro pentru modernizarea a 40 km linie de tramvai sa renuntam la tramvaie.
  1. Dorim ca Timisoara sa intre in cursa pentru „Un oras European” dar renuntam la unul dintre simbolurile sale „Primul oras European cu tramvai” chiar daca era tras de cai
  1. Capacitatea de transport a unui tren de tramvai este cam cat este capacitatea a 6 autobuze
  1. Viteza de deplasare in oras a unui tramvai in orele aglomerate poate fi mult mai mica in cazul in care Primaria va realiza unda verde la semafoare.
  1. Timisoara si-a dezvoltat structura orasului  pe structura limiilor de tramvai, astfel incat tramvaiul este cel mai bun mijloc de transport in comun
  1. In intreaga Europa tramvaiele au in acest moment o dezvoltare tot mai mare.  Exista orase care reintroduc transportul cu tramvaiul dupa ce acesta a fost desfintat

Si ajungem sa renuntam la tramvaie pentru ca la conducerea firmei se gaseste un incompetent, care nu a aviut alt scop decat sa distruga transportul electric.
Doresc sa le transmit celor care spun ca avem tramvaie invechite ca aceste tramvaie mai circula in Germania, dar spre deosebire de ale noastre sunt intretinute si revizuite.

Eu raman acelasi Don Quijote ...

sâmbătă, 19 ianuarie 2013

Sfântul slăvitul şi mult lăudatul popa are idei noi

Pe zi ce trece popa seamana tot mai mult cu IUDA. Dupa ce a inceput sa arunce din barca „apostolii” acum incepe sa-si renege si ideile cu care a inceput MENAJERIATUL. 
Sau cine stie, frica de a ramane fara scaunul popesc, il face sa aiba noi viziuni sau poate cei 30 de arginti sunt foarte tentanti.
Acum, de dupa gunoaie, apare un popa grijuliu, care doreste curatenie, dupa ce tot el a desfintat aceasta activitate "prea costisitoare si total nerentabila".                                      Nu stiu de ce nu o face si si la troleibuze, deoarece mizeria intrata in parcul de tramvaie nu o mai poti scoate decat cu o incarcatura de TNT.
E foarte instructiv de lecturat aceast adresa, deoarece pupincurismul ajunge la cote delilante.
Cadrele  de conducere ajung sa multumesca preasfintiei sale, pentru ca are bunavointa de a citi o adresa si de a o si aproba.
E jenant pentru una dintre persoanele care semneaza. Niciodata nu asi fi crezut ca poate ajunge la acest grad de pupincurism. 

ADRESA

NR......................../...........................
Cod: F- 2.4-01
Ed. 1   Rev. 1
Pag:  PAGE 1 /  NUMPAGES 2

  
 SECŢIA TRANSPORT AUTO                                              APROBAT LA DATA.....................
ATELIER AUTOBUZE                                                                     DIRECTOR GENERAL
NR. ............... / ........................                                                                        DR. ING. GOIA IOAN
NR................ / ..........................                                 
                                   
                            

                                                                        Către,
                                                                                    Conducerea R.A.T.T.
                                                                                   

În atenţia BAPD :

            Prin prezenta vă solicităm contractarea unei firme specializate în vederea efectuări serviciului de  igienizare şi dezinfecţie  pentru un număr de 55 autobuze scurte şi 30 autobuze articulate.
              Operaţile necesare a fi efectuate sunt următoarele:          
-          eliminarea desenelor de graffiti
-          curăţarea scaunelor
-          curăţarea geamurilor
-          dezinfecţia generală a interiorului autobuzului
-          curăţarea în profunzime a suprafeţelor din plastic şi alte materiale compozite
-          igienizare plafon, panouri laterale, scaune , bari de susţinere.                                                                                                                                                                           
                                       
           Menţionăm că , contractarea unei firme specializate în vederea efectuării dezinfecţiei şi igienizării acestor autobuze este absolut necesară având în vedere perioada îndelungată de exploatare a autobuzelor. În cadrul secţiei nu dispunem de personal calificat respectiv soluţiile şi echipamentele specifice.


Vă mulţumim,
  

DIRECTOR TEHNIC                                                    ŞEF SECŢIE TRANSPORT AUTO                   ING. SARB ADRIAN                                                            ING. NICOLA MARCEL                                                  


               
                                                                                                              Întocmit la data de :                                                                     
                                                                                          ŞEF ATELIER AUTOBUZE                                                                                                                  ING. NICOLICI COSMIN


Domnule Robu mai trebuie sa asteptam mult pentru a-l vedea pe popa  in sutana in curtea fostului depou?                    

vineri, 18 ianuarie 2013

Popa certifica - Investitiile = Bani aruncati in vant!


Partea 2


Proiectul despre care popa nu a avut si nu are nici cea mai vaga idee il reprezinta modernizarea liniilor de tramvai. In 4 ani nu a facut decat maculatura, iar spre cei 40 Km modernizati nici macar nu a aruncat nici o privire. Practic popa a continuat SF aprobat in 2007, dar nu a mai fost in stare sa promoveze 1m investitie noua si nu a facut mentenanta la nici 1m linie modernizata. Rezultatul se vede cu ochiul liber.

  1. Reabilitarea liniilor de  tramvai şi modernizarea tramelor stradale în municipiul Timişoara, cu cheltuielil totale efectuate în sumă de 840.318,26 lei, din care pe trasee:
a.      Reabilitarea liniilor de  tramvai şi modernizarea tramelor stradale în municipiul Timişoara, traseul 1, Str. Ştefan cel Mare, HCL 473/2009, cheltuieli în sumă de 86.578,00 lei;
b.      Reabilitarea liniilor de  tramvai şi modernizarea tramelor stradale în municipiul Timişoara, traseul 2, Calea Stan Vidrighin, HCL 474/2009, cheltuieli în sumă de 95.088,00 lei;
c.       Reabilitarea liniilor de  tramvai şi modernizarea tramelor stradale în municipiul Timişoara, traseul 3, Calea Buziaşului, HCL 475/2009, cheltuieli în sumă de 90.756,00 lei;
d.      Reabilitarea liniilor de  tramvai şi modernizarea tramelor stradale în municipiul Timişoara, traseul 4, B-dul Cetăţii, HCL 476/2009, cheltuieli în sumă de 95.088,00 lei;
e.       Reabilitarea liniilor de  tramvai şi modernizarea tramelor stradale în municipiul Timişoara, traseul 5, Calea Bogdăneştilor, HCL 472/2009, cheltuieli în sumă de 95.296,47 lei;
f.       Reabilitarea liniilor de  tramvai şi modernizarea tramelor stradale în municipiul Timişoara, traseul 6, Str. Avram Imbroane, Str. Spitalul Nou, HCL 471/2009, cheltuieli în sumă de 95.419,45 lei;
g.      Reabilitarea liniilor de  tramvai şi modernizarea tramelor stradale în municipiul Timişoara, traseul 7, Str. Ana Ipătescu, Str. V. Hugo, Str. Aluniş, Str. Drubeta, HCL 470/2009, cheltuieli în sumă de 99.575,16 lei;
h.      Reabilitarea liniilor de  tramvai şi modernizarea tramelor stradale în municipiul Timişoara, traseul 8, Str. Ardealul, HCL 318/29.07.2010, cheltuieli în sumă de 91.311,81 lei;
i.        Reabilitarea liniilor de  tramvai şi modernizarea tramelor stradale în municipiul Timişoara, traseul 9, Str. Ion Slavici, Str. Polonă, HCL 468/2009, cheltuieli în sumă de 91.205,37 lei;
Cheltuielile precizate la punctul 4. au făcut obiectul Contractului privind servicii de proiectare IPROTIM  50011/02.08.2006. Aceste cheltuieli se referă la contravaloarea celor 9 Studii de fezabilitate (aprobate prin HCL) şi taxe, avize, acorduri proiect, efectuate începând cu anul 2006 şi până la finele anului 2011.

Suma de 288,90 lei (specificată în P.V. de control nr.18881/31.12.2012) este o taxă afectuată în anul 2011, care nu a mai putut fi regularizată deoarece începând cu anul 2011 nu s-au mai alocat surse de finanţare de la bugetul local, pentru acest obiectiv de investiţii.
Documentaţiile privind studiile de fezabilitate au fost recepţionate:
  • SF (iniţial, aferent celor la 18,410 km linie cale dublă tramvai) cu PVR nr14039/16.10.2008)
  • 9 SF (separate pentru cele 9 tronsoane stradale), cu PVR nr. 6654/22.05.2009 
Menţionăm că - urmare a propunerii  R.A.T.T. de cesionare a Contractului de proiectare IPROTIM  50011/02.08.2006, respectiv a actelor adiţionale AA nr.12/15.06.2010 şi AA nr.13/24.06.2010 (şi a actelor adiţionale aferente acestora de decalarea termenelor de predare) – către Primăria Municipiului Timişoara, această procedură s-a încheiat prin Procesul Verbal de predare-primire nr.19332/29.12.2010, respectiv adresa R.A.T.T. nr.687/18.01.2011.
Prin HCL nr.60/03.01.2011 s-a aprobat preluarea de către Municipiul Timişoara a Contractului de proiectare nr. 50011/02.08.2006 privind „Reabilitarea infrastructurii la reţeaua de transport în comun cu tramvaiul în Municipiul Timişoara”, încheiat iniţial între R.A.T.T. şi SC IPROTIM SA.
Propunem efectuarea procedurilor financiare de scoatere din evidenţa concontabilă a cheltuielilor aferente celor 9 Studii de fezabilitate, în sumă totală de 840.029,36 lei şi apoi transferarea acestor cheltuieli către Primăria Municipiului Timişoara.
Asteptam pozitia primariei.


  1. Extindere linie cale tramvai Moşniţa
Cheltuielile, în sumă de 3.768,00 lei,  reprezintă contravaloarea taxe şi  Avize aferente Studiului de fezabilitate, efectuate în anii 2010, 2011 şi 2012.
Menţionăm că R.A.T.T. a încheiat cu firma de proiectare SC Halcrow România SRL Contractul de proiectare nr.50/18.09.2009 care se referă la elaborarea Studiului de fezabilitate, acesta este în curs de finalizare (până în prezent nu s-au efectuat plăţi în cadrul Contractului de proiectare).
În cursul anului 2012 s-a achitat o taxă în sumă de 135,09 lei (108,94 lei fără TVA) (specificată în P.V. de control nr.18881/31.12.2012), care nu a mai putut fi regularizată deoarece în anul 2012 nu s-au alocat surse de finanţare de la bugetul local pentru investiţii.   
Menţionăm că, prin adresele nr. 838/20.01.2011, respectiv revenire cu nr.18493/08.12.2011 şi nr1283/27.01.2012, R.A.T.T. a propus începerea procedurilor de cesionare a serviciilor aferente Contractului de proiectare, către Primăria Municipiului Timişoara.
Prin adresa nr. RE2012-000313/23.02.2012 – a Primăriei Mun. Timişoara – Direcţia Tehnică, înregistrată la RATT, Direcţia Tehnică cu nr.187/02.03.2012 ni se comunică faptul că solicitarea referitoare la propunerea de cesionare a serviciilor de proiectare privind elaborarea Studiului de fezabilitate  va fi pusă în discuţie în cadrul Consiliului Local, la următoarea rectificare de buget din anul 2012.
Propunem efectuarea procedurilor financiare de scoatere din evidenţa concontabilă a cheltuielilor  în sumă de 3.768,00 lei şi apoi transferarea acestor cheltuieli către Primăria Municipiului Timişoara, după emiterea HCL de preluare a derulării Contractului de proiectare (încheiat iniţial de R.A.T.T. cu firma de proiectare SC Halcrow România SRL) , de către P.M.T., în cursul anului 2013.
Anexăm prezentului referat următoarele:
  • Copie a Procesului Verbal de control nr.18881/31.12.2012 „Verificare imobilizări corporale în curs de execuţie”, elaborat de către Biroul Control Intern RATT;
  • Copia HCL nr.60/03.01.2011.

Aceasta e gandirea popii! Demaram o investitie de peste 10.000.000 euro pentru a transporta maxim 300 oameni. Problema e ca se dorea si realizarea unui depou.
Pe terenul cui oare ?

             DIRECTOR TEHNIC,                            ŞEF SERVICIU TEHNIC,

Exact ca Don Quijote care se lupta cu morile de vant si eu scriu, scriu, scriu ... dar rezultatul e acelasi. MULTIMEA VIDA.:)