marți, 26 februarie 2013

Sefii pupincuristilor din RATT restructurati?

Nu prea cred dar vom vedea

Nicolae Robu desfiinţează biroul de relaţii publice de la RATT

Publicată: Azi, 10:31
Regia Autonomă de Transport în Comun Timişoara este una dintre instituţiile din subordinea primăriei, de activitatea cărora Nicolae Robu s-a declarat în nenumărate rânduri, total nemulţumit. Rând pe rând, societăţile au intrat în reorganizare, pentru eficientizare. Prima a fost Administraţia Domeniului Public, societate ce a fost comasată cu Drumurile Municipale. Acum a venit rândul RATT, de unde, în primă fază, primarul vrea să dea afară 29 de oameni. Programul de reorganizare şi restructurare a regiei prezentat, are scop final redresarea financiară a regiei şi transformarea acesteia într-un operator de transport eficient prin atingerea unui raport optim între personalul de bord şi total personal, astfel încât activitatea de prestator de servicii de transport public de persoane să se desfăşoare cu un nivel cât mai scăzut al subvenţiilor de la bugetul local. Menţionăm că la nivelul regiei, cheltuielile cu personalul au ponderea principală în structura cheltuielilor de exploatare şi reprezintă aproximativ 48 % din totalul acestora.” se arată în referatul proiectului de Hotărâre care va fi supus marţi, 26 februarie, votului Consiliului Local.  Disponibilizările vizează opt angajaţi de la cabinetul directorului general (un consilier, un admnistrator, un recepţioner, 3 muncitori calificaţi şi 2 necalificaţi), un tehnician de la Biroul de Planificare,  un angajat de la Serviciul Resurse Umane, unul de la Serviciul Prevenire şi Protecţie,  5 de la Serviciul Monitorizarea Energiei , unul de la Biroul Achiziţii Publice, 5 de la Secţia Mentenanţă,  4 de la Biroul Marketing şi 3 de la Relaţii Publice. Surpriza apare la acest ultim departament, unde numărul total al angajaţilor este de 3 persoane, ceea ce înseamnă că întregul Birou va dispărea. Cele trei persoane se ocupau înprimul rând cu furnizarea informaţiilor către mass media, sarcini pe care, primarul oraşului le-a contestat ori de câte ori a avut ocazia. Incertitudinea planează însă aspura tuturor angajaţilor RATT, pentru că nu ştiu cine este vizat de restructurare şi cine scapă. Cert este că toţi angajaţii care vor fi daţi afară, vor primi între 10 şi 15 salarii compensatorii, în funcţie de vechimea pe care o au în câmpul muncii.

Petronela Axinte
Vom vedea si vom reveni


vineri, 22 februarie 2013

:) troleibuze noi, si inca 30 autobuze articulate...?



Noi concedieri la RATT: aproape 30 de posturi vor fi desfiintate

E regretabil cand condeiasii nostri preiau informatii si le publica fara nici cea mai mica analiza. Oricine ar fi incercat sa analizeze vechile restructuurari ale popii ar fi constat ca nici jumatate din posturile trambitate ca se vor desfinta nu au fost desfintate.

 
Scris de A. Strugariu  
Consiliul local trebuie să aprobe în perioada următoare noul Program de reorganizare şi restructurare al Regiei Autonome de Transport Timişoara. Se propune desfiinţarea unui număr de 29 de posturi din structura regiei. 
Programul de reorganizare şi restructurare al RATT, precum şi desfiinţarea celor 29 de posturi, au fost deja aprobate în Consiliul de Administraţie al regiei la sfârşitul lunii ianuarie. Cheltuielile cu personalul au ponderea principală în structura cheltuielilor de exploatare, reprezentând aproximativ 48% din totalul acestora, spun reprezentanţii RATT.
Vor dispărea opt posturi de la cabinetul directorului general Ioan Goia (unul de consilier juridic, unul de administrator, unul de recepţioner şi mai multe de muncitori), un post de tehnician de la Biroul planificare, organizare şi calitate, unul de la Serviciul resurse umane, trei de la Biroul relaţii publice, unul de şef de birou la Serviciul intern de prevenire şi protecţie, cinci de la Serviciul monitorizarea energiei, ca urmare a desfiinţării activităţii acestui serviciu, spun reprezentanţii RATT, un post de consilier juridic de la Biroul achiziţii publice şi depozite, cinci de la Secţia mentenanţă (activitatea de reparaţii şi întreţinere autobuze şi troleibuze de pe bulevardul Dâmboviţa) şi patru de la Biroul marketing şi tarife. Se înfiinţează în schimb 13 posturi de şoferi de autobuz.
Persoanele concediate vor beneficia de zece salarii medii brute dacă au o vechime de până în 10 ani în cadrul RATT, iar cei cu peste 10 ani vechime vor primi 15 salarii medii brute. Posturile vor fi desfiinţate în termen de un an de la data aprobării programului în consiliul local.
Regia Autonomă de Transport Timişoara va rămâne cu aproape 900 de angajaţi în urma restructurărilor.
Măsurile de eficientizare, reorganizare şi restructurare a activităţii regiei au în vedere în principal reducerea cheltuielilor, creşterea veniturilor şi atragerea de noi călători.
Chiar dacă primarul Nicolae Robu anunţat recent că municipalitatea nu va mai cumpăra tramvaie noi decât dacă va exista posibilitatea accesării de fonduri europene în acest sens pe viitor, autorităţile locale optând pentru reabilitarea celor vechi, reprezentanţii RATT au în plan „îmbunătăţirea continuă a calităţii serviciilor furnizate clienţilor prin reînnoirea parcului de troleibuze, prin achiziţia de troleibuze noi în continuare, şi a parcului de autobuze, prin achiziţia de 30 autobuze articulate noi, respective achiziţia de tramvaie noi”.
Stimata d-na sau d-ra.e  disgratios sa  incercati sa deveniti  o simpla masina copy- paste. Citind articolul dumneavoastra pot sa trag o singura concluzie – cand popa doreste sa sa se vada in presa  foarte usor apare si” iuda”. Se pare ca cei 50 de arginti nu pot fi refuzati.
Dumneavoastra, locuiti in Timisoara si circulati cu transportul in comun?                                     Deoarece afirmatii de genulmăsurile de eficientizare, reorganizare şi restructurare a activităţii regiei au în vedere în principal reducerea cheltuielilor, creşterea veniturilor şi atragerea de noi călători” sunt in acest moment  de domeniul  SF, iar afirmatia careprezentanţii RATT au în plan „îmbunătăţirea continuă a calităţii serviciilor furnizate clienţilor prin reînnoirea parcului de troleibuze, prin achiziţia de troleibuze noi în continuare, şi a parcului de autobuze, prin achiziţia de 30 autobuze articulate noi, respective achiziţia de tramvaie noi” nu poate fi decat rezultatul unei incercari de indoctrinare provenita dintr-o minte bolnava (numai gandirea popii poate fi).                                                 Singura explicatie pe care am gasit-o  este ca acest articol a fost scris dupa o impartasanie sau o spovedanie la parohia popii :)

duminică, 17 februarie 2013

Lucruri vechi si lucruri noi...



Prin 1988 la fostul IJTL se dorea infintarea unui nou depou de tramvaie (al treilea ) in bucla la IOT.          In acest scop s-a demarat SF, dar criza curentului electric din acea perioada a dat castig de cauza altui proiect – depoul de troleibuze.
 1990 a fost anul cand pe str. ION IONESCU de la Brad a continuat executia  unui depou de troleibuze (al doilea). Din lipsa fondurilor lucrarile am taraganat astfel incat in 2008 proiectul era realizat in proportie de numai 70%. Mai trebuiau plantati stalpii, realizata reteaua aeriana si construirea unei noi substatii de transformare redresare.
In 2008 la conducerea regiei ajunge menajer popa. Ca o prima actiune popa hotareste ca regia nu mai are nevoie de acest depou, si decide impreuna cu Don gigi si pisculita ca tot ce s-a construi ar fi cazul sa fie  ras. Motivarera era ca ocolo se vor construi blocuri sociale. Sa zicem ca desi nu s-a construit nimic ar fi fost o hotarare buna.
Dar, todeauna este un DAR, cam in aceiasi perioada ganditorii din RATT si primarie au o revelatie!              Cu fonduri europene  vom prelungii linia de troleibuz 14 pana in Dumbravita. Ganditorul din altar, pentru ca nu a fost si nu fa fi niciodata in stare sa duca un proiect de la inceput pana la sfarsit, paseaza proiectu primariei. care stupoare il demareaza.                                                                                                            Acum in 2013 constatan ca d-nul Robu ne informeaza ca acest proiect va incepe in 2013 sau 2014.           Desi  in primii ani va fi  o linie total nerentabila probabil peste 10-15 ani va deveni rentabila.                      Totusi cei care demareaza acest proiect ar trebui sa-i puna popii macar 2 intrebari
1.       Daca popa se gandea la aceasta investitie, de ce a propus daramat un depou aproape gata. Nu de alceva dar in viitor pentru a scoate in circulatie un troleibuz pentru a-l trimite in Dumbravita va trebui sa circule gol circa 12km.  Nu credeti ca popa ar trebui sa plateasca acesti bani ?
2.       De ce trebuie proiectata o noua substatie de redresare cand acest proiect exista?

Sa discutam si despre tramvaie noi. La aceasta data avem mdernizati 40km linie cale, dar ar mai trbui moernizati inca 40km. Practic este modernat complect un  singur traseu de tramvai,fostul traseu al liniei 6. Analizand reteaua existenta constatam:
Linia 1 si 2 in portiunea Gara de Est – str. Lorena - o linie veche dar pe care tramvaiele noi ar putea circula
               Linia 4 – bv. Cetatii – bucla Torontal - linie de tramvai cu mari probleme, nu ar fi recomandat ca tramvaiele noi sa treaca pe acest tronson. Cal. Vidrigin – bucla IOT – cal. Buziasului – bucla IOT o linie de tramvai aproape compromisa. Pe acest tronson introducerea vagoanelor cu podea joasa ar fi curata sinucidere
Linia 5,6 – bv. Cetatii – Ronat -o linie simpla care trebuia casata de mult. Tramvaiele cu  podea joasa nu potot circula aici
Linia 7 -  str. Mures – str. Ana Ipatescu o linie de tramvai cu mari probleme, nu ar fi recomandat ca tramvaiele noi sa treaca pe acest tronson
Linia 8 – idem linia 4 tronsonul Cal. Vidrigin – bucla IOT
Linia 9 – o linie modernizata cu exceptia buclei IOT
In consecinta daca Timisoara cumpara tramvaie noi acestea ar putea  circula pe linia 6 si posibil 1 sau 2. Alta problema care se pune este unde vor  stationa si unde se va face mentenanta tramvaielor.                Pentru a  putea exploata tramvaie noi ar trebuie construit un nou depou deoarece depoul din Take Ionescu este desfintat iar  depoul din Dambovita unde zilnic au loc cel putin doua  deraiere e total impropriu pentru acestea.
In loc sa palavragiti despre tramvaie noi ar trebui solicitat construirea unui depou nou si continuarea modernizarii liniilor. Acest lucru daca nu doriti casarea tramvaielor in 10 ani!

 



sâmbătă, 16 februarie 2013

Popa a uitat de intretinerea liniilor de tramvai :)


RATT a intervenit cu o macara pentru a repune tramvaiul pe șine Articol preluat din TION

Tramvaiul se deplasa pe linia 5, pe Calea Bogdăneștilor, către Ronaț, iar la un moment dat a deraiat de pe șine. Mijlocul de transport în comun nu avea viteză, iar din fericire nici unul dintre călători nu a fost rănit. Pentru repunerea pe șine a tramvaiului, angajații RATT au intervenit cu o macara timp de câteva zeci de minute. În tot acest timp traficul mașinilor pe Calea Bogdăneștilor a fost îngreunat, circulația fiind dirijată de angajații RATT. Circulația tramvaielor pe linia respectivă a fost blocată, fiind pus la dispozițe un autobuz care a circulat pe același traseu cu tramvaiul.
Angajații RATT au povestit că nu este pentru prima dată când se întâmplă un astfel de incident în zonă. În urmă cu doar câteva săptămâni a avut loc unul similar. Tramvaiele deraiază din cauza șinelor deteriorate. Pentru a evita astfel de incidente reprezentanții RATT speră ca în viitorul apropiat șinele respective să fie înlocuite cu unele noi.
„Este vorba despre o deraiere pe o porțiune de o linie cale, unde am mai avut probleme și în trecut. Vom interveni mereu, însă la un moment dat va trebui să se intervină și să fie înlocuită toată linia din zona respectivă”, a declarat Cosmin Bradu, purtătorul de cuvânt al Regiei Autonome de Transport Timișoara.

D-nul Bradu e un purtator de cuvant constincios, dar un angajat care nu are nici o legatura cu tehnica. Daca ar fi corect (lucru probabil absurd in parohia popii) ar spune ca sectia Linie Cale Contact Substatii este pe masa de resuscitare. Practic a fost desfintata. La echipa de linie cale popa mai are cel mult 12 angajati care trebuie sa pastreze in conditii optime 80km linie cale. 
La fel ca parcul de tramvaie se prezinta si linia cale si linia contact. Celebrul triunvirat al Timisoare Don gigi, pisculita si popa au afut un singur scop distrugerea transportului cu tramvaiele din municipiul Tmisoara 
Regretabil e ca actuala conducere din primarie continua sa patreze aceasta conducere a regiei care practic a pus pe butuci transportul electric.
Sunt foarte multi timisoreni care doresc tramvaie noi. Acestora doresc sa le atrag atentia numai la cateva aspecte :
-   Nu exista un depou modern care sa poata asigura o exploatare civilizata a acestor tramvaie. SOLICITATI CONSTRUIREA UBUI DEPOU 
-   Linile traseelor 7, 5 (Ronat), 4(bv.Cetatii, cal. Vidrigin, bucla AEM, cal.Buziasului, bucla Optica sunt cancer pentru tramvaie cu podea joasa)
-   Nu se mai face mentenanta la linia cale, linia de contact si substatii. Imi cer scuze pentru ce voi scrie dar dintr-un ca...t nu poti face bici care sa si pocneasca.
Un tramvai a deraiat la Timisoara. Circulatia pe linia 5 a fost blocata



joi, 14 februarie 2013

Oare pana cand suntem victime?

Imaginea nu are nevoie de comentariu dar exemplifica elocvent ceea ce se intampla in cadrul RATT , incepand de la biletele cu preturi diferentiate pana la actiunile care au drept scop desfiintarea transportului in comun electric.

Domnule Primar transportul cu tramvaie nu duce la cresterea poluarii!

Timisoara, al cincilea oras in topul poluarii din Europa


Oficial, Timișoara e un oraș din ce în ce mai curat și mai puțin poluat. O afirmă autoritățile, o citesc cetățenii pe panourile de informare privind calitatea aerului. În realitate, din Europa, Timișoara se vede diferit. Nemții susțin chiar că situația e foarte gravă.
Ultimele măsurători ale stațiilor de monitorizare a calității aerului din Timișoara arată ca poluarea cu praf s-a menținut la cote reduse. Conform oficialilor de la Agenția de Protecția Mediului Timiș, de la începutul anului și până acum, în orașul de pe Bega a fost înregistrată o singură depășire a cotelor maxime admise.
Practic, această reducere a poluării cu praf e prea puțin simțită de localnici. Străinii n-o percep aproape deloc. O afirmă, de altfel, orice străin proaspăt ajuns la Timișoara, care începe brusc să strănute, la scurt timp după ce a coborât din mașina care l-a adus de la aeroport. Deutsche Welle susține că Timişoara este unul din primele cinci orașe poluate oraşe din Europa. Nemții citează un raport al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii.
Raportul indică cele mai poluate orașe europene. Pe primul loc e Sarajevo, cu 117 micrograme de praf într-un metru cub de aer, în timp ce rata admisă de Uniunea Europeană e de 40 micrograme. După Sarajevo urmează Tetovo, Skopje, Plovdiv şi Timişoara.
România a fost deja avertizată cu amenzi de Comisia Europeană, din cauza poluării cu praf din marile orașe. Timisoara s-a aflat în top din acest punct de vedere, iar ca urmare a planului de măsuri impus de CE a fost înființat un grup de lucru pentru monitorizarea calității aerului. Acesta se reunește periodic, având și rolul de a propune măsuri pentru reducerea poluării cu praf.
Situașia e așa disperată, că până și românii vor soluții drastice. Potrivit lui Adrian Stoica, preşedintele Grupului de Iniţiativă şi Promovare a Opiniei Publice, citat de Deutsche Welle, e nevoie de o taxă de mediu pentru a se stopa această poluare.

Primaria ar trebui sa constientizeze ca transportul electric nu duce la cresterea poluarii. 
Ar trebui sa observe ca in perioada menajeriatului popii s-au cumparat  aproape numai autobuze (scurte si articulate) precum si troleibuze, care circula mult pe motor termic.
Cineva ar trebui sa mediteze mai mult la TRANSPORTUL ELECTRIC


duminică, 10 februarie 2013

Parvenitul = imaginea popii in oglinda


popa prezentand ctitoria :)




Sa incercam o caracterizare a personajului sublinind asemanarile totale cu cele ale popii.


Este personajul care ajunge uşor în posturi de conducere. Pentru el există o
singură deviză: să câştige funcţii şi bani cu efort minim.  Arivistul sau parvenitul poate fi
recunoscut după dorinţa acută de a câştiga (bani, admiraţie, promovare), practicând o
competiţie internă neconstructivă  chiar morbida în relaţia cu colegii săi.
Pentru el nu există reguli şi nici scrupule: apelează la metode nu tocmai cinstite, dar important este să-şi atingă scopurile.
Aşa caracterizează, în linii mari, specialiştii în resurse umane personajul, iar noi constata practic ca avem o descriere perfecta a popii.

Motivat financiar
„Poate fi definit ca o persoană motivată exclusiv financiar, ce avansează în carieră pe
baza unor criterii care nu ţin de experienţă, competenţe şi potenţial, ci datorită unor conjuncturi favorabile. Este o persoană destul de întalnită, mai ales în companii mari în care se poate «ascunde» cu urşurinţă“, clarifică profilul parvenitulului  sau mai exact al popii.

Consulting.
Relaţii extraconjugale, vorbele rele despre colegi, starea continuă de agitaţie care vrea să denote faptul că munceşte mult, activarea reţelei de cunoscuţi (politisti, procurori, ochi albastrii)  - nimic nu lipseşte din arsenalul acestui personaj toxic numit popa
Parvenitul se infiltrează uşor printre personajelei-cheie, mai ales că pentru el scopul scuză mijloacele. „Este caracterizat de o motivaţie puternică pentru reuşită şi depune eforturi pentru a ajunge acolo unde îşi doreşte, chiar dacă aceste eforturi nu sunt întotdeauna direcţionate pe căi etice şi corecte“. Caracterizare e perfecta pentru popa

Putem caracteriza personajul nostru(popa) astfel:

1.    Bârfitor
2.    Parvenit
3.    Atotştiutor
4.    Carierist
5.    Puturos si lenes
6.    Obsedat de control
7.    Lingău
8.    Tipicarul
9.    CURVAR
10. LAS

Parvenitul la fel ca popa nu este nici pe departe asociat cu prostia.El îşi foloseşte inteligenţa pentru a găsi modalităţi prin care poate să scape de responsabilităţi şi, în acelaşi timp, să se aleagă şi cu laude.
Parvenitul sau popa, este motivat exclusiv financiar, avansează în carieră pe baza unor criterii care nu ţin de pupincuris, mita şi tradare.
De foarte multe ori arhivistul pândeşte cea mai mică greşeală a colegului a cărui funcţie o visează şi îl atacă în faţa şefului cel mare. Competiţia neloială poate apărea şi când vine vorba de un concurs :). Parvenitul nu s-ar jena în nici un fel să fure, sa faca falsuri  sau să provoace conflicte.