sâmbătă, 28 septembrie 2013

Adevarul,gol golut!

Pupincurismul este unul dintre gesturile cele mai penibile din viaţă, iar cei care-l fac sunt lipsiţi total de demnitate… Există două feluri de pupincurişti: cei care practică pupincurismul din interes şi cei care practică pupincurismul din parvenitism; dar ambele categorii sunt jalnice şi stârnesc milă… popa, a reuşit să “şlefuiască” pupincurismul până a căpătat sclipirile unui diamant dintr-o grămadă de căcat (scuzaţi cuvântul “grămadă”). In Romania pupincurismul traversează ca un fir maro şi urât mirositor aproape toată existenţa noastră (fiind tot mai prezent din epoca fanariotă). Începând cu marii voievozi, care între două bătălii si zidirea unor mănăstiri, mai dădeau câteva limbi în curul sultanului, trecând prin cea mai scârboasă perioadă a balelor revărsate de fanarioţi, continuând cu perioada de limbi mai educate, lipite de imperialul cur austriac, ajungem pe teritoriul marilor personalităţi din România secolelor XIX – XXI, care nu “au precupeţit nici un efort” pentru a şterge bucile regale şi prezidenţiale cu limbile lor erudite. Preluand modelul inaintasilor popa “omul simplu, amărât, strivit de greutăţile vieţii”,a inceput cu o limbă trasă din când în când pentru obţinerea “ceva-ului”, in dosul lui pisculita primul om din primarie caruia i-a curatat dosul. Realizand ca “limbismul” este unul dintre stâlpii pe care se sprijină societatea noastră a inceput sa lustruiasca asidu curul lui don gigi fiin participat activ la toate tembelismele propuse de primarie pentru redresarea transportului in comun( ne referim la $ obtiniti de don gigi din cumpararea autobuzelor si troleibuzelor). Politica popii a fost de a arata entuziasmul de a “lucra sub iubitoarea şi înţeleapta conducere a lui don gigi”si de a infiera prostia inaintasilor. Aplicand principiul “regele a murit traiasca regele”popa continue politica de curatire a dosurilor sus puse, dar acum nu se limiteaza doar la fundurile din primarie ci fiind un cinefil sadea curata si parile dorsale ale “fratilor corsicani” (misto film). Despre tramvaie ce sa mai spunem. Se pare ca bătrânului “TRANSPORT CU TRAMVAIE” ii raman două variante: să fie îngropat creştineşte sau să fie exportat la Muzeul popii din Take Ionescu 83, unde toţi “prietenii tramvaielor” vor putea aprinde o lumanare primita gratis (probabil) din sfantul lacas ridicat de popa in decedatul depou. Pentru ca nu se agreaza nici tramvaiele reconditionate nici tramvaiele noi vom circula prin Timisoara in urmatorii ani cu biciclete, fara cauciucuri, pentru a putea folosi in acest fel si liniile de tramvai reconditionate.

vineri, 27 septembrie 2013

Referendum: cine vrea gratis sa ridice creierul sus!

27 Septembrie 2013 / de Eugen Sasu Dacă nu se răzgândește, primarul Nicolae Robu ne va chema la referendum în primăvara lui 2014. Să-i spunem referendum, pentru că așa-i zice și legea. Însă la cum se va pune în discuție problema gratuităților pe mijloacele de transport în comun, inițiativa pare mai degrabă o mostră de infantilism din gama „Ana are mere”. Dincolo de oportunitatea, cheltuiala și timpul pierdut pentru o astfel de mișcare administrativ-electorală rămâne să discutăm pe marginea întrebării de pe buletinul de vot. Ca să fie ceva serios, referendumul trebuie să răspundă la o întrebare care frământă populația. Ca noul prag de 30% să fie atins, e foarte important să nu deranjezi poporul cu subiecte care nu-l interesează. De ce s-ar duce pensionarul să voteze pentru gratuitate, că și-așa o are de ani buni de zile? La fel și elevul ori studentul din Mehedinți și Gorj. Rămâne un referendum pentru slujbașul timișorean fără mașină, fără bani de carburant, zgârcit la parcare și cu suficient simț civic încât să se deranjeze până la secția de votare. Pe de altă parte, și un subiect de larg interes poate deveni umoristic, plasându-l într-o dezbatere foarte simplistă. Cum poți întreba pe un român dacă vrea ceva gratis, când se știe din studii sociologice și de marketing că orice produs cu o gratuitate înscrisă pe ambalaj se vinde în draci, chiar dacă e de o calitate îndoielnică? „Vreți să circulați gratis pe mijloacele de transport în comun din Timișoara?”. Ce poți răspunde la o astfel de întrebare? Că nu vrei? Știu că primarul Robu este împotriva gratuităților la meciurile lui Poli. Și are dreptate. Dacă ești sufletește alături de echipă, poți să contribui la dezvoltarea ei cu o sumă simbolică de două ori pe lună. Dar de ce să nu extindem logica gratuităților în activitățile susținute financiar de primărie? Ca și RATT, și Poli poate fi la fel de dependentă de fonduri publice. Filarmonica, la fel. De ce să nu votăm atunci peste tot gratuități în cel mai liberal mandat administrativ al Timișoarei postdecembriste? Dar ia să pună organizatorul referendumului problema altfel. „Vreți să circulați gratis… existând astfel posibilitatea ca taxele și impozitele municipale să fie majorate?” Sau „Ați fi de acord să circulați gratis cu tramvaiul, chiar cu riscul supraaglomerării vagoanelor, al deteriorării treptate a mijloacelor de transport și chiar aș insecurității călătorilor?”. Chiar astfel fiind pusă chestiunea în discuție, votul cu siguranță ar fi la fel de covârșitor în favoarea gratuității, că așa e lumea. Însă în acest caz demersul inițiatorului ar fi unul mai corect, nu unul de imagine cu lungi bătăi electorale. În Lugoj o astfel de măsură a fost luată, logic, fără referendum. A pune în cârca poporului orice potențial risc ce ți-ar putea afecta cariera politică sau administrativă denotă un act de lașitate. Ca primar, ca președinte de țară, ca premier sau parlamentar se presupune că ești ales ori desemnat pentru niște calități și responsabilități asumate. Apoi, în aceste funcții ai la dispoziție mult mai multă informație decât cetățeanul de rând. Ca atare, nu poți decide ceva nesustenabil economic, ascunzându-te după votul popular. Căci așa, nu am mai avea nevoie de premier, de ministru al muncii, de specialiști și am putea întreba în referendumuri dacă sunteți de acord să de tripleze pensiile, salariul minim pe economie, dacă e bine să se ieftinească berea, gazul, mâncarea și toate ceva de trebuință pe lângă casa omului. Ar avea cineva ceva împotriva măririi pensiilor? Evident că nu. Dar dacă beneficiarului i spune că e foarte posibil ca în trei luni ele să nu mai poată fi plătite din cauza colapsului economiei ori că trebuie majorat TVA la 40%, iar creșterea pensiei nu ar mai avea nicio valoare? Prin urmare, când politicienii ne mai cheamă la vreun referendum, hai să votăm cu creierul, nu numai cu stomacul, portofelul sau antena TV. Citeste mai mult pe: Referendum: cine vrea gratis sa ridice creierul sus! | deBanat.ro - spune realitatea! http://www.debanat.ro/2013/09/referendum-cine-vrea-gratis-sa-ridice-creierul-sus/#ixzz2g6eG5pzW

miercuri, 25 septembrie 2013

„Ideea gratuitatii la transportul in comun este iluzorie!”

Fostul director al RATT, actual vicepreşedinte la Mişcarea Populară Timiş, Eugen Stănescu, demontează ideea avansată de primarul Nicolae Robu, de a acorda gratuitate generală la transportul în comun. Stănescu susţine că, dacă va fi luată această decizie, automat, muncipalitatea este obligată să mărească taxele şi impozitele. Fostul director al RATT susţine că Primăria Timişoara va suplini „gaura” de la regia de transport prin mărirea taxelor şi a impozitelor. În acest fel, de gratuitate se vor bucura, de fapt, numai cei care provin din afara Timișoarei. „Subvenţia acordată RATT de către Primăria Timişoara, respectiv 3,5 milioane de lei, reprezintă mai puţin de 40% din bugetul lunar necesar, ceea ce înseamnă că restul de peste 60% va trebui suplinit tot din buzunarele timişorenilor, plătitori de taxe şi impozite. Ideea gratuităţii, o spun cu toată responsabilitatea, este iluzorie!”, spune Eugen Stănescu. Stănescu spune că gratuitate generală pe mijloacele de transport în comun există doar în câteva oraşe baltice, dar experienţa de acolo a dovedit că ideea nu este deloc profitabilă: mijloacele de transport în comun au fost rapid vandalizate, s-au înregistrat întârzieri majore, iar mijloacele de transport în comun au devenit suprapopulate. Istoria recentă arată însă că el n-a fost întotdeauna atât de radical. Pe vremea când era șeful RATT, pe relaţia Stănescu-Ciuhandu, s-au oferit gratuităţi nebănuite diferitelor categorii de timişoreni ce circulă cu transportul în comun. Tot de atunci, pensionarii pot circula gratis prin Timişoara. Gratuităţile au fost acordate atunci înainte de campania electorală. Primăria Timişoara va acoperi din propriile conturi și subvenţia de 50% acordată până acum studenţilor pentru transportul în comun și plătită de universități. De anul viitor, primarul Nicolae Robu vrea ca timișorenii să circule total gratuit și urmează să inițieze un referendum pe această temă. Costurile nu sunt estimate încă. Robu vrea referendum pentru transport in comun gratis Studenții nu-și vor mai deconta la universități jumătatea din valoarea abonamentului, așa cum făceau până acum. Restul sumei era decontat de CL, care va acoperi, în viitor, și această diferență. Hotărârea se află în mapele consilierilor locali, la ședința extraordinară de marți. „Până acum, Primăria Timişoara subvenţiona 50% din costul cardurilor pentru transportul în comun al studenţilor, iar universităţile tot atât. Universităţile au spus că nu vor mai putea deconta mult timp acei 50%. Reacţia noastră: vom deconta şi acei bani. Noi am dat total pentru acest sistem pauşal 3,5 milioane de lei pe lună. În contul acestei sume, RATT asigură toate gratuităţile”, spune Nicolae Robu. Primarul nu știe la cât va ajunge suma pe care o va plăti de acum încolo de la bugetul local pentru gratuitățile studenților. Robu nu a renunţat nici la ideea ca transportul în comun în Timişoara să fie gratuit pentru toată lumea. El a declarat că, la primăvară, va chema la referendum timişorenii, pentru a decide dacă sunt de acord cu propunerea. Aceasta va însemna subvenţii mult mai mari acordate de primărie către RATT. Concluziile va rog sa le trageti singuri pentru ca referendum sigur nu va fi :)

duminică, 22 septembrie 2013

Ce invarte popa prin locatiile RAT Timisoara

Prin targ umbla vorba ca popa ar incerca sa dea un nou tun cu terenurile. Acuma ca popa e joli jokerul sau el e numai pionul de sacrificiu nu stiu, dar in mod cert in cazul in care afacerea va reusi popa va profita de rezultate. Practi vorbim de doua locatii 1. Intrarea Doinei nr2 (fostul ACR) 2. Baza Sportiva din str. Renasterii 24 Sa le analizam. Intrarea Doinei nr.2 a fost intabulata pe RAT Timisoara in anul 1990 cand fostul director Ioan Bucsan a simtit vidul legislativ si a reusit sa intabuleze terenul. Practic terenul si cladirea sunt clare ale RAT Timisoara, deoarece cu ele a fost girat imprumutul pentru troleibuzele cehesti. Cred ca popa va incearca urmatoarea jonglarie. RAT Timisoara, o firma falimentara, desi primmaria ne contrazice, nu va mai putea sa-si plateasca ratele de imprumut pentru troleibuze, iar aici apare MEFISTO sau dracu stie cine care va plai datoria la banca dar va solicita un gaj. Pentru a pastra obrajul subtire, al nu stiu cui, nu stiu cine va vota in plen ca acest teren si cladirile aferente sa fie cedate. Binenteles ca nimeni nu va verifica cat costa mp aflat in centrul urbei si astfel MEFISTO( a se citi fratii corsicani), care-si doreste intens acest teren il va obtine. Multi vor spune ca Don Quijote iar nu si-a luat medicamtele, dar ar trebui sa se vada ca popa deja pregateste terenul. Unele persoane se vor muta din Take Ionescu 56 in Dambovita, iar pentru alte persoane nu se pregateste locatie in Take Ionecu 56. Foarte bine vor zice unii dintre dumneavoastra ce ma intereseaza pe mine ce face popa cu terenurile. Din pacate ar trebui sa va intereseze deoarece multe sute de mii de euro din banii alocati lucrarilor de urmarire prin GPS a mijloacelor de transport au intrat in locatia din Intrarea Doinei nr.2. De asemenea la aceasta locatie s-a platit un proiect de modernizare iar tot aici popa a mutat dispeceratul energetic al regiei. Cu acesti bani se puteau realiza investitia din Dumbravita, poate un depou de tramvaie, dar ce importanta au fondurile atata timp cat un depou a fost distrus pentru realizarea unul lacas de cult unde popa sa poata iesi la pensie linistit. Str. Renasterii 24 sau mai exact baza spurtiva si de recreere a RATT, unde exista un teren de hambal, fostul minihotel al RATT, fostul bazin de inot si doua terenuri de fotbal unul gazonat cu tribune si unul cu zgura. Aceasta zona iubita de popa a fost folosita pentru imbunatarirea relatiilor cu politia si alte organe de cercetare si control (va las pe dumneavoastra sa le ghiciti).Aici popa, ani de zile a organizt meciuri de fotbal urmate de sauna si de mese la restaorantul hotelului. Ce nu stiti si ar trebui sa stiti este ca energia electrica folosita la aceasta locatie e platita de dumneavoastra in pretul biletului de calatorie. popa, are contract cu furnizorul de energie, dar poate alimenta si alimenteaza consumatorii cu energie electrica facturata la transportul de calatori. Practic ar fi o hotie ordinara, dar cine vreti sa cerceteze cei care vin sa se recreeze :) Practic la aceasta locatie tot consumul de apa rece, energie electrica, energie termica se regaseste in pretul biletului de calatorie. Cand voi avea informatii noi vi le voi comunica. Rugamintea mea este ca atunci cand dumneavoastra aveti o informatie sa ma contactati pe adresa donquijotetm@yahoo.com

vineri, 20 septembrie 2013

Popa a intrat in anul mortii?

Pe pagina RATT citim 20.09.2013 -Modificari ale liniei 18 Începând de luni 23 septembrie troleibuzele de pe linia 18 vor circula până la staţia Solventul în zilele lucrătoare în intervalele orare: 5.00-9.00 şi 13.00-17.00. Abonamentele făcute pe linia 18 sunt valabile şi pe linia 14 pe tronsonul comun Iulius Mall-Bariţiu-retur şi pe linia 11 Piaţa Mărăşti-Bariţiu-retur. dupa ce am citit cu cateva zile in urma 13.09.2013 - Modificari incepand cu data de 16.09.2013 R.A.T.T. anunţă că începând cu data de 16 septembrie troleibuzele de pe linia 18 vor întoarce la Piaţa Regina Maria. În acest fel se va asigura operativitatea liniei 11 troleibuze care deserveşte o zonă mai aglomerată şi nesuprapunerea celor trei linii de troleibuze: 11, 14, 18 pe tronsonul comun: Gara de Nord-Piaţa Mărăşti. HA, HA, HA... popa anuleaza o hotarare prin care eram informati ca pentru inbunatatirea calitatii transportului in comun se linia 18 isi va scurta traseul! sa intre popa in anul mortii? Nu cunosc, dar in sfarsit se revine la normal. Binenteles ca papagalii de la RATT tot o dau cu batul in balta anuband ca abonanentele sunt valabile ... Calatorii ar trebuie sa stie ca pot circula cu orice mijloc de transport care au traseu comun cu linia pe care au abonament. Deci nu popa se milostiveste si le permite sa circule cu 18 pe zonele comune cu alte linii. Apropo ati observat ca a inceput anul scolar, dar RATT circula tot in program de vacabta? Sa vedem urmarile?!!!

duminică, 15 septembrie 2013

Calea Aradului locul ales de popa ca sa-si bata joc de calatori!

Aflam din presa locala ca RATT anunţă că, de luni, 16 septembrie, troleibuzele de pe linia 18 vor întoarce la Piaţa Regina Maria. În acest fel va fi asigurată operativitatea liniei 11 troleibuze, care deserveşte o zonă mai aglomerată, şi nesuprapunerea liniilor 11, 14, 18 pe tronsonul comun Gara de Nord -Piaţa Mărăşti. Analizand comunicatul trage concluzia ca Popa nu mai ar troleibuze disponibile. Primaria nu termina podul de la Michelangelo, incepe scoala si trebuie suplimentat numarul troleibuzelor scoase in circulate, iar ce e cel mai grav lucru este ca in depou sunt 4-5 troleibuze trase pe dreapta defecte. jenant este ca presa in loc sa prezinte adevarul ne vinde cu gogosi probabil transmisi de papagalii de serviciu de la RATT. Primarul ar trebui sa stie ca si in cazul in care apare criza lipsei de unitati, popa poate rezolva situatia fara a-si bate joc de calatori. Cu aceste modificari un calator din Calea Aradului, pentru a ajunge la Gara de Nord va trebui sa perforez 2 bilete sau sa utilizeze expresul1. Intrebarea este de ce popa nu foloseste sistemul de ticheting asa cum a fost gandit, adica biletul sa fie valabil 30 sau 60 de minute indiferent cate mijloace de transport folosesti in acest interval. Popa continua sa-si bata joc de timisoreni. Pe portiunea Baritiu Solventu nu mai circula nici un troleibuz. Pentru elevii si profesorii de la lic CFR nu le putem spune decat ca mersul pe jos face piciorul frumos. Cati ani mai trebuie sa treca pentru a iesi din spiritul de turma?

joi, 12 septembrie 2013

Bate Saua sa Priceapa Bulibasa :)

Schimbarea macazului cu ranga la tramvaie da peste cap tot proiectul de fluidizare a traficului in Piata Balcescu. 12 septembrie, 2013 - Opinia Timisoarei Daca responsabili din primarie nu cunosc problema ar trebui sa citeasca articolul: Schimbarea macazului, sport cu ranga pentru vatmanii din Timisoara. RATT a dat afara toti specialistii si nu mai investeste in intretinerea macazurilor 4 noiembrie, 2011 - Roxana Deaconescu Regia Autonoma de Transport Timisoara nu are bani sa investeasca in linia cale de tramvai, dar nici in intretinerea macazurilor. In anul 2000, majoritatea macazurilor din oras au fost inlocuite si functionau automat. Sistemul s-a stricat insa, asa ca vatmanii, fie soare, ploaie, vant sau zapada, se dau jos la fiecare intersectie importanta sa schimbe directia de mers a garniturilor. Sportul cu ranga se practica in Piata 700, Piata Maria, Piata Balcescu si in alte zone aglomerate din oras. Fostul director al RATT, Eugen Stanescu, spune ca actuala conducere a regiei nu a mai investit niciun leu in intretinerea macazurilor si de aceea s-a ajuns la situatia asta. ”Ele erau nemtesti, de buna calitate, nu se pune problema ca nu functionau. Pe fiecare vagon de tramvai era montat un transporter, care dadea semnale radio catre aparatele electronice de la macaze. Macazurile erau prevazute cu semafor si cu comanda de la distanta. Nu se mai face intretinere la ele, nu mai sunt oameni, s-au dat afara toti specialistii”, ne-a declarat Eugen Stanescu. De aceeasi parere este si managerul proiectului de atunci, Mircea Cojocaru. El spune ca nu mai functioneaza niciun macaz automat si ca ar trebui folositi zeci de mii de euro pe an pentru intretinerea acestora. ”Nu mai functioneaza niciunul, dar nici semnalizarea lui luminoasa la cele automate. Goia nu mai baga niciun leu in ele. Fara 250.000 de euro pe intretinere pe an, aceste linii se vor pierde. S-au aruncat banii de pomana”, spune Cojocaru. Practica vatmanilor nu-i sperie insa pe responsabilii din primarie sau pe directorii RATT, care nu se omoara sa caute solutii. si angajatii regiei au recunoscut greseala actualei conduceri, chiar pe forumul de pe site-ul institutiei. ”Problema e lipsa planificarii unor fonduri pentru intretinere. La momentul achizitiei, s-au gandit doar fonduri pentru cumpararea acestora, nu si pentru intretinerea ulterioara. Preturile componentelor necesare e foarte ridicat, multe fiind uzate din cauza neschimbarii la timp. Asta e ceea ce stiu eu”, explica in urma cu ceva vreme Florin B., unul dintre administratorii forumului RATT. Timisorenii, nemultumiti de starea generala a tramvaielor Situatia nu s-a schimbat cu nimic, iar timisorenii sunt din ce in ce mai revoltati. ”Nu mi se pare normal sa opreasca tramvaiul in mijlocul intersectiei, dupa ce au plecat din statie, sa se dea jos si sa schimbe macazul cu ranga aceea. E inadmisibil asa ceva, suntem in Uniunea Europeana”, spune Alexandra Dragusin, o tanara de 22 de ani. Ioana Onode este de aceeasi parere, dar este nemultumita si de halul in care arata tramvaiele. Ea spune ca nu sunt ingrijite si ca ar trebui schimbate si garniturile. „E rudimentar si sunt foarte vechi si garniturile. Ar trebui inlocuite, pentru ca miros urat si sunt conditii infecte”, povesteste Ioana. Potrivit reprezentantilor RATT, care nu au vrut sa comenteze in niciun chip starea actuala a macazurilor, in perioada 2000 – 2006, s-au investit aproape 50 de milioane de euro pentru modernizarea transportului in comun cu tramvaiul. Cei mai multi bani au venit de la Banca Europeana de Investitii, prin intermediul municipalitatii. Angajatii RATT spun ca, intr-o vreme, vatmanii puteau schimba macazul fara sa se dea jos din garnitura, prin simpla apasare a unui buton. Vremurile acelea au apus insa.

duminică, 8 septembrie 2013

Speranta moare ultima :)

In varianta ca in ianuarie 2014 popa isi incieie mandatul de menajer la RATT revenim, pentru ca inca mai speram ..... Mi-a soptit o pasarica Ca al nostru popa Pica… Cica ceasul ii cam bate Si-are zile numarate… Don Primar Cu Barba Nu-i A plecat cu toti ai lui Doar Cojoc-ari -a ramas Ca sa faca contul gras Insa nu-l poate sustine ca nu se simte prea bine Pis-culita-i un pic trist Dupa visul taranist Si se tot uita la ceas Ma intreb cit i-o ramas… Dar cum zice-o pasarea totul se va termina… Desi nimeni nu s-a cercetat nimic ... noi mai speram :) Umbla vorba prin Banat Ca Popa e suparat Cica pe asa caldura Cinta Buha-n batatura Si-i spune pe Unde Scurte Cum ca zileles Marunte Ca bastan pe la regie Fara Barba-n Primarie Sfintii s-au dezis de el Daca nu se rade chel Si nu-si imblaneste botul Din teren sa umfle potul Patrimoniul cica-i Nula ca sa dus pe Metro-poola societatea celor 3 -Oia,Lita si Ciuhei

sâmbătă, 7 septembrie 2013

Un articol mediocru insotit de comentarii Bestiale :)

RATT a “spart” 4,1 milioane euro pentru un sistem care dă mai mult erori decât funcţionează Georgeta Stanici 03/08/2013. Transportul în comun din Timișoara este un adevărat sac fără fund care are nevoie constant de finanțări din partea municipalității. Ideea primarului Nicolae Robu de a subvenționa integral activitatea regiei vine după ce s-a dovedit că o investiție de acum patru ani, în valoare de peste 4 milioane de euro la RATT, care ar fi trebuit să aducă profit regiei, este total inutilă, ba mai mult, generează pierderi. Timișorenii care urcă în tramvaie de cele mai multe ori nu pot valida biletele, deoarece aparatele sunt stricate. ”Într-o săptămână circul mai mult de jumătate din timp gratis, deoarece validatoarele de bilete nu funcționează”, explică Georgeta Ardeleanu. Pesemne sunt vandalizate, susțin reprezentanții RATT care mai adaugă faptul că ”imediat ce descoperim unele care nu funcționează ele sunt înlocuite de pe traseu. De la începutul anului au fost 37 înlocuite cu defecțiuni, dintre care 26 la tramvaie”, transmite Silvia Oprea, angajată la Biroul de Relații publice al RATT. Regia de transport are 85 autobuze, 50 troleibuze și 92 tramvaie. Afișaj de milioane de euro, degeaba De luni bune timișorenii s-au învățat să nu mai ia în seamă afișajul electronic care ar trebui să indice sosirea tramvaielor. Sunt zone apropiate centrului orașului unde informațiile sunt ireale. ”Ajung în stație, panoul de afișaj indică faptul că tramvaiul vine în 3 minute, iar când trec acestea cifrele se schimbă brusc și aflu că mai am de așteptat un sfert de oră sau 20 de minute. De obicei plec pe jos sau iau taxi dacă mă grăbesc. Supriza e că dacă rămân, e posibil ca tramvaiul să ajungă mai repede de 15 minute în stație. În concluzie – nu mai știu ce să înțeleg. Știu doar că acest sistem trebuia să ne fie util celor ce umblăm cu mijloacele de transport în comun, ca să știm exact când avem tramvai sau autobus”, a povestit Mihai Soare. Cei de la RATT au explicații. ”Toate cele 73 de panouri de informare sunt funcționale. Dispeceratul le are sub observație tot timpul și imediat ce se vede că ceva nu funcționează e trimisă o pe teren sau remediază din butoane. Noi încercăm tot timpul să avem aceste panouri în stare de funcționare. Ca la orice sistem, din când în când mai dăm reset, și atunci apar anumite semne”, mai spune Silvia Oprea. În cartierul Iosefin de exemplu, de două săptămâni panoul care indică sosirea tramvaiului pe linia 2 arată, deja de două săptămâni, obsesiv, că acesta va ajunge în stație la ora ”17,24”. La finele lui 2008, în timpul administraţiei Ciuhandu, se implementează un set de ”măsuri complexe” de modernizare a transportului public al regiei locale. ”Sistemul Integrat pentru Eficientizarea Încasărilor şi a Cheltuielilor la Regia Autonomă de Transport Timişoara” a fost un proiect în valoare de 4,123 milioane de euro fără TVA, finanţat de la bugetul local. S-au cheltuit peste 4 milioane de euro pentru a face regia mai eficientă prin Sistemul Automat de Taxare (Skayo) şi Sistemul de Monitorizare a Vehiculelor (SVM) RATT, incluzând 300 de vehicule, adică peste 85% din parcul circulant al regiei. ”Beneficiile sunt în prima etapă creşterea gradului de confort prin utilizarea cardului de călătorie, respectarea unui program strict al sosirilor şi informarea călătorilor în timp real cu date din trafic, vehicule şi orare de sosiri în staţii” – se arăta, la momentul respectiv, în prezentarea proiectului. În loc de bilete timșorenii urmau să folosească bilete și carduri electromagnetice și mai ales urmau să știe exact ora la care tramvaiul sau autobuzul vor ajunge în stații, informațiile urmând să fie transmise pe cele 73 de panouri electronice din stații. Datorii istorice plătie de guvern În realitate, în fix acești ani de ”eficientizare” a călătoriei cu transportul în comun, RATT a înregistrat datorii de 67 de milioane de lei. Care au fost acoperite în iarna anului trecut de edilul Timișoarei cu bani alocați de guvernul USL. Nici după plata datoriilor sistemul nu a devenit eficient peste noapte. Dacă acum primăria subvenționează RATT lunar cu câte 3,5 milioane de lei de la bugetul local, ceea ce însemană că acopră 65% din cheltuielile de exploatare ale regiei, pe viitor primarul vrea să suporte integral cheltuielile regiei și așa ineficientă. Deși directivele naționale și europene subliniază că, pentru a proteja mediul și pentru a reduce aglomerația în trafic orășenii trebuie să revină la utilizarea în masă a transportului în comun, în Timișoara număru celor care folosesc tramvaiele, autobuzele și troleibuzele RATT aproape că s-au înjumătățit comparative cu anii *90, conform statisticilor Agenției pentru Protecția Mediului Timiș. 6 răspunsuri la RATT a “spart” 4,1 milioane euro pentru un sistem care dă mai mult erori decât funcţionează 1. alin 03/08/2013 at 11:50 AM Cum sa nu ajunga RATT in colaps cind este condusa de mafia lui Goia si a aghitantilor Jura Radulescu Nicola etc Cine ii verifica la ce tunuri trag ei prin regie E foarte bine ca sunt vegheati de catre Culita care le acopera nerusinarile Cine verifica cum a construit popa Goia vila ce a facuto din banii RATT ,la fel a terminat casa si marele culita si DOMNUL ciorditor tehnic Nicola (director).Cine verifica cum muncitorii in loc sa lucreze pentru RATT lucreaza la biserica lui GOIA din curtea depoului de tramvaie Muncitorii isi musca buza si rabda ca de nu se trezesc restructurati prin Masura lui Goia CINE NU CIORDESTE PENTRU EL E IMPOTRIVA LUI Cine verifica cum folosesc mafioti din clica lui Goia masinile de servici iar amaritii de soferii platesc depasiri de carburant Unde este plecat Nicola in concediu si cu ce masina Domnul primar a promis multe dar tot Goia a ramas cel ce afunda RATT intro gaura tot mai adinca Dar acum tac si tac caci daca nu Stana Cristina imi da un avertisment ca am trecut cu viteza peste macaz,sau poate circul cu distanta Cit mai costa o angajare domnule Goia si doamna cristina ca de restructurat se stie cum faceti listele mirsave A-ti dat afara o gramada de muncitori si ati angajat inzecit fara ca sa stie domnul primar Cred ca corabia Ratt pluteste in deriva iar daca primarul nu il schimba pe goia acesta va fi groparul RATT Reply 2. John 03/08/2013 at 12:19 PM Lasa ca-l pune Robu pe Nasleu director si atunci sigur vindem RATT la fier vechi Reply 3. alin 03/08/2013 at 2:50 PM Jony cred ca nasleu nu a furat nimic din RATT pe cind papa goia a falimentat regia .Tu cred ca esti unul dintre carausii lui Esti jalnic domnule Reply 4. Dupa gratii,cu hotii ! 03/08/2013 at 11:42 PM Reprezentanţii Poliţiei Timiş au anunţat vineri că în urma activităţilor de cercetare penală desfăşurate de ofiţerii Serviciului de Investigare a Fraudelor, cu avizul Parchetului de pe lângă Judecătoria Timişoara, au fost finalizate cercetările pentru săvârşirea infracţiunilor de uz de fals, fals în declaraţii şi abuz în serviciu contra intereselor persoanelor faţă de directorul general al Regiei Autonome de Transport Timişoara, Ioan Goia, şi încă două angajate, C.L. Vasilica, consilier juridic, şi S. L. Cristina, sef serviciu resurse umane, care au vizat şi au semnat documentele. Reply 5. Jos MAFIA ! 03/08/2013 at 11:44 PM Din aceasta funcţie, G. Ioan, sprijinit de C.L. Vasilica, consilier juridic, şi S. L. Cristina, sef serviciu resurse umane, care au vizat şi au semnat documentele, au concediat abuziv 14 persoane pe diferite motive neîntemeiate. Cei concediaţi i-au acţionat în judecată pe suspecţi, instanţa de judecată obligându-i pe învinuiţi să-i reîncadreze plătindu-le sume de bani ce au totalizat un cuantum de 625.610 lei, suma cu care a fost prejudiciată instituţia sus-menţionată”, au mai precizat oficialii Poliţiei Timiş. Cercetările au fost finalizate, iar dosarul a fost înaintat Parchetului cu propunerea de trimitere în judecată a directorului RATT şi ale celorlalte două angajate. Reply 6. Goia,Goia!!! 03/08/2013 at 11:47 PM Potrivit contractului de munca, Ioan Goia are un salariu de 5.100 de lei brut lunar, la care se adauga doua sporuri: unul de 25% din salariu pentru vechime si altul, tot de 25%, pentru conducere. La acestea se adauga o posibila prima anuala de 12 salarii brute. Asta in cazul in care consilierii locali decid sa i-o acorde.

marți, 3 septembrie 2013

Andrei Plesu: La varf avem niste mitocani si parveniti

Scriitorul Andrei Plesu prezinta o radiografie acida a calitatilor umane si profesionale ale celor care conduc Romania. "Submediocri", "toape potentate", "mitocani" si "parveniti", sunt caracterizarile lui Plesu la adresa liderilor romani, intr-un inrterviu pentru Adevarul. "Romania se caracterizeaza la ora asta prin invazia personajelor de mana a treia si a patra. Sunt oameni care in mod normal nu ar fi ajuns niciodata in posturile si in posturile in care se afla. Sunt oameni care vorbesc prost romaneste, care au o cultura submediocra, care au un tip de comportament grosolan, care au o insuficienta de toapa potentata, sigura pe virtutile proprii si asta se intampla si in Guvern, si in Parlament si peste tot. Si in institutiile publice este o scadere de nivel a prezentei umane, e o scadere de nivel a inzestrarilor, a ispravilor, e plin in jurul nostru de oameni, tot spun asta, care nu au dovedit niciodata ca stiu sa faca ceva, in afara de o clampaneala vesela la televiziune", a spus Plesu intr-un interviu acordat pentru Adevarul. Scriitorul avertizeaza ca acest tip de indivizi vor determina "intoxicarea" intregii societati romanesti. "E un fel gresit de a intelege si gluma, si umorul. Gluma cade la nivel de glumita, dialogul cade la nivel de imbranceala, argumentatia cade la nivel de injuratura, totul este subgradat. Prin urmare, nu cred ca vom scapa pana nu se vor schimba aceste modele. Cata vreme noi avem pe scena publica, la varf, oameni care vorbesc si se poarta ca niste mitocani sau ca niste parveniti, pe modelul folcloric al scroafei urcate in copac, noi nu putem spera o schimbare de paradigma. O sa ne uitam la astia pana o sa ne intoxicam", a completat Andrei Plesu. Scriitorul a avut aprecieri la fel de sugestive si la adresa presedintelui Senatului, Crin Antonescu, si a premierul Victor Ponta. "Toata lumea admite ca este un bun orator. Asta am auzit ca se numeste in limbajul de azi 'Are cuvintele la el'. Pe vremea mea se spunea ca are papagal. Da, asta este o inzestrare care, insa, este foarte usor de rasturnat in demagogie si vorbarie goala", spune Plesu despre Crin Antonescu. "Domnul prim-ministru are ceva dansant in care ceea ce conteaza este sa iasa el mot din diverse imprejurari. O glumita, o eschiva, o mica scuipatura, asta pe fondul unei grave carente etice. Nu e normal ca un om care a fost dovedit ca a fost plagiator, sa treaca asa de usor peste lucrul asta", a fost caracterizat si Victor Ponta.

AMINTIRI DESPRE TRANSPORTUL PUBLIC URBAN

Timişoara deţine o reţea dezvoltată de linii de transport în comun, dispunând de trasee care deservesc toate cartierele oraşi. În oraş transportul în comun se intersectează cu circulaţia grea, centura ocolitoare nefiind finalizată, ceea ce produce deseori aglomerări de trafic pe porţiuni foarte încărcate şi staţionări pe trasee,precum si degradari ale tramei stradale. Transportul electric este majoritar,majoritatea liniilor de transport în comun fac legătura între cartierele Timişoarei şi centrul oraşului. Nu există cartiere sau zone de locuinţe fără acces la reţeaua de transport public a municipiului, distanţa maximă de acces fiind de aproximativ 1 km. În anii 2000-2008 a fost derulat unul dintre cele mai ambiţioase proiecte de modernizare a liniei de tramvai din istoria Timişoarei. „Modernizarea infrastructurii la reţeaua de transport în comun cu tramvaiul în municipiul Timişoara” fiind cea mai importantă lucrare realizată în ultimii ani de către R.A.T.T, cu sprijinul Consiliului Local al Municipiului Timişoara. În paralel cu execuţia lucrărilor la linia cale, lucrări cofinanţate din fonduri BEI, s-au executat lucrări de modernizare a întregii trame stradale. Toate lucrarile de modernizare a retelelor subterane, afectate de modernizarea liniei de tramvai au fost executate cu fonduri ale acestei lucrari. Astfel, infrastructura reţelei de linii de tramvai a fost modernizată, la standarde europene, în proporţie de peste 50% din totalul liniilor de tramvai. In cadrul acestei lucrari s-a folosit pentru prima dată în România sistemul de prindere şi suspensie a şinei cu canalul cu sistem elastic continuu (ISOLast), conceput de firma germană ORTEC GmbH. Altă noutate tehnică este dala de beton armat amplasată de o parte şi de alta a canalului tehnic sub fiecare cale de rulare care a fost dimensionată pe mediul elastic în varianta de platformă proprie (tramvai + intervenţii) şi zona de intersecţii şi linii de tramvai în carosabil (tramvai + autovehicule). Rosturile dalei au fost colmatate cu mastic bituminos. Linia de contact s-a realizat in variabta sistemului „catenar longitudinal compensat” cu fir de cupru secţiune TFF 100. Lucrarea realizata in perioada 2000- 2008 s-a realizat pe 39,91 km linie cale tramvai simpla . Un lucru important care trebuie mentionat si de care reprezentantii primariei ar trebui sa tina cont este ca singura contributie a popii la aceasta lucrare a fost dea da afara intreg personalul care a urmarit realizarea lucrari, personal deosebit de bine pregatit si care timp de 8 ani a invatat ce inseamna se realizazi o lucrare de modernizare a liniei cale la standarde Europene. Binentele ca pentru popa acest lucru nu a avut nici o importanta