vineri, 29 noiembrie 2013

Scrisoare deschisa

Stimate domnule primar, Prof.univ.dr.ing.Nicolae Robu Am ramas stupefiat cand am citit pe site-ul RATT, conditiile de selectie impuse de catre Consiliul de Administratie, pentru depunerea candidaturii pentru concursul de director general. Citind conditiile impuse pentru a putea participa la acest concurs, am constatat ca unele sunt puerile, iar altele par impuse ... cu dedicatie. Nu pot intelege cum de in anul 2013, e posibil ca postul de director general al RATT sa poata fi ocupat de o persoana care cunoaşte doar limba româna scris şi vorbit. Nu pot sa cred ca dumneavoastra veti putea accepta un director, la o regie subordonata Primariei Municipiului Timisoara, care sa nu cunoasca la perfectie cel putin o limba de circulatie mondiala (engleza, germana, franceza, chineza sau chiar rusa), acum cand Timisoara candideaza la titlul de oras european. Mai jos am sa enumar cateva dintre conditiile impuse, care mie personal, imi par a fi restrictive si chiar ridicole: • Este jenanta restrictia care se aplica la studii, solicitandu-se “studii superioare tehnice şi juridice sau economice sau de administratie...”. Dumneavoastra ca profesor eminent la o facultate tehnica de prestigiu, consider ca nu puteti accepta ca, un absolvent care a terminat de exemplu o sectie a facultatii de electrotehnica, sa fie obligat sa termine si facultatea de drept, pentru a putea ocupa acest post, mai ales cand aceasta e o conditie indeplinita de domnul Goia Ioan. • E jenanta restrictia de minim 13 ani de experienţă în managementul unor regii autonome sau societăţi comerciale profitabile, din domeniul de activitate al R.A.T. Timişoara (transporturi urbane de călători), inclusiv societăţi comerciale din sectorul privat în cel puţin un exerciţiu financiar încheiat cu profit. Consider ca o perioada de 5-10 ani ar fi suficienta, permitand participarea la concurs si a persoanelor care inca nu au implinit 50 de ani. • Nu inteleg de ce se restrictioneaza participarea la concurs a persoanelor care nu au absolvit cursuri postuniversitare de perfecţionare de minim 1 an în domeniul managementului si nu au studii doctorale si participare la programe de specializare pentru ocupaţia de manager de proiect în vederea accesării de fonduri europene dovedite cu certificat de absolvire eliberat de Ministerul Muncii Familiei şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. Dupa cunostiintele mele, in momentul de fata multi dintre directorii generali la societatile comerciale subordonate de asemenea Consiliului Local al Municipiului Timisoara, cat si directori din cadrul Primariei Municipiului Timisoara, nu indeplinesc aceste conditii restrictive. Cel mai jenant lucru este ca, toate aceste conditii sunt indeplinite de domnul Goia Ioan si se observa ca, toate aceste conditii restrictionare au fost puse pentru a nu exista la concurs decat un singur candidat. • E jenanta, restrictiva si aberanta conditia - vechime în funcţii de conducere ca director în regii autonome sau societăţi comerciale cu profil transporturi urbane de călători de minim 9 ani, in conditiile in care domnul Goia Ioan indeplineste aceste conditii. In speranta ca observatiile mele vor fi analizate, sper ca dumneavoastra sa faceti modificarile necesare, pentru ca acest concurs sa permita participarea tuturor specialistilor care doresc sa readuca transportul local de calatori pe pozitia lasata de pionierii acestei activitati. 29.11.2013

joi, 28 noiembrie 2013

Sa vedem participantii ca pentru inceput totul pare o FACATURA!!!

27.11.2013 - selecţia directorului general al Regiei Autonome de Transport Timişoara Regia Autonoma de Transport Timişoara organizează prin Consiliul de Administratie, la sediul Regiei Autonome de Transport Timişoara din b-dul Take Ionescu nr. 56 –selecţia directorului general al Regiei Autonome de Transport Timişoara- R.A.T.Timişoara. Evaluarea/selecţia se organizează în condiţiile respectării prevederilor O.U.G. nr. 109/30.11.2011- privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, Procedura de evaluare/selecţie prealabilă cuprinde două etape: Etapa I - verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare de către candidaţi, selecţia dosarelor ; Etapa II - susţinerea lucrării proprii privind „Strategia de conducere pentru atingerea obiectivelor şi criteriilor de performanţă stabilite în HCL 256/14.05.2013”, interviu, pentru candidaţii declaraţi ’’admis” după etapa I. Criteriile de selecţie sunt: 1. îndeplinirea condiţiilor de participare, dovedite prin conţinutul dosarului de participare; 2. abilităţile de comunicare; 3. motivaţia candidatului; 4. capacitatea managerială. 5. cunoaşterea bibliografiei Condiţii de participare: pentru persoanele cu experienţă în managementul regiilor autonome sau societăţilor comerciale: - cunoaşterea limbii române scris şi vorbit; - minim 13 ani de experienţă în managementul unor regii autonome sau societăţi comerciale profitabile, din domeniul de activitate al R.A.T. Timişoara (transporturi urbane de călători), inclusiv societăţi comerciale din sectorul privat în cel puţin un exerciţiu financiar încheiat cu profit; - studii superioare tehnice şi juridice sau economice sau de administraţie de lungă durată absolvite cu diplomă; - cursuri postuniversitare de perfecţionare de minim 1 an în domeniul managementului; studii doctorale. - participare la programe de specializare pentru ocupaţia de manager de proiect în vederea accesării de fonduri europene dovedite cu certificat de absolvire eliberat de Ministerul Muncii Familiei şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului; - domiciliul stabil/rezidenţă în România; - capacitate deplină de exerciţiu; - nu intră sub incidenţa art. 6 din O.U.G. 109 din 30.11. 2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice; - declaraţie pe proprie răspundere că nu face parte din rândul funcţionarilor publici sau al altor categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare; - să aibă stare de sănătate corespunzătoare exercitării acestei funcţii dovedită prin document de la medicul de familie; - vechime în funcţii de conducere ca director în regii autonome sau societăţi comerciale cu profil transporturi urbane de călători de minim 9 ani. Dosarul de participare trebuie să conţină obligatoriu: 1. Curriculum Vitae (model european conform H.G. 1021/2004); 2. Cazier judiciar; 3. Copii legalizate după acte de studii menţionate în condiţiile de participare (pentru cei care au finalizat studiile în străinătate este necesară dovada echivalării studiilor eliberată de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului — Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor); 4. Copie act identitate; 5. Copie carnet de muncă/documente doveditoare; 6. Dovada numirii în calitate de director/manager; 7. Adeverinţa care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 2 luni anterior depunerii candidaturii, de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate. Adeverinţa va conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia; 8. Declaraţie-notarială pe proprie răspundere prin care candidatul va confirma că nu se află într-¬una din situaţiile prevăzute la art. 6 din OUG nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice ori că nu a suferit o condamnare pentru o infracţiune legată de conduită profesională; 9. Declaraţie - notarială pe proprie răspundere care să confirme acordul candidatului de a se procesa datele sale personale în scopul procedurii de recrutare şi selecţie, precum şi de a se putea verifica informaţiile furnizate; 10. Lucrare proprie privind „Strategia de conducere pentru atingerea obiectivelor şi criteriilor de performanţă stabilite in HCL 256/14.05.2013” care va fi considerată oferta tehnică, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului României nr. 109/2011. 11. Scrisoare de intenţie; Candidaturile şi documentele solicitate se vor depune în termen de 15 zile calendaristice de la data publicării anunţului, la sediul Regiei Autonome de Transport Timişoara, aflat în Bb-dul Take Ionescu nr. 56, în plic închis şi sigilat. Candidaţii vor primi un număr de înregistrare şi data depunerii candidaturii. Plicul va avea menţionat “Candidatura pentru funcţia de director general al Regiei Autonome de Transport Timişoara, precum şi numele, prenumele şi domiciliul candidatului. Rezultatul selecţiei dosarelor etapa I se va publica în termen de 2 zile calendaristice de la data limită de depunere a acestora pe site-ul www.ratt.ro. Candidaţii declaraţi admişi la etapa I de selecţie a dosarelor vor fi evaluaţi în cadrul susţinerii lucrării proprii privind „Strategia de conducere pentru atingerea obiectivelor criteriilor de performanţă stabilite în HCL 256/14.05.2013”, în prima zi lucratoare după publicarea rezultatului de selecţie al dosarelor etapa I pe site-ul www.ratt.ro., la orele 10.00 la sediul Regiei Autonome de Transport Timişoara, b-dul Take Ionescu, nr. 56. Bibliografie obligatorie: 1. Legea nr.92 din 19.04.2007 a serviciilor de transport public local şi Ordinul nr.353/23 noiembrie 2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007 cu modificările ulterioare ; 2. Codul Muncii aprobat prin Legea nr.53 din 24.01.2003 cu modificările şi completările ulterioare; 3. Legea nr.213/1998 privind proprietatea publică şi regimul acesteia cu modificările şi completările ulterioare; 4. Legea nr.15/1990 privind reorganizarea unităţilor economice de stat ca regii autonome şi societăţi comerciale, cu modificările ulterioare; 5. Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată; 6.Ordonanţa de urgenţă privind guvernanţa corporativă nr.109/2011 cu modificarile ulterioare; 7.Ordonanta nr.26/20123 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau uniăţile administrativ- teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participatie majoritară. Consiliul de administratie al Regiei Autonome de Transport Timişoara

luni, 25 noiembrie 2013

Oda ...

> Iubit guvern ! > > Iubit guvern, să ştii, sunt fanul tău > Şi sunt convins că tu-ţi faci treaba bine > Şi dacă unor proşti nu le convine, > Să le explici că-i rost şi de mai rău! > > Ia să anunţi că treburi bugetare > Te-obligă să pui biruri şi haraci > Pe berze, ciocârlii şi pitpalaci > Şi orice fel de păsări migratoare. > > Sau, dacă vezi că treaba e nasoală > Şi nu sunt bani de-amante şi Dubai , > Pui bir pe Moş Crăciun şi Niculai > Şi taxe şi impozite pe boală... > > Adică populaţia bolnavă > Să dea impozit, nu ştiu..., forfetar, > În funcţie de un diagnostic clar, > Mai mare cu cât boala e mai gravă. > > > Să pui impozit pe cosurile de fum, pe omăt şi ploi, > Pe vânt, chiar de-o fi doar un alizeu, > Să pui impozit şi pe Dumnezeu, > Pe frunze , pe mirosuri, pe stalpi si pe noroi. > > > La naştere se poate pune-o dare, > Adică taxă pe copii, nepoţi, > Să vină şi să o plătească toţi, > După cât e copilul nou de mare. > > Iar dacă unul poate-i mai viril > Şi face gemeni sau tripleţi, să vie > De bunăvoie pân' la primărie > Şi să plătească fiece copil. > > Se poate pune taxă pe umblat, > Pe sexul cu nevasta, conjugal, > Una mai mică, dacă-i sex normal > Şi una mare, dacă-i combinat. > > Se poate pune taxă pentru râs, > Pentru frisoane, pentru sentimente, > Pentru priviri pe stradă indecente, > Pe respiraţii, râgâit şi fâs. > > Pe teatru, proză şi pe poezie... > Dar cel mai mult sunt sigur c-ar durea, > Iubit guvern, dac-ai impozita > Imensa cantitate de prostie! > > Autor : Poporul Multumim domnului EV

joi, 21 noiembrie 2013

Sa vina PAPA FRANCISC

Schimbarea popii poate fi făcută doar de PAPA Aşa cum era de aşteptat, la RATT, vantul scimbarii nu se arata. Asta deoarece popa care se da PSD-ist,fast taranist si admirator al liberalilor nu vrea sa-si dea demisia pentru că, dacă rămâne fără slujbă, trebuie să se calugareasca. Adevărul este că... individul dupa ce a fost numit menajer, prin fals in acte publice, nu poate fi obligat să demisioneze pentru că asta ţine de bunul lui simţ, ceea ce nu e sigur ca nu-l are. Pentru ajutor am cerut părerea specialiştilor pentru a incerca sa rezolvam problemele de la RATT: Barack Obama: „Nici măcar eu, nu pot interveni acolo. Am înţeles că popa , pe lângă faptul ca toata ziua e cu matanii, mai e şi bătut în cap.”. Angela Merkel: „popa ăsta si-a batut joc de tramvaiele nemtesti. Ţin minte ca dupa ce cersea la usa mea ajutor acum cumpara Mercedesuri din... Turcia. De la popa am invatat si eu cuvintele mita si pesches Tokes Laslo: „Dacă mă lăsa pe mine să conduc tramvaiul din Timisoara, alta era situaţia. Puneam un ungur, atat de iubit de popa şi nu s-ar fi schimbat condiţiile de calatorie din Timisoara, iar presa ar fi fost informata corect de papagalii de la RATT despre afacerile din regie. Victor Viorel Ponta: „L-am interpelat pe aliatul meu Crin Antonescu să ia măsuri, nu se mai poatr, dar liberalul s-a declarat neputincios. A zis că cei de la Primaria Timisoara dorm mai mult ca el”. Multumim d-lui Mircea Chirila pentru idee.

miercuri, 20 noiembrie 2013

Nicolae Robu, la o bere intr-un tramvai turistic restaurant, dotat cu dozator, internet si toaleta. Timisorenii vor ingheta si iarna aceasta in vagoanele vechi

19 noiembrie, 2013 Roxana Deaconescu TIMISOARA. Aproape 10.000 de euro. Atat a investit RATT in dotarea unui tramvai turistic. O garnitura mai veche, de 37 de ani, a fost reconditionata – amenajata cu camere video si dotata cu 2 dozatoare de bere, aparat de cafea, chiuveta, vitrina pentru prezentare bauturi si toaleta, dar si 2 frigidere si cuptor cu microunde, precum si internet – a fost trimisa sa circule pe traseul istoric. Aceasta in timp ce timisorenii vor ingheta si iarna aceasta de frig in tramvaiele vechi si expirate ale Timisoarei, marea majoritate primite in dar de la nemti, pentru ca de-abia anul viitor vor fi reconditionate primele tramvaie. Dupa cum spunea primarul Nicolae Robu, Primaria Timisoara nu are bani sa cumpere garnituri noi, asa ca primele tramvaie reconditionate ar putea circula din vara anului viitor prin oras. Daca totul merge bine. CITESTE SI: Doar 7 sau 8 tramvaie second de la nemti vor fi ca noi anul viitor. In urmatorii 4 ani, Primaria Timisoara vrea sa reabiliteze 30 de mijloace de transport pe sine Intre timp, primarul Nicolae Robu “inaugureaza” primul tramvai turistic cu dozator al orasului. Robu si-a facut timp, intre intalniri cu romi pe tema cladirilor istorice pierdute de Primarie si conferinte pe tema medicala, sa se plimbe cu tramvaiul imbracat intr-o reclama la o berarie si sa bea un pahar. Pe scurt, oricine poate inchiria acest tramvai pentru o petrecere sau un eveniment. “Am considerat ca poate ar fi apreciat un astfel de demers, o amenajare a unui tramvai vechi, astfel incat sa poata fi folosit pentru circuite in scop turistic sau chiar scop de agrement pur si simplu. Sa se poata servi ceva intr-un cadru civilizat. S-a facut o amenajare a unui tramvai din 1976, cu tot ce trebuie pentru a asigura un confort la nivelul pretentiilor noastre de astazi, inclusiv internet exista in acest tramvai. Vrem ca el sa fie folosit nu numai la diverse ocazii si sa poata fi inchiriat de catre cei ce doresc sa faca circuite in scop turistic. Vrem ca Timisoara sa aiba cat mai multe elemente de atractivitate. De altfel, cred ca toata lumea a putut remarca faptul ca Timisoara este, in ultima vreme, mult mai vizitata. In fiecare weekend putem vedea in Piata Victoriei numeroase grupuri de turisti”, a declarat, mandru, primarul Nicolae Robu. Investitia, spune edilul, a fost de 40.000 de lei, bani luati din bugetul propriu al Regiei Autonome de Transport in Comun. “Credem ca se va amortiza in maximum 2 ani”, a estimat seful RATT, Ioan Goia. Angajati ai unui restaurant celebru din oras au fost pusi la dispozitia primariei – dupa o buna colaborare, spune Robu – sa ii serveasca pe turisti si sa aiba grija ca berea lor sa fie tot timpul rece. Vagonul a fost dotat cu 30 de locuri pe scaune si circula doar la cerere, pe traseul istoric. Costa 60 de lei pe kilometru fara ghid si mai mult de dublu, adica 135 de lei/km cu ghid, precum si 140 de lei pe o ora de stationare. Tarifele sunt fara TVA. Cei interesati pot suna direct la RATT, la numarul 0356.803.724 sau pot scrie un e-mail pe adresa muzeu.transport@ratt.ro.

Tramvaisti, va scade popa salarile din nou?

De ce au descins inspectorii ITM la Regia Autonomă de Transport Timișoara Loredana Codruţ 20/11/2013. Reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Timiș fac un control la Regia Autonomă de Transport Timișoara (RATT), după o serie de plângeri a angajaților celei din urmă. Astfel, mai mulți vatmani s-au plâns că sunt forțați să facă ture și de 12 ore, deși legislația prevede un program standard de lucru de opt ore. Şeful ITM, Pavel Kassai, a confirmat că inspectorii săi verifică cele sesizate de vatmani şi a precizat că va reveni cu rezultatele controlului, peste câteva zile, atunci când acesta va fi finalizat. Prezentată adesea ca o gaură neagră pentru bugetului oraşului, regia a trebuit să recurgă de mai multe ori la reduceri de personal. La aflarea veştii că la RATT se face un control, edilul şef Nicolae Robu s-a arătat surprins şi a precizat că nu știe de această verificare. Primarul spune că directorul RATT Ioan Goia nu l-a informat că s-ar fi luat măsuri de tipul celor de mai sus, dar Robu spune că siguranţa cetăţenilor care circulă cu mijloacele de transport în comun nu trebuie pusă în pericol sub nicio formă. Pe de altă parte, cu privire la bani, Robu are două soluţii: fie reducerea salariilor pentru personalului existent, fie reducerile de personal, astfel ca angajaţii rămaşi să aibă parte de salarii decente. Cand citesc afirmatiile primarului ma intreb daca domnia sa inainte de a vorbi se sfatuieste cu un consilier care probabil ar trebui sa se ocupe de RATT. Raspunsul pe care mi l-am dat este... sigur nu. E imposibil de a intelege cum de primarul participa azi la inaugurarea unui vagon birt, care a costat 10.000 euro si care sigur nu va aduce nici un euro profit, iar a doua zi, sa declare in presa ca, petru a face bani la RATT, popa ori face reduceri de personal ori face reduceri la salarile existente. Domnule primar chiar nu ati auzit de cuvantul ECONOMIE? In ultimul timp constat ca popa” va baga pe gat” numai prostii gandidu-se ca pecis va faceti de rusine in fata timisorenilor... demers la care popa e sigur castigator.

sâmbătă, 16 noiembrie 2013

Lovitură de teatru. Înfrângerea din meciul cu Grecia transformată în VICTORIE: 3-0 PENTRU NOI

Lovitură de teatru. Înfrângerea din meciul cu Grecia transformată în VICTORIE: 3-0 PENTRU NOI Detalii Publicat Saturday, 16 November 2013 10:59 Autor Gheorghe Smeoreanu Categorie: National victorieNimeni nu se aștepta la așa ceva. După ce am pierdut 1-3 la Pireu, iată-ne câștigând cu 3-0. În fotbal, totul e posibil. Iată cum s-au marcat cele trei goluri. 1-0.Suntem singura echipă națională din lume cu un selecționer condamnat penal. 2-0.Suntem singura țară din lume care transmite meciuri de fotbal pe canalul de știri al amicului primului ministru. 3-0.Avem singurii ziariști sportive din lume care înaintea celei mai importante partide îi intervievează pe premier, pe șeful Camerei deputaților și pe senatorii partidului premierului. Restul amănuntelor, precum că suntem și singura țară din lume care schimbăm la conducerea ligii de fotbal un penal cu alt penal, că turul e transmis pe canalul PSD și returul la televiziunea PNL, că nu titularizăm jucătorii de succes din campionatul lui Merkel, că patronul echipei campioane e după gratii etc. sunt argumente pentru o victorie asemănătoare și în returul de la București. Baftă !

Cand iva analiza cineva cheltuielile popii?

In Timisoara chiar nu conteaza cum sunt aruncati banii publici in lucrari de inestitii tembele? De linie de tramvai la Mosnita avem nevoie cand: - 40Km linie cale in Timisoara nu mai prezinta siguranta in circulatie - liniile de troleibuz nu sunt modernizate - cand in loc de minim doua depouri de tramvaie avem unul - cand substatiile de transformare redresare sunt la pamant Licitatie Publica - extinderea si completarea temei de proiectare initiale la Studiul de fezabilitate pentru ? Extindere linie cale tramvai Mosnita? Atribuirea Contractului Valoarea Contractului: 127.000 RON Castigatorul Licitatiei: HALCROW ROMANIA S.R.L. Anunt de atribuire (utilitati) numarul 140474/01.10.2013 Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact: REGIA AUTONOMA DE TRANSPORT TIMISOARA Adresa postala: STR.TAKE IONESCU, NR.56, Localitatea: Timisoara, Cod postal: 300074, Romania, Punct(e) de contact: CLAUDIU BELU-RED, Tel. +40 356803703, Email: achizitii.publice@ratt.ro, Fax: +40 356803703, Adresa internet (URL): www.ratt.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro I.2) Activitatea principala (activitatile principale) a(le) entitatii contractante - Servicii feroviare, de tramvai sau de autobuz Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI II.1) Descriere II.1.1) Denumirea atribuita contractului de autoritatea contractanta extinderea si completarea temei de proiectare initiale la Studiul de fezabilitate pentru ? Extindere linie cale tramvai Mosnita? II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor Servicii 12 - Servicii de arhitectura; servicii de inginerie si servicii integrate de inginerie; servicii de amenajare urbana si servicii de arhitectura peisagistica; servicii conexe de consultanta stiintifica si tehnica; servicii de testare si analiza tehnica Locul principal de prestare: sediul prestatorului Codul NUTS: RO424 - Timis II.1.3) Anuntul implica II.1.4) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor extinderea si completarea temei de proiectare initiale la Studiul de fezabilitate pentru ? Extindere linie cale tramvai Mosnita? II.1.5) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile) 71322500-6 - Servicii de proiectare tehnica pentru infrastructura de transport (Rev.2) II.1.6) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice Nu II.2) Valoarea totala finala a contractului (contractelor) II.2.1) Valoarea totala finala a contractului sau a contractelor 127, 000RON SECTIUNEA IV: PROCEDURA IV.1) Tipul procedurii IV.1.1) Tipul procedurii Negociere fara anunt de participare Justificarea alegerii procedurii de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare: • Noi lucrari / servicii, constituind o repetare a lucrarilor / serviciilor existente si solicitate in conformitate cu conditiile stricte conforme cu cele stabilite in directiva Referinte cu privire la procedura initiala: 219107 IV.2) Criterii de atribuire IV.2.1) Criterii de atribuire Pretul cel mai scazut IV.2.2) S-a organizat o licitatie electronica Nu IV.3) Informatii administrative IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta 13361 IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract Nu SECTIUNEA V : ATRIBUIREA CONTRACTULUI Contract nr: 13870 Denumirea: extinderea si compl temei de proiectare initiale la Studiu de fez pt Extindere linie cale tr Mosnita V.1) Data atribuirii contractului 19.09.2013 V.2) Numarul de oferte primite 1 Numarul de oferte admisibile 1 V.3) Numele si adresa operatorului economic caruia i-a fost atribuit contractul HALCROW ROMANIA S.R.L. Adresa postala: Str.Carol Davila, Nr.85, Sect.5, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 050453, Romania, Tel. +40 311065376, Email: nicoleta.vasile@ch2m.com, adrian.uifalean@ch2m.com, jeni.ionita@ch2m.com, marga.palaloga@ch2m.com, Fax: +40 311034189, Adresa internet (URL): www.halcrow.ro V.4) Informatii privind valoarea contractului Estimarea initiala a valorii contractului Valoarea: 130500.00 Moneda: RON Fara TVA Valoarea totala finala a contractului Valoarea: 127000.00 Moneda: RON Fara TVA Numarul de luni: 4 V.5) Contractul ar putea fi subcontractat Nu SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE VI.1) Contractul de fata este legat de un proiect/program finantat din fonduri comunitare Nu VI.2) Alte informatii VI.3) Cai de atac VI.3.1) Organismul competent pentru caile de atac Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: office@cnsc.ro, Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro Organismul competent pentru procedurile de mediere VI.3.2) Utilizarea cailor de atac Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac - in termen de 5 zile incepand cu ziua urmatoare luarii la cunostinta despre un act al autoritatii considerat a fi nelegal VI.3.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac Serviciul Achizitii publice si depozite din cadrul RATT Adresa postala: B-DUL Take ionescu Nr. 56, Localitatea: Timisoara, Cod postal: 300074, Romania, Tel. +40 356803703, Email: achizitii.publice@ratt.ro, Fax: +40 356803703, Adresa internet (URL): www.ratt.ro VI.4) Data expedierii prezentului anunt 01.10.2013 10:23 EFECTIV AM DEVENIT PENIBILI !!! Apropo dupa cate stiam RATT este o firma cu mari probleme financiare. Atunci cum este posibil ca la baza de agrement str. Renasterii 24 popa sa faca investitii de sute de mii de lei. Domnule primmar la RATT transportul public de calatori a trecut pe plan secund? Ar trebui sa se faca o analiza asupra modului in care popa cheltuieste banii publici. Sunt doar trei exemple acum aparute: - constructie P+4 parcare de masini in Take Ionescu - refacerea bazei de agrement str. Renasterii 24 - Proiect pentu legarea satului Mosnita Noua cu Timisoara :) Nu cred ca vom primi nici un raspuns deoarece nimeni nu va putea explca dece au fost lansate aceste proiecte

marți, 12 noiembrie 2013

Doamne miluieşte ...

In ultimul timp a scazut interesul dumneavoastra pentru transportul in comun din Timisoara. E un lucru firesc avand in vedere ca vine o iarna aspra din toate punctele de vedere – tempraturi scazute, lipsa banilor si tembelismul politic din Romania in crestere, iar mai nou la Timisoara schimbul de replici dintre domnii Robu si Stoia. Acum la sa rememoram realizarile menajerelui de la RAT Timisoara, dumneavoastra urmand sa trageti concluzia • A distrus depoul din Take Ionescu 56 print-un fals. A cedat terenul depoului pentru constructia unei biserici, la 300m de alta, a unei case parohiale si a altor acareturi sfintite. Desfintarea depoului a dus la degringolada transportului in comun. A crescut consumul de energie electrica, s-a redus calitatea transportului iar depoul din Dambovita a devenit superaglomerat si impracticabil. • Nu a facut nici o activitate de mentenanta la cei 40Km linie cale modernizata. Rezultatele pot fi vazute cu ochiul liber. Toate macazele automate au cazut. Toate ungatoarele automate au cazut. Uzura ondulatorie a aparut pe sute de metri. Intersectiile tramvai troleibuz au ajuns ca niste epave (perlari multiple la firul de contact), uzuri pronuntate la peisele de incrucisare • Distrugerea sectiei LCCS – Linie Cale Contact Substatii. Sub pretextul ca terenul e cedat, popa a mutat sectia , dar nici pana la aceasta(dupa 5 ani) terenul nu a fost cedat. popa a incercat o misculatie cu terenul, dar afacerea a esuat. • Intreruperea activitatii de mentenanta in toata regia ca urmare a disponibilizarilor aberante de personal. Rezultatele: - Parcul de tramvaie la pamant. Dintr-un parc de 90-100 trenuri de tramvai popa mai are 50-60 vagoane active. - Linia cale nemodernizata nu mai prezinta siguranta in circulatie. A se vedea restrictiile de viteza aparute pe liniile 4, 7 si 8 - Linia contact, atat la tramvaie cat si la troleibuze, arata prapastios cu multiple deranjamente - Substatiile de redresare fara nici o revizie de peste 2 ani pot sa cada din moment in moment, iar atunci tramvaiele modernizate pot deveni piese de muzeu - Troleibuzele au iesit de un an din garantie si deja in depou sunt troleibuze trase pe dreapta - Autobuzele Mercedes, idem cu troleibuzele Skoda. • Intreruperea circulatiei pe linia tramvaiului 3. Cineva nu spui cine a facut o investitie, dar nu a mai refacut linia cale distrusa si linia de tramvai 3 a disparut in ceata. Afacere a triunviratului don gigi, pisculita, popa. • Distrugerea atelierelor de reparatii si piese de schimb din Take Ionescu 56. In locul atelierelor popa vrea sa ridice o parcare P+4. Exact ce lipseste transportului in comun Sa veden daca in ianuarie aceste realizari ii vor fi apreciate sau popa pleaca sa slujeasca la biserica din depou? Mai avem de asteptat 80 de zile :)

miercuri, 6 noiembrie 2013

Ce mult seamana cu ce se intampla la Timisoara

Primăria Capitalei a falimentat Uzina RATB. Muncitorii de la Uzina de Reparaţii – Ateliere Centrale au demosntrat că pot produce tramvaie conforme cu cerinţele actuale, însă Sorin Oprescu nu vrea ca Primăria să mai cumpere mijloacele de transport fabricate de RATB. Edilul-şef preferă tramvaiele din străinătate, aproape de două ori mai scumpe. Între timp, bucureştenii circulă în tramvaie ce trebuiau retrase de mai bine de zece ani. În ultimii 20 de ani, primarii Capitalei au lăsat baltă Uzina de Reparaţii – Ateliere Centrale (URAC) a Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB). Astfel, uzina ce trebuia să reînnoiască flota de tramvaie a RATB a ajuns să nu mai aibă activitate. Actualul primar general al Capitalei, Sorin Oprescu, a pus bomoboana pe coliva URAC, refuzând să mai achiziţioneze tramvaie de la uzina RATB, cu toate că aceasta a demonstrat că poate produce mijloace de transport conforme cu standardele actuale. „Uzina nu mai produce nimic, în momentul de faţă. Doar asigură reparaţii. Putem produce tramvaie la URAC, dar este nevoie ca Primăria Capitalei să le cumpere. Au fost produse cele patru tramvaie noi pentru inaugurarea Pasajului Basarab şi atât. Uzina a produs doar patru tramvaie în 11 ani. Primarul general nu vrea să cumpere tramvaie noi pentru RATB. Aceasta cu toate că avem tramvaie ce şi-au depăşit de opt ani şi mai mult durata maximă de viaţă”, a declarat pentru PUTEREA preşedintele executiv al sindicatului RATB, Vasile Petrariu. Una dintre puţinele iniţiative bune pe care le-a avut controversatul fost director general al RATB, Adrian Criţ, a fost aceea de a încheia o înţelegere prin care URAC să producă tramvaie pentru Viena. Dar contractul nu a mai fost semnat, după înlăturarea lui Criţ de la şefia Regiei. „Era o idee bună. Aveam de lucru pentru uzină şi exportam. Dar, cum se întâmplă la noi, cu numirile pe criterii politice, când pleacă un director, cel care vine nu mai continuă proiectele începute de predecesorul său, chiar dacă unele au fost bune. A mai existat o înţelegere cu cei de la Astra Arad pentru un proiect comun, dar suma plătită era prea mare. Nu ştiu ce a fost acolo. Cert este că nu s-a mai semnat”, ne-a mai declarat Petrariu. Potrivit sindicalistului, dacă RATB ar cumpăra tramvaie din Franţa, cum vrea Primăria Generală, ar plăti semnificativ mai mult. „La URAC producem un tramvai pentru 1,2 – 1,7 milioane de lei, în timp ce în Franţa costă între 2,5 şi 2,7 milioane de lei. În plus, pentru tramvaiele noastre putem asigura noi service-ul. La autobuze, avem un contract cu EvoBus pentru asigurarea de service, în perioada de garanţie, dar s-ar putea să dorească ei să se ocupe în continuare. Şi autobuzele au ieşit din perioada lor maximă de viaţă. Este o problemă”, ne-a mai declarat Petrariu. Tăiată şi dusă la fier vechi după privatizare? În mai bine de 20 de ani, la Uzina RATB nu a mai fost realizată nici o investiţie în linia de producţie sau pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă. Liderul sindicaliştilor din RATB atrage atenţia că transformarea regiei de transport public în societate comercială ar putea conduce la desfiinţarea URAC. „Uzina funcţionează în cadrul Regiei. Dacă va fi transformată RATB în societate comercială, cum vrea domnul primar Oprescu, nu ştiu dacă mai poate prelua şi uzina. Este posibil să fie separată şi privatizată. Va fi foarte greu pentru uzină să-şi găsească singură de lucru. Cât există RATB şi uzina are de lucru”, ne-a mai spus Petrariu. În acest moment, la URAC lucrează 1.100 de oameni, dintre care 800 muncesc la partea de producţie. storic Uzina de Reparaţii „Atelierele Centrale” din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti a fost înfiinţată la puţin timp după constituirea în anul 1909 a Societaţii Comunale a Tramvaielor Bucureşti. Având o experienţă de aproape un secol în repararea, recondiţionarea, transformarea şi modernizarea vehiculelor de transport urban şi a utilitarelor, Uzina de Reparaţii din cadrul RATB păstrează vechile tradiţii, fiind în acelaşi timp pregatită să facă faţă noilor confruntări pe plan tehnologic.

Investitia este gandita...?

Şefii primăriei promit că vom avea tramvaie reabilitate în Timişoara într-un termen scurt. Au fost depuse actele pentru licitaţia electronică şi, cel mai probabil, în luna februarie se va cunoaşte firma câştigătoare. Pe parcursul următorilor patru ani, 30 de tramvaie din Timişoara vor fi refăcute pentru a dispune de cele mai noi facilităţi în domeniu. Mijloacele de transport în comun vor beneficia de aer condiţionat, încălzire în scaune, camere video, motoare noi, caroserii noi. Practic, doar şasiul va fi păstrat intact. „Am pus anunţul de intenţie pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), iar documentaţia finală este transmisă către ANRMAP (Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice - n.r.). Urmează ca acest caiet de sarcini să fie publicat pe SEAP în perioada imediat următoare. Forma de achiziţie este aceea de acord cadru, pe 4 ani, asta însemnând reabilitarea de tramvaie într-un număr maxim de 30, cu toate facilităţile din punct de vedere al confortului, dar şi cu facilităţi constructive şi de siguranţă. În funcţie de disponibilităţile din bugetul local, în fiecare an se vor reabilita un număr specific de tramvaie”, a declarat viceprimarul Dan Diaconu. Licitaţia va dura aproape două luni, fiind urmată de evaluarea ofertelor. Între timp, în bugetul pe anul viitor se va stabili o sumă destinată reabilitării tramvaielor. Astfel, la finalizarea licitaţiei, se vor putea începe lucrările la tramvaie. „În mod normal, este o licitaţie care trebuie să rămână publicată timp de 52 de zile. Dacă publicarea va fi făcută azi sau mâine, probabil că va fi gata la începutul lunii ianuarie, pentru faza de depunere a ofertelor, urmată de evaluare. Probabil, după experienţa cu celelalte licitaţii, am putea avea un câştigător la începutul lunii februarie a anului viitor”, a mai explicat viceprimarul. În plus, acesta a precizat că licitaţia este una internaţională, iar tramvaiele Timişoarei ar putea merge pentru reabilitare şi în alte ţări: „Este un anunţ de intenţie la care orice firmă din România sau din străinătate poate să participe. Este o licitaţie de valoare mare şi ca atare, din câte ştiu eu, se publică şi în jurnalul european.” Stimate domnule viceprimar, imi pare rau ca trebuie sa fac unele complectari dar conside ca in acest moment la nivelul primariei sunt mari carente legate de transportul in comun. In articol se preciza ca pe parcursul următorilor patru ani, 30 de tramvaie din Timişoara vor fi refăcute pentru a dispune de cele mai noi facilităţi în domeniu. Mijloacele de transport în comun vor beneficia de aer condiţionat, încălzire în scaune, camere video, motoare noi, caroserii noi. Practic, doar şasiul va fi păstrat intact. Totul e frumos, zoz bombon, dar cineva din primaria si-a pus intrebarea ca aceste tramvaie vor trebui si intretinute, in caz contrar vor ajunge in aceiasi stare in care sunt actualele tramvaie. As dori sa va pun cateva intrebari: De ce nimeni din primarie nu se zbate pentru demararea constrctiei unui nou depou de tramvaie in bucla de la IOT? De ce nimeni din primarie nu se zbate pentru pentru modernizarea depoului din Dambovita ? De ce nimeni din primarie nu se zbate pentru reamenajarea retelei de tramvai? De ce nimeni din primarie nu se zbate pentru modernizarea substatiilor de redresare? Sunt niste intrebari la care daca nu se vor cauta raspunsuri cat mai urgent vom constata ca modernizam tramvaie s-a facut degeaba.

duminică, 3 noiembrie 2013

Ultimele stiri pentru domnul primar

Stimate domnule primar, nu pot intelege cum de popa isi poate permite sa arunce cu banii timisorenilor in toate directiile, iar persoanele abilitate din cadrul primariei sa taca.Am ramas stupefiat cand citind actele eliberate de Directia de Urbanism am gasit avizata lucrarea vAmenajare parcare supraterana P+4E pe domeniul public pentru "Muzeu Transport Public C.MIKLOSI”. Efectiv nu pot intelege cum se avizeaza construirea unei parcari P+4E pentru un obiectiv la carere daca vor fi 20 persoane pe zi fa fi ceva fantastic. Deci popa a adus regia pe culmi, exista beneficii uriase si dezvoltarea transportului in comun poate sa mai astepte. Ce ne trebuie domnule depou de tramvaie, substatii de redresare, aiureli. Punem vele la tramvaie si realizam un ponton pe Bega si totul va fi OK. Domnule primar verificati Directia de Urbanism Acte Direcţia Urbanism Numar/Data - 3558/30.10.2013 Beneficiar - REGIA AUTONOMA DE TRANSPORT TIMISOARA Descriere - Obtinere AC- Lucrari de tip d) - Lucrari de amenajare a spatiilor publice. Amenajare parcare supraterana P+4E pe domeniul public pentru "Muzeu Transport Public C.MIKLOSI” Analizand locurile locul unde popa ar putea realiza aceasta constructie “absolut necesara transportului in comun” am ajuns la concluzia ca probabil se va realiza in Take Ionescu 56 si va fi o anexa foarte utila blocurilor construite pe terenuri private. Concluzia domnule primar este ca banii publici vor fi folositi de popa indiscutabil pentru binele timisorenilor iar popa are initiative pentru imbunatatirea transportului in comun. E jalnic domnuleprimar !!! Deoarece nu am mai analizat de mult lucrarile lansate de popa, dar care vor fi puse in opera de primarie ar trebui sa le revedem: 1. Linia de troleibuz Dumbravita. Investitia este lansata, dar caietul de sarcini si proiectul tehnic sunt catastrofale domnule primar, realizate sau de niste tipi care nu au nimic in comun cu transportul local sau de persoane care doresc sa va copromita. Dupa cate stiu eu lucrarea se va realiza fara construirea unei substatii de transformare redresare. Substatia de transformare redresare proiectata in zona,a fost prevazuta a fi realizata la depou de troleibuze din Ion Ionescu de la Brad investitie realizata in proportie de 90% dar care a fost pusa la pamant de reprezentantii primariei. Sunt curios cum vor ajunge troleibuzele la Dumbravita, cand in bucla de la Ion Ionescu de la Brad tensiune ajunge si la 480V. Probabil ca vom face o invstitie de cateva miloane de euro, vom taia panglica, dar troleibuzele vor circula la Dumbravita cu coarnele trase :). Atentie domnule primar va puteti face de cacao! 2. Linia de tramvai de la Mosnita Noua despre care am aflat ca popa se straduie din rasputeri sa o lanseze cat mai rapid. De ce si pentru cine e un mister, deoarece valoarea investitiei nu se va recupera din numarul de calatori existenti in zona. Probabil ca popa are informatii despre o noua explozie in domeniul constructiilor imobiliare sau poate cineva nu spun cine doreste sa-si vanda terebul din Mosnita Noua si popa propune construirea un nou depou de tramvaie la 6 km de Timisoara pe acel teren :). MIROASE URAT DOMNULE PRIMAR!!!