miercuri, 29 ianuarie 2014

S-a incheiat licitatia la Timisoara.Conditiile, cu dedicatie, identice cu cele de la concursul popii la

Reparam 30 de tramvaie batrane cu banii cu care cumparam 20 nou-noute! Opinia Timisoarei 28 ianuarie, 2014 - 3:26 PM TIMISOARA. Licitatia pentru desemnarea celor care vor moderniza tramvaiele vechi ale Timisoarei s-a desfasurat marti. Doua firme s-au inscris si au depus toata documentatia, fiecare dintre ele dorindu-si cele 85 de milioane de lei, adica peste 18 milioane de euro. Atat cat ofera Primaria Timisoara pentru reabilitarea tramvaielor vechi ale RATT care circula prin oras de ani si ani. Licitatia trebuia sa aiba loc in 16 ianuarie, pe SEAP, insa cei care administreaza Sistemul de Achizitii au avut cateva nelamuriri in privinta documentatiei si a fost nevoie de o amanare. Asa se face ca ofertele s-au deschis abia azi, in 28 ianuarie. Competitorii nu au fost dati publicitatii de catre Primaria Timisoara, insa unul dintre ei a decis sa anunte ca a participat la licitatie. Este vorba de firma Remarul 16 Februarie din Cluj Napoca, societate cu peste 140 de ani de activitate, avand ca obiect de activitate constructia, modernizarea si repararea materialului rulant de cale ferata. Firma clujeana a anuntat intrarea in licitatia de la Timisoara printr-un comunicat de presa. “S-a incheiat licitatia. Acum vom evalua dosarele depuse de participanti, iar castigatorul va fi anuntat in cel mult doua saptamani“, sustin reprezentantii Directiei de Comunicare din cadrul Primariei Timisoara. Va reamintim, Primaria Timisoara pune la bataie o suma uriasa din bugetul local, insa reconditionarea mijloacelor de transport se va face treptat. Asta inseamna cate 4 pe an, dupa cum spuneau autoritatile locale in cele mai recente declaratii pe acest subiect. Oricum, tinta este de 30 de tramvaie GT4 aflate in circulatie de aproape jumatate de secol si aduse la Timisoara in anii de dupa Revolutie. Cel putin asta scrie in anuntul de licitatie publicat pe SEAP. Intre 600.000 si 800.000 de euro costa reconditionarea unui singur tramvai! Un simplu calcul ne arata ca pentru un singur tramvai s-ar cheltui 600.000 de euro. Dupa calculele directorului RATT, estimarile facute de specialistii timisoreni arata ca 700.000 – 800.000 de euro costa reabilitarea unei garnituri. Carcotasii spun ca suma este prea mare, in conditiile in care un tramvai nou, modern, costa pana intr-un milion de euro. Mai ales ca, un tramvai nou ar fi mai economicos la consumul de energie electrica. Calculele celor de la economica.net arata ca, cu acesti bani, Primaria Timisoara ar putea cumpara 20 de tramvaie nou-noute, in loc sa reconditioneze 30. “Mai economicoase la consumul de energie, cu o durata de utilizare mult mai mare si moderne. Durata de viata a unui tramvai vechi <> este de circa 10 ani, iar un tramvai nou are o durata medie de viata de 30 de ani, ceea ce presupune cheltuieli per unitate mai mici în cazul tramvaielor noi”, scriu specialistii de la economica.net. In urma decalarii licitatiei, deschiderea ofertelor pentru reconditionarea mijloacelor de transport se va face in 28 ianuarie, au spus, pentru opiniatimisoarei.ro, reprezentantii Primariei Timisoara. Conditii de participare la licitatie … cu dedicatie? Firmele trebuie sa aiba o cifra de afaceri de 5,7 milioane lei pe ultimii 3 ani! Oricum, potrivit documentatiei de pe SEAP, contractul este valabil timp de 4 ani de la data atribuirii. Criteriile de departajare sunt: 60% pretul, 14% termenul de garantie pentru caroserie, 8% termenul de garantie pentru cadrul boghiului, 8% termenul de garantie pentru aparatul de rulare si 10% termenul de garantie pentru instalatiile si subansamblele auxiliare. Participantii la licitatie trebuie sa faca dovada ca au inregistrat o cifra de afaceri medie de 5,7 milioane de lei pe ultimii 3 ani, sau la jumatate, daca sunt incadrati la categoria IMM. “O astfel de cerinta deschide drumul catre firme obscure, adevarate ateliere de reparatii care pot sa nu aiba nici macar capacitatea tehnica de a repara <> de 50 de ani. Factorii de decizie din autoritatea contractanta sunt primarul Nicolae Robu, viceprimarul Traian Stoia, city managerul Sorin Dragoi, directorul economic Smaranda Haracicu si mai multi consilieri locali“, mai scriu cei de la economica.net. Tramvaiele care se preteaza a fi reconditionate, in opinia lui Robu, au o vechime medie de 50 de ani, dupa cum spuneau si reprezentantii Regiei Autonome de Transport in Comun Timisoara.

sâmbătă, 4 ianuarie 2014

Am intrat in anul calului de lemn

Am intrat in anul calului de lemn, vom pune din nou in fubctiune tramvaiul tras de cai? Dupa ce a castigat un mandat prin fals in acte publice, popa a ajuns din nou menajer fososindu-se de tertipurile si tembelismele din legislatia romana. A pregatit un concurs la care se putea inscrie numai o persoana, a participat acea persoana si binentele a castigat cu “MAGNA CUM LAUDE victoria HOTIEI” In primul mandat popa a facut restructurari, inlaturand in acest fel orice opozitie. Probabil daca KKB l-ar fi urmarit l-ar fi decorat pentru modul in care a inlaturat opozitia.Regretul meu (ar trebui sa fie al tuturor timisorenilor) este sa constat ca “alesii locali” au mari probleme in a intelege cum ar trebui efectuat un procesul de restructurare in cadrul unei firme. Pentru dumnealor notiuni ca “proces tehnologic, proces de normare a muncii, ce specialitate trebuie sa aiba un ANGAJAT pentru a conduce un sector” sunt gauri negre... Cu alte cuvinte au aprobat materialele de restructurare inaintate de popa fara a face nici cea mai mica analiiza. Intrebarea care se va gasi un vinovat pentru ce va urma in transportul in comun.Dupa cum stiti la RATT a disparut complect notiunea de mentenanta . Personalul existent pentru aceasta activitate se indreapta spre multimea vida. Minciuna practicata de popa catre Consiliul Local este ca activitatile se vor externalize. Vorbe goale.Desi actiunea de restructurare s-a finalizat (31.12.2013) inca nu a aparut nici o activuitate externalizata, deoarece contractul incheiat la substatiilor de transformare este doar o mare cacialma.Echipamentele de curent continu nu mai sunt verificate si intretinute de nimeni - la RATT din lipsa de personal, - la firma castigatore din lipsa de piese de schimb si probabil a personalului calificat. Asteptam sa vedem urmarile. In acest moment personalul de codonare a sectoarelor vitale, este format din ANGAJATI fara nici cea mai mica experienta persoane care nu au nimic in comun cu RA Transport Timisoara darcare, toti au un punct comun repeta neincetat “YES MEN” expresie adorata de popa. E grav cand consilierii locali nu isi pun intrebarea cine face intretinerea lucrarilor de intretinere a liniilor de tramvai modernizate - 40 Km - lucrari pentru care s-au cheltuit peste 40.000.000 euro si ar trebui sa fie fiabile cel putin 40 de ani. Isi pune cineva intrebarea: “ce se intampla cu lucrarea?”, ” cum se desfasoara activitatea de mentenanta?”. Din pacate cest lucru nu intereseaza pe nimeni din primarie. Sa facem noi unele constatari: Macazele automate: Dupa ce trei ani toate macazele automate au fost defecte din lipsa de intretinere trebuie sa multumim cerului ca s-a modernizat P-ta. Balcescu. La finalizarea lucrarilor macazul automat pentru linia 7 crea mari probleme blocandfluxul circulant al masinilor. Lasitatea popii si frica de raspundere a dus la punerea in functiune a macazului automat de angajatii RATT. Imbucurator este ca actiunea a continuat, iar in acest moment in Timisoara vatmanii nu mai sunt obligatii sa faca macazul manual in toate intersectiile. Daca se vrea se poate, dar trebuie sa se vrea. Aterntie domnule primar cine raspunde pentu accidentele aparute datorita nefunctionarii macazelor automare timp de aproape 4 ani? Raspuns: NIMENI Linia cale : In linia cale a aparut uzura ondulatorie. Vagonul polizor (daca mai exista) nu a mai lucrat de mai bine de tri ani . Liniile de tramvai nu sunt curatite, fapt ce duce la aparitia uzurii ondulatorii. Masticul bituminous,de izolare a liniilor se desprinte. Conform instructiuctiunilor tehnice primate de la furnizor, acesta trebuie schimbat odata la 3 ani. Incrucisarile liniei de contact - tramvai troleibuz, tramvai tramvai: prezinta urme avansate de uzura cu posibilitatea apararitiei unor defecte grave. In actual organigrama echipele de intretinere si revizie a firului de contact sunt pe cale de disparitie. Din sase turnuri de interventie mai sunt active doua, dar ce conteaza asta, popa confirma persoanelor din primarie ca totul e OK Stimati timisoreni si stimate domnule primar stiti ca pana in 2020 vom plati datoriile pentru aceaste lucrari? Cat timp mai trebuie sa accepta ca unii sa-si bata joc de banii nostrii?