sâmbătă, 15 februarie 2014

Domnule primar popa incerca stabilirea unui record?

Un tramvai a deraiat în apropierea Pieței Traian. Linia 4 a fost deviată temporar. UPDATE Circulația a fost reluată Vali Silaghi 06/02/2014. O garnitură de tramvai a deraiat azi dimineață în jurul orei 9.30 și dă și acum bătăi de cap echipelor de intervenție a RATT. Circulația a trei linii de tramvai a fost afectată. Timișorenii care circulă cu tramvaiele 1, 2 și 4 s-au blocat în Piața Traian în prima parte a zilei de joi. O garnitură care circula din piață spre Fabrica de Bere a deraiat la ora 9.30, iar două ore mai târziu tramvaiul nu era încă pus pe șine, circulația fiind în continuare îngreunată. Conform reprezentanților RATT, tramvaiele care circulă pe lina 4 au fost deviate, adică nu mai ajung în Piața Traian, ci fac stânga la Banatul. Pentru liniile 1 și 2, regia a pus la dispoziția călătorilor autobuze care să ducă pasagerii de la Piața Traian la Gara Mică. Circulația normală a tramvaielor a fost reluată în jurul orei 12.15. "Du-mă-n siguranţă, măi tramvai!" 14-Februarie-2014 | 09:52 Tramvaiele din Timişoara sau şinele pe care circulă acestea nu par să mai fie sigure pentru călători, dacă stăm să ne gândim la păţaniile din ultimul timp. Ieri, un tramvai care circula pe linia 4 a fost oprit, la intersecţia Căii Stan Vidrighin cu strada 1 Decembrie 1918, din cauza unui alt tramvai, deraiat în zona AEM. Călătorii au fost rugaţi să coboare şi să descurce singuri. "Am întrebat la dispecerat şi ne-au spus că nu pun un autobuz la dispoziţie pentru cei nici 20 de călători câţi eram în tramvai, aşa că să ne descurcăm cum putem", spune Gheorghe Albu, un bătrân în cârje, nevoit să îşi continue drumul pe jos.Nu asta ar fi fost marea problemă, spune timişoreanul, ci lipsa de respect a angajaţilor RATT faţă de călători. Chestionaţi în legătură cu această situaţie, papagalii RATT ne-au răspuns prompt, prin Cosmin Bradu, purtător de cuvânt al regiei: "A fost o deraiere(lucru care intra in normalitate), iar tramvaiul care circulă pe linia 4 nu a mai mers spre AEM, ci spre Banatul, iar în locul tramvaiului care circula pe linia 9 s-au introdus autobuze până la remedierea situaţiei".

miercuri, 12 februarie 2014

Prietenul popii intareste proverbul "cum ii turcul si pistolul"

Culiţă Chiş a fost tupeist încă de pe vremea când era doar un ilustru anonim. Înaintea concursului pentru angajare, Culiţă i-a spus Ioan Cojocari, ce era deja de 12 secretarul municipalităţii, că este „o frână pentru Primăria Timişoarei”. Nea Jean nu l-a uitat, şi câteva zile mai târziu l-a făcut de mirul lumii la concursul aranajat dinainte. Comisia care trebuia să-l examineze pe Culiţă era compusă din primarul Gheorghe Ciuhandu, viceprimarul Dorel Borza, secretarul Ioan Cojocari şi fostul director de la Drumuri. Cojocari le-a spus înainte tuturor că Culiţă Chiş va pica, datorită întrebărilor sale. „Cine este mucosul ăsta care m-a făcut pe mine frână?”, le-a spus Cojocari partenerilor de jurizare. Ciuhandu i-a explicat diplomatic că îl doreşte neapărat pe Culiţă Chiş şi să aibă indulgenţă. Ioan Cojocari a început tirul întrebărilor şi după patru răspunsuri mono-silabice, a venit salvarea neaşteptată pentru Culiţă care se făcuse deja livid. Ciuhandu a luat cuvântul şi i-a pus întrebarea decisivă. „Domnule câţi consilieri are Consiliul Local Timişoara?”. A fost singura întrebare la care Culiţă Chiş a dat răspunsul corect. Pentru acest răspuns a primit nota 9. La deliberare Ioan Cojocari mărturiseşte că a cedat presiunilor făcute de Ciuhandu de a-l angaja pe Culiţă Chiş. A propus însă un troc şocant pentru a-l umili pe cel ce îşi permisese să cârtească în faţa sa. „Voi vreţi să-l treceţi şi sunt de acord cu o singură condiţie. Îl trecem, dar în faţă îi spunem că a picat pentru a vedea cum reacţionează”, ar fi spus Cojocari. Comisia a bătut palma şi i-a acordat nota 9 lui Culiţă Chiş. Apoi împreună cu acesta s-au dus la Club XXI, în Piaţa Victoriei pentru a lua masa. Acolo i s-a spus în faţă lui Culiţă Chiş că a picat. „Nu a mâncat, nu a băut şi nici nu a vorbit nimic. Era aşa de supărat de parcă venea sfârşitul lumii. Când i-am spus că a trecut a început să danseze şi să cânte: «Ascuţita-m cuţitu´, Ascuţita-m cuţitu´»”, a mărturisit Ioan Cojocari. Atât Culiţă Chiş cât şi Dorel Borza au recunoscut neoficial haiosul eveniment. Citeste mai mult pe: Culita Chis a ajuns pe cai mari in Primaria Timisoara după un concurs aranjat | deBanat.ro - spune realitatea! http://www.debanat.ro/2014/02/culita-chis-a-ajuns-pe-cai-mari-in-primaria-timisoara-dupa-un-concurs-aranjat/#ixzz2t80kiBeU

sâmbătă, 8 februarie 2014

fara titlu

(După „Vă mulțumesc!“, de Adrian Păunescu, 1986) Întregi ai dumneavoastră, așa se simt din nou, Că de mințit prin ziare, mintiti cu zel si har, Să vă sfintit lacasul, cinstit și fals erou, Renască iar speranța pe-acolo, prin altar! Sunteţi destul de tânăr şi-aveti pe cap o casca, Aţi deşteptat speranţa la toti pupincuristi, V-aţi transformat minciuna într-o umană mască. Cladind o parohie peste-un depou oameni tristi Necazuri sunt destule, în viața tuturor, Și fiecare vede dezastrul uns cu gel Dar oamenii suportă necazul mai ușor Când popa canta-n stana cu fiul langa el. Au zăngănit si lanțuri, e clar, nu iese ciorba Și nu vin procurorii să ne plătească gazul. Parcă dormeam mai bine când mai mergea „o vorbă“. Parchetul, este musai, să schimbe iar macazul! De-aici și umilința la care sunt constrâns Că nu am fost cu pana de-a dumneavoastra parte, Sărac, hulit și singur și cu bagajul strâns N-am vrut să vă fiu ostașul servil până la moarte. În vremurile grele pe care le trăim, Când euroiul șubred se plânge că îl doare, Mistificand minciuna, eroule sublim, V-ati transformat in pastor ca unica salvare. Îmbătrânit în rele, acum te nasti din nou, Când limba-ti vă urmează a curului chemare, Vă mulțumesc, de toate, cinstit și fals erou, Gar geniul dumneavoastră, oare, pe cand apare?

marți, 4 februarie 2014

Tramvaiele-pot-fi-reabilitate-la-Timisoara

Tramvaiele-pot-fi-reabilitate-la-Timisoara publicat la: 04 Februarie 2014 de Iulia Avram Fostul director al RATT, Eugen Stănescu, atacă Primăria Timișoara, afirmând că regia de transport are posibilitatea de-a reabilita tramvaiele la un preț mult mai mic decât este dispusă să-l dea unor firme din afara orașului. Municipalitatea vrea să dea între 500.000 și 800.000 de euro pentru reabilitarea unui tramvai printr-o licitație la care s-au înscris două firme având patroni anchetați de DNA. Licitația pentru reabilitarea a 30 de tramvaie din Timișoara este în curs de desfășurare, rezultatul fiind așteptat în câteva săptămâni. În cursa pentru reabilitarea lor s-au înscris două firme: Remar din Pașcani și Remarul 16 Februarie din Cluj Napoca. Patronul primei firme, deja celebrul Gruia Stoica, se află momentan după gratii, fiind arestat pentru că a încercat să dea o mită de trei milioane de euro pentru măsluirea unei licitații. Remarul 16 Februarie este controlată de Călin Mitică, alt client al procurorilor, acuzat de abuz în serviciu contra intereselor publice într-un proces aflat pe rol. Prețul estimativ pentru reabilitarea unui tramvai variază între 500.000 și 800.000 de euro bucata. Eugen Stănescu, fost director al RATT, face însă o dezvăluire cel puțin interesantă. „Primăria Timișoara nu știa că Regia de Transport Timișoara are deja o secție de reparații și modernizări la care sunt angajați profesioniști pentru a efectua astfel de reparații și modernizări tehnice? Sau, dacă știa, ce logică ar avea să aloce zeci de milioane de euro când reabilitarea se poate face la un preț indubitabil mai mic chiar de către regia care le gestionează? Toate tramvaiele germane care circulă, în acest moment, în Timișoara sunt produse în anii 1970, iar la achiziționare aveau toate reviziile și reparațiile efectuate la zi, inclusiv două cicluri de modernizări”, arată Stănescu, care este și vicepreședinte al filialei Timiș a Partidului Mișcarea Populară. Stănescu susține că, dacă reparațiile costă mai mult de 30% din valoarea unui tramvai nou, este de preferat achiziționarea unui vehicul nou. „Spre exemplu, cele mai ieftine tramvaie se produc în Croația și costă aproximativ 1,2 milioane de euro, deci cu aproximativ 400.000 de euro mai mult decât prețul maxim propus în contractul primăriei pentru reabilitarea unui tramvai produs cu peste 40 de ani în urmă”, afirmă Stănescu. Fostul director susține că soluția cea mai eficientă ar fi achiziționarea a 60 de tramvaie noi printr-un contract pe șase ani (10 tramvaie pe an), în paralel cu modernizarea în cadrul regiei a 30 de tramvaie cu maximum 150.000 bucata. El mai spune că se pot achiziționa tramvaie noi și cu fonduri de la Uniunea Europeană, în cazul în care se reabilitează 40 de km de cale simplă.

luni, 3 februarie 2014

Doi „clienti” ai DNA se lupta pentru tramvaiele Timisoarei :)

Publicat la: 03 Februarie 2014 de Cristina Tomescu Oricine ar câștiga licitația, tramvaiele din Timișoara vor fi reabilitate de o firmă a unui om de afaceri cu mari probleme cu legea. Gruia Stoica, de la Remar, și Călin Mitică, de la Remarul 16 Februarie, sunt personaje bine cunoscute de procurorii DNA. Primul dintre ei a fost, de altfel, arestat pentru o șpagă de nu mai puțin de trei milioane de euro, iar al doilea are mai multe dosare penale în lucru la DNA. n câteva săptămâni va fi anunțat câștigătorul licitației pentu reabilitarea tramvaielor din Timișoara. Au depus oferte doar două firme, Remar Pașcani și Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca. Contractul propus de Primăria Timișoara prevede reabilitarea a până la 30 de tramvaie, la un preț estimat între 500.000 și 800.000 de euro pe bucată. Proprietarii celor două societăți interesate sunt personaje controversate, care învârt sume fabuloase. În noiembrie anul trecut, CFR Călători a depus o plângere penală împotriva Remarul 16 Februarie, cerând recuperarea unui prejudiciu de peste 87 de milioane de lei. CFR reclamă faptul că în pereții și podeaua a 34 de vagoane achiziționate de la Remarul s-a găsit azbest, substanță cancerigenă interzisă. CFR Călători a cumpărat vagoanele în ianuarie 2007, dată la care folosirea azbestului era deja interzisă. Au fost expuși riscului de a se îmbolnăvi zeci de mii de oameni, călători și angajați ai CFR. Remarul 16 Februarie este controlată, prin Transferoviar Grup, de omul de afaceri Călin Mitică și soția acestuia. În august 2010, Mitică a fost trimis în judecată de DNA pentru complicitate la infracțiunea de abuz în serviciu contra intereselor publice. În același dosar au mai fost trimiși în judecată Alexandru Noapteș, fost director general al CFR Călători, și Emil Sabo, fost director general al CFR Infrastructură și fost angajat al lui Călin Mitică. Acum nouă ani, CFR Călători a cumpărat de la Remarul 16 Februarie șase vagoane cu motor care anterior fuseseră „pasate” între alte firme, ca să le crească artificial valoarea. Prejudiciul a fost calculat la 2,8 milioane lei. Relația Remarul 16 Februarie – stat s-a consolidat cu largul sprijin al lui Vasile Blaga. Emil Sabo a făcut parte din echipa de campanie electorală a lui Blaga în 2008, iar un an mai târziu a fost numit director general al Companiei Naționale de Investiții. După ce Blaga a devenit ministru de Interne, Sabo a avandat în funcția de director general al CFR Infrastructură, pe care a ocupat-o până când a fost trimis în judecată de DNA. Agathe Rudeanu, fiica lui Vasile Blaga, a lucrat, la rândul ei, pentru Remarul 16 Februarie. În ultimii ani, Remarul a încheiat mai multe contracte cu CFR, iar unele dintre ele au atras atenția DNA, care a deschis mai multe dosare penale. Printre acestea, în plus față de cele două prezentate anterior: în decembrie 2007, reparații și modernizare locomotive – 110 milioane lei, iulie 2008: achiziție vagoane cu motor – 224 milioane lei, decembrie 2008: reparații locomotive, – 167 milioane lei, decembrie 2010: adaptare automotoare Diesel pentru circulația pe căile ferate române – 336 milioane lei. Contractele au fost semnate când ministru al Transporturilor era Ludovic Orban, respectiv Anca Boagiu. Gruia Stoica, președintele Grampet Group, din care face parte şi Remar Pașcani, a fost arestat săptămâna trecută, fiind acuzat că i-ar fi dat avocatului Doru Boştină trei milioane de euro pentru a afla cât cere CFR Marfă la o licitaţie pentru transportarea cărbunelui în beneficiul Complexului Energetic Oltenia. GFR, compania controlată de Gruia Stoica a participat anul trecut la licitaţia de privatizare a pachetului majoritar de acţiuni a CFR Marfă. Până la urmă, tranzacţia nu s-a finalizat, după ce unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.

sâmbătă, 1 februarie 2014

Adevarul gol golut :)

Publicat la: 01 Februarie 2014 | în Politica | de Andreea Rotar-Popovici De la primul oraș cu tramvai electric, la un oraș fără niciun tramvai. Aceasta ar putea fi Timișoara în numai zece ani, dacă primăria insistă să nu cumpere tramvaie. Cel puțin așa susține consilierul judeţean Florian Zanfir (PP-DD), fost director tehnic al RATT. Peste câteva săptămâni, primăria va anunța câștigătorul licitației pentru reabilitarea tramvaielor.r fi culmea sa castige patronul unei firme alat la mititica pentru 29 de zile :) În competiţie sunt firmele Remar Paşcani şi Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca. Consilierul județean Florian Zanfir spune însă că ambele au probleme. „Insist pe acest subiect, pentru că sunt unul dintre puţinii timişoreni care se pricep. La licitaţie au participat două firme, Remar Paşcani, a celebrului Gruia Stoia, şi Remarul Cluj, unde unul dintre acţionari este Vasile Blaga. Firma din Cluj nu a reparat niciodată vreun tramvai, cele ale Timişoarei ar fi primele. Firma din Pașcani a cosmetizat un tramvai de la Regia de Transport din Iaşi, care a fost prezentat şi primarului Robu. Vagoanele din Timişoara au o vechime de peste 50 de ani, sunt bătrâne, obosite, uzate, nu ne permitem să cheltuim sume enorme, de până la 800.000 de euro. Cinci tramvaie noi cumpărate ar fi mult mai convenabil şi mult mai rentabil şi pentru călători, şi pentru oraş. Dacă reabilităm tramvaiele, peste zece ani nu vom mai avea nici un tramvai”, susține fostul director tehnic al RATT. Acesta este de părere și că mutarea liniei de tramvai din zona Iosefin ar fi o greşeală. „Lucrarea respectivă nu are nici zece ani de când a fost dată în folosinţă. Este complet nouă, finanţată din bani de la Banca Europeană de Investiţii şi cu părţi de la guvern şi primărie. Din câte ştiu, nici nu s-a achitat. Nu se poate ca fiecare primar să-şi facă linia lui de tramvai”, a mai spus Zanfir. Suntem curiosi sa vedem cum va casa primaria un mijloc fix care inca nu a fost platit complect si care nu are durata de viata expirata. In cazul in care domnul primar va demara "lucrearea" asteptam raspunsul Curtii de Conturii, DNA si cine mai trebuie.