duminică, 30 martie 2014

Totul este ca-n nainte

În 3 săptămâni începe reabilitarea liniei de tramvai de pe strada Ștefan cel Mare By Cristi Vicol on March 25, 2014 Robu a anunțat astăzi că s-a încheiat licitația pentru modernizarea liniei de tramvai de pe strada Ștefan cel Mare. Lucrările vor începe în 3 săptămâni și vor dura 9 luni În 3 săptămâni începe reabilitarea liniei de tramvai de pe strada Ștefan cel Mare Nicolae Robu a anunțat că s-a încheiat licitația pentru proiectul de reabilitare a liniei de tramvai de pe strada Ștefan cel Mare. Concursul a fost câștigat de firma SC Porr Construct și va costa aproximativ 18 milioane de lei, fără TVA. Termenul de finalizare este de 9 luni. „Am încheiat licitația pentru proiectul de reabilitare a liniei de tramvai și modernizarea tramei stradale pe Ștefan cel Mare, tronsonul între St. O. Iosif și intersecția 1 Decembrie. A câștigat SC Porr Construct, cu suma de 18 milioane de lei, fără TVA. Termenul de execuție este de 9 luni.” Edilul a mai spus că e lucrările vor crea un anumit discomfort timișorenilor care circulă cu tramvaiul prin acea zonă. Lucrările vor începe în aproximativ 2-3 săptămâni. „Vor fi intervale de timp în care tramvaiele nu vor circula după program. Săptămâna viitoare cel mai probabil se va face predarea de amplasament, firma își face organizarea de șantier și în circa 2-3 saptamani vor începe lucrările în mod efectiv” Interesant de analizat cum s-a ajuns la pretul de 18.000.000 lei cand km de linie simpla la vechea modernizare a fost de 750.000 euro deci circa 3.500.000 lei, iar linia care se modernizeaza nu are 4 km, deci o crestere de 3000000 lei!!! Nu stiu care a fost contributia popii la licitatie dar sunt comvis ca prietenia pisculita popa e trainica Ramane sa vedem cat va costa la final lucrarea :)))

luni, 10 martie 2014

"Rezultatul debandadei si haosului din regie"

Un tramvai ‘lipit’ de un autobuz la Timisoara. Calatorii au impins tramvaiul 9 martie, 2014 - 9:51 PM Roxana Deaconescu TIMISOARA. Inca o situatie de rasu’-plansu’, fix in centrul Timisoarei. Dupa ce acum doua saptamani imagini din Timisoara cu calatori impingand un tramvai care se intepenise in intersectia de la Balcescu au facut inconjurul Romaniei, de asta data un vatman si un sofer RATT le-au oferit mai multor timisoreni o portie de adrenalina, pe cand luau concomitent o curba. Din sensuri diferite. Autobuzul si tramvaiul s-au lipit unul de altul taman in intersectia de la Catedrala Mitopolitana. Vatmanul de pe tramvaiul 2 mergea spre Piata Maria si a incercat sa ia curba langa Catedrala, cand din sens opus venea un Expres 7. Soferul de pe autobuz, care voia sa vireze la stanga spre biserica Piarista, s-a aventurat pe sine, apoi s-a apropiat prea mult de linia de tramvai de pe contrasens si, intr-un moment de neatentie, s-a lipit efectiv de garnitura. Calatorii au ramas stupefiati. Atat vatmanul, cat si soferul de autobuz au coborat sa vada ce s-a intamplat. Cum cele doua vehicule erau lipite, manevrele soferului pentru a indeparta Expresul de garnitura s-au dovedit de-a dreptul dificile. Aceasta poate si de teama sa nu provoace pagube serioase. Cum la Timisoara, iata ca ‘impinsul tramvaiului’ devine incet incet o obisnuinta, cativa calatori s-au gandit sa dea o mana de ajutor vatmanului, au mers in fata garniturii si s-au apucat sa o… impinga indarat. “Au vrut sa ia curba si soferul si vatmanul si s-au blocat in intersectie. Am ramas masca atunci cand a inceput lumea sa traga de ele sa le poata misca. A venit politia, coada de masini a fost pana in intersectia cealalta. Partea trista e ca in loc sa mute autobuzul, ei trageau de tramvai. In intersectie a intrat mai intai tramvaiul si expresul a mers dupa el”, ne-a povestit un cititor fidel al opiniatimisoarei.ro, care a trimis imaginile pe adresa redactie@opiniatimisoarei.ro. Pana la urma problema a fost rezolvata si atat soferul de pe Expres, cat si vatmanul de pe linia 2 si-au putut continua drumul. Va reamintim, incidentul s-a petrecut la scurt timp dupa ce un tramvai s-a blocat in intersectia Nicolae Balcescu, in urma unei caderi de tensiune, iar vatmanul i-a rugat pe calatori sa-l impinga pentru a-i da forta necesara sa reporneasca garnitura.