miercuri, 30 aprilie 2014

Ce explicații are popa?

Un tramvai a rămas blocat pe șine, iar călătorii au fost nevoiți să plece pe jos prin ploaie. Angela Novacescu 30/04/2014. Călători nevoiți să plece pe jos, după ce tramvaiul în care se aflau a rămas împotmolit pe traseu. Din cauza unor defecțiuni tehnice, tramvaiul 9 a rămas blocat pe șine în stația Bulevardul Dâmbovița colț cu Calea Șagului din Timișoara, timp de o oră și zece minute. Călătorii au fost nevoiți pornească pe jos spre destinație sau să opteze pentru alt mijloc de transport. Potrivit reprezentanților R.A.T.T, situația a fost cauzată de anumite probleme tehnice, însă a fost remediată și nu s-a datorat condițiilor proaste ale vremii. „Au fost unele probleme, dar s-a remediat situația. Se întâmplă asemenea lucruri, ca unele tramvaie să aibă probleme tehnice. Nu se întâmplă frecvent, dar se întâmplă și nu a fost din cauza vremii”, a declarat purtătorul de cuvânt al R.A.T.T, Cosmin Bradu. La fața locului au sosit echipaje ale R.A.T.T care încearcă să remedieze defecţiunea. Situatia aceasta se va repeta in cel mai scurt timp deoarece la RATT activitatea de mentenanta a disparut. E regretabil ca patronul RATT, daca de mai stie cine este ca primaria a uitat acest lucru, nu face nici o verificare a modului in care ar trebui sa se faca intretinerea parcului circulant, a liniilor de tramvai, a linei cale si a substatiilor de redresare. Oare domnul primar se intreaba de ce primaria mai plateste pana in anul 2020 sute de mii de euro pentru o investitie de care popa de peste 7 ani nu se mai ocupa? Totusi pentru aceasta lucrare s-au platit 40.000.000 euro, chiar nimanui nu-i pasa? - Linia cale prezinta uzura ondulatorie pe sute de metrii - Macazele automate sunt distruse - Ungatoarele automate sunt distruse - Transpnderele de pe tramvaie (9ox4000euro) s-au evaporat, au disparut in neant. - Intersectiile tramvai tramvai (linie cale) incep sa nu mai prezinte siguranta in circulatie - Limbile de macazu prezinta uzura pronuntata Ar fi interesant daca am vedea o imbunatatire a situatiei

joi, 3 aprilie 2014

Azi in Timisoara

Azi dimineață, tramvaiul 8 s-a stricat pe strada 1 Decembrie. În numai câteva minute s-a format o coloană lungă de 3 tramvaie. Călătorii, nemulțumiți, au coborât și și-au continuat drumul pe jos. Tramvaiele din Timișoara, vechi de 40 de ani, se descompun în trafic În așteptarea tramvaielor noi promise de Primărie, timișorenii încă circulă cu garnituri vechi de 40 ani, donate de germani. Astfel, nu e de mirare că, din când în când, fiind atât de bătrâne, câte unul se mai strică în timpul programului, încurcând toată circulația. Atunci când nu iau foc sau rămân fără curent, intervin alte defecțiuni care blochează tot traficul și îi incomodează pe cei care circulă cu mijloacele de transport în comun. Cristi Vicol on April 3, 2014 vocea Timisului Astfel, azi dimineața, pe strada 1 Decembrie, unui tramvai de pe linia 8 i-a picat grătarul care se află în dreptul roților, sub podea. Scos din funcțiune, s-a oprit, blocând și restul mijloacelor de transport care veneau din urmă. În numai câteva minute s-a format o coloană lungă de 3 tramvaie. Călătorii, nemulțumiți, au coborât și și-au continuat drumul pe jos. Între timp, Primăria a cheltuit bani pe modernizarea unui tramvai festiv, care a fost dotat cu internet, dozatoare de bere, aparat de cafea, chiuvetă și toaletă. Însă, garnitura circulă doar închiriată, la prețul de 60 de lei pe kilometru fără ghid și 135 de lei/kilometru cu ghid, precum și 140 de lei pentru o oră de staționare. Cât despre tramvaie moderne, deși acum câteva luni s-a anunțat că licitația de atribuire pentru reabilitare unui număr de 4 garnituri pe an s-a încheiat, edilul Nicolae Robu nu a mai oferit nici o informație în acest sens. Dintre cele două firme care au participat la licitația în valoare de 85 de milioane de lei, Remar Pașcani și Remarul 16 februarie Cluj, doar moldovenii au „experiență”, deoarece au modernizat, de probă, o singură garnitură. După câteva calcule rapide, având în vedere că recondiționarea unui singur tramvai costă între 600.000 și 800.000 de euro, iar valoare unuia nou se ridică până la 1 milion de euro, putem constata că pe cei 18 milioane de euro, Primăria Timișoara ar putea cumpăra 20 de tramvaie nou-nouțe, în loc să recondiționeze 30. Până atunci, însă, oricum s-ar soluționa problema tramvaielor, timișorenii sunt obligați să circule în condiții precare, cu mijloace de transport care se pot defecta în orice moment, iar lipsa de fiabilitate tehnică îndeamnă cetățenii să aibă tot mai puțină încredere în RATT. Regretabil este ca ziaristul din lipsa informatiei sau din lipsa dorintei de a afla adevarul nu pomeneste nimic despre faptul ca in cadrul RATT a disparut activitatea de mentenanta. Practic in acest moment la RATT a disparut cuvantul INTRETINERE. Va fi interesant de vazut cum popa va pastra in circulatie viitoarele tramvaie, deoarece troleibuzele dupa un an de la plecarea cehilor cad pe capete :)))