miercuri, 31 august 2011

A inceput procesul de desfintare a transportului in comun - RESTRUCTURARILE


In momentul de fata RATT este in plin proces de restructurare (DISTRUGERE).
Pentru a cadea bine la “dosar” restructurarile au inceput a se face dupa ce a fost inaintat un material Consiliului Local al mun.Timisoara spre avizare.
Cu regret se constata ca “alesii locali” au mari problem in a intelege cum ar trebui efectuat procesul de restructurare in cadrul unei firme. Pentru dumnealor notiuni ca proces tehnologic,  proces de normare a muncii, ce specialitate trebuie sa aiba un ANGAJAT pentru a conduce un sector sunt  gauri negre, adica nu inseamna nimic. Cu alte cuvinte au aprobat materialul fara a face nici cea mai mica analiiza.
Intrebarea care se va pune este cine se va face vinovat de ce va urma: RATT pentru materialul intocmit tendentios sau Consiliul Local pentru un aviz fara nici cea mai mica verificare.
ASTEPTAM
-          La RATT a disparut complect notiunea de mentenanta (intretinere). Personalul existent pentru aceasta activitate se indreapta spre multimea vida. In referatul intocmit catre Consiliul Local s-a precizat ca multe activitati se vor externalize. :) Desi actiunea de restructurare a inceput inca nu a aparut  nici o activuitate externalizata.
-          Personalul de codonare a diverselor  sectoarelor, personal competent si agrat  este format din ANGAJATI fara nici cea mai mica experienta sau de catre persoane care nu au nimic in comun cu RA Transport Timisoara.  

Nu inteleg cum consilierii locali nu isi pun intrebarea cine va  face intretinerea lucrarilor de modernizare a liniilor de tramvai modernizate 40 Km. Cu aceasta lucrare s-au cheltuit peste 40.000.000 euro.
 Ce se intampla cu lucrarea, cum se desfasoara activitatea de mentenanta  ar trebui sa fie facuta lunar de  conducerea RATT Consiliului Local si Primariei. Deoarece acest lucru nu intereseaza pe nimeni am sa va spun eu unele constatari care ar trebui pe alesi locali sa-i puna pe ganduri:
-          Macazele automate. La aceasta data toate macazele automate sunt  defecte  din lipsa de intretinere. Cel mai grav lucru este ca nu exista in functiune nici semnalizarea vizuala a pozitiei macazului, putand aparea accidente grave(vezi tamponarea din P-ta Maria).                        In noua organizare echipa de macaze este desfintata.
-          Macazele mecanice. La aceasta data datorita lipsei intretinerii macazele mecanice au  inceput  sa cada. In noua organizare echipa de macaze este desfintata.
-          Calurile electrice.  Cablurile electrice de 10 kV si 600 V current continu sunt abandonate . Echipa de cabluri a fost desfintata si echipamentele de intretinere casate, desi exista peste 15Km cabluri de medie tensiune si peste 70 km cablri de joasa tensiune .Indolenta de care dau dovada conducatori RATT poate duce la aparitia unor focare de incendiu in substati.
-          Intersecti. In intersecti, limbile de macaz si incrucisarile liniei cale prezinta urme avansate de uzura. Exista posibilitatea aparitiei unor deraieri. In actual organigrama echipa de intretinere este aproape desfintata.
-          Linia cale. In linia cale au aparut urme ale uzurii ondulatorii. Vagonul polizor (daca mai exista) nu a mai lucrat de mai bine de un an si jumate.Liniile de tramvai nu sunt curatite, fapt ce duce la aparitia uzurii ondulatorii. Echipa de linie cale nu a facut nici o curatare de cand s-au dat in exploatare sectoarele de linie cale.Masticul bituminous de izolare a liniilor se desprinte. Conform instructiuctiunilor tehnice primate , odata la 3 ani acesta trebuie schimbat.
-          Linia Contact. Incrucisarile liniei de contact - tramvai troleibuz, tramvai tramvai prezinta urme avansate de uzura cu posibilitatea apararitiei unor defecte grave. In actual organigrama echipele de intretinere si revizie a firului de contact aproape au disparut.
Stimati cetceni pana in 2020 vom plati datoriile pentru aceaste lucrari credeti ca putem accepta ca unii conducatori sa-si bata joc de banii nostrii.
VOM CONTINUA

Un comentariu: