marți, 30 august 2011

Tsunami la RATT



 Regia Autonoma de Transport Timisoara (RATT) a ajuns aproape de “desfintare”, au aparut mari probleme financiare, acumulându-se datorii de ordinul milioanelor de euro fiind pus în pericol transportul in comun si locurile de munca ale angajatilor.                                                                                    
            
                    DON -PARINTE



Vina ii apartine viitorul preot, Ioan Goia (foto), actualmente director general (nu se stie pentru cat timp).
Va prezentam cateva actiuni marete ale d-lui. “parinte”, Goia
1.    Afacerea Skoda”, unde, potrivit reclamatiei inaintate la Parchet, Goia ar fi anulat penalitati în valoare de 300.000 de euro. Viitorul parinte, o persoana plina de evlavie  l-a concediat pe cel care a facut referatul în care se stipula ca troleibuzele prezinta nereguli pentru care Skoda trebuie sa plateasca penalizari. Iata ce a declarat o persoana care a participat la receptia troleibuzelor in Cehia: “Dupa inspectarea statica si dinamica a troleibuzelor, directorul tehnic de la acea vreme, ing. Ioan Goia, împreuna cu directorul Culita Chis si cu reprezentanti ai Skoda s-au retras din sala de sedinte si dupa aproximativ o ora au aparut cu procesul-verbal de inspectie modificat fata de cel tipizat, care nu corespundea realitatii. În acest proces-verbal nu mai apareau nici un fel de probleme (greutate, capacitate de transport, platforma actionata electric etc). Nu am fost de acord cu acest proces-verbal si l-am semnat cu observatiile din procesul-verbal tipizat dar domnul Ioan Goia, dupa ce a citit observatiile, a rupt procesul-verbal semnat si l-a aruncat, aducându-mi amenintari, atât el cât si Culita Chis”. D-nul “parinte”, Ioan Goia sustine ca nu a fost nimic “necurat” în contractul cu Skoda si ca acele penalitati chiar s-au platit. In acest caz aflat in cercetare la Parchet si Politia mun. Timisoara nenea Iancu ar spune: “tine mult ancheta mon cher !”
2.    Desfintarea depoul de tramvaie din Take Ionescu 83. Acest depou s-a desfintat pentru  a permite aparitia unei biserici si a unei o casa parohiale. Daca inteleg de ce  d-nul. “parinte” a permis aceste constructii, un posibil loc de munca pe viitor, nu inteleg cum de domnii cu functii de conducere din primaria Timisoara au acceptat disparitia depoului, atata timp cat pana la aceasta data nu a aparut un proiect pentru un viitor depou. Reprezentantii primariei ar trebui pusi sa raspunda la urmatoarele intrebari:
-          cum au permis ca investiitiile facute cu fonduri europene, de zeci de mii de eoro, sa fie aruncate la groapa de gunoi. Pentru functionarea depoului s-au montat macaze , stalpi, sina de tramvai, fir aerian care in acest moment nu mai au nici o utilizare
-         cum concep ca un oras de marimea Timisoarei sa functioneze cu un singur depou de tramvaie. In PMT si-a pus cineva intrebarea “ la ce suma se ridica pierderile financiare si cat de mult a scazut calitatea transportului in comun prin faptul ca tramvaiele ies  si se retrag din circulatie dintr-un singur depou nu din doua? ” 
-         cum se vor recupera investitiile facute in cadrul depoului din Take Ionescu la reteaua de apa, canalizare si instalatia de incalzire realizate in decursul anilor 2008-2009, avand in vedere ca  toate aceste retele au fost modernizate. Banuiesc ca reprezentanti primariei nu au asigurat fonduri doar pentru ca RATT sa asigure incalzirea bisericii si casei parohiale avand in vedere ca in depou mai lucreaza 1-2 oameni.
3.    Reducerea activitatii sectiei din Take Ionescu nr.56 unde totusi s-au facut investitii in instalatia termica. Va trebui sa urmarim cand  si CUI I se va ceda  acest teren.
4.   Achizitionarea a 30 autobuze articulate. Calatorii ar trebui sa cunoasca adevaratele consumuri ale acestor autobuze pentru a putea constata de ce cresc preturile la bilete (consumul acestor autobuze este de 70-80 l/kmadevarate tancuri). Achizitionarea acestor autobuze s-a facut complect haotic, in sensul ca necesarul lor era in jur de 10-15 pentru a asigura lipsa de capacitate la varfuri. De ce s-au achizitionat 30 ramane un mister .In actualele conditii economice este complect lipsit de logica sa plimbi un astfel de mastodont incarcat numai la o capacitate de 30%. Sambata si duminica  circula autobuze articulate este la o incarcare de maxim 10%. Calatorii din Timisoara sunt cei care suporta toate investitiile facute aiurea.
5.     Dezorganizarea sectiei LCCS(linie cale contact substatii). Va trebui sa urmarim cand  si CUI se va ceda din str. Garii nr.17. Precizec ca desfintarea acestei sectii pare a fi un plan “diabolic” al domnului parinte care a disponibilizat oameni astfel incat in acest moment nu mai exista personal sufficient pentru desfasurarea activitatiilor de mentenanta a echipamentelor.Practic in acest moment intretinerea zilnica a echipamentelor a disparut din lipsa de personal.CUI II PASA CA IN TIMISOARA TRANSPORTUL ELECTRIC VA TRECE IN AMINTIRE.
APROPO :La punerea in functie a d-lui “parinte” se discuta pe la colturile primariei ca terenurile din: Take Ionescu 56, Take Ionescu 83, str. Garii 17, calea Buziasului nr.2, si str. Renasterii vor fi cedate de RAT Timisoara - ???? vom vedea cand si cui!
Puterea absoluta a d-lui parinte se bazeaza si pe legaturile d-lui.Chis Culita cu RATT-ul. Acestea sunt evidentiate  de  unele facilitati de care directorul din primarie se bucura: masina de serviciu 4×4 cumparata de RATT, telefon de serviciu platit tot din banii regiei, la care se adauga favorurile facute fratelui sau. Potrivit declaratiilor unor angajati ai RATT, ani în sir, fratele lui Culita Chis îsi repara utilajele la RATT de unde a cumparat mai multe utilaje scoase la casare, evident, la preturi derizorii. Mai mult, Culita Chis a reusit sa-l impuna  la RATT, in functi de conducere pe fostul sau subaltern din primarie, Ovidiu Radulescu.
Desi e in pragul falimentului, Regia Autonoma de Transport Timis are închiriate zeci de masini catre mai multe institutii publice. Masinile luate în leasing au fost rapid plasate catre Primaria Timisoara, Politia Comunitara si alte institutii ce se ocupa de transportul persoanelor cu handicap. O chirie modesta si un control deficitar face ca RATT sa-si plateasca cu greu ratele de leasing din închirierea acestor masini. Cu datorii enorme, regia si-a permis, la sfârsitul lui 2008, sa achizitioneze, cu banii jos, 3 SUV-uri pe care a platit 75.000 de euro, iar apoi au urmat  2 Skoda. Masinile au ajuns la cei doi viceprimari si la Culita Chis, seful Directiei Transporturi din Primaria Timisoara.
 Politia Comunitara are în chirie 7 Peugeot 206 si un microbuz Mercedes Vito. „Noi nu avem personalitate juridica si nu puteam cumpara nici o masina”.
Inainte de instalarea în functie a “parintelui” a fost contestat  modul în care a câstigat concursul organizat de  primarie. D-lui “parimte” i s-a reprosat ca ar fi incompatibil cu functia de director general întrucât ar fi facut falsuri in actele de prezentare la concurs precizand ca nu este  actionar la  o firma care are obiecte de activitate similare cu  RATT.
Desi la data numirii “parintelui” in functia de dir.general, actiunea in instanta era inceputa, reprezentantii Primariei Timisoara, care aveau toate actele care au stat la inceperea actiunii in urma unei contestatii, au hotarat numirea “parintelui” in functia de dir.general RATT.
De aici incep demisiile si examenele pentru a crea o “aura” de nevinovatie in jurul parintelui.
Desi acuzatiilede fals in acte au fost certificate de un complect de judecata, care a anulat participarea “parintelui la examen”, pentru ca traim in Romania unde  orice e posibil la recurs, procesul s-a reluat, motivanduse ca s-a judecat eronat procesul incepand de la 0.
Lupta pentru a arata ca adevarul poate fi dovedita  si in Timisoara este in desfasurare.

4 comentarii:

  1. felicitari,succes in ce ati inceput

    RăspundețiȘtergere
  2. Tovarase Goia , ati distrus tot ce au realizat cei de la Directia Dezvoltare-acea directie pe care nu ati inghit-o inca de la inceput.Daca nu ati fi distrus-o cu siguranta s-ar mai fi facut lucruri bune aferente transportului in comun in orasul nostru, altfel nu ne ramane altceva de facut decat sa ne rugam rugam si iar rugam.... - stiti bine despre ce vorbesc

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma bucur ca cineva ia atitudine inpotriva acestui inapoiat cutumiar!!!!!!!!
    Am sa va mai dau multe detalii!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. o sa vina si ziua judecatii tale goia ca toti angajatii te blesteama,pana si pe cei care-i consideri catei tai,te vor musca intr-o zi cand nu te astepti.esti satana in haine de sutana.in iad sa arzi.

    RăspundețiȘtergere