miercuri, 3 aprilie 2013

Copy paste


1,3 milioane de euro ar costa cele 10 minibusuri pe care primarul Robu vrea sa le cumpere pentru Timisoara. Vezi de unde bani!

TIMISOARA. La doar o zi dupa ce opiniatimisoarei.ro a anuntat ca primarul Timisoarei vrea sa cumpere microbuze pentru parcul auto al RATT, o companie a si venit cu un asemenea autobuz de dimensiuni reduse in fata Primariei. Reprezentantii unei renumite firme producatoare de autovehicule au prezentat autoritatilor locale cele mai noi minibusuri produse.
Cel mai nou si modern minibus costa cam 130.000 de euro si are toate dotarile pentru transportul pasagerilor in siguranta. S-ar preta foarte bine pentru Timisoara, considera atat primarul Nicolae Robu, cat si seful Regiei Autonome de Transport in Comun, Ioan Goia. Edilul sef al orasului a anuntat ca Timisoara ar avea nevoie de 10 astfel de mijloace de transport in comun, ceea ce inseamna ca investitia ar fi in jur de 1,3 milioane de euro. Si reprezentantii RATT cred ca ar fi utile 10 minibusuri.
“Sprinter City 65. Este un autobuz urban de mici dimensiuni, se preteaza foarte bine pentru transportul de noapte, pentru liniile care fac jonctiunea dintre liniile principale din interiorul unui oras, pentru zonele cu centre istorice, asa cum are Timisoara, pentru curse speciale catre aeroport. Acopera acele segmente de transport de mica capacitate, inclusiv puteti sa-l dati pentru transportul scolarilor. Este facut in Germania, are sasiul coborat si respecta normele de transport pentru persoanele cu handicap, are absolut tot ce poate prezenta un autobuz de mari dimensiuni. Nu are nevoie de costuri speciale pentru mentenanta intr-un depou, cutia este una automata, in 7 trepte, schimbarea treptelor nu se simte, este absolut lin, consumul este undeva la 17-19%, in conditii de trafic urban cu capacitate maxima si aer conditionat. Capacitatea totala de transport este de 30 de persoane, cu tot cu locuri in picioare si scaune. Are trapa pentru accesul persoanelor cu dizabilitati. Acest autobuz este proiectat de la zero sa fie pentru transportul persoanelor. Valoarea ar fi undeva la 130.000 de euro. Este modelul pe care noi il recomandam Timisoarei ca sa se incadreze foarte bine in imaginea de ansamblu a orasului”, explica Stefan Weigel, reprezentantul comercial al companiei.
Prioritatea: transportul elevilor la scoala
Primarul Timisoarei, seful RATT si seful Directiei Tehnice din cadrul municipalitatii – Culita Chis – au ascultat cu atentie prezentarea facuta de reprezentantul companiei producatoare de astfel de autobuze de mici dimensiuni. Nicolae Robu a reiterat ideea de a cumpara astfel de minibusuri pentru ca soferii RATT sa transporte elevii timisoreni la scoala.
“Pe noi ne intereseaza sa achizitionam microbuze, daca se va dovedi ca merita sa o facem. Ne-ar interesa asta pentru a transporta copiii la scoala in conditii de siguranta. Vrem ca parintii sa fie linistiti, sa nu fie nevoiti sa-i transporte ei insisi la scoala dimineata, cand si ei parintii trebuie sa mearga la propriul loc de munca. Noi nu putem face achizitii decat prin licitatie publica”, a spus Robu.
Aceste mijloace de transport in comun ar urma sa deserveasca insa si alte rute, sa fie folosite pentru liniile secundare ale RATT, a anuntat seful regiei.
“Dimineata, la orele de varf, cand elevii pleaca la scoala, 40-50% din calatori sunt elevi care circula spre scoli. Deci aproape jumatate din cei ce circula dimineata intre 7 si 8.30 sunt elevi. Am facut o analiza si daca ar fi sa asiguram traseele secundare si transportul scolar integrat cel putin zece ne-ar trebui. Ca sa putem asigura liniile secundare, care nu au gradul de incarcare corespunzator liniilor principale, la jumatate din gradul de incarcare, este vorba de calatori care se urca in mijlocul de transport. De exemplu autobuzele de pe liniile 28, 21, linia 13 barat, linia 32, Expres 6. Statistic, noi am facut o analiza, sunt vreo 30.000 de elevi in Timisoara, din care cel putin 10.000 deja i-am contorizat noi care circula cu noi lunar”, a explicat Ioan Goia.
Primarul vrea leasing sau credit furnizor
Daca marti anunta ca si-ar dori sa cumpere pentru Timisoara microbuze, primarul se gandeste acum foarte serios si la fonduri.
“Urmarim care este situatia pe piata, care sunt ultimele noutati, pentru ca ne intereseaza sa imbunatatim parcul auto al RATT. Nu am luat inca o decizie de achizitie efectiva, trebuie sa ne informam, sa vedem care sunt si conditiile de pret, care sunt fondurile de care vom putea dispune. Este in atentia noastra sa innoim totusi parcul pentru mijloacele de transport in comun printr-o achizitie fie in regim de leasing, fie cu credit furnizor. Asta presupune ca platim niste rate in cazul leasingului, iar in cealalta situatie se face achizitia cu banii furnizorului, iar noi rambursam acel credit, in timp, pentru o perioada mai lunga. Este cazul minibusurilor. In functie de numarul de exemplare achizitionate, pretul poate sa scada mult”, a conchis primarul Nicolae Robu. Asta ar insemna ca investitia sa fie rambursata cu bani din bugetul local.
Si seful RATT considera ca minibusurile ar fi utile pentru Timisoara, mai ales ca sunt mai rentabile si ca gestiune a costurilor, pentru ca tot consumul se reduce sub jumatate.
“Daca noi consumam 40 de litri la un autobuz cu clima, in conditii de climatizare, vara, acesta consuma 17 litri la suta de kilometri”, a precizat Goia.
Initial, edilului sef al Timisoarei nu i-a fost foarte clar care este diferenta dintre microbuze si minibusuri. In microbuze nu se poate sta in picioare, pe cand in minibusuri se poate.
“Sunt autobuze de mica si medie capacitate, microbuzele nu permit sa se stea in picioare la transportul clasic de persoane, licentierea ARR se da in anumite conditii. Fiind transport urban, in momentul asta avem podea coborata, conditiile celelalte de rampa, pe care nu le gasim la microbuze, sunt autobuze de mica capacitate”, a conchis Ioan Goia.
Reprezentantii companiei producatoare de autovehicule au adus in fata Primariei Timisoara si un autobuz de mari dimensiuni, insa primarul Nicolae Robu nu a parut mai entuziasmat decat a fost de minibusul de 130.000 de euro.
In 2010, Primaria Timisoara a cumparat mai multe autobuze noi cu burduf, pentru care are de platit rate vreme de 7 ani. Nicolae Robu dadea ieri asigurari ca Primaria nu va mai cumpara astfel de mijloace de transport in comun pentru Timisoara.
“Cata vreme voi fi eu primar, nu se va mai cumpara niciun autobuz articulat in Timisoara, pentru ca, dupa parerea mea, este o prostie sa achizitionezi in Timisoara autobuze articulate. Timisoara este un oras care nu are bulevarde foarte lungi si traseele autobuzelor au foarte multe schimbari de directie la 90 de grade. In plus, la un oras de marimea Timisoarei nu ai numarul de calatori care la o frecventa normala in trafic sa-ti poata umple un autobuz articulat. Autobuzele trebuie sa fie mai mici si sa circule mai des”, considera Nicolae Robu.
Singurul lucru pe care domnul primar uita sa-l precizeze, sau poate nu stie este ca in comisia condusa de don gigi, care a aprobat achizitionarea autobuzelor articulate au fos si pisculita si popa, doua pesonaje care se gasesc inca (nu stiu de ce) in anturajul domnului primar. De asemenea cineva ar trebui sa-i spuna domnului primar ca autobuzele Mercedes scurte (turcesti) au costat 130.000 euro, la 30 de autobuze dandu-se grati si 5 microbuze pentru handicapati. 

duminică, 31 martie 2013

Scrisoare deschisa


Scrisoare deschisa




Stimate domnule primar, constat ca popa ramane si slujeste in continuare la parohie, am sa va transmit unele pareri legate despre transportul local, iar dumneavoastra veti decide. 

Intrun oras de marimea Timisoarei pentru un transport civilizat si pentru a facee economie de energie electrica este obligatoriu a existenta  cel putin 2 depouri . Avantajele existentei a mai multor depouri ar fi:

-         Iesirea si retragerea din circulatie a tramvaielor se face mult mai usor , din locatii diferite, iar in acest fel la iesire si la retragere aglomeratia va fi  cel putin pe jumatate.
-         Tramvaiele intra si ies din circulatie fara sa apara consumuri suplimentare de energie electrica.
-         Retragerea se face in doua directii diferite astfel incat la orele de retragere in depou tramvaiele pot acoperi o zona mare a orasului, tramvaiele se retrag in doua directii. Ca exemplu va dau sugerez sa analizati retragerea de la Gara de Nord unde in acest moment tramvaiele se duc numai in Dambovita astfel inacat zona centrala si Fabricul sunt abandonate. Ar trebui vezuti daca popa &Co nu au actiuni intr-o activitate de taxi.
-    In mai multe locatii, datorita numarul mai mic de vagoane, este mult mai usor efectuarea verificarilor zilnice la parcul circulant. Stimate domnule primar ar trebui sa verificati ca la acesta data, conform gandirii bolnave a popii la parcul de tramvaie circulant (de fapt la tor parcul circulant al regiei)  a disparut activitatea reviziei  zilnice a parcului circulant.
-        Introducerea in circulatie a unor vagoane de tramvai se poate face fara consum sporit de energie electrica.
Domnule primar aceasta gandire a fost introdusa prin 2008 de triumviratul don gigi,  pisculita si popa care au hotarat  inchiderea depoului Nr1 din Take Ionescu . Pentru a reusi acest lucru au falsificat niste acte si totul a fost vizat de C.L.Timisoara.
Totul s-a facut treptat pentru ca opinia publica sa nu fie socata astfel:

1.    S-a cedat un teren in depou pentru contruirea unei biserici – aceasta constructie nu  crea nici o problema in functionarea depoului.
2.    S-a cedat teren in incinta depoului  pentru construirea unei case parohiale (cedarea s-a facut printr-un fals al popii, prelucrat de pisculita) – s-a blocat posibilitatea de acces in depou de pe str. Dragasani, dar depoul era functional
3.    S-a cedat teren pentru construirea unei capela (cedarea s-a facut printr-un fals al popii, prelucrat de pisculita) – se distrugea 15% din zona de garare a tramvaielor,dar depoul era inca functional.
4.    S-a cedat teren pentru construirea unei constructi (?????) pentru care la aceasta data nu exista nici un panou care sa aiba afisat “ce se construieste, nr autorizatie de constructie, numele constructorului” (cedarea s-a facut printr-un fals al popii, prelucrat de pisculita) – a fost compromisa  zona de garare a tramvaielor. Depoul a fost compromis dar mai poate fi utilizat in cazul in care tramvaiele se vor gara in Take Ionescu 56.
Nu inteleg de ce actuala coducere a prmariei nu doreste sa rezolve aceasta situatie. Ar fi in interesul timisorenilor de aflat daca aceste constructii au autorizatie de construire si daca terenul a fost cedat  legal. La ora actuala la aceste constructii nu exista:

    -   panou cu identificarea lucrarii???
    -      Panou  cu numarul autorizatie de constructie, cu numele proiectantului, cu numele constructorului si cu numele beneficiarului, precum si termen de finalizare a executie???
Daca primaria pare a nu fi interesata de acest lucru ce se intampla cu, si Inspectia in Constructii, doarme? 
Domnule primar ar trbui sa trimiteti un control la RATT pentru  ca popa se crede ca poate sa-si  bata joc de intreaga populatie a Timisoarei?                                                                                    Pentru ca intraga actiune sa nu PUTA a afacere oneroasa, popa a  lansta ideea ca in spatial ramas din fostul depou va construi un muzeu al tramvaielor. Nu inteleg cum domnul viceprimar Stoia care doreste folosirea terenurilor primariei la capacitate maxima poate accepta construirea (se vor cheltui fonduri nu gluma) unui kitsh care nu va aduce nici un ban la fondurile primariei.
Domnule primar  transformarea unui depou functional plasat in 
centrul de greutate al orasului, in centru ecleziastic si intr-un asa zis muzeu, nu cred sa fie o idee buna atata timp cat transportul cu tramvaie in Timisoara se degradeaza de la o zi la alta. Parerea mea este ca primaria ar trebui sa inceapa o ancheta si nu sa traga in teapa vinovatii, dar sa-i trimita in justitie pe falsificatori

sâmbătă, 30 martie 2013

Nu trebuie sa uitam, cand avem de-a face cu jivine care-si schimba parul dar naravul ba


Jaf de 5 stele. Timişoara plină de gropi din cauza primăriei care “binecuvântează” licitaţii cu normative măsluite

Jaf fără perdea la Primăria Timişoara, unde licitaţiile sunt “prelucrate” din hârtii ca să câştige cine trebuie. Deşi se declară mari culita chis papărători ai banului public, reprezentanţii municipalităţii aplică un dublu standard în evaluarea competitorilor, în funcţie de interese. Una dintre cele mai bănoase licitaţii de la sfârşitul anului trecut a fost cea de întreţinere a străzilor din Timişoara. Oraşul, care are străzile ciuruite, a fost împărţit în patru zone care au fost scoase la licitaţie. Bătălia a fost extrem de strânsă între competitori şi a fost decisă de un mic detaliu – normele de deviz. Acestea sunt stabilite conform unor standarde şi nu pot fi modificate. Altfel spus, dacă timpul stabilit pentru săparea unui metru liniar de şant este, să spunem, de o oră, nu se poate veni în ofertă cu 10 minute. Practic, prin diminuarea resurselor conform indicatoarelor de deviz, preţul final de la licitaţii este micşorat artificial, asigurând câştigarea contractului. Modificarea normelor de deviz sunt nepermise deoarece nu le asigură competitorilor şanse egale în adjudecarea licitaţiilor.
Conform documentelor intrate în posesia PRESSALERT.ro, la licitaţiile pentru întreţinerea străzilor cel puţin în unul dintre cazuri reprezentanţii comisiei de licitaţie a închis ochii la acest truc. Asocierea dintre firmele Strabag şi RSG a fost declarată câştigătoare pentru sectorul nord-vest al Timişoarei. Interesant este faptul că oferta depusă a fost “ajustată” serios. Între varianta depusă şi declarată câştigătoare de Primăria Timişoara şi oferta care ar fi reieşit după aplicarea normativelor, care sunt obligatorii, există diferenţe uriaşe. Există cazuri - cum ar fi scarificarea manuală a platformei drumului, separarea manuală a materialului scarificat- unde valorile au fost diminuate şi de zece ori. ”Da, am diminuat normativele pentru că sunt din 1981 toamna când erau alte condiţii tehnice de lucru”, a declarat, pentru PRESSALERT.ro, Victor Gozob , directorul general al RSG.
Modul în care au fost stabiliţi câştigătorii ridică mari semne de întrebare în condiţiile în care , în cazul altor licitaţii, Primăria Timişoara a descalificat firme pentru că au modificat normativele în ofertele cu care au venit. În plus, înainte de desemnarea câştigătorilor a fost depusă o solicitare adresată comisiei de licitaţie în care i se cerea să verifice respectarea normativelor.Cererea a rămas fără nici un răspuns. Directorul Direcţiei Drumuri şi Transporturi din Primăria Timişoara, Culiţă Chiş, preşedintele numit al comisiei de evaluare, a încercat să scape de orice responsabilitate şi a refuzat să comenteze situaţia pe motiv că ” eu am fost plecat într-o delegaţie. Nu ştiu că nu am fost. Domnul Miuţ m-a înlocuit a fost preşedintele comisiei”. La rândul său Nicuşor Miuţ, directorul Direcţiei Patrimoniu s-a apărat pe motiv că “într-adevăr eu am fost preşedintele comisiei, dar tot cei de la Direcţia Drumuri au venit cu referatul tehnic. De unde să ştiu eu chestiuni de drumuri?”. Numele lui Culiţă Chiş a fost legat de-a lungul timpului de mai multe scandaluri – de la afacerile cu cântec de la falimentara regie de transport până la modul de atribuire a licenţelor pentru taximetrişti. Licitaţia nu a fost finalizată deoarece a fost contestată în instanţă, semnarea contractului aşteptând o sentinţă definitivă şi irevocabilă.

duminică, 24 martie 2013

popa isi bate joc de primar, uitand sa-i transmita ...


Robu refuză recepţionarea unei lucrări la liniile de tramvai. Motivul: starea proastă a lucrărilor

Vegetatie linii tramvai„Am constatat, la faţa locului, că lucrarea se prezintă într-o stare necorespunzătoare. Evident, în aceste condiţii, m-am pronunţat împotriva recepţionării ei”, spune primarul Timişoarei
Vineri, 22 martie, s-a făcut recepţia la reabilitarea liniilor de tramvai de pe Calea Dorobanţilor – Andrei Şaguna. O lucrare care a demarat acum opt ani, la care recepţia s-a făcut abia acum. Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, preşedintele comisiei de recepţie, nu a fost însă de acord cu recepţia lucrării şi a refuzat recepţionarea ei, deoarece liniile de acolo şi asfaltul sunt în stare proastă. „Astăzi a fost ultimul termen la care lucrarea ar mai fi puttut fi recepţionată. Am refuzat recepţionarea lucrării, ca preşedinte al comisiei de recepţie, datorită stării proaste în care se află. Probabil că acest refuz va conduce la un litigiu în instanţă între firma executantă şi RATT, respectiv Primăria Municipiului Timişoara. Firma este Martin Rosse. Lucrarea s-a executat în timpul administraţiei Ciuhandu. Am constatat, la faţa locului, că lucrarea se prezintă într-o stare necorespunzătoare. Evident, în aceste condiţii m-am pronunţat împotriva recepţionării ei. Executantul spune că nu a fost bun proiectul şi de aceea lucrarea nu a rezistat. Nu sunt preocupat de explicaţii. Pe mine mă interesează ca acolo să fie o calitate bună a liniilor de tramvai şi a asfaltului conex”, spune Nicolae Robu.
popa uita sa-i spuna primarului ca timp de 5 ani a refuzat sa faca orice lucrare de mentenanta pe liniile de tramnai. Sper ca primarul sa nu se faca de ras in instanta cand se va constata ca degradarile au aparut ca urmare a lipsei totale de intretinere. Avem de asteptat.                                                                                           Vom vedea ce va urma, dar cred ca din nou vom avea de urmarit un episod din COMICI VESTITI AI ECRANULUI :)