vineri, 6 aprilie 2012

A inceput lupta electorala

Nicolae Robu: „Sunt 16 ani de când domnul Ciuhandu este primar, aş vrea şi eu să văd 16 realizări importante”

b_290_0_16777215_0___images2_stories_nicolae_robu_(9).jpgCandidatul USL la Primăria Timişoara, Nicolae Robu, spune că în curând va face publică şi echipa cu care se va prezenta în faţa cetăţenilor pentru a candida la conducerea Primăriei Timişoara, spunând că actuala echipă ce se află la conducerea primăriei nu este suficient de competentă. „Peste două săptămâni voi face publică şi echipa împreună cu care doresc să preiau conducerea administraţiei publice locale. E corect să nu ne prezentăm doar de unii singuri, ci într-o echipă. Oamenii să vadă cine va exercita conducerea administraţiei publice locale. Oricât de bună ar fi persoana care ocupă funcţia de primar, trebuie să aibă o echipă bună”, spune senatorul Nicolae Robu, preşedintele PNL Timiş.
„Timişoara merită mult mai mult decât i s-a oferit”
„Actuala echipă de la primărie nu este suficient de competentă, de dedicată oraşului, de supusă la efort. Spunem cu toţii că iubim Timişoara, dar nu prea o dovedim. Atunci când spui că iubeşti pe cineva sau ceva trebuie să ai o dăruire totală. Ori aşa ceva nu s-a dovedit. La capitolul studii de fezabilitate stăm bine, noi, Timişoara, la capitolul realizări stăm extrem de prost. Aş vrea să aud o realizare pe an. Sunt 16 ani de când domnul Ciuhandu este primar, aş vrea şi eu să văd 16 realizări importante. A venit vremea schimbării, 16 ani au fost de-ajuns, Timişoara merită mult mai mai mult decât i s-a oferit”, spune Robu.

joi, 5 aprilie 2012

"SARACIA-N FUND MA-NPUNGE / EU TOT FUG SI EA M-AJUNGE" - partea 2

"SARACIA-N FUND MA-NPUNGE / EU TOT FUG SI EA M-AJUNGE"- Mosnita

Va prezint un scurt rezumat al problemelor cu care se confrunta cetatenii care locuiesc in
comuna Mosnita Noua la strada Principala si care vor fi afectati de un proiec megalomanic si
distructiv, “Extindere cale-linie de tramvai Timisoara-Mosnita Noua- Mosnita Veche”.
Localitatea Mosnita Noua este situata la cca 6 km de municipiul Timisoara.
Pe teritoriul administrativ al comunei Mosnita Noua sunt situate un numar de cinci localitati:
centrul de comuna Mosnita Nouasi localitatile Albina, Mosnita Veche, Rudicica, Urseni.
Localitatea Mosnita Noua este traversata de drumul judetean DJ 592, pe ambele parti ale
drumului fiind situate locuintele cetatenilor.
Acest proiect prevede largirea carosabilului pe DJ 592 la 4 benzi (2 benzi pe sens) pana dupa
iesirea din Mosnita Noua spre localitatea Buzias si linie de tramvai pe mijloc, avand platforma
proprie, pana in centrul localitatii Mosnita Noua (intersectia cu drumul comunal spre Mosnita
Veche). Din centrul localitatii si pana dupa iesirea din localitate spre Buzias se propune acelasi
proiect, dar in aceasta etapa, platforma liniei de tramvai este inlocuita de zona verde pana la
etapa urmatoare (tramvai spre Albina). Prospectul stradal prevazut in proiect este intre 31,90 m si 72 m!!!!!!!!!! (actuala sosea are 6m).
Pornind de la datele prezentate cu privire la numarul locuitorilor din Mosnita Noua si la dispizitiageografica a localitatilor fata de viitoarea linie de tramvai, se poate analiza si fezabilitatea acestuiproiect. Faptul ca, în realitate, singurii care ar putea beneficia de acest proiect sunt doar cei care l-auinitiat si conceput si, în niciun caz, locuitorii comunei, este evidentiat si de sistarea transportuluimetropolitan 1 cu autobuzul în luna septembrie 2010, datorita lipsei de rentabilitate, desi acestafusese introdus în luna iunie a anului 2009. In prezent, transportul este asigurat de un operator privat, dar trebuie precizat faptul caautobuzele circula încarcate cu mult sub capacitatea lor. Cu toate acestea, autoritatile din Timisoara si Primarul Comunei Mosnita Noua insista in a derula un proiect nu doarneviabil, dar si extrem de daunator pentru cetatenii comunei noastre.
Oricum, plecând de la premisa fireasca, potrivit careia nu toti locuitorii se deplaseaza
cu tramvaiul, pentru a face o estimare corecta a numarului de locuitori care ar avea nevoie de acest mijloc de transport, ar trebui satina cont si de densitatea locuitorilor (la ora actuala 5800locuitori/ 6637,26 ha -deci o densitate extrem de scazuta) ocupatia locuitorilor, vârstaacestora, necesitatea deplasarii în Timisoara, precum si de existenta unor alte mijloace detransport de ordin privat, s.a.Dupa cum precizeaza însusi proiectantul, locuitorii din Urseni, Albina, Rudicica vor circula in continuare cu autobuzele care tot prin Mosnita Noua vor circula, poluând in continuare la fel ca si pana acum, contrazicand astfel afirmatia edilului care sustine ca intentiile autoritatilo sunt din cele mai bune, dorind de fapt sa reduca nivelul de poluare prin inlocuirea transportului in comun poluant cu unul nepoluant.
Pe langa zgomot, vibratii si noxe , acest proiect este extrem de distructiv si in ceea ce priveste
biodiversitatea si peisajul. In scopul implementarii proiectului , dupa cum se precizeaza in documentatia pentru obtinerea acordului de mediu, vor fi defrisati aprox. 400 arbori din care aprox 270 numai pe raza comunei Mosnita Noua.
Memoriul tehnic depus pentru obtinerea acordului de mediu are “mari scapari” cu privire la
vibratii si zgomot si efectele lor asupra sanatatii umane si a cladirilor. Aceste “scapari” nu sunt
intamplatoare:
-vibratiile provoaca problemele cele mai grave asupra caselor de locuit sunt foarte puternice mai ales in timpul lucrarilor de executie;
-zgomotul care va depasi pana la a fi dublu comparativ cu limitele admise de Legislatia in
vigoare emisa de Ministerul Sanatatii,
Aceste aspecte au fost in mod intentionat trecute sub tacere nefiind tratate in documentatie

Investitia este aberanta si total de neinteles atata timp cat in Timisoara au ramas de modernizat 40 Km linie cale si doua depouri
Singurul lucru logic pentru care ar trebui facuta aceasta investitie ar fi comisionul :)

 Multumim pentru materialul primit.

miercuri, 4 aprilie 2012

"SARACIA-N FUND MA-NPUNGE / EU TOT FUG SI EA M-AJUNGE"


"SARACIA-N FUND MA-NPUNGE / EU TOT FUG SI EA M-AJUNGE"- Ghiroda si Dumbravita

Cel mai vechi stat din lume este .... STATUL IN FUND, iar daca iubitii nostri alesi voteza cu aceiasi parte in CLT, proverbul pus ca titlu e perfect valabil.


Hotararea Consiliului Local 87/28.02.2012
privind aprobarea proiectului complex de investiţii "Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timişoara - Dumbrăviţa"), a documentaţiei tehnico- economice şi a analizei cost - beneficiu, a cheltuielilor legate de proiect ce revin Municipiului Timişoara, precum şi aprobarea participării în parteneriat a Municipiului Timişoara, în calitate de lider de proiect, în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1. - "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1. - "Planuri integrate de dezvoltare urbană", Sub-domeniul: "Poli de creştere"

Consiliul Local al Municipiului Timisoara
Având în vedere Referatul nr. SC 2012 - 5152 /24.02.2012 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;.............................
HOTARASTE
Art.1: Se aprobă proiectul "Extindere retea troleibuz Dumbrăviţa (Accesibilizarea zonei prin extinderea retelei de troleibuze Timisoara - Dumbrăviţa)", în valoare totală de 17.228.808,17 lei (T.V.A. inclus), în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1. - "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1.- "Planuri integrate de dezvoltare urbană", Sub-domeniul: "Poli de creştere".
Art.2: Se aprobă documentaţia tehnico-economică şi Analiza cost-beneficiu în vederea realizării proiectului "Extindere retea troleibuz Dumbrăviţa (Accesibilizarea zonei prin extinderea retelei de troleibuze Timisoara - Dumbrăviţa)" elaborate de către S.C. INCERTRANS S.A., cu principalii Indicatori tehnico-economici prevăzuţi în Anexa 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 3: Se aprobă valoarea totala a proiectului în suma de 17.228.808,17 lei (inclusiv T.V.A), precum si alocarea în bugetul local a sumei de 8.982.598,17 lei, reprezentând contributia proprie a Municipiului Timisoara, suma alcatuita din:
- suma de 33.383,02 lei, reprezentând cofinantarea proprie la valoarea eligibila a proiectului (fara T.V.A);
- suma de 5.630.000,00 lei reprezentând avans executie (fara TVA);
- suma de 3.313.470,23 lei, reprezentând cofinantarea la TVA aferenta cheltuielilor eligibile;
- suma de 5.744,92 lei, reprezentând cheltuieli neeligibile (inclusiv TVA aferenta).
Art. 4: Se aprobă participarea în parteneriat a Municipiului Timisoara, în calitate de Lider de Proiect (Partener 1), în cadrul proiectului "Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timişoara - Dumbrăviţa)", alături de comuna Dumbrăviţa, în calitate de Partener 2 şi Consiliul Judeţean Timiş în calitate de Partener 3, în conformitate cu Acordul de Parteneriat prevăzut în Anexa 2, care face parte integranta din prezenta hotarâre.
Art. 5: La data emiterii prezentei hotărâri se revocă Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 392/13.12.2011 şi Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 49/07.02.2012.
Art. 6: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.



Hotararea Consiliului Local 86/28.02.2012
privind aprobarea proiectului complex de investiţii "Extindere reţea troleibuz Ghiroda (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timişoara - Ghiroda)", a documentaţiei tehnico- economice şi a analizei cost - beneficiu, a cheltuielilor legate de proiect ce revin Municipiului Timişoara, precum şi aprobarea participării în parteneriat a Municipiului Timişoara, în calitate de lider de proiect, în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1. - "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1. - "Planuri integrate de dezvoltare urbană", Sub-domeniul: "Poli de creştere"
Consiliul Local al Municipiului Timisoara
Având în vedere Referatul nr .SC2012 - 5151/24.02.2012 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU;.................................
HOTARASTE
Art. 1: Se aprobă proiectul "Extindere retea troleibuz Ghiroda (Accesibilizarea zonei prin extinderea retelei de troleibuze Timisoara - Ghiroda)", în valoare totală de 24.625.899,01 lei (T.V.A. inclusă), în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1. - "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1.- "Planuri integrate de dezvoltare urbană", Sub-domeniul: "Poli de creştere".
Art. 2: Se aprobă documentaţia tehnico-economică şi Analiza cost-beneficiu în vederea realizării proiectului "Extindere retea troleibuz Ghiroda (Accesibilizarea zonei prin extinderea retelei de troleibuze Timisoara - Ghiroda)" elaborate de către S.C. INCERTRANS S.A., cu principalii Indicatori tehnico-economici prevăzuţi în Anexa 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 3: Se aprobă valoarea totala a proiectului în suma de 24.625.899,01 lei (inclusiv T.V.A), precum si alocarea în bugetul local a sumei de 16.845.054,26 lei, reprezentând contributia proprie a Municipiului Timisoara, suma alcatuita din:
- suma de 166.973,68 lei, reprezentând cofinantarea proprie la valoarea eligibila a proiectului (fara T.V.A);
- suma de 11.930.000,00 lei reprezentând avans executie (fara TVA);
- suma de 4.742.330,70 lei, reprezentând cofinantarea la TVA aferenta cheltuielilor eligibile;
- suma de 5.749,88 lei, reprezentând cheltuieli neeligibile (inclusiv TVA aferenta).
Art. 4: Se aprobă participarea în parteneriat a Municipiului Timisoara, în calitate de Lider de Proiect (Partener 1), în cadrul proiectului "Extindere reţea troleibuz Ghiroda (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timişoara - Ghiroda)", alături de comuna Ghiroda, în calitate de Partener 2, în conformitate cu Acordul de Parteneriat prevăzut în Anexa 2, care face parte integranta din prezenta hotarâre.
Art. 5: La data emiterii prezentei hotărâri se revocă Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 425/13.12.2011 şi Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 48/07.02.2012.
Art. 6: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.


Pentru multe Hotarari ale Consiliului Local ma intreb daca alesii locali stiu ce voteaza si daca angajatii primariei stiu ce au supun la vot. Introducerea troleibuzului la Dumbravita si Ghiroda, in acest moment de criza, imi pare o mare TAMPENIE.
Nu inteleg de ce CINEVA uita ca troleibuzele Skoda au  posibilitatea de a  CIRCULA ATAT CU MOTOR ELECTRIC CAT SI CU MOTOR TERMIC.  Folosind aceasta proprietate a lor (banuiesc de aceea au fost comandate astfel sa fiunctioneze dual) se poate rezolva legatura cu Dumbravita si Ghiroda fara nici o investitie. Stimati Consilieri Locali si reprezentanti ai primariei, chiar trebuie sa vi se spuna ca ARUNCATI AIUREA CU BANII TIMISORENILOR?
Avem 34.000.000 lei sa-i aruncam pe TAMPENII. Chiar nu exista lucrari care urla sa fie incepute in TIMISOARA. RUSINICA. RUSINICA...

ULTIMA ORA

Ce mega-candidat ar putea fi blocat de DNA?

04 Aprilie 2012 / de: Redactia@deBanat.ro
 
Ce mega-candidat ar putea fi blocat de DNA?

Marile surprize de pe scena politică a ultimelor zile, cu rocade între candidați, transferuri de la un partid la altul, demisii și demiteri, sunt nimic pe lângă bomba ce se anunță pentru viitorul apropiat. Surse din afara politichiei de pe Bega susțin că unul dintre principalii candidați la alegerile de 10 iunie va fi blocat la mantinelă. Și nu din cauza unor jocuri politice, ci pe motiv de DNA. Și cică procurorii anti-corupție îl vizează cu două spețe, nu una. Prima ar urmări niște bolovani aduși cu mare tam-tam din Grecia pe mulți, mulți bani, bolovani aruncați într-un parc cu pretenții de ruine britanice. Așa, ca să se pozeze bizonul alegător lângă pietroaie cu iz de Egee! A doua speță pe urmele căreia umblă procurorii se referă la niște troleibuze aduse de prin Cehia. După un simulacru de licitație, al cărei câștigător se știa cu mult timp înainte. Și aici au fost învârtiți mulți și frumoși bani, pe urmele cărora amușină și procurorii. Ghici ciupercă despre ce mega-candidat e vorba?