joi, 5 aprilie 2012

"SARACIA-N FUND MA-NPUNGE / EU TOT FUG SI EA M-AJUNGE" - partea 2

"SARACIA-N FUND MA-NPUNGE / EU TOT FUG SI EA M-AJUNGE"- Mosnita

Va prezint un scurt rezumat al problemelor cu care se confrunta cetatenii care locuiesc in
comuna Mosnita Noua la strada Principala si care vor fi afectati de un proiec megalomanic si
distructiv, “Extindere cale-linie de tramvai Timisoara-Mosnita Noua- Mosnita Veche”.
Localitatea Mosnita Noua este situata la cca 6 km de municipiul Timisoara.
Pe teritoriul administrativ al comunei Mosnita Noua sunt situate un numar de cinci localitati:
centrul de comuna Mosnita Nouasi localitatile Albina, Mosnita Veche, Rudicica, Urseni.
Localitatea Mosnita Noua este traversata de drumul judetean DJ 592, pe ambele parti ale
drumului fiind situate locuintele cetatenilor.
Acest proiect prevede largirea carosabilului pe DJ 592 la 4 benzi (2 benzi pe sens) pana dupa
iesirea din Mosnita Noua spre localitatea Buzias si linie de tramvai pe mijloc, avand platforma
proprie, pana in centrul localitatii Mosnita Noua (intersectia cu drumul comunal spre Mosnita
Veche). Din centrul localitatii si pana dupa iesirea din localitate spre Buzias se propune acelasi
proiect, dar in aceasta etapa, platforma liniei de tramvai este inlocuita de zona verde pana la
etapa urmatoare (tramvai spre Albina). Prospectul stradal prevazut in proiect este intre 31,90 m si 72 m!!!!!!!!!! (actuala sosea are 6m).
Pornind de la datele prezentate cu privire la numarul locuitorilor din Mosnita Noua si la dispizitiageografica a localitatilor fata de viitoarea linie de tramvai, se poate analiza si fezabilitatea acestuiproiect. Faptul ca, în realitate, singurii care ar putea beneficia de acest proiect sunt doar cei care l-auinitiat si conceput si, în niciun caz, locuitorii comunei, este evidentiat si de sistarea transportuluimetropolitan 1 cu autobuzul în luna septembrie 2010, datorita lipsei de rentabilitate, desi acestafusese introdus în luna iunie a anului 2009. In prezent, transportul este asigurat de un operator privat, dar trebuie precizat faptul caautobuzele circula încarcate cu mult sub capacitatea lor. Cu toate acestea, autoritatile din Timisoara si Primarul Comunei Mosnita Noua insista in a derula un proiect nu doarneviabil, dar si extrem de daunator pentru cetatenii comunei noastre.
Oricum, plecând de la premisa fireasca, potrivit careia nu toti locuitorii se deplaseaza
cu tramvaiul, pentru a face o estimare corecta a numarului de locuitori care ar avea nevoie de acest mijloc de transport, ar trebui satina cont si de densitatea locuitorilor (la ora actuala 5800locuitori/ 6637,26 ha -deci o densitate extrem de scazuta) ocupatia locuitorilor, vârstaacestora, necesitatea deplasarii în Timisoara, precum si de existenta unor alte mijloace detransport de ordin privat, s.a.Dupa cum precizeaza însusi proiectantul, locuitorii din Urseni, Albina, Rudicica vor circula in continuare cu autobuzele care tot prin Mosnita Noua vor circula, poluând in continuare la fel ca si pana acum, contrazicand astfel afirmatia edilului care sustine ca intentiile autoritatilo sunt din cele mai bune, dorind de fapt sa reduca nivelul de poluare prin inlocuirea transportului in comun poluant cu unul nepoluant.
Pe langa zgomot, vibratii si noxe , acest proiect este extrem de distructiv si in ceea ce priveste
biodiversitatea si peisajul. In scopul implementarii proiectului , dupa cum se precizeaza in documentatia pentru obtinerea acordului de mediu, vor fi defrisati aprox. 400 arbori din care aprox 270 numai pe raza comunei Mosnita Noua.
Memoriul tehnic depus pentru obtinerea acordului de mediu are “mari scapari” cu privire la
vibratii si zgomot si efectele lor asupra sanatatii umane si a cladirilor. Aceste “scapari” nu sunt
intamplatoare:
-vibratiile provoaca problemele cele mai grave asupra caselor de locuit sunt foarte puternice mai ales in timpul lucrarilor de executie;
-zgomotul care va depasi pana la a fi dublu comparativ cu limitele admise de Legislatia in
vigoare emisa de Ministerul Sanatatii,
Aceste aspecte au fost in mod intentionat trecute sub tacere nefiind tratate in documentatie

Investitia este aberanta si total de neinteles atata timp cat in Timisoara au ramas de modernizat 40 Km linie cale si doua depouri
Singurul lucru logic pentru care ar trebui facuta aceasta investitie ar fi comisionul :)

 Multumim pentru materialul primit.

3 comentarii:

  1. http://www.primariatm.ro/proiecte.php?unid=041D5387EE08091AC22579D500406B22
    Va rog sa accesati materialul din acest link.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cunosc materialul, dar a ramas numai la faza de proiect. Nici chiar Don Gigi nu a avut nesimtirea sa-l puna la vot. L-a retras.
    Daca insa fi votat primar se va vota !!!!!!!!!!!!
    Ganditiva cum puneti stampila de vot
    Cu stima
    Don Quijote

    RăspundețiȘtergere
  3. Doar ca acum se incearca reintroducerea lui. O data introdus in comisii o sa ajunga sigur si in plen. Pentru simplu motiv ca orice material are nevoie doar de avizul favorabil a unei singure comisii, chiar daca comisia respectiva n-are legatura cu finantele.
    http://www.primariatm.ro/epress.php?epress_id=8077

    RăspundețiȘtergere