"SARACIA-N FUND MA-NPUNGE / EU TOT FUG SI EA M-AJUNGE"- Mosnita
Va prezint un scurt rezumat al problemelor cu care se confrunta cetatenii care locuiesc in
comuna
Mosnita Noua la strada Principala si care vor fi afectati de un proiec
megalomanic si
distructiv,
“Extindere cale-linie de tramvai Timisoara-Mosnita Noua- Mosnita Veche”.
Localitatea
Mosnita Noua este situata la cca 6 km de municipiul Timisoara.
Pe
teritoriul administrativ al comunei Mosnita Noua sunt situate un numar de cinci
localitati:
centrul
de comuna Mosnita Nouasi localitatile Albina, Mosnita Veche, Rudicica, Urseni.
Localitatea
Mosnita Noua este traversata de drumul judetean DJ 592, pe ambele parti ale
drumului
fiind situate locuintele cetatenilor.
Acest
proiect prevede largirea carosabilului pe DJ 592 la 4 benzi (2 benzi pe sens)
pana dupa
iesirea
din Mosnita Noua spre localitatea Buzias si linie de tramvai pe mijloc, avand
platforma
proprie,
pana in centrul localitatii Mosnita Noua (intersectia cu drumul comunal spre
Mosnita
Veche).
Din centrul localitatii si pana dupa iesirea din localitate spre Buzias se propune
acelasi
proiect,
dar in aceasta etapa, platforma liniei de tramvai este inlocuita de zona verde
pana la
etapa
urmatoare (tramvai spre Albina). Prospectul
stradal prevazut in proiect este intre 31,90 m si 72 m!!!!!!!!!! (actuala
sosea are 6m).
Pornind
de la datele prezentate cu privire la numarul locuitorilor din Mosnita Noua si
la dispizitiageografica
a localitatilor fata de viitoarea linie de tramvai, se poate analiza si
fezabilitatea acestuiproiect.
Faptul ca, în realitate, singurii care ar putea beneficia de acest proiect sunt
doar cei care l-auinitiat
si conceput si, în niciun caz, locuitorii
comunei, este evidentiat si de sistarea transportuluimetropolitan 1 cu autobuzul în
luna septembrie 2010, datorita lipsei de rentabilitate, desi acestafusese introdus în luna iunie
a anului 2009. In prezent, transportul este asigurat de un operator
privat, dar trebuie precizat faptul caautobuzele circula încarcate cu mult sub
capacitatea lor. Cu toate acestea, autoritatile din Timisoara si Primarul
Comunei Mosnita Noua insista in a derula un proiect nu doarneviabil, dar si
extrem de daunator pentru cetatenii comunei noastre.
Oricum, plecând de la premisa
fireasca, potrivit careia nu toti locuitorii se deplaseaza
cu tramvaiul, pentru a face o
estimare corecta a numarului de locuitori care ar avea nevoie de acest mijloc
de transport, ar trebui satina cont si de densitatea locuitorilor (la ora
actuala 5800locuitori/ 6637,26 ha -deci o
densitate extrem de scazuta) ocupatia locuitorilor, vârstaacestora, necesitatea
deplasarii în Timisoara, precum si de existenta unor alte mijloace detransport de ordin privat,
s.a.Dupa
cum precizeaza însusi proiectantul, locuitorii
din Urseni, Albina, Rudicica vor circula in continuare cu autobuzele care tot
prin Mosnita Noua vor circula, poluând in continuare la fel ca si pana
acum, contrazicand astfel afirmatia edilului care sustine ca intentiile
autoritatilo sunt din cele mai bune, dorind de fapt sa reduca nivelul de
poluare prin inlocuirea transportului in comun poluant cu unul nepoluant.
Pe
langa zgomot, vibratii si noxe , acest proiect este extrem de distructiv si in
ceea ce priveste
biodiversitatea
si peisajul. In scopul implementarii proiectului , dupa cum se precizeaza in
documentatia pentru obtinerea acordului de mediu, vor fi defrisati aprox. 400 arbori din care aprox 270 numai pe raza
comunei Mosnita Noua.
Memoriul
tehnic depus pentru obtinerea acordului de mediu are “mari scapari” cu privire
la
vibratii
si zgomot si efectele lor asupra sanatatii umane si a cladirilor. Aceste
“scapari” nu sunt
intamplatoare:
-vibratiile
provoaca problemele cele mai grave asupra caselor de locuit sunt foarte puternice
mai ales in timpul lucrarilor de executie;
-zgomotul
care va depasi pana la a fi dublu comparativ cu limitele admise de Legislatia
in
vigoare
emisa de Ministerul Sanatatii,
Aceste aspecte au fost in mod
intentionat trecute sub tacere nefiind tratate in documentatie
Investitia este aberanta si
total de neinteles atata timp cat in Timisoara au ramas de modernizat 40 Km
linie cale si doua depouri
Singurul
lucru logic pentru care ar trebui facuta aceasta investitie ar fi comisionul :)
Multumim pentru materialul primit.
http://www.primariatm.ro/proiecte.php?unid=041D5387EE08091AC22579D500406B22
RăspundețiȘtergereVa rog sa accesati materialul din acest link.
Cunosc materialul, dar a ramas numai la faza de proiect. Nici chiar Don Gigi nu a avut nesimtirea sa-l puna la vot. L-a retras.
RăspundețiȘtergereDaca insa fi votat primar se va vota !!!!!!!!!!!!
Ganditiva cum puneti stampila de vot
Cu stima
Don Quijote
Doar ca acum se incearca reintroducerea lui. O data introdus in comisii o sa ajunga sigur si in plen. Pentru simplu motiv ca orice material are nevoie doar de avizul favorabil a unei singure comisii, chiar daca comisia respectiva n-are legatura cu finantele.
RăspundețiȘtergerehttp://www.primariatm.ro/epress.php?epress_id=8077