luni, 9 aprilie 2012

"SARACIA-N FUND MA-NPUNGE / EU TOT FUG SI EA M-AJU...La vot ar trebui sa spunem DESTUL


TRIUMVIRATUL(identificarea va apartine)

In acest articol.am sa va prezint, una din cele mai mari porcarii realizate de triumviratul Don Gigi, popa,pisculita, cei pentru care HOTARARILE  CLT nu au nici o valoare :
Sa fiu mai exlicit.
CLT a hotarat  ca Primaria Timisoara sa plateasca catre RATT  contravaloarea gratuitatilor electorale, in transportul in comun, dorite insistent de Don Gigi. Ca raspuns la aceasta hotarare, don Gigi si pisculita au hotarat ca acest lucru nu este necesar a se infaptui. In consecinta sumele transmise lunar RATT in perioada 2008-2011 au fost mult sub cele normal a fi acordate.
Popa,  conform promisiunii facute lui Don Gigi – capo del tutti capo, nu a solicitat nici un leu in plus fata de sumele transmise lunar de catre primarie, RATT-ului.

Rezultatul: RATT a intrat in incapacitate de plata cu urmatoarele rezultate:

-      Nu s-au mai platit darile catre STAT
-      Nu s-au mai efectuat lucrarile de intretinere, cu rezultate negative asupra transportului in comun de calatori
-      S-a restructurat personalul, fara a se tine cont de numarul minim de personal necesar activitatilor, in conformitate cu regulamentele IN VIGOARE
-      S-au sistat investitiile
-      Nu s-a facut intetinerea la lucrarile de modernizare a celor 40 km linie cale, chiar cu riscul de a se compromite investitia
-      S-a scumpit biletul de calatorie, ajungand la nesimtita suma de 5 lei/calatoria
1.  Pentru ca RATT a ajuns in situatia de a fi executat silit de Ministerul de Finante pentru datorii catre stat de peste 60.000.000 lei,
2.  Pentru ca RATT nu poate solicita fonduri europene pentru derularea investitiilor,
3.  Pentru ca RATT nu mai poate plati datoriile catre banci
4.  Pentru ca RATT  nu mai poate face mentenanta la tramvaie, linia cale, linia contact, substati de redresare – transformare
5.  Pentru ca nimeni nu mai doreste sa cumpere terenuri (vezi Take Ionescu 56, Take Ionescu 83. Strada Garii 17, Calea Buziasului 2, Str, Renasterii nr.26-28)
trepadusii din primarie la solicitarea lui capo del tutti capo au intocmit un referat pentru obtinerea unei Hotarari de CLT, in luna martie pe care  capo del tutti capo a retras-o de pe ordinea de zi, dar pe care din informatiile primite o pregatesc pentru o sedinta urmatoare.

REFERAT

privind aprobarea garantarii unei finantari rambursabile interne în valoare de 73.827.100 lei în
vederea obtinerii unei scrisori de garantie bancara

 Prin Hotarârea nr. 417/13.12.2011, Consiliul Local al Municipiului Timisoara a aprobat
efectuarea demersurilor necesare pentru obtinerea unei scrisori de garantie bancara în vederea esalonarii la plata pentru obligatiile fiscale ale Regiei Autonome de Transport Timisoara administate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala în cuantum de 75 milioane lei si a împuternicit Primarul Municipiului Timisoara, dl. Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu, pentru semnarea tuturor documentelor necesare pentru obtinerea scrisorii de garantie bancara în favoarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
În urma demersurilor efectuate de Regia Autonoma de Transport Timisoara, în baza hotarârii
de mai sus, în scopul stingerii obligatiilor fiscale restante si a solicitarii depusa la ANAF pentru
acordarea esalonarii la plata, au fost solicitate institutiilor bancare, variante de finantare.
Urmare a demersurilor intreprinse de catre Regia Autonoma de Transport Timsoara la bancile
BRD, BCR, BankPost, EximBank, acestea si-au exprimat intentia de a analiza orice cerere de credit venita din partea Regiei Autonome de Transport Timisoara, daca Consiliul Local al Municipiului Timisoara asigurasi garanteaza finantarile cash sau non cash contractate de Regia Autonoma de Transport Timisoara si daca se obtine avizul Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale (CAIL) acolo unde este necesar. RATT nu mai are nici o credibilitate la nici o banca.
Prin adresa cu nr. 3644/14.03.2012, Regia Autonoma de Transport Timisoara, propune
Consiliului Local al Municipiului Timisoara emiterea unei hotarârii pentru:
1 -asigurarea garantiilor necesare pentru stingerea obligatiilor fiscale ale Regiei Autonome de
Transport Timisoara administrate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala in suma totala de 62.476.126 lei .
Aici apare o prima neconcordanta. Trapadu-si cer  „ aprobarea garantarii unei finantari rambursabile interne în valoare de 73.827.100 lei în  vederea obtinerii unei scrisori de garantie bancara” iar popa solicita „asigurarea garantiilor necesare pentru stingerea obligatiilor fiscale ale Regiei Autonome de Transport Timisoara administrate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala in suma totala de 62.476.126 lei” De unde apare diferenta de aproape 11.000.000 lei. MISTER TOTAL!
Valoarea garantiilor necesare pentru stingerea obligatiilor fiscale, in functie de modul de
finantare, vor fi dupa cum urmeaza :
• in cazul, esalonarii la plata a obligatiile fiscale pe o perioada de 5 ani prin contractarea unei scrisori de garantie bancara de la EximBank S.A. pentru garantarea acestor plati, avand ca si garant MunicipiulTimisoara; scrisoare de garantie bancara va avea valabilitatea de 63 luni ,iar valoarea acesteia estereprezentata de valoarea obligatiilor solicitate la esalonare , inclusiv dobanzile pe perioadaesalonarii(0,03% pe zi), fiind de 73.827.100 lei ,conform acordului de principiu emis de ANAF ;
• in cazul contractarii unui credit pentru achitarea restantelor fiscale pe 5 ani de la EximBank S.A.avand ca si garant Municipiul Timisoara, pentru achitarea integrala a obligatiilor fiscale, valoareagarantiei va acoperii valoarea creditului in suma de 62.476.126 lei plus o garantie suplimentara de10% (110 %), dobanzile si comisioanele.
In cazul creditului, un procent de pana la 80 % din valoarea acestuia, este garantata de stat, prinEximBank S.A., ramand ca Municipiul Timisoara sa garanteze doar diferenta.
2 - garantarea de catre Municipiul Timisoara a:
• Scrisorii de Garantie Bancara, in cazul esalonarii la plata a obligatiile fiscale pe o perioada de 5 ani,in valoare de 73.827.100 lei pentru Regia Autonoma de Transport Timisoara cu veniturile proprii aleMunicipiului Timisoara, conform L273/2006 Legea Finantelor Publice Locale;Cod FP 53-01, Ver.1
• Creditului pentru achitarea restantelor fiscale, in cazul contractarii unui credit pentru achitarea
restantelor fiscale, de 62.476.126 lei plus o garantie suplimentara de 10% (110 %), dobanzile sicomisioanele, pentru Regia Autonoma de Transport Timisoara cu veniturile proprii ale MunicipiuluiTimisoara , conform L273/2006 Legea Finantelor Publice Locale.
Garantiile vor fi supuse aprobarii Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale.
Potrivit art. 3 alin. (1) din Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006,
serviciile de utilitati publice sunt în responsabilitatea autoritatilor administratiei publice locale si seînfiinteaza, se organizeazasi se gestioneaza potrivit hotarârilor adoptate de autoritatile deliberative aleunitatilor administrativ-teritoriale, în functie de gradul de urbanizare, de importanta economico-socialaa localitatilor, de marimea si de gradul de dezvoltare ale acestora si în raport cu infrastructura tehnicoedilitaraexistenta.În organizarea, functionarea si dezvoltarea serviciilor de utilitati publice interesul general alcomunitatilor locale este prioritar. Prevederile prezentei legi vizeaza satisfacerea cât mai completa acerintelor utilizatorilor, protejarea intereselor acestora, întarirea coeziunii economico-sociale la nivelul
comunitatilor locale, precum si dezvoltarea durabila a unitatilor administrativ-teritoriale (art. 3 alin. (2)din Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006).
Autoritatile administratiei publice locale au competenta exclusiva, în conditiile legii, în tot ceea
ce priveste înfiintarea, organizarea, coordonarea, monitorizarea si controlul functionarii serviciilor deutilitati publice, precum si în ceea ce priveste crearea, dezvoltarea, modernizarea, administrarea sior proprietate publica sau privata a unitatilor administrativ-teritoriale, aferente
sistemelor de utilitati publice (art. 8 alin. (1) din Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr.51/2006).
Consiliile locale pot hotarî asupra participarii cu capital sau cu bunuri, în numele si în interesul
colectivitatilor locale pe care le reprezinta, la înfiintarea, functionarea si dezvoltarea unor organismeprestatoare de servicii publice si de utilitate publica de interes local sau judetean, în conditiile legii(art. 17 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala).
Consiliul local exercita urmatoarele categorii de atributii (conform art. 36 alin. (2) lit. a) si d)
din Legea nr. 215/2001):
-atributii privind organizarea si functionarea aparatului de specialitate al primarului, ale institutiilor siserviciilor publice de interes local si ale societatilor comerciale si regiilor autonome de interes local;
-atributii privind gestionarea serviciilor furnizate catre cetateni.
Art. 36 alin (3) lit. c) din Legea nr. 215/2001 prevede: ,,ÃŽn exercitarea atributiilor prevazute la
alin. (2) lit. a), consiliul local: exercita, în numele unitatii administrativ-teritoriale, toate drepturile siobligatiile corespunzatoare participatiilor detinute la societati comerciale sau regii autonome, înconditiile legii”, iar la art. 36 alin (4) lit. b) din Legea nr. 215/2001 se stipuleaza: ,, ÃŽn exercitareaatributiilor prevazute la alin. (2) lit. b), consiliul local: aproba, la propunerea primarului, contractareasi/sau garantarea împrumuturilor, precum si contractarea de datorie publica locala prin emisiuni detitluri de valoare, în numele unitatii administrativ-teritoriale, în conditiile legii”.
Potrivit art. 9 alin. (2) lit. b din OUG nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor
la plata, garantiile pot consta în scrisoare de garantie bancara.
Conform art. 9 alin. (8) si (9) din OUG nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii
esalonarilor la plata: ,,garantiile constituite sub formele prevazute la alin. (2) trebuie sa acopere sumele esalonate la plata, dobânzile datorate pe perioada esalonarii la plata, plus un procent de pâna la 32%
din sumele esalonate la plata, în functie de perioada de esalonare la plata astfel:
a) pentru esalonari de la 13 la 24 de luni, procentul este de 8%;
b) pentru esalonari de la 25 la 36 de luni, procentul este de 16%;
c) pentru esalonari de la 37 la 48 de luni, procentul este de 24%;
d) pentru esalonari de la 49 la 60 de luni, procentul este de 32%.
Marea intrebare la care probabil nu vom primi  raspuns este de la cine se vor recupera sumele rezultate din penalizarile aplicate pentru neplata datoriilor catre stat. Teoretic aceste sume sunt imputabile de la cei ce se fac vinovati, dar... se va publica cine sunt ei, deoarece noi ii cunoastem
Prin exceptie de la prevederile alin. (9), garantiile constituite sub formele prevazute la alin. (2) lit. a) si b) trebuie sa acopere sumele esalonate la plata, precum si dobânzile datorate pe perioada esalonarii la plata”.
De asemenea, având în vedere Hotarârea Guvernului nr. 9/2007 care contine obligatia de a
întocmi hotarârile de consiliu local conform Anexei 1.2.
Tinând cont de cele de mai sus propunem spre aprobare:
-garantarea unei finantari rambursabile interne în valoare de 73.827.100 lei, cu o maturitate de
63 luni, pentru refinantarea datoriei publice locale privind esalonare la plata a obligatiile fiscale ale RATT pe o perioada de 5 ani prin contractarea unei scrisori de garantie bancara.
Acum in perioada alegerilor vom vedea daca consilierii nostrii iubiti au coloana vertebrala

3 comentarii:

  1. Pana la urma e cum am zis, nu? :))

    http://www.tion.ro/plen-extraordinar-pentru-imprumutul-de-70-de-milioane-de-lei-al-ratt/1089254

    RăspundețiȘtergere
  2. http://www.debanat.ro/2012/04/anti-ciuhandistii-se-aduna-si-pe-facebook/

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari ! excelent articol... si nu consilierii nu au coloana e ca si in poezia aia cu lupii din primarie sint si ei tot un fel de lupi dar parohia e alta

    RăspundețiȘtergere