TRIUMVIRATUL(identificarea va apartine)
In
acest articol.am sa va prezint, una din cele mai mari porcarii realizate de
triumviratul Don Gigi, popa,pisculita, cei pentru care HOTARARILE CLT nu au nici o valoare :
Sa
fiu mai exlicit.
CLT
a hotarat ca Primaria Timisoara sa
plateasca catre RATT contravaloarea
gratuitatilor electorale, in transportul in comun, dorite insistent de Don
Gigi. Ca raspuns la aceasta hotarare, don Gigi si pisculita au hotarat ca acest
lucru nu este necesar a se infaptui. In consecinta sumele transmise lunar RATT
in perioada 2008-2011 au fost mult sub cele normal a fi acordate.
Popa,
conform promisiunii facute lui Don Gigi –
capo del tutti capo, nu a solicitat nici un leu in plus fata de sumele
transmise lunar de catre primarie, RATT-ului.
Rezultatul: RATT a intrat in incapacitate de
plata cu urmatoarele rezultate:
- Nu
s-au mai platit darile catre STAT
- Nu
s-au mai efectuat lucrarile de intretinere, cu rezultate negative asupra
transportului in comun de calatori
- S-a
restructurat personalul, fara a se tine cont de numarul minim de personal
necesar activitatilor, in conformitate cu regulamentele IN VIGOARE
- S-au
sistat investitiile
- Nu
s-a facut intetinerea la lucrarile de modernizare a celor 40 km linie cale,
chiar cu riscul de a se compromite investitia
- S-a
scumpit biletul de calatorie, ajungand la nesimtita suma de 5 lei/calatoria
1. Pentru ca RATT
a ajuns in situatia de a fi executat silit de Ministerul de Finante pentru
datorii catre stat de peste 60.000.000 lei,
2. Pentru ca RATT
nu poate solicita fonduri europene pentru derularea investitiilor,
3. Pentru ca RATT
nu mai poate plati datoriile catre banci
4. Pentru ca RATT
nu mai poate
face mentenanta la tramvaie, linia cale, linia contact, substati de redresare –
transformare
5. Pentru ca
nimeni
nu mai doreste sa cumpere terenuri (vezi Take Ionescu 56, Take Ionescu 83. Strada
Garii 17, Calea Buziasului 2, Str, Renasterii nr.26-28)
trepadusii
din primarie la solicitarea lui capo del
tutti capo au intocmit un referat pentru
obtinerea unei Hotarari de CLT, in luna martie pe care capo del
tutti capo a retras-o de pe ordinea de zi, dar pe
care din informatiile primite o pregatesc
pentru o sedinta urmatoare.
REFERAT
privind
aprobarea garantarii unei finantari rambursabile interne în valoare de
73.827.100 lei în
vederea
obtinerii unei scrisori de garantie bancara
Prin Hotarârea nr. 417/13.12.2011, Consiliul
Local al Municipiului Timisoara a aprobat
efectuarea
demersurilor necesare pentru obtinerea unei scrisori de garantie bancara în
vederea esalonarii
la plata pentru obligatiile fiscale ale Regiei Autonome de Transport Timisoara
administate de
catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala în cuantum de 75 milioane lei
si a împuternicit Primarul
Municipiului Timisoara, dl. Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu, pentru semnarea tuturor documentelor
necesare pentru obtinerea scrisorii de garantie bancara în favoarea Agentiei
Nationale de Administrare
Fiscala.
În
urma demersurilor efectuate de Regia Autonoma de Transport Timisoara, în baza
hotarârii
de
mai sus, în scopul stingerii obligatiilor fiscale restante si a solicitarii
depusa la ANAF pentru
acordarea
esalonarii la plata, au fost solicitate institutiilor bancare, variante de
finantare.
Urmare
a demersurilor intreprinse de catre Regia Autonoma de Transport Timsoara la
bancile
BRD,
BCR, BankPost, EximBank, acestea si-au exprimat intentia de a analiza orice
cerere de credit venita
din partea Regiei Autonome de Transport Timisoara, daca Consiliul Local al
Municipiului Timisoara
asigurasi garanteaza finantarile cash sau non cash contractate de Regia
Autonoma de Transport
Timisoara si daca se obtine avizul Comisiei de autorizare a împrumuturilor
locale (CAIL) acolo
unde este necesar. RATT nu mai are nici
o credibilitate la nici o banca.
Prin
adresa cu nr. 3644/14.03.2012, Regia Autonoma de Transport Timisoara, propune
Consiliului
Local al Municipiului Timisoara emiterea unei hotarârii pentru:
1
-asigurarea garantiilor necesare pentru stingerea obligatiilor fiscale ale
Regiei Autonome de
Transport
Timisoara administrate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala in
suma totala de
62.476.126 lei .
Aici apare o prima neconcordanta. Trapadu-si
cer „ aprobarea
garantarii unei finantari rambursabile interne în valoare de 73.827.100 lei în vederea obtinerii unei scrisori de garantie
bancara” iar popa solicita „asigurarea garantiilor necesare
pentru stingerea obligatiilor fiscale ale Regiei Autonome de Transport
Timisoara administrate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala in
suma totala de 62.476.126 lei” De unde apare diferenta de aproape
11.000.000 lei. MISTER TOTAL!
Valoarea
garantiilor necesare pentru stingerea obligatiilor fiscale, in functie de modul
de
finantare,
vor fi dupa cum urmeaza :
•
in cazul, esalonarii la plata a obligatiile fiscale pe o perioada de 5 ani prin
contractarea unei scrisori de
garantie bancara de la EximBank S.A. pentru garantarea acestor plati, avand ca
si garant MunicipiulTimisoara;
scrisoare de garantie bancara va avea valabilitatea de 63 luni ,iar valoarea
acesteia estereprezentata
de valoarea obligatiilor solicitate la esalonare , inclusiv dobanzile pe
perioadaesalonarii(0,03%
pe zi), fiind de 73.827.100 lei ,conform acordului de principiu emis de ANAF ;
•
in cazul contractarii unui credit pentru achitarea restantelor fiscale pe 5 ani
de la EximBank S.A.avand
ca si garant Municipiul Timisoara, pentru achitarea integrala a obligatiilor
fiscale, valoareagarantiei
va acoperii valoarea creditului in suma de 62.476.126 lei plus o garantie
suplimentara de10%
(110 %), dobanzile si comisioanele.
In
cazul creditului, un procent de pana la 80 % din valoarea acestuia, este
garantata de stat, prinEximBank
S.A., ramand ca Municipiul Timisoara sa garanteze doar diferenta.
2
- garantarea de catre Municipiul Timisoara a:
•
Scrisorii de Garantie Bancara, in cazul esalonarii la plata a obligatiile
fiscale pe o perioada de 5 ani,in
valoare de 73.827.100 lei pentru Regia Autonoma de Transport Timisoara cu
veniturile proprii aleMunicipiului
Timisoara, conform L273/2006 Legea Finantelor Publice Locale;Cod
FP 53-01, Ver.1
•
Creditului pentru achitarea restantelor fiscale, in cazul contractarii unui
credit pentru achitarea
restantelor
fiscale, de 62.476.126 lei plus o garantie suplimentara de 10% (110 %),
dobanzile sicomisioanele,
pentru Regia Autonoma de Transport Timisoara cu veniturile proprii ale
MunicipiuluiTimisoara
, conform L273/2006 Legea Finantelor Publice Locale.
Garantiile
vor fi supuse aprobarii Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale.
Potrivit
art. 3 alin. (1) din Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr.
51/2006,
serviciile
de utilitati publice sunt în responsabilitatea autoritatilor administratiei
publice locale si seînfiinteaza,
se organizeazasi se gestioneaza potrivit hotarârilor adoptate de autoritatile
deliberative aleunitatilor
administrativ-teritoriale, în functie de gradul de urbanizare, de importanta
economico-socialaa
localitatilor, de marimea si de gradul de dezvoltare ale acestora si în raport
cu infrastructura tehnicoedilitaraexistenta.În
organizarea, functionarea si dezvoltarea serviciilor de utilitati publice
interesul general alcomunitatilor
locale este prioritar. Prevederile prezentei legi vizeaza satisfacerea cât mai
completa acerintelor
utilizatorilor, protejarea intereselor acestora, întarirea coeziunii
economico-sociale la nivelul
comunitatilor
locale, precum si dezvoltarea durabila a unitatilor administrativ-teritoriale
(art. 3 alin. (2)din
Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006).
Autoritatile
administratiei publice locale au competenta exclusiva, în conditiile legii, în
tot ceea
ce
priveste înfiintarea, organizarea, coordonarea, monitorizarea si controlul
functionarii serviciilor deutilitati
publice, precum si în ceea ce priveste crearea, dezvoltarea, modernizarea,
administrarea sior proprietate publica sau privata a unitatilor
administrativ-teritoriale, aferente
sistemelor
de utilitati publice (art. 8 alin. (1) din Legea serviciilor comunitare de
utilitati publice nr.51/2006).
Consiliile
locale pot hotarî asupra participarii cu capital sau cu bunuri, în numele si în
interesul
colectivitatilor
locale pe care le reprezinta, la înfiintarea, functionarea si dezvoltarea unor
organismeprestatoare
de servicii publice si de utilitate publica de interes local sau judetean, în
conditiile legii(art.
17 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala).
Consiliul
local exercita urmatoarele categorii de atributii (conform art. 36 alin. (2)
lit. a) si d)
din
Legea nr. 215/2001):
-atributii
privind organizarea si functionarea aparatului de specialitate al primarului,
ale institutiilor siserviciilor
publice de interes local si ale societatilor comerciale si regiilor autonome de
interes local;
-atributii
privind gestionarea serviciilor furnizate catre cetateni.
Art.
36 alin (3) lit. c) din Legea nr. 215/2001 prevede: ,,În exercitarea atributiilor
prevazute la
alin.
(2) lit. a), consiliul local: exercita, în numele unitatii
administrativ-teritoriale, toate drepturile siobligatiile
corespunzatoare participatiilor detinute la societati comerciale sau regii
autonome, înconditiile
legii”, iar la art. 36 alin (4) lit. b) din Legea nr. 215/2001 se stipuleaza:
,, În exercitareaatributiilor
prevazute la alin. (2) lit. b), consiliul local: aproba, la propunerea
primarului, contractareasi/sau
garantarea împrumuturilor, precum si contractarea de datorie publica locala
prin emisiuni detitluri
de valoare, în numele unitatii administrativ-teritoriale, în conditiile legii”.
Potrivit
art. 9 alin. (2) lit. b din OUG nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii
esalonarilor
la
plata, garantiile pot consta în scrisoare de garantie bancara.
Conform
art. 9 alin. (8) si (9) din OUG nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii
esalonarilor
la plata: ,,garantiile constituite sub formele prevazute la alin. (2) trebuie
sa acopere sumele esalonate
la plata, dobânzile datorate pe perioada
esalonarii la plata, plus un procent de pâna la 32%
din sumele esalonate la plata,
în functie de perioada de esalonare la plata astfel:
a) pentru esalonari de la 13
la 24 de luni, procentul este de 8%;
b) pentru esalonari de la 25
la 36 de luni, procentul este de 16%;
c) pentru esalonari de la 37
la 48 de luni, procentul este de 24%;
d) pentru esalonari de la 49
la 60 de luni, procentul este de 32%.
Marea intrebare la care probabil nu vom primi
raspuns este de la cine se vor recupera
sumele rezultate din penalizarile aplicate pentru neplata datoriilor catre stat.
Teoretic aceste sume sunt imputabile de la cei ce se fac vinovati, dar... se va
publica cine sunt ei, deoarece noi ii cunoastem
Prin
exceptie de la prevederile alin. (9), garantiile constituite sub formele
prevazute la alin. (2) lit. a) si b)
trebuie sa acopere sumele esalonate la plata, precum si dobânzile datorate pe
perioada esalonarii la plata”.
De
asemenea, având în vedere Hotarârea Guvernului nr. 9/2007 care contine
obligatia de a
întocmi
hotarârile de consiliu local conform Anexei 1.2.
Tinând
cont de cele de mai sus propunem spre aprobare:
-garantarea
unei finantari rambursabile interne în valoare de 73.827.100 lei, cu o
maturitate de
63
luni, pentru refinantarea datoriei publice locale privind esalonare la plata a
obligatiile fiscale ale RATT
pe o perioada de 5 ani prin contractarea unei scrisori de garantie bancara.
Acum in perioada alegerilor vom vedea daca
consilierii nostrii iubiti au coloana vertebrala
Pana la urma e cum am zis, nu? :))
RăspundețiȘtergerehttp://www.tion.ro/plen-extraordinar-pentru-imprumutul-de-70-de-milioane-de-lei-al-ratt/1089254
http://www.debanat.ro/2012/04/anti-ciuhandistii-se-aduna-si-pe-facebook/
RăspundețiȘtergereFelicitari ! excelent articol... si nu consilierii nu au coloana e ca si in poezia aia cu lupii din primarie sint si ei tot un fel de lupi dar parohia e alta
RăspundețiȘtergere