preluat din Renasterea Banateana
marți, 7 mai 2013
Propunerea popii pentru noul model de microbuze...
preluat din Renasterea Banateana
duminică, 5 mai 2013
Va mai plateste popa?
Aer conditionat doar in autobuzele RATT, tramvaiele asteapta reconditionarea. Racoarea din mijloacele de transport, la mana dispecerilor!


Sistemul prin GPS functioneaza insa doar in autobuzele scurte ale RATT, cele fara burduf. La cele cu burduf soferii sunt cei care pornesc climatizarea. La 10 luni dupa introducerea sistemului, reprezentantii RATT spun ca plangerile venite de la timisoreni au scazut considerabil. In plus, RATT s-a pregatit pentru sezonul cald si a verificat toate instalatiile de climatizare din autobuze.
“Sistemul functioneaza foarte bine, la fel ca si anul trecut. Acum, ca a venit caldura, tot colegii nostri din dispecerat vor porni caldura( singurul lucru adevatat - vor porni caldura ca aerul conditionat il vom visa). Principalul avantaj este ca se evita conflictele dintre calatori si soferi, unii soferi fiind acuzati de calatorii nostri ca nu pornesc aerul conditionat. In momentul in care comanda se da din dispecerat, suspiciunile dispar in ceea ce-i priveste pe soferi”, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Cosmin Bradu, purtator de cuvant al RATT.
Potrivit reprezentantilor RATT, nu au fost probleme de la introducerea sistemului. Probleme pot interveni doar in cazul in care instalatia de climatizare se defecteaza in trafic( problema generalizata la vara :) ).
“Acum ne-am asigurat ca toate autobuzele sa fie dotate cu freon. Sistemul functioneaza doar pe autobuzele scurte, cele fara burduf, avem 55 de autobuze scurte si 30 cu burduf. La cele lungi instalatia este pornita de soferi”, a explicat Cosmin Bradu.
Daca este sa ne luam dupa reprezentantii RATT, in autobuze ar trebui sa fie deja pornita instalatia de climatizare. “In momentul in care temperatura trece de 22-23 de grade, cei de la Dispecerat dau comanda si se cupleaza instalatia de climatizare“, a completat purtatorul de cuvant.
In ceea ce priveste celelalte mijloace de transport in comun, timisorenii care obisnuiesc sa circule cu tramvaiele mai au de asteptat pana sa simta racoare in tramvaie.
Acestea vor fi dotate cu aer conditionat doar dupa reconditionarea anuntata de primar. Nu toate tramvaiele vor fi insa modernizate, pentru ca nu sunt bani.
“Probleme mai mari avem la tramvaie, nu sunt dotate cu instalatie de climatizare, dar au un sistem cu care au fost dotate din fabricatie, de aerisire. In momentul in care temperatura trece de 30 de grade insa, in multe cazuri acestea fac foarte greu fata. In conditiile in care tramvaiele vor fi reconditionate, categoric vor fi dotate si cu instalatie de climatizare”, a mai spus Cosmin Bradu pentru opiniatimisoarei.ro. Regretabil este ca papagalul RATT nu ne spune ca reconnditionarea tramvaielor va fi la SFANTU ASTEAPTA, iar in dispeceratul central nu va fi montat un termometru asa incat ciuciu aer conditionat :).
joi, 2 mai 2013
Timișorenii își puteau regla ceasurile după tramvaiele lui Cornel Mikloși
preluare de pe : adevarul.ro (articol aparut anul trecut)
Astăzi se împlinesc 125 de ani de la naşterea academicianului Cornel Mikloşi (1887- 1963), fostul director al Tramvaielor Comunale și al Uzinelor Electrice Comunale, în perioada 1922-1948.
Este vorba de maşina de sudat capete
de şină fără articulaţii, cunoscută sub numele de "Taurus", care a
deschis un nou drum în dezvoltarea căilor ferate. Cornel Mikloși s-a născut la
5 martie 1887 la Covăsânț (județul Arad). În 1905 alege să urmeze Facultatea de
Electrotehnică din cadrul Politehnicii din Karlsruhe, apoi ajunge la Facultatea
de Mecanică a Universităţii Tehnice din Budapesta, pe care o va absolvi în
1909. Între 1909 şi 1911 a fost asistentul, apoi adjunctul celebrului profesor
Rejtö, de la Budapesta. În perioada 1912-1919 a lucrat ca inginer la fabricile
de cabluri Siemens din Leopoldau şi Budapesta, iar după terminarea Primului
Război Mondial se întoarce în Banatul unit cu România. Pentru început lucrează
la depoul C.F.R. din Arad, iar apoi devine inginer şef şi, în scurt timp,
director al Tramvaielor Comunale din Timişoara (15 aprilie 1920) şi al Uzinei
Electrice Comunale (din 1 octombrie 1923), transformată în Întreprinderile
Electromecanice Timişoara, până în anul 1949. Angajați model la tramvaie În
1946, Miklosi a proiectat primele tramvaie cu boghiuri. Punctualitatea cu care
circulau vagoanele, cu o eroare de doar plus - minus 40 secunde, i-a făcut pe
timişoreni să spună că îşi puteau potrivi ceasurile după programul creat de
directorul Tramvaielor Comunale.
Se instalaseră ceasornice
electrice în intersecţii, iar la capetele de linie şi în punctele principale
din oraş erau afişate graficele de circulaţie. Tramvaiele erau spălate în
fiecare noapte, iar personalul (vatmani, taxatori, controlori) purta uniformă
şi respecta cu stricteţe regulile introduse de Cornel Mikloşi: se venea la lucru
bărbierit, cu uniforma călcată.
Directorul obişnuia să facă vizite la
domiciliul viitorilor angajaţi, pentru a vedea dacă sunt gospodari şi care le
este starea materială; vatmanii proveneau, în majoritate din Mehala şi
cartierul Vii.
Mikloşi a construit locuinţe de serviciu, cabanele, biserica,
crucea şi microcentrala de pe Muntele Mic. Tot sub conducerea lui a luat
ființă, în anul 1924, corul personalului de la mişcare, în 1927 fanfara, iar în
1929 Asociaţia Sportivă „Electrica”, cu stadion propriu şi o bază sportivă pe
malul Begăi. Academia Română și Primăria Timişoara omagiază personalitatea şi
activitatea lui Cornel Mikloşi printr-o o serie de evenimente dedicate
comemorării a 125 de ani de la naşterea sa. În Parcul Central va avea loc
dezvelirea bustului lui Cornel Mikloşi, pe Aleea Personalităţilor. Statuia a
fost realizată de sculptorul Ina Popescu. Premierele Timișoarei Timişoara este
primul oraş de pe teritorul actual al României unde a fost pus în circulație
tramvaiul tras de cai. Evenimentul a avut loc pe 8 iulie 1869, fiind inaugurată
prima linie de tramvai pe traseul Cetate – Fabric, pe un traseu de 6,6
kilometri. Tramvaiul a fost fabricat la Fabrica de Vagoane din Viena. În 1899
se inaugurează primul tramvai electric.
Astăzi se împlinesc 125
de ani de la naşterea academicianului Cornel Mikloşi (1887- 1963),
fostul director al Tramvaielor Comunale și al Uzinelor Electrice
Comunale, în perioada 1922-1948.
Citeste mai mult: adevarul.ro/locale/timisoara/timisorenii-isi-puteau-regla-ceasurile-tramvaiele-cornel-miklosi-galerie-foto-1_50ae80f57c42d5a6639d5b9b/index.html
Citeste mai mult: adevarul.ro/locale/timisoara/timisorenii-isi-puteau-regla-ceasurile-tramvaiele-cornel-miklosi-galerie-foto-1_50ae80f57c42d5a6639d5b9b/index.html
Astăzi se împlinesc 125
de ani de la naşterea academicianului Cornel Mikloşi (1887- 1963),
fostul director al Tramvaielor Comunale și al Uzinelor Electrice
Comunale, în perioada 1922-1948.
Citeste mai mult: adevarul.ro/locale/timisoara/timisorenii-isi-puteau-regla-ceasurile-tramvaiele-cornel-miklosi-galerie-foto-1_50ae80f57c42d5a6639d5b9b/index.html
Citeste mai mult: adevarul.ro/locale/timisoara/timisorenii-isi-puteau-regla-ceasurile-tramvaiele-cornel-miklosi-galerie-foto-1_50ae80f57c42d5a6639d5b9b/index.html
Abonați-vă la:
Postări (Atom)