marți, 7 mai 2013

Propunerea popii pentru noul model de microbuze...

Propunerea popii pentru noul model de microbuze este la fel de viabila ca a 5 sau a 6 restructurare a regiei 

preluat din Renasterea Banateana

 Regia Autonomă de Transport Timişoara va face noi reduceri de personal, conform unui proiect de hotărâre care va ajunge în mapele consilierilor locali, spre aprobare. În teorie, ar fi vorba despre reorganizarea şi restructurarea regiei, din structura acesteia urmând să dispară 29 de posturi.

Din 1.400 de posturi, câte avea RATT în 2009, în urma unor etape succesive de reduceri de personal, se va ajunge la 892, după aplicarea noii restructurări.                                                                                     Noua reducere de personal nu aduce mari noutăţi, dar structura propusă este cel puţin interesantă, în condiţiile în care, de exemplu, la "Secţia mentenanţă" vor lucra patru angajaţi, dintre care unul ca şef, al doilea - contabil şef de secţie, al treilea - economist şi doar al patrulea va fi personal operativ. Într-o firmă cu structură aproape exclusiv tehnică, ar fi interesant de văzut de ce este nevoie ca la mentenanţă să lucreze doi sau trei economişti cu studii superioare.           Cu toată restrângerea numărului de posturi, nu se poate spune că gradul de mulţumire faţă de transportul în comun ar fi crescut în această perioadă şi nici că situaţia financiară s-ar fi îmbunătăţit, având în vedere că anul trecut au fost găsite facturi ale RATT către Primăria Timişoara în valoare de 67 de milioane de lei, neînregistrate în contabilitatea municipalităţi şi a căror achitare nu a fost solicitată de conducerea regiei.      Actuala administraţie a achitat datoriile RATT şi aşteaptă, de câteva luni bune, demisia directorului acesteia, cel puţin la nivel declarativ. Cei disponibilizaţi sunt nemulţumiţi şi cer o analliză a politicii manageriale pe care o consideră cel puţin ciudată: "pe de o parte sunt daţi afară oameni, pentru reducerea cheltuielilor, iar pe de altă parte aceeaşi regie s-a lansat în achiziţii costisitoare, cumpărând maşini de teren cu care să se plimbe baştanii din primărie şi Peugeot-uri pentru poliţia locală, de care se folosesc, iarăşi, tot felul de şefi şi şefuleţi din aparatul municipalităţii".


duminică, 5 mai 2013

Va mai plateste popa?

Aer conditionat doar in autobuzele RATT, tramvaiele asteapta reconditionarea. Racoarea din mijloacele de transport, la mana dispecerilor!

TIMISOARA. Conducerea RATT anunta in vara anului 2012 o premiera nationala: un sistem de pornire a instalatiilor de climatizare din autobuze de la distanta, cu telecomanda din dispecerat. Asadar, dispecerul apasa pe buton, iar timisorenii din mijloacele de transport in comun primesc racoare. Toate acestea in urma numeroaselor plangeri primite de la timisorenii care calatoresc cu mijloacele de transport in comun care sustineau ca din spirit de economie soferii refuzau sa dea drumul la instalatiile de clima.
Sistemul prin GPS functioneaza insa doar in autobuzele scurte ale RATT, cele fara burduf. La cele cu burduf soferii sunt cei care pornesc climatizarea. La 10 luni dupa introducerea sistemului, reprezentantii RATT spun ca plangerile venite de la timisoreni au scazut considerabil. In plus, RATT s-a pregatit pentru sezonul cald si a verificat toate instalatiile de climatizare din autobuze.

“Sistemul functioneaza foarte bine, la fel ca si anul trecut. Acum, ca a venit caldura, tot colegii nostri din dispecerat vor porni caldura( singurul lucru adevatat - vor porni caldura ca aerul conditionat il vom visa). Principalul avantaj este ca se evita conflictele dintre calatori si soferi, unii soferi fiind acuzati de calatorii nostri ca nu pornesc aerul conditionat. In momentul in care comanda se da din dispecerat, suspiciunile dispar in ceea ce-i priveste pe soferi”, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Cosmin Bradu, purtator de cuvant al RATT.
Potrivit reprezentantilor RATT, nu au fost probleme de la introducerea sistemului. Probleme pot interveni doar in cazul in care instalatia de climatizare se defecteaza in trafic( problema generalizata la vara :) ).
“Acum ne-am asigurat ca toate autobuzele sa fie dotate cu freon. Sistemul functioneaza doar pe autobuzele scurte, cele fara burduf, avem 55 de autobuze scurte si 30 cu burduf. La cele lungi instalatia este pornita de soferi”, a explicat Cosmin Bradu.
Daca este sa ne luam dupa reprezentantii RATT, in autobuze ar trebui sa fie deja pornita instalatia de climatizare. “In momentul in care temperatura trece de 22-23 de grade, cei de la Dispecerat dau comanda si se cupleaza instalatia de climatizare“, a completat purtatorul de cuvant.

In ceea ce priveste celelalte mijloace de transport in comun, timisorenii care obisnuiesc sa circule cu tramvaiele mai au de asteptat pana sa simta racoare in tramvaie.

Acestea vor fi dotate cu aer conditionat doar dupa reconditionarea anuntata de primar. Nu toate tramvaiele vor fi insa modernizate, pentru ca nu sunt bani.
“Probleme mai mari avem la tramvaie, nu sunt dotate cu instalatie de climatizare, dar au un sistem cu care au fost dotate din fabricatie, de aerisire. In momentul in care temperatura trece de 30 de grade insa, in multe cazuri acestea fac foarte greu fata. In conditiile in care tramvaiele vor fi reconditionate, categoric vor fi dotate si cu instalatie de climatizare”, a mai spus Cosmin Bradu pentru opiniatimisoarei.ro. Regretabil este ca papagalul RATT nu ne spune ca reconnditionarea tramvaielor va fi la SFANTU ASTEAPTA, iar in dispeceratul central nu va fi montat un termometru asa incat ciuciu aer conditionat :).

Propuneri pentru noul parc de microbuze

  microbuze ecologice promise

       

  

joi, 2 mai 2013

Timișorenii își puteau regla ceasurile după tramvaiele lui Cornel Mikloși



preluare de pe  : adevarul.ro (articol aparut anul trecut)
Astăzi se împlinesc 125 de ani de la naşterea academicianului Cornel Mikloşi (1887- 1963), fostul director al Tramvaielor Comunale și al Uzinelor Electrice Comunale, în perioada 1922-1948. 

De numele lui Cornel Mikloși se leagă, din 1938, și una din marile invenții ale unui timișorean. 
Este vorba de maşina de sudat capete de şină fără articulaţii, cunoscută sub numele de "Taurus", care a deschis un nou drum în dezvoltarea căilor ferate. Cornel Mikloși s-a născut la 5 martie 1887 la Covăsânț (județul Arad). În 1905 alege să urmeze Facultatea de Electrotehnică din cadrul Politehnicii din Karlsruhe, apoi ajunge la Facultatea de Mecanică a Universităţii Tehnice din Budapesta, pe care o va absolvi în 1909. Între 1909 şi 1911 a fost asistentul, apoi adjunctul celebrului profesor Rejtö, de la Budapesta. În perioada 1912-1919 a lucrat ca inginer la fabricile de cabluri Siemens din Leopoldau şi Budapesta, iar după terminarea Primului Război Mondial se întoarce în Banatul unit cu România. Pentru început lucrează la depoul C.F.R. din Arad, iar apoi devine inginer şef şi, în scurt timp, director al Tramvaielor Comunale din Timişoara (15 aprilie 1920) şi al Uzinei Electrice Comunale (din 1 octombrie 1923), transformată în Întreprinderile Electromecanice Timişoara, până în anul 1949. Angajați model la tramvaie În 1946, Miklosi a proiectat primele tramvaie cu boghiuri. Punctualitatea cu care circulau vagoanele, cu o eroare de doar plus - minus 40 secunde, i-a făcut pe timişoreni să spună că îşi puteau potrivi ceasurile după programul creat de directorul Tramvaielor Comunale.
 Se instalaseră ceasornice electrice în intersecţii, iar la capetele de linie şi în punctele principale din oraş erau afişate graficele de circulaţie. Tramvaiele erau spălate în fiecare noapte, iar personalul (vatmani, taxatori, controlori) purta uniformă şi respecta cu stricteţe regulile introduse de Cornel Mikloşi: se venea la lucru bărbierit, cu uniforma călcată. 
Directorul obişnuia să facă vizite la domiciliul viitorilor angajaţi, pentru a vedea dacă sunt gospodari şi care le este starea materială; vatmanii proveneau, în majoritate din Mehala şi cartierul Vii. 
Mikloşi a construit locuinţe de serviciu, cabanele, biserica, crucea şi microcentrala de pe Muntele Mic. Tot sub conducerea lui a luat ființă, în anul 1924, corul personalului de la mişcare, în 1927 fanfara, iar în 1929 Asociaţia Sportivă „Electrica”, cu stadion propriu şi o bază sportivă pe malul Begăi. Academia Română și Primăria Timişoara omagiază personalitatea şi activitatea lui Cornel Mikloşi printr-o o serie de evenimente dedicate comemorării a 125 de ani de la naşterea sa. În Parcul Central va avea loc dezvelirea bustului lui Cornel Mikloşi, pe Aleea Personalităţilor. Statuia a fost realizată de sculptorul Ina Popescu. Premierele Timișoarei Timişoara este primul oraş de pe teritorul actual al României unde a fost pus în circulație tramvaiul tras de cai. Evenimentul a avut loc pe 8 iulie 1869, fiind inaugurată prima linie de tramvai pe traseul Cetate – Fabric, pe un traseu de 6,6 kilometri. Tramvaiul a fost fabricat la Fabrica de Vagoane din Viena. În 1899 se inaugurează primul tramvai electric.

Astăzi se împlinesc 125 de ani de la naşterea academicianului Cornel Mikloşi (1887- 1963), fostul director al Tramvaielor Comunale și al Uzinelor Electrice Comunale, în perioada 1922-1948.

Citeste mai mult: adevarul.ro/locale/timisoara/timisorenii-isi-puteau-regla-ceasurile-tramvaiele-cornel-miklosi-galerie-foto-1_50ae80f57c42d5a6639d5b9b/index.html
Astăzi se împlinesc 125 de ani de la naşterea academicianului Cornel Mikloşi (1887- 1963), fostul director al Tramvaielor Comunale și al Uzinelor Electrice Comunale, în perioada 1922-1948.

Citeste mai mult: adevarul.ro/locale/timisoara/timisorenii-isi-puteau-regla-ceasurile-tramvaiele-cornel-miklosi-galerie-foto-1_50ae80f57c42d5a6639d5b9b/index.html