joi, 20 iunie 2013

Cand un popa conduce RATT...

Timișoara: canicula combătută la RATT cu metode"popesti"

Canicula pune în pericol circulația mijloacelor de transport în comun din Timișoara, mai ales că la nivelul terasamentului se înregistrează chiar și 70 de grade Celsius. Vara trecută, circulația tramvaielor, chiar a fost paralizată zile în șir pentru că smoala din jurul șinelor s-a topit. Acum, autoritățile se pregătesc de ce e mai rău. Nu au bani pentru soluții moderne, dar și improvizația românească funcționează si da dovada de tembelism si ignoranta.



Purtătorul de cuvânt al RATT, Cosmin Bradu, ne precizează: "Ori de cate ori temperaturile de afară depășesc 30 de grade, avem un tramvai - utilaj special care rulează prin oraș pe linia-cale pentru a umezi terasamentul".Precizarea "de a unezi" este perfecta. In loc sa inchirieze cisterna de la RETIM, se practica aceasta improvizatie
Angajații RATT lucrează în ture ca să prevină blocarea circulaţiei tramvaielor, sau chiar mai grav, deraierea lor. Angajații Regiei Autonome de Transport dupa evenimentele de anul trecut au invatat ceva , dar aplica metode improvizate.
Regretabil e ca "papagalul sef" uita sa precizeze ca popa & Co , desi au in magazie mastic Ortec au o amnezie totala si nu mai schimbat masticul bituminos.

Tot "papagalul sef", deoarece popa se fereste de presa ne informeaza ca
angajații îndepărtează smoala care a început să se topească., dar uita sa precizeze ca masticul bituminos (nu smoala domnule papagal) eliminat si opoi necomplectat, duce la distrugerea sistemului elastic al sinei. 
Si toate acestea pentru ca popa sa-si bate joc zilnic de  cele peste 100.000 de persoane care folosesc zilnic transportul în comun si isi pun intrebarea cand se va schimba ceva?

Gratis ce banc bun, tot timisorenii vor suporta costurile transportul public.

Transportul public gratuit in Timisoara ar insemna subventii de peste 17 milioane de euro pe an

 Scris de A. Strugariu

În ce situaţie ne aflăm în prezent? Mai bine de jumătate din călători oricum nu plătesc pentru bilete sau abonamente, spun reprezentanţii Primăriei Timişoara şi cei ai Regiei Autonome de Transport Timişoara.
Anul trecut, în noiembrie, primăria a decis să treacă la un nou sistem de decontare a gratuităţilor la transportul public. Să nu se mai deconteze fiecare călătorie sau abonament încheiat de beneficiarii de reduceri sau gratuităţi, ci să se plătească, lunar, o sumă pauşală către RATT. S-a aprobat acordarea unei compensaţii de 65% de la bugetul local pentru acoperirea costurilor de exploatare ale operatorului de transport în vederea asigurării de gratuităţi şi reduceri.
„Am decis să adoptăm un sistem în spiritul celor care se practică în ţările din vestul şi nordul Europei, un sistem de decontare pauşal, în care primăria se angajează să suporte un procent din cheltuielile de funcţionare ale RATT, iar RATT se angajează să asigure gratuităţi pentru categoriile care au beneficiat şi până acum de gratuitate, la care se adaugă şi elevii de liceu. (…) În acest nou sistem, noi vom plăti o sumă care e în jurul a 3,5 milioane de lei pe lună către RATT”, explica atunci primarul Nicolae Robu.
Dacă facem un calcul în linii mari şi înmulţim 3,5 milioane de lei cu 12, câte luni sunt într-un an, rezultă suma de 42 de milioane de lei pe an.
Dacă ne referim la călătorii plătitori de bilete sau abonamente, reprezentanţii RATT spun că încasează de la aceştia lunar cam 3 milioane de lei, potrivit încasărilor din 2013, deci ar rezulta 36 de milioane de lei pe an, bani care ar trebui să reprezinte subvenţie în plus de la bugetul local faţă de sumele plătite în prezent. În total, la un calcul generic, am ajunge la 78 de milioane de lei, deci peste 17 milioane de euro pe an.
Mijloacele de transport în comun ale RATT parcurg peste 26.000 de kilometri pe zi din datele prezentate de către reprezentanţii Regiei locale de transport.
„Într-o singură zi, mijloacele noastre de transport în comun, tramvaiele, autobuzele şi troleibuzele, parcurg circa 26.000 de kilometri. La tramvaie avem 9.002 kilometri parcurşi, la troleibuze 6.616 kilometri pe zi, la autobuzele urbane 5.476 kilometri, iar la cele Expres – 5.180 kilometri pe zi”, spune purtătorul de cuvânt al RATT, Cosmin Bradu.
În prezent, în Timişoara beneficiază de gratuitate pe mijloacele de transport în comun pensionarii, preşcolarii, elevii din ciclul primar şi gimnazial, liceenii, studenţii, angajaţii Casei Faenza, angajaţii Salvo şi cei ai Serviciului de Ajutor Maltez, beneficiarii Legii 416 din 2001 privind venitul minim garantat, beneficiarii legilor 341 din 2004, 44 din 1994 şi 309 din 2002, cetăţenii de onoare ai oraşului şi multe alte categorii de persoane.
Chiar dacă pentru alte investiţii în domeniul transportului, cum ar fi achiziţia de tramvaie noi, nu sunt bani, primarul Nicolae Robu spune că municipalitatea ar avea capacitatea de a susţine subvenţionarea transportului public în proporţie de 100 la sută, pentru toată lumea, aşa cum s-a decis la Lugoj, de exemplu, iar acest lucru ar putea deveni realitate înainte de anul 2015. Edilul crede că marele avantaj l-ar reprezenta faptul că oamenii ar folosi pe o scară mult mai largă mijloacele de transport în comun.
„Faţă de multiplele gratuităţi pe care noi le avem deja în derulare pentru toţi pensionarii, pentru toţi elevii, pentru toţi studenţii şi alte categorii mai puţin numeroase, nu ar fi însemnat o sumă atât de mare încât să nu ne-o putem permite. Trebuie să vedem şi avantajele. Prin asta am fi încurajat cetăţenii să folosească mai puţin maşinile şi să folosească mai mult mijloacele de transport în comun. Automat străzile ar fi fost mai puţin încărcate şi traficul ar fi devenit mai fluent, poluarea în oraş ar fi fost redusă… Este o sumă de avantaje, le-am avut pe toate în vedere, analiza am declanşat-o astă-toamnă. Nu exclud să punem ideea în practică înainte de 2015. Nu exclud, să nu se recepteze ceea ce spun ca o promisiune că vom introduce gratuitatea de mâine”, a afirmat Robu.
În acest context ar deveni inutil sistemul de ticketing implementat pe bani grei la Regia Autonomă de Transport Timişoara în timpul fostei administraţii. Vorbim despre un sistem integrat pentru eficientizarea încasărilor şi cheltuielilor – ticketing şi monitorizare prin GPS în valoare totală de circa 4,1 milioane de euro.

 

marți, 18 iunie 2013

Transportul in comun gratis sau mai exact "Servicii Funerare Complecte"


  

Anunţul a fost făcut după ce un consilier local, Bogdan Herzog, i-a propus primarului să se gândească la posibilitatea ca RATT să acorde gratuitate pentru timişorenii care călătoresc cu mijloacele de transport în comun pe perioada cât au loc lucrări în zona Michelangelo – Piaţa Leonardo da Vinci și traficul este dat peste cap, alesul dând ca exemplu municipiul Lugoj, unde s-a aprobat recent subvenționarea în proporție de 100 la sută a transportului în comun.
„Eu pot să vă divulg că aveam noi un proiect deja destul de vechi ca la un moment dat să fim primul oraş din România cu transport public complet gratuit. Domnul Goia (n.r. – Ioan Goia, directorul general al RATT) are o preanaliză făcută încă din toamnă pe această idee. Oricât ar părea de şocant la o primă privire, până la urmă, dacă se analizează multicriterial ajungem la concluzia că nu-i deloc o soluţie iraţională. Aveam de gând să propun generalizarea gratuităţilor pe mijloacele de transport în comun din Timişoara”, a declarat primarul Nicolae Robu.
Propunerea vine după ce Regia Autonomă de Transport Timişoara a implementat un sistem integrat pentru eficientizarea încasărilor şi cheltuielilor – ticketing şi monitorizare prin GPS în valoare de circa 4,1 milioane de euro în timpul fostei administrații.


"DE LA FIECARE DUPĂ POSIBILITĂŢI, FIECĂRUIA DUPĂ NEVOI" 

 Tata ILICI trebuie sa fie mandru tot mai mult idealurile ale vechilor tovarasi apar tot mai pregnant in societatea romaneasca. Printre cei care propovduiesc aceste idealuri marete se pare ca este si popa. Sper ca nu vom ajunge sa vedem cum va functiona transportul in comun in noua PREANALIZA a popii deoarece am vazut comunismul: a fost maret, a fost o valvataie dar rezultatul a fost un FAS. Ca exista persoane din afara regiei care, fiind rupti total de realitae pot spune tot felu de "povesti" treaca mearga, dar ca sfintia sa cel mai maret popa care a condus RAT Timisoara sa debiteze astfel de tembelisme e dureros.

Draga popa, daca timp de 4 ani ai lasat de izbeliste transportul cu tramvaiele, deoarece nu ati avut fonduri, cum veti mai cumpara pe viitor tramvaie noi, cand transportul va fi gratis ? Daca stau si analizez "preanaliza facuta" iti urmezi cu incapatanare idealurile - DESFINTAREA TRANSPORTULUI  IN COMUN CU TRAMVAIUL :) :) :). 



sâmbătă, 15 iunie 2013

Lucruri adevarate, lucruri uitate, lucruri care ar trebui cercetate !!!



Lucruri adevarate, lucruri uitate, lucruri care ar trebui cercetate !!!

Declaratiile de avere…

Blog – Maistor Sorin Ioan
“Renaşterea bănăţeană” a prezentat, în urmă cu două săptămâni, condiţiile dubioase instituite pentru concursul vizând funcţia de director general al Regiei Autonome de Transport Timişoara (RATT).
Atât de atent selecţionate au fost condiţiile care trebuie îndeplinite, încât cu greu s-ar putea găsi un alt candidat în afara lui Ioan Goia , actualul director tehnic, persoana căreia pare să-i fie dedicată regia.
Iată că a ieşit la iveală un element de-a dreptul senzaţional, un motiv suficient pentru a putea spune că avem de-a face cu un concurs aranjat.
Anul trecut, din comisia de examinare a făcut parte şi Culiţă Chiş , directorul Direcţiei transporturi din Primăria Timişoara, situaţie care pare a se repeta şi peste patru zile, când are loc consursul de la RATT.
 
S-a tot vorbit că directorul Chiş, care supervizează activitatea RATT, ar fi foarte bun prieten cu Goia şi din acest motiv l-ar fi susţinut inclusiv la concurs, un bonus al lui Goia pentru sprijin fiind desemnarea lui Ovidiu Rădulescu (alt prieten de-al lui Culiţă Chiş) ca director adjunct al RATT.
“Sunt doar vorbe, e normal să aibă o relaţie civilizată”, au replicat cei care sunt de partea celor doi, susţinând că Goia şi Chiş nu au decât o relaţie profesională şi că directorul din primărie nu avea nici un motiv să-l susţină pe Goia la concursul de anul trecut.
Praf în ochi! Cei doi deţin împreună un teren de 10, 75 hectare la Bencecu de Sus,  Ioan Goia precizând  cât se poate de clar această situaţie în declaraţia sa de avere!
Mai abil, Culiţă Chiş nu procedează la fel şi face un artificiu în declaraţia de avere: împarte suprafaţa pe jumătate şi declară doar partea lui şi a soţiei, omiţându-l pe Goia.
Fireşte, nu e nimic necurat ca două persoane să cumpere împreună un teren, dar situaţia se schimbă atunci când unul dintre asociaţi ajunge să-l examineze pe celălalt, iar la mijloc e vorba de păstorirea banilor publici.
Rămâne de văzut dacă primarul Gheorghe Ciuhandu îl va mai desemna pe Culiţă Chiş în comisia pentru examenul din 2 septembrie, la care un latifundiar va trebui să-şi examineze asociatul.
SILVIU FLORESCU Sursa: Renasterea Banateana