luni, 8 iulie 2013

Inceputul sfarsitului

Tramvai sarit de pe sine pe Calea Buziasului

Tramvai sarit de pe sine pe Calea Buziasului  
Scris de A. Strugariu - Circulaţia tramvaielor a fost blocată, luni, timp de câteva ore, pe Calea Buziaşului din Timişoara, după ce un vagon de pe linia 4 a deraiat. Echipele de intervenţie ale RATT au folosit o macara pentru a repune tramvaiul pe şine. 
Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Timişoara spun că tramvaiul de pe linia 4 a deraiat din cauza unei defecţiuni tehnice pe Calea Buziaşului. „A fost o problemă tehnică la boghiuri. Circulaţia a fost întreruptă de la ora 13.40 între AEM şi Optica, dar călătorii care circulă pe linia respectivă au avut la dispoziţie un autobuz. Echipele noastre au intervenit pentru a remedia problema. În momentul deraierii nu se afla niciun călător în tramvai, din informaţiile primite de la angajaţii noştri de pe teren”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al RATT, Cosmin Bradu, la o oră şi jumătate de la producerea evenimentului, când situaţia nu era încă remediată.
Angajaţii Regiei au intervenit cu o macara pentru a ridica tramvaiul şi a-l repune pe şine.

 E regretabil ca acest articol este practic tot un copy paste fara nici o analiza din partea ziaristei. Teoretic,  popa ar trebui sa respecte legea si vagoanele cu probleme tehnice nu ar trebui scoase in circulatie. Atunci insa din parcul de tramvaie circulant nu ar mai circula nici 10%, iar popa ar fi executat
Aceste lucruri ar trebui cercetat de reprezentantii primariei nu cati caini umbla cu covrigi in coada. De asemenea atragem atentia ca in cazul unei verificari a liniei cale pe portiunea cuprinsa intre str.1Becembrie - bucla AEM - bucla Optica s-ar constata ca circulatia tramvaielor ar trebui oprita datorita uzurii pronuntate a  liniei cale si neintretinerii firului de contact .
Regretabil pentru popa e ca incidentul vine la o zi de la  ZIUA TRANSPORTATORULUI PUBLIC LOCAL.
Deci nu putem decat sa-i uram popii : "Tine-o tot asa"

PS  Rog calatorii sa verifice restrictiile de viteza existente in oras la linia de tramvai nemodernizata. In acest fel isi pot face o parere proprie de modul in care "specialistii de la RATT" efectueaza revizia tehnica la liniei cale. Practic peste 60% din liniile de tramvai nemodernizate ar trebui inchise.

Drept la replica

:uimit2: Iata ce reactie la desenele realizate de mine, am gasit pe blogul transportulincomun.blogspot.ro:


Citeaza
Voi incep prin a defini Kitsch este un termen care provine din limba germană și denotă stil prost, de prost gust, deseori în legătură cu diletantism artistic. De obicei kitsch se folosește în legătură cu obiecte pseudo-artistice de prost gust, față de stiluri cu adevarată valoare artistică și estetica sofisticată.
Dupa parerea mea toata aceasta zarva cu muzeul tramvaielor nu va fi alceva decat o realizare tipic a popii. Sa fiu mai clar. Vor fi prezentate tramvaie, dar acestea nu vor avea pe ele nici 20% piese originale. Deci popa va realiza un kitsch veritabil pe care ilva prezenta ca "Muzeul tramvaielor". Daca asa zisul muzeu se va numi "Copiile tramvaielor care au circulat in Timisoara" am putea spne ca e OK.
Regretabil e ca popa conoaste ce insemna un muzeu al tramvaielor, avand ocazia sa viziteze un astfel de muzeu in Austria unde i s-au aratat plansele originale ale tramvaielor si i s-a spus ca pentru a avea o piesa de muzeu vagonul trebuie refacut numai cu piese autentice reconditionate de specialisti.Vazand asa zisul vagon cu cai austriacul uitandu-se la el a avut o singura apreciere KITSCH
De fapt asa zizul muzeu pe care popa il trambiteaza si despre care eu nu cred ca se va realiza vreodata, il va reprezent6a pe popa perfect. Va fi o poleiala ieftina si de prost gust la fel cum a ajuns transportul in comun din Timisoara.

Mai jos va prezentam de pe pagina RATT modul in care se realizeaza UN KITSCH


Desigur, nu s-a precizat corect nici sursa, nici autorul si se foloseste de aceste desene pentru a-l ataca pe directorul regiei. :crazy:
Sunt niste desene, realizate in timpul liber, fara nicio legatura cu muzeul RATT. Ce o fi avand acest bloger cu hobby-ul meu, kitsch sau nu? Ce treaba are un desen cu utilizarea de piese originale ? :crazy: A crezut cumva blogerul ca avem in lucru realizarea in marime naturala a unui tramvai dupa desenul meu? :rad_masa: Asta ne-a trebuit daca am inceput sa discutam de imprimante 3D... :rad_masa:
Poate-i comentati voi ceva pe acolo ca eu nu am cont pe retelele de socializare.

Persoana care publica aceste randuri pe blogul RATT, FB, din pacate si nu stiu de ce refuza sa-si spuna parerea pe blogul nostru. Probabil de jena, deoarece interzice anumitor persoane accesul pe blogul RATT unde e mare tartore (oare stie popa :) )
Avand in vedere ca blogul nostru e deschis pentru toata lumea va asteptam domnule sa va aratati admiratia fata de popa, deschis asa cum o simtiti.
PS poate in acest fel mai castigati o gradatie la salarizare :)


sâmbătă, 6 iulie 2013

Kitsch popii aproape finalizat



Voi incep prin a defini  Kitsch este un termen care provine din limba germană și denotă stil prost, de prost gust, deseori în legătură cu diletantism artistic. De obicei kitsch se folosește în legătură cu obiecte pseudo-artistice de prost gust, față de stiluri cu adevarată valoare artistică și estetica sofisticată.
Dupa parerea mea toata aceasta zarva cu muzeul tramvaielor nu va fi alceva decat o realizare tipic a popii. Sa fiu mai clar. Vor fi prezentate tramvaie, dar acestea nu vor avea pe ele nici 20% piese originale. Deci popa va realiza un kitsch veritabil pe care ilva prezenta ca "Muzeul tramvaielor". Daca asa zisul muzeu se va numi "Copiile tramvaielor care au circulat in Timisoara" am putea spne ca e OK.
Regretabil e ca popa conoaste ce insemna un muzeu al tramvaielor, avand ocazia sa viziteze un astfel de muzeu in Austria unde i s-au aratat plansele originale ale tramvaielor si i s-a spus ca pentru a avea o piesa de muzeu vagonul trebuie refacut numai cu piese autentice reconditionate de specialisti.Vazand asa zisul vagon cu cai austriacul uitandu-se la el a avut o singura apreciere KITSCH
De fapt asa zizul muzeu pe care popa il trambiteaza si despre care eu  nu cred ca se va realiza vreodata, il va reprezent6a pe popa perfect. Va fi o poleiala ieftina si de prost gust la fel cum a ajuns transportul in comun din Timisoara.

Mai jos va prezentam de pe pagina RATT modul in care se realizeaza UN KITSCH




Imagine postata
 Au mai trecut cateva zile de la postarea sasiului si vine si ziua transportatorului, deci hai sa va prezint V2 in stadiul actual (posibil sa-i mai adaug cateva detalii ulterior):

Imagine atasata: V2 2013.jpg Imagine atasata: V2 v2.jpg Imagine atasata: V2 v3.jpg Imagine atasata: V2 v4.jpg Imagine atasata: V2 v5.jpg

Cateva precizari:
-mecanismul pantografului si cel al franelor este doar de decor, nu sunt functionale.
-transmisia e lasata intentionat la vedere pentru efect vizual.
-ecartamentul este cel real (1435 mm) si de aici rezulta proportiile desenului









vineri, 5 iulie 2013

Aiurea in tramvai

popa in marea lui cuviosenie (a se citi nesimtire) invita timisorenii sa sarbatoreasca Ziua Transportului Public Local. In acest scop propune tramvaiul turistic, un Timis modificat sau mai exact un Kitsch absolut pentru ca timisorenii sa-si aduca aminte ca primul tramvai tras de cai a circulat in Timisoara, iar in curand vom circula, tot cu tramvaie trase de cai sau cel mai sigur nu vom mai circula cu tramvaie. Invitatia lansata de popa este “RATT va propune o intoarcere in perioada anului 1869, mai exact, pe data de 8 iulie, cand primul tramvai tras de cai a rulat in Timisoara intre Piata Traian – locul restaurantelor boeme – si Cetate, cartierul central al orasului”, dar adevarata invitatie ar trebui sa sa fie redactata astfel “RATT va propune intoarcerea in perioada anului 1869, mai exact, pe data de 8 iulie, cand primul tramvai tras de cai a rulat in Timisoara intre Piata Traian – locul restaurantelor boeme – si Cetate, cartierul central al orasului, deoarece in cel mai scurt timp activitatea tramvaielor electrice in timisoara va fi sistata”,“Dorim sa ne amintim de prima iesire a tramvaiului tras de cai din fostul depou de pe Bulevardul Take Ionescu( desfintat de popa pentru a construi o mareata biserica ortodoxa). Vom reface impreuna primul traseu, din cartierul Fabric pana in Iosefin, pe ruta: Piata Traian – Piata Libertatii – Catedrala Mitropolitana – Piata Iosefin – Gara de Nord si retur”, spun papagalii de la regie. popa doreste sa marcheze astfel implinirea a 144 de ani de la introducerea tramvaiului in Timisoara, care este al treilea oras dupa New York si Paris ce a beneficiat de acest mijloc de transport : normal;"si primul oras din lume care dupa ce a facut o investitie de 40.000.000 euro in liniile de tramvai va intrerupe functionarea acestora acestora datorita incompetentei de care da dovada popa. "Istoria tramvaiului in Timisoara"1869 — 11-13 mai se infiinteaza „Societatea de tramvaie cu cai din Timisoara”;1869 — pe 8 iulie in Timisoara se inaugureaza prima linie pentru tramvaiul tras de cai. Vagoanele erau de fabricatie austriaca, iluminatul se facea cu lampi pe gaz; parcul numara 15 perechi de cai, cinci vagoane dintre care trei erau rezerve; 1869 — pe 3 noiembrie traseul se extinde pe ruta: Fabric – Cetate – Iosefin – Gara 1898 — anul de varf al tramvaiului tras de cai, cand se inregistrau peste 850.000 de calatorii pe acest mijloc de transport; 1899 — se trece de la tramvaiul arhaic la cel electric, schimbandu-se astfel denumirea institutiei in Tramvaiele Comunale Electrice Timisoara. (TCT). Vagoanele electrice erau de fabricatie straina, prezentand un grad mare de confort; de asemenea durata unui traseu s-a redus de la 1 ora si 30 de minute la 32 de minute. Depoul numara pe vremea aceea un numar de 43 de vagoane motor, 3 vagoane remorca, 2 pluguri de zapada si cateva vagoane platforma;
1921 — in locul tramvaielor straine importate au inceput sa apara tramvaie de fabricatie romaneasca; 1931 — vagonul motor si vagonul remorca Gemene au fost transformate in tramvai cu dubla comanda care aveau in dotare motoare si instalatie de franare de fabricatie germana; 1948 — s-a construit linia simpla de tramvai, cu ramificatie din cea existenta: Mehala – Bulevardul Cetatii – Calea Bogdanestilor pana in strada Razboieni; 1962 — IT Timisoara produce tramvaie Timis T1 cu o lungime de 9800 mm dotat cu doua motoare de tractiune de tip Province S.S.T 38/730 cu o putere de 2×36 Kw. Comanda era manuala neautomatizata si se facea cu cu un controlier de tip C prevazut si pentru franare reostatica. Usile vagonului erau pliabile, iar actionarea lor se facea printr-un mecanism electromagnetic. Ventilatia era prevazuta cu doua capace mobile pe acoperis