“Stimati utilizatori ai tramvaiului,
1. Apreciez preocuparea dv pt starea tramvaielor Timisoarei.
2. As fi apreciat-o si mai mult daca as fi putut-o remarca
si de-a lungul multilor ani anteriori in care problema nu a fost
rezolvata. Dar, dincolo de problema in sine -reala, fara-ndoiala-, este
evident izul politic, chiar politicianist al demersului dv. Trecem,
insa, peste asta.Total grsit domnule primar. Politicianisma a fost atitudinea consilierilor (PNL ,PSD, PDL) din mandatul lui don gigi, pentru care transportul electric din Timisoara nu a insemnat nimic. In acest domeniu nu s-a realizat nimic, deoarece dumnealor nu gandeau ci votau ca o masina de vot automata. S-a votat tot ce a vrut don gigi, deci domnule primar ar trebui sa-i trageti de urechi pe ei nu pe calatori.
3. Da, din pacate, timisorenii utilizatori ai tramvaiului
trebuie sa suporte conditiile cumplite pe care le-ati descris dv. De ce?
a. Pentru ca si daca as fi declansat procesul de achizitie
de tramvaie in prima zi se mandat, pana la ora actuala nu am fi putut
avea niciun tramvai nou! La Cluj -daca tot va place sa elogiati Clujul,
din motive strident de evidente- licitatia de achizitie a 12 tramvaie a
fost lansata cand dl. Emil Boc era Prim Ministru, iar in prezent Clujul
are abia 2 tramvaie noi -aratoase, e drept, dar… departe de ce mi-as
dori eu pt Timisoara-. Poate ca aveti deptate, dar mai trebuie sa asteptam inca 8 ani pana ne hotaram ce sa facem?
b. Pt ca, o spun cu toata sinceritatea, achizitia de
tramvaie noi nu poate fi o prioritate pt Timisoara, inca. Si asta nu pt
ca nu mi-ar placea mie sa fie, ci pt ca pur si simplu nu poate fi. Un
tramvai nou costa minimum minimorum 1.5 milioane euro (dar mai degraba 2
milioane). In Timisoara avem la un moment dat pe traseu cca 60
tramvaie. O innoire cat de cat serioasa ar necesita macar 30 tramvaie
noi. 30 tramvaie noi costa 45 – 60 milioane euro. Costul creditului
aferent -pt ca, evident, nu dispunem de acesti bani- ar ridica totalul
costurilor la 90-120 milioane euro, ceea ce doar un iresponsabil ar
putea asuma.Perfect adevarat ,dar in transportul in comun trebuie lucrat, iar popa de 5 ani numai distruge ce s-a facut inintea lui. E regretabil ca nu va ocupati de continuarea refacerii liniilor de tramvai si de construirea unui depou modern, dupa ce prin pasivitate ati contribuit la distrugerea unuia.
4. Care este proiectul Robu privitor la tramvaie:
a. Reabilitarea radicala a 20 de tramvaie vechi,
astfel incat acestea sa devina ca noi, avand totul nou,
conceptual si fizic, in afara de partea de metal greu (sasiu-boghiuri),
care se preteaza la reconditionare, fiind cea mai scumpa si avand durata
de viata 100 de ani. Costul estimat al unei asemenea reabilitari este
de cca 300 mii euro, costul exact rezultand prin licitatie. Caietul de
sarcini tocmai s-a finaluzat, urmeaza publicarea sa pe SEAP. Perfect adevarat dar trebuie sa lucrati si la infrastructura
b. Achizitia cu fonduri europene nerambursabile a cca 30-40
tramvaie noi, printr-un proiect pe exercitiul programatic 2014-2020
(conform informatiilor de care dispunem acum, se vor putea achizitiona
tramvaie doar in cadrul unor proiecte complexe de reabilitare /
extindere linii, in functie de nr de Km de linii reabilitate / create). Sa cumperi tramvaie noi avand linii invechite si neavand un depou modern e un mare RAHAT
5. De ce am reorientat creditul perfectat de dl Ciuhandu cu Banca Mondiala-IFC:
In proiectul Robu pt Timisoara -proiect cu care am castigat
alegerile obtinand peste 55 mii de voturi, sensibil mai multe decat USL,
apropo se discutia cine pt cine a fost locomotiva-, prioritate absoluta
o are realizarea / largirea de subpasaje, reabilitarea / largirea de
carosabile si trotuare, managementul inteligent al traficului,
reabilitarea centrului istoric, retehnologizarea COLTERM, etc. Si asta,
pe cat posibil, cu fonduri europene nerambursabile. Toate aceste
proiecte trebuie sustinute financiar in 2013-2014 cu multe zeci de
milioane de euro avansate ca ele sa poata fi implementate, iar abia apoi
banii vor putea fi rambursati, prin 2015. Ei, ca sa pot asigura aceste
zeci de milioane de euro, am reorientat creditul de 25 milioane euro de
la achizitia de tramvaie la sustinerea proiectelor europene si l-am
suplimentat la 35 milioane euro. In lipsa acestei decizii, Primaria
Timisoara ar fi ajuns ca celelalte titulare de proiecte din Romania si
ca Romania in ansamblul ei, cu multe proiecte castigate si contractate
si cu sub 10% implementate. Rata mica se absorbtie a fondurilor europene
de catre Romania are drept cauza tocmai incapacitatea de sustinere
financiara prealabila a proiectelor astfel incat ele sa poata fi
implementate in conditiile si termenele asumate. Domnule primar aici ma abtin sa comentez, dar actiunile de la Colterm vor fi o frectie la un picior de lemn. Pretul Gcal nu va scadea, iar Coltermul se va duce tot mai jos
Cu respect,
Nicolae Robu
Primarul Timisoarei
(de pe superba plaja a superbei statiuni Mamaia)”
Cu respect Don Quijote in lupta cu o noua moara de vant :)
vineri, 9 august 2013
miercuri, 7 august 2013
Prostimea calatoare cu tramvaiul
Opinia Timisoarei 5 august, 2013
Mesaj pentru primarul Municipiului Timişoara: dl. Nicolae Robu
Dragă domnule primar, în zilele de vară când la Timişoara temperatura aerului la soare trece de 40 de grade, în timp ce temperatura din tramvaie depăşeşte şi ea vreo 38 de grade, noi, prostimea care circulă cu donaţiile din Germania, ne uităm cu jind şi invidie spre Cluj-Napoca.
Municipalitatea de pe Someş a achiziţionat tramvaie noi, a reabilitat mare parte din liniile de rulare. În timp ce la Cluj transportul este unul civilizat în tramvaie cu aer condiţionat şi scară joasă, la Timişoara ai ocazia să te simţi ca-n saună.
Domnule primar, când aţi mers ultima dată cu un tramvai în Timişoara? Dacă nu vă mai amintiţi, vă invităm să o faceţi acum: luaţi tramvaiul 8 de la Gara Timişoara Nord şi mergeţi până la AEM, aşa, să spunem pe la ora 15:00.
Mai avem o întrebare: de de din creditul obţinut de administraţia Ciuhandu pentru achiziţia de tramvaie, dumneavoastră v-aţi bătut joc de banii respectiv, nefiind interesat de condiţiile în care circulă cei care v-au votat?
Prezentului mesaj, am ataşat o fotografie din data de 5 august 2013 cu un tramvai la Cluj-Napoca. Şi, da, aia din fundal e Gara Cluj-Napoca. Ştim că nu seamănă cu gările din Timişoara cu care suntem noi obişnuiţi, dar la Cluj chiar se poate!

Cu deosebită stimă,
prostimea călătoare cu tramvaiul timişorean!
Acum in Timisoara circula circa 60 de vagoane tramvai(dintr-un parc inventar de peste 100) care, potrivit reprezentantilor RATT corespund din punct de vedere tehnic, astfel ca pot fi scoase pe traseu, insa nu corespund deloc din punct de vedere al confortului. In bugetul Timisoarei pe 2013 s-au alocat putin peste 100.000 de euro pentru modernizarea unui depou de tramvaie si citam “pentru tramvaie folosite“.
Nesimtirea papagalilor din RATT e mare.Pe vremea dinastiei lui don gigi strigau sus si tare ca parcul de tramvaie e deistrus, nu mai poate fi reparat si ar trebui achizitionate cel putin 40 trenuri noi. Acum aflam ca 60 de tramvaie corespund din punct de vedere tehnic :). Cand a mintit popa?. Adevarul este ca popa minte tot timpul. la aceasta data in Timisoara circula 60 vagoane de tramvai, dar in mod sigur acestea nu corespund din punct de vedere tehnic. Modul dezastros in care se gasesc tramvaiele la aceasta data se datoreaza in totalitate conducerii RATT, care in epoca don Gigi, au dus o politica de distrugere a parcului de tramvaie, prin neefectoarea activitatiilor de intretinere si neasigurarea pieselor de schimb, pentru a motiva tunul pe care primaria dorea sa-l dea prin achizitionarea unor mega tramvaie la pretul de 2.500.000 euro/bucata.
Stimate domnule primar, chiar aceptati nesimtirea acestor papagali de la RATT care in articol spun ca in bugetul Timisoarei pe 2013 s-au alocat putin peste 100.000 de euro pentru modernizarea unui depou de tramvaie “pentru tramvaie folosite“? Nu vi se pare ca parca cineva incearca sa va injure domnule primar?
Clujul a reusit reabilitarea liniilor de tramvai cu bani europeni si a cumparat tramvaie noi din Polonia
Traficul pe tronsonul doi al liniei de tramvai modernizate din Cluj-Napoca a fost deschis luni, 5 august, in urma unei investitii de 15 milioane de euro, primarul Emil Boc anuntand lansarea unui proiect de reabilitare a benzii carosabile aferente liniei de tramvai, estimat la 20 de milioane de euro.
“Cluj-Napoca a fost primul oras din Romania care a accesat fonduri europene nerambursabile pentru reabilitarea liniei de tramvai, pe o lungime de 26,6 kilometri. Contractul de executie s-a semnat la 15 iunie 2011, iar primul tronson reabilitat – cartierul Manastur – Gara, in lungime de 11,5 kilometri a fost dat in functiune in 6 iunie 2012. Acum am deschis circulatiei transportului in comun cel de-al doilea tronson, in lungime de 15,1 kilometri, Gara – Bulevardul Muncii, astfel incat, de luni, se poate circula pe intreg traseul de 26,6 kilometri. Avem pregatit, in completare, un alt proiect cu finantare europeana privind reabilitarea tramei stradale pe acest traseu aferent liniei de tramvai estimat la 20 de milioane de euro. Urmeaza sa asfaltam toate strazile de pe traseul liniei de tramvai, la care se adauga reabilitarea a patru poduri, pentru a avea o infrastructură moderna de transport in comun“, a spus primarul Emil Boc, potrivit mediafax.ro.
Potrivit acestuia, Primaria Cluj-Napoca va organiza la sfarsitul lunii august licitatia pentru reabilitarea tramei stradale, iar in cazul in care nu vor fi depuse contestatii, lucrarile vor fi finalizate in iulie 2015.
Primaria Cluj a cumparat inca de anul trecut mai multe tramvaie noi pentru oras.
Municipalitatea a semnat in luna martie a anului trecut un contract cu compania poloneză Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz pentru achizitia a 12 garnituri de tramvai, investitie in valoare totala de 76,8 mil. lei (apoximativ 18 mil. euro). Polonezii au castigat licitatia organizata in 2011 de primaria Cluj-Napoca, pentru pretul de circa 1,5 milioane euro per bucata si se ofera o garantie de 6 ani. Se pare ca don gigi si CLTimisoara aprobasera 2.5 milioane euro per bucata, dar trebuiau sa fie turcesti ca intregul parc de autobuze :)
duminică, 4 august 2013
Despre marlanie... Studiu pseudo-stiintific :-)
Avand in vedere ca anonimul Sancho Panza a uitat sa-mi lase medicamentele :), am sa scriu in continire despre popa si RATT
Descinsi parca din lumea lui Caragiale, desi au
radacini mult mai adinci, marlanul si mitocanul fac parte din peisajul nostru
cotidian. si nu reprezinta o patura sociala, ci o stare de spirit. Sunt
omniprezenti si se inmultesc exponential. Te izbesti de ei in absolut toate
locatiile, chiar si acolo unde teoretic nu ar trebui sa-i intilnesti.
Se raspindesc rapid. Ca gripa. Au mereu acelasi tipar, acelasi cod genetic, de parca s-au desprins toti din aceeasi tulpina. Nu poti sa-i ignori, pentru ca nu te ignora ei pe tine. Te vor baga mereu in seama, iar daca vei incerca sa-i eviti, vor gasi intotdeauna o cale sa te incolteasca si sa te oblige sa-i remarci... (de respectat nu poti sa-i respecti) Concluzionadi cred ca trasatura definitorie a popii este marlania impletita cu o mitocanie aparte stilata si cu minciuna dusa pana in panzele albe. Fiind un democrat sadea, popa are un principiu sfant “am intotdeauna dreptate”. Daca faci greseala sa-l contrazici, iti va face cunoscuta parerea lui, prin intermediul trepadusilor sau mai exact pupincuristilor “postul s-a restructurat puteti ocupa un post de vatnan sau controlor de bilete”. popa este o persoana sensibila, chiar foarte sensibila, dar numai la ceea ce il doare pe el. Sensibilitatea lui excesiva il impiedica sa inteleaga ca poate persoana de langa el are probleme majore cu care se confrunta, pentru ca, daca le-ar intelege si pe astea, pe langa toate dramele prin care trece el, ar putea face un soc si, Doamne fereste, ar ramane complet traumatizat. Se pare ca popa a visat ca prin cristelnita din depou i s-a transmis porunca lui Dumnezeu din ziua a sasea a Genezei: „Cresteti, inmultiti-va si stapaniti peste orice vietuitoare care se misca pe pamant“ si aplica aceasta poruna cu sfintenie, calcand peste cadavre ca pe niste petale de trandafir. In modul sau plastic de a se exprima, Andrei Plesu reuseste sa schiteze foarte bine portretul popii in cartea “Chipuri si masti ale tranzitiei”:
Se raspindesc rapid. Ca gripa. Au mereu acelasi tipar, acelasi cod genetic, de parca s-au desprins toti din aceeasi tulpina. Nu poti sa-i ignori, pentru ca nu te ignora ei pe tine. Te vor baga mereu in seama, iar daca vei incerca sa-i eviti, vor gasi intotdeauna o cale sa te incolteasca si sa te oblige sa-i remarci... (de respectat nu poti sa-i respecti) Concluzionadi cred ca trasatura definitorie a popii este marlania impletita cu o mitocanie aparte stilata si cu minciuna dusa pana in panzele albe. Fiind un democrat sadea, popa are un principiu sfant “am intotdeauna dreptate”. Daca faci greseala sa-l contrazici, iti va face cunoscuta parerea lui, prin intermediul trepadusilor sau mai exact pupincuristilor “postul s-a restructurat puteti ocupa un post de vatnan sau controlor de bilete”. popa este o persoana sensibila, chiar foarte sensibila, dar numai la ceea ce il doare pe el. Sensibilitatea lui excesiva il impiedica sa inteleaga ca poate persoana de langa el are probleme majore cu care se confrunta, pentru ca, daca le-ar intelege si pe astea, pe langa toate dramele prin care trece el, ar putea face un soc si, Doamne fereste, ar ramane complet traumatizat. Se pare ca popa a visat ca prin cristelnita din depou i s-a transmis porunca lui Dumnezeu din ziua a sasea a Genezei: „Cresteti, inmultiti-va si stapaniti peste orice vietuitoare care se misca pe pamant“ si aplica aceasta poruna cu sfintenie, calcand peste cadavre ca pe niste petale de trandafir. In modul sau plastic de a se exprima, Andrei Plesu reuseste sa schiteze foarte bine portretul popii in cartea “Chipuri si masti ale tranzitiei”:
„Principiile sunt pentru el mai mult o
chestiune de estetica, decat una de etica. Principiile sunt bune, dar viata
este altceva. Toate afectele ii sunt paralizate de instinctul supravietuirii.
Una dintre calitatile lui e ca are gustul ierarhiei."
sâmbătă, 3 august 2013
La varf avem niste mitocani si parveniti
Andrei Plesu: La varf avem niste mitocani si parveniti
Scriitorul Andrei Plesu prezinta o radiografie acida a calitatilor umane si profesionale ale celor care conduc Romania. "Submediocri", "toape potentate", "mitocani" si "parveniti", sunt caracterizarile lui Plesu la adresa liderilor romani, intr-un inrterviu pentru Adevarul."Romania se caracterizeaza la ora asta prin invazia personajelor de mana a treia si a patra. Sunt oameni care in mod normal nu ar fi ajuns niciodata in posturile si in posturile in care se afla.
Sunt oameni care vorbesc prost romaneste, care au o cultura submediocra, care au un tip de comportament grosolan, care au o insuficienta de toapa potentata, sigura pe virtutile proprii si asta se intampla si in Guvern, si in Parlament si peste tot.
Si in institutiile publice este o scadere de nivel a prezentei umane, e o scadere de nivel a inzestrarilor, a ispravilor, e plin in jurul nostru de oameni, tot spun asta, care nu au dovedit niciodata ca stiu sa faca ceva, in afara de o clampaneala vesela la televiziune", a spus Plesu intr-un interviu acordat pentru Adevarul.
Scriitorul avertizeaza ca acest tip de indivizi vor determina "intoxicarea" intregii societati romanesti.
"E un fel gresit de a intelege si gluma, si umorul. Gluma cade la nivel de glumita, dialogul cade la nivel de imbranceala, argumentatia cade la nivel de injuratura, totul este subgradat. Prin urmare, nu cred ca vom scapa pana nu se vor schimba aceste modele. Cata vreme noi avem pe scena publica, la varf, oameni care vorbesc si se poarta ca niste mitocani sau ca niste parveniti, pe modelul folcloric al scroafei urcate in copac, noi nu putem spera o schimbare de paradigma. O sa ne uitam la astia pana o sa ne intoxicam", a completat Andrei Plesu.
Scriitorul a avut aprecieri la fel de sugestive si la adresa presedintelui Senatului, Crin Antonescu, si a premierul Victor Ponta.
"Toata lumea admite ca este un bun orator. Asta am auzit ca se numeste in limbajul de azi 'Are cuvintele la el'. Pe vremea mea se spunea ca are papagal. Da, asta este o inzestrare care, insa, este foarte usor de rasturnat in demagogie si vorbarie goala", spune Plesu despre Crin Antonescu.
"Domnul prim-ministru are ceva dansant in care ceea ce conteaza este sa iasa el mot din diverse imprejurari. O glumita, o eschiva, o mica scuipatura, asta pe fondul unei grave carente etice. Nu e normal ca un om care a fost dovedit ca a fost plagiator, sa treaca asa de usor peste lucrul asta", a fost caracterizat si Victor Ponta.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)