vineri, 9 august 2013

Raspunzandu-i primarului

“Stimati utilizatori ai tramvaiului,
1. Apreciez preocuparea dv pt starea tramvaielor Timisoarei.
2. As fi apreciat-o si mai mult daca as fi putut-o remarca si de-a lungul multilor ani anteriori in care problema nu a fost rezolvata. Dar, dincolo de problema in sine -reala, fara-ndoiala-, este evident izul politic, chiar politicianist al demersului dv. Trecem, insa, peste asta.Total grsit domnule primar. Politicianisma a fost atitudinea consilierilor (PNL ,PSD, PDL) din mandatul lui don gigi, pentru care transportul electric din Timisoara nu a insemnat nimic. In acest domeniu nu s-a realizat nimic, deoarece dumnealor nu gandeau ci votau ca o masina de vot automata. S-a votat tot ce a vrut don gigi, deci domnule primar ar trebui sa-i trageti de urechi pe ei nu pe calatori.
3. Da, din pacate, timisorenii utilizatori ai tramvaiului trebuie sa suporte conditiile cumplite pe care le-ati descris dv. De ce?
a. Pentru ca si daca as fi declansat procesul de achizitie de tramvaie in prima zi se mandat, pana la ora actuala nu am fi putut avea niciun tramvai nou! La Cluj -daca tot va place sa elogiati Clujul, din motive strident de evidente- licitatia de achizitie a 12 tramvaie a fost lansata cand dl. Emil Boc era Prim Ministru, iar in prezent Clujul are abia 2 tramvaie noi -aratoase, e drept, dar… departe de ce mi-as dori eu pt Timisoara-. Poate ca aveti deptate, dar mai trebuie sa asteptam inca 8 ani pana ne hotaram ce sa facem?
b. Pt ca, o spun cu toata sinceritatea, achizitia de tramvaie noi nu poate fi o prioritate pt Timisoara, inca. Si asta nu pt ca nu mi-ar placea mie sa fie, ci pt ca pur si simplu nu poate fi. Un tramvai nou costa minimum minimorum 1.5 milioane euro (dar mai degraba 2 milioane). In Timisoara avem la un moment dat pe traseu cca 60 tramvaie. O innoire cat de cat serioasa ar necesita macar 30 tramvaie noi. 30 tramvaie noi costa 45 – 60 milioane euro. Costul creditului aferent -pt ca, evident, nu dispunem de acesti bani- ar ridica totalul costurilor la 90-120 milioane euro, ceea ce doar un iresponsabil ar putea asuma.Perfect adevarat ,dar in transportul in comun trebuie lucrat, iar popa de 5 ani numai distruge ce s-a facut inintea lui. E regretabil ca nu va ocupati de continuarea refacerii liniilor de tramvai si de construirea unui depou modern, dupa ce prin pasivitate ati contribuit la distrugerea unuia.
4. Care este proiectul Robu privitor la tramvaie:
a. Reabilitarea radicala a 20 de tramvaie vechi,
astfel incat acestea sa devina ca noi, avand totul nou, conceptual si fizic, in afara de partea de metal greu (sasiu-boghiuri), care se preteaza la reconditionare, fiind cea mai scumpa si avand durata de viata 100 de ani. Costul estimat al unei asemenea reabilitari este de cca 300 mii euro, costul exact rezultand prin licitatie. Caietul de sarcini tocmai s-a finaluzat, urmeaza publicarea sa pe SEAP. Perfect adevarat dar trebuie sa lucrati si la infrastructura
b. Achizitia cu fonduri europene nerambursabile a cca 30-40 tramvaie noi, printr-un proiect pe exercitiul programatic 2014-2020 (conform informatiilor de care dispunem acum, se vor putea achizitiona tramvaie doar in cadrul unor proiecte complexe de reabilitare / extindere linii, in functie de nr de Km de linii reabilitate / create). Sa cumperi tramvaie noi avand linii invechite si neavand un depou modern e un mare RAHAT
5. De ce am reorientat creditul perfectat de dl Ciuhandu cu Banca Mondiala-IFC:
In proiectul Robu pt Timisoara -proiect cu care am castigat alegerile obtinand peste 55 mii de voturi, sensibil mai multe decat USL, apropo se discutia cine pt cine a fost locomotiva-, prioritate absoluta o are realizarea / largirea de subpasaje, reabilitarea / largirea de carosabile si trotuare, managementul inteligent al traficului, reabilitarea centrului istoric, retehnologizarea COLTERM, etc. Si asta, pe cat posibil, cu fonduri europene nerambursabile. Toate aceste proiecte trebuie sustinute financiar in 2013-2014 cu multe zeci de milioane de euro avansate ca ele sa poata fi implementate, iar abia apoi banii vor putea fi rambursati, prin 2015. Ei, ca sa pot asigura aceste zeci de milioane de euro, am reorientat creditul de 25 milioane euro de la achizitia de tramvaie la sustinerea proiectelor europene si l-am suplimentat la 35 milioane euro. In lipsa acestei decizii, Primaria Timisoara ar fi ajuns ca celelalte titulare de proiecte din Romania si ca Romania in ansamblul ei, cu multe proiecte castigate si contractate si cu sub 10% implementate. Rata mica se absorbtie a fondurilor europene de catre Romania are drept cauza tocmai incapacitatea de sustinere financiara prealabila a proiectelor astfel incat ele sa poata fi implementate in conditiile si termenele asumate. Domnule primar aici ma abtin sa comentez, dar actiunile de la Colterm vor fi o frectie la un picior de lemn. Pretul Gcal nu va scadea, iar Coltermul se va duce tot mai jos
 
Cu respect,
Nicolae Robu
Primarul Timisoarei
(de pe superba plaja a superbei statiuni Mamaia)”

Cu respect Don Quijote in lupta cu o noua moara de vant :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu