miercuri, 7 august 2013

Prostimea calatoare cu tramvaiul


  Opinia Timisoarei 5 august, 2013
Mesaj pentru primarul Municipiului Timişoara: dl. Nicolae Robu
Dragă domnule primar, în zilele de vară când la Timişoara temperatura aerului la soare trece de 40 de grade, în timp ce temperatura din tramvaie depăşeşte şi ea vreo 38 de grade, noi, prostimea care circulă cu donaţiile din Germania, ne uităm cu jind şi invidie spre Cluj-Napoca.
Municipalitatea de pe Someş a achiziţionat tramvaie noi, a reabilitat mare parte din liniile de rulare. În timp ce la Cluj transportul este unul civilizat în tramvaie cu aer condiţionat şi scară joasă, la Timişoara ai ocazia să te simţi ca-n saună.
Domnule primar, când aţi mers ultima dată cu un tramvai în Timişoara? Dacă nu vă mai amintiţi, vă invităm să o faceţi acum: luaţi tramvaiul 8 de la Gara Timişoara Nord şi mergeţi până la AEM, aşa, să spunem pe la ora 15:00.
Mai avem o întrebare: de de din creditul obţinut de administraţia Ciuhandu pentru achiziţia de tramvaie, dumneavoastră v-aţi bătut joc de banii respectiv, nefiind interesat de condiţiile în care circulă cei care v-au votat?
Prezentului mesaj, am ataşat o fotografie din data de 5 august 2013 cu un tramvai la Cluj-Napoca. Şi, da, aia din fundal e Gara Cluj-Napoca. Ştim că nu seamănă cu gările din Timişoara cu care suntem noi obişnuiţi, dar la Cluj chiar se poate!



Cu deosebită stimă,
prostimea călătoare cu tramvaiul timişorean!

Acum in Timisoara circula circa 60 de vagoane tramvai(dintr-un parc inventar de peste 100) care, potrivit reprezentantilor RATT corespund din punct de vedere tehnic, astfel ca pot fi scoase pe traseu, insa nu corespund deloc din punct de vedere al confortului. In bugetul Timisoarei pe 2013 s-au alocat putin peste 100.000 de euro pentru modernizarea unui depou de tramvaie si citam “pentru tramvaie folosite“.
 Nesimtirea papagalilor din RATT e mare.Pe vremea dinastiei lui don gigi strigau sus si tare ca parcul de tramvaie e deistrus, nu mai poate fi reparat si ar trebui achizitionate cel putin 40 trenuri noi. Acum aflam ca 60 de tramvaie corespund din punct de vedere tehnic :). Cand a mintit popa?. Adevarul este ca popa minte tot timpul. la aceasta data in Timisoara circula 60 vagoane de tramvai, dar in mod sigur acestea nu corespund din punct de vedere tehnic. Modul dezastros in care se gasesc tramvaiele la aceasta data se datoreaza in totalitate conducerii RATT, care in epoca don Gigi, au dus o politica de distrugere a parcului de tramvaie, prin neefectoarea activitatiilor de intretinere si neasigurarea pieselor de schimb, pentru a motiva tunul pe care primaria dorea sa-l dea prin achizitionarea unor mega tramvaie la pretul de 2.500.000 euro/bucata.
Stimate domnule primar, chiar aceptati nesimtirea acestor papagali de la RATT care in articol spun ca in bugetul Timisoarei pe 2013 s-au alocat putin peste 100.000 de euro pentru modernizarea unui depou de tramvaie pentru tramvaie folosite“? Nu vi se pare ca parca cineva incearca sa va injure domnule primar?
Clujul a reusit reabilitarea liniilor de tramvai cu bani europeni si a cumparat tramvaie noi din Polonia
Traficul pe tronsonul doi al liniei de tramvai modernizate din Cluj-Napoca a fost deschis luni, 5 august, in urma unei investitii de 15 milioane de euro, primarul Emil Boc anuntand lansarea unui proiect de reabilitare a benzii carosabile aferente liniei de tramvai, estimat la 20 de milioane de euro.
Cluj-Napoca a fost primul oras din Romania care a accesat fonduri europene nerambursabile pentru reabilitarea liniei de tramvai, pe o lungime de 26,6 kilometri. Contractul de executie s-a semnat la 15 iunie 2011, iar primul tronson reabilitat – cartierul Manastur – Gara, in lungime de 11,5 kilometri a fost dat in functiune in 6 iunie 2012. Acum am deschis circulatiei transportului in comun cel de-al doilea tronson, in lungime de 15,1 kilometri, Gara – Bulevardul Muncii, astfel incat, de luni, se poate circula pe intreg traseul de 26,6 kilometri. Avem pregatit, in completare, un alt proiect cu finantare europeana privind reabilitarea tramei stradale pe acest traseu aferent liniei de tramvai estimat la 20 de milioane de euro. Urmeaza sa asfaltam toate strazile de pe traseul liniei de tramvai, la care se adauga reabilitarea a patru poduri, pentru a avea o infrastructură moderna de transport in comun“, a spus primarul Emil Boc, potrivit mediafax.ro.
Potrivit acestuia, Primaria Cluj-Napoca va organiza la sfarsitul lunii august licitatia pentru reabilitarea tramei stradale, iar in cazul in care nu vor fi depuse contestatii, lucrarile vor fi finalizate in iulie 2015.
Primaria Cluj a cumparat inca de anul trecut mai multe tramvaie noi pentru oras.
Municipalitatea a semnat in luna martie a anului trecut un contract cu compania poloneză Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz pentru achizitia a 12 garnituri de tramvai, investitie in valoare totala de 76,8 mil. lei (apoximativ 18 mil. euro). Polonezii au castigat licitatia organizata in 2011 de primaria Cluj-Napoca, pentru pretul de circa 1,5 milioane euro per bucata si se ofera o garantie de 6 ani. Se pare ca don gigi si CLTimisoara aprobasera 2.5 milioane euro per bucata, dar trebuiau sa fie turcesti ca intregul parc de autobuze :)
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu