Stimate domnule primar

Astazi in presa am gasind urmatorul articol:
După ce, în luna martie,
cjudeţeni au votat proiectul de Extindere a reţelei de troleibuz Dumbrăviţa,
urmând ca el să fie promovat în vederea accesării fondurilor nerambursabile
prin POR 2007-2013, lucrurile au avansat. Troleibuzul va ajunge, în lunile următoare,
în Dumbrăviţa.
„În 4 octombrie va fi
vizita precontractuală, aceasta fiind ultima etapă de evaluare a proiectului de
extindere a reţelei de troleibuz spre Dumbrăviţa”, a declarat, luni,
viceprimarul Sorin Grindeanu. Astfel, timişorenii se vor putea deplasa, în
curând, cu acest mijloc de transport nepoluant, spre Dumbrăviţa şi Ghiroda.
„Suntem mai avansaţi cu proiectul pe Dumbrăviţa. În 4 octombrie va fi vizita
precontractuală, aceasta fiind ultima etapă de evaluare după care, dacă se
primeşte undă verde, se trimit actele la Bucureşti cu recomandarea de semnare a
contractului de finanţare”, a detaliat, luni, viceprimarul Sorin Grindeanu. În
ceea ce priveşte Ghiroda, apar detalii în plus. „Pentru Ghiroda, trebuie să
preluăm de la Administrarea Drumurilor Naţionale segmentul de drum pe care se
vor face lucrări, după care va continua etapa de evaluare”, a completat Sorin
Grindeanu.
Stimate domnule primar, lucrarilor pentru introducerea
troleibuzelor la Dumbravita respectiv Ghiroda au fost demarate la comanda
fostului primar fara a exista nici un studiu de impact care sa arate costurile
si beneficiile acestei investitii. In
acest moment, cand regia este practic falimentara, demararea unei astfel de
investitii din partea primariei imi pare ceva asemanator campaniei lui Pyrus.
Va rog ca in 4 octombrie la
ultima etapă de evaluare a proiectului de extindere
a reţelei de troleibuz spre Dumbrăviţa sa aveti in vedere si urmatoarele:
1.
In Timisoara troleibuzele Skoda datorita constructiei lor pot
functiona atat pe motor electric cat si pe motor termic, deci fara a face nici o investitie suplimentara se poate asigura
legatura Timisoarei cu Ghiroda si Dumbravita folosint troleibuzele existente in
oras pe motor electric si in afara lui pe motor termic.
2. In
cadrul Investitiei, care dupa parerea mea se va ridica la10.000.000 euro, pe
langa lucrarile de plantare de stalpi, realizarea unei retele de contact moderne
(compensate), realizarea retelelor de cabluri de alimentare a retelei de
contact, va trebui sa se realizeze si doua substratii de transformare redresare,
cate una pentru fiecare retea. Acest lucru nu a fost spus inca de nimeni, dar nivelul
tensiunii de alimentare a retelei de contact la iesirea din Timisoara atat
catre Ghiroda cat si catre Dumbravita este in jur de 500-550 V . Acesat lucru,
care poate crea probleme motorului electric, se datoreste faptului ca
substatiile de transformare redresare 4 si 5 nu au fost modernizate si au
caluri de alimentare intoarcere cazute, fapt ce a dus la legarea in
scurtcircuit a reteei de contact. Pentru alimentare
celor doua substatii de transformare redresare vor trebui realizate si doua
alimentari de 20kV, cea ce va impune obtinerea unor abrobari greoaie de la
ENEL.
3. In Timisoara au fost modernizati 40 km linie
de tramvai, ramanand de modernizat inca 40 Km, precum si realizarea unui depou
noude tramvaie si modernizarea depoului din Dambovita. Numai prin finalizarea
acestor investitii vom putea achizitiona tramvaie noi care sa aiba si o durata
de viata ridicata. De asemenea consider ca inceperea unor investitii noi fara
finalizarea celor incepute este o mare eroare si practic un mare pas inapoi
pentru transportul electric de calatori, care in ultimii patru ani a suferit
destul..
Va multumesc
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu