luni, 20 august 2012

Scrisoare deschisa


Stimate domnule primar

 


Astazi in presa am gasind urmatorul articol:                                                       
Timisorenii vor lua troleibuzul spre Dumbravita  - Tion - Scris de Delia S. Barbu      
După ce, în luna martie, cjudeţeni au votat proiectul de Extindere a reţelei de troleibuz Dumbrăviţa, urmând ca el să fie promovat în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin POR 2007-2013, lucrurile au avansat. Troleibuzul va ajunge, în lunile următoare, în Dumbrăviţa.
„În 4 octombrie va fi vizita precontractuală, aceasta fiind ultima etapă de evaluare a proiectului de extindere a reţelei de troleibuz spre Dumbrăviţa”, a declarat, luni, viceprimarul Sorin Grindeanu. Astfel, timişorenii se vor putea deplasa, în curând, cu acest mijloc de transport nepoluant, spre Dumbrăviţa şi Ghiroda. „Suntem mai avansaţi cu proiectul pe Dumbrăviţa. În 4 octombrie va fi vizita precontractuală, aceasta fiind ultima etapă de evaluare după care, dacă se primeşte undă verde, se trimit actele la Bucureşti cu recomandarea de semnare a contractului de finanţare”, a detaliat, luni, viceprimarul Sorin Grindeanu. În ceea ce priveşte Ghiroda, apar detalii în plus. „Pentru Ghiroda, trebuie să preluăm de la Administrarea Drumurilor Naţionale segmentul de drum pe care se vor face lucrări, după care va continua etapa de evaluare”, a completat Sorin Grindeanu.
                                                                                                                                                                    
Stimate domnule primar, lucrarilor pentru introducerea troleibuzelor la Dumbravita respectiv Ghiroda au fost demarate la comanda fostului primar fara a exista nici un studiu de impact care sa arate costurile si beneficiile acestei investitii.                                                                                   In acest moment, cand regia este practic falimentara, demararea unei astfel de investitii din partea primariei imi pare ceva asemanator campaniei lui Pyrus.                                                                     Va rog ca in 4 octombrie la ultima etapă de evaluare a proiectului de extindere a reţelei de troleibuz spre Dumbrăviţa sa aveti in vedere si urmatoarele:
1.    In Timisoara  troleibuzele Skoda datorita constructiei lor pot functiona atat pe motor electric cat si pe motor termic, deci fara a face nici o investitie suplimentara se poate asigura legatura Timisoarei cu Ghiroda si Dumbravita folosint troleibuzele existente in oras pe motor electric si in afara lui pe motor termic.
2.    In cadrul Investitiei, care dupa parerea mea se va ridica la10.000.000 euro, pe langa lucrarile de plantare de stalpi, realizarea unei retele de contact moderne (compensate), realizarea retelelor de cabluri de alimentare a retelei de contact, va trebui sa se realizeze si doua substratii de transformare redresare, cate una pentru fiecare retea. Acest lucru nu a fost spus inca de nimeni, dar nivelul tensiunii de alimentare a retelei de contact la iesirea din Timisoara atat catre Ghiroda cat si catre Dumbravita este in jur de 500-550 V . Acesat lucru, care poate crea probleme motorului electric, se datoreste faptului ca substatiile de transformare redresare 4 si 5 nu au fost modernizate si au caluri de alimentare intoarcere cazute, fapt ce a dus la legarea in scurtcircuit a reteei de contact.                                                                                                                                               Pentru alimentare celor doua substatii de transformare redresare vor trebui realizate si doua alimentari de 20kV, cea ce va impune obtinerea unor abrobari greoaie de la ENEL.
3.     In Timisoara au fost modernizati 40 km linie de tramvai, ramanand de modernizat inca 40 Km, precum si realizarea unui depou noude tramvaie si modernizarea depoului din Dambovita. Numai prin finalizarea acestor investitii vom putea achizitiona tramvaie noi care sa aiba si o durata de viata ridicata. De asemenea consider ca inceperea unor investitii noi fara finalizarea celor incepute este o mare eroare si practic un mare pas inapoi pentru transportul electric de calatori, care in ultimii patru ani a suferit destul..    
Va multumesc

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu