duminică, 28 aprilie 2013

Si totusi la Timisoara au fost primele tramvaie din Romania




 

În oraşe precum Aradul, Iaşiul sau Clujul, care desfăşoară sau au în plan mari proiecte de modernizare ale infrastructurii sau achiziţii de tramvaie noi, primarul sau gruparea politică câştigătoare este aceeaşi care a iniţiat aceste proiecte, dar nu acelaşi lucru s-a întâmplat în oraşe precum Timişoara, Galaţi sau Craiova.  In structura transportul public cu tramvaiul in municipiul  Timişoara au fost modernizati 40km linie tramvai, dar parasind barca puterii si punandu-l menajer pe popa don Gigi a pierdut trenil si  proiectele de modernizare a infrastructurii avizate ca SF  au murit in asteptare.  A fost un fas enorm cand Consiliul local aprobase un împrumut de 50 de milioane de euro pentru achiziţionarea de tramvaie noi, fara ca structura sa fie finalizata si fara realizarea unui nou depou.  Rezultatul in mod firesc a fost ca alesul Nicolae Robu nu a fost de acord cu achiziţionarea de tramvaie noi, declarând că nu este o prioritate şi că e mult mai important ca Timişoara să reabiliteze termic toate clădirile decât să cumpere tramvaie.
La Arad, unde Gheorghe Falcă a fost reales pentru un al treilea mandat, proiectele legate de tramvai sunt bine văzute de toţi politicienii. Aradul este unul din oraşele cu cel mai mare grad de reabilitare a liniilor de tramvai şi are deja asiguraţi bani pentru achiziţie de tramvaie noi şi modernizare a depoului printr-un împrumut de zece milioane de euro de la BERD. Opozanţi ai actualului primar au susţinut şi ei că este nevoie de tramvaie noi, dar şi de extinderi, şi că se poate face mult mai mult în acest sens.         La Cluj, prima garnitură de tramvai adusă pentru 1,5 milioane de euro, înainte de alegeri, a fost folosită ca vehicul electoral: la prezentarea primului tramvai, unde a fost chemată presa, au ajuns nu doar primarul interimar Radu Moisin (PDL), ci şi candidatul partidului la fotoliul de primar Emil Boc, preşedintele PDL Cluj Daniel Buda, şi prefectul Florin Stamatian şi vicepreşedintele Consiliului Judeţean Alexandru Coroian (PDL).                                                                                                                   În Bucureşti, transportul public s-a bucurat de ceva mai multă atenţie ca în alegerile precedente, dar, cu puţine excepţii, soluţiile propuse de candidaţi cu greu s-au ridicat la pretenţiile unei capitale", arată Club Feroviar. 13 oraşe din România folosesc transportul cu tramvaiul, mai puţin cu două faţă de acum cinci ani,
prin renunţarea la acest mod de transport în două oraşe importante, Braşov şi Constanţa.
Majoritatea oraşelor cu tramvaie derulează proiecte de reabilitare a infrastructurii de tramvai, multe dintre ele obţinând finanţări nerambursabile prin intermediul Programului Operational Regional (POR), Axa 1 - Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor. Oradea, în 2008, şi Clujul, în 2012, sunt singurele oraşe care au achiziţionat vehicule noi de tramvai.                                         E dureros sa vezi ca in Timisoara actiunea stagneaza, demarandu-se  sau incercandu-se demararea unor proiecte care inca mai puteau astepta (linie troleibuz Dumbravita si Ghiroda) pana la finalizarea modernizarii liniilor de tramvai.  Regretabil este ca popa se afla inca la conducerea regiei desi timp de 4 ani nu a aratat nici o gandire a dezvoltarii transportului electric in Timisoara.                                                                                                                                Stimate domnule primar inca mai asteptam schimbarea la RATT                                                                                                                                                                                  
Arad TRAMVAIE (URBAN) 
Retea activa: 53.8 km echivalent (27.8 km cale dubla, 24.2 km cale simpla bidirectionala, 3.5 km cale simpla). 
Retea inactiva: 0.3 km cale dubla. 
Retea totala: 54.1 km echivalent (28.1 km cale dubla, 24.2 km cale simpla bidirectionala, 3.5 km cale simpla). 
Trasee: 1(6.1 km), 1b(10.3 km), 2(10.0 km), 3(9.7 km), 4b(7.8 km), 5(9.4 km), 6(7.6 km), 7(7.5 km), 8(5.5 km), 9(14.1 km), 10(12.1 km), 11(26.9 km), 12(24.9 km), 15(6.4 km), 15b(9.5 km), 16(4.9 km), 16b(15.7 km), 17(7.5 km), 18(5.5 km). 
Botosani TRAMVAIE 
Retea activa: 7.4 km cale dubla. 
Retea inactiva: 0.5 km echivalent (1.1 km cale simpla). 
Retea totala: 8.0 km echivalent (7.4 km cale dubla, 1.1 km cale simpla). 
Trasee: 101(5.7 km), 102(4.6 km).
Braila TRAMVAIE (URBAN) 
Retea activa: 22.7 km echivalent (20.4 km cale dubla, 2.9 km cale simpla, 0.8 km cale dubla acces depou). 
Trasee: 21(9.5 km), 22(9.5 km), 23(8.1 km), 24(8.1 km), 25(4.8 km).
Braila TRAMVAIE (TOATA RETEAUA) 
Retea activa: 22.7 km echivalent (20.4 km cale dubla, 2.9 km cale simpla, 0.8 km cale dubla acces depou). 
Trasee: 21(9.5 km), 22(9.5 km), 23(8.1 km), 24(8.1 km), 25(4.8 km).
Bucuresti TRAMVAIE 
Retea activa: 134.7 km echivalent (132.0 km cale dubla, 2.4 km cale simpla, 1.4 km cale dubla acces depou). 
Retea inactiva: 9.2 km echivalent (7.0 km cale dubla, 4.3 km cale simpla). 
Retea totala: 143.9 km echivalent (139.1 km cale dubla, 6.7 km cale simpla, 1.4 km cale dubla acces depou). 
Trasee: 4(4.3 km), 5(8.8 km), 7(7.2 km), 8(13.9 km), 11(16.2 km), 14(8.3 km), 16(8.1 km), 19(13.5 km), 20(7.0 km), 21(7.3 km),23(13.9 km), 24(6.6 km), 25(16.3 km), 27(10.2 km), 32(5.4 km), 34(16.3 km), 35(10.2 km), 36(12.1 km), 40(11.4 km), 41(9.7 km),42(5.7 km), 45(6.7 km), 46(9.3 km), 47(9.4 km), 55(7.2 km), 56(6.7 km). 
Cluj TRAMVAIE 
Retea activa: 12.0 km echivalent (11.7 km cale dubla, 0.5 km cale simpla). 
Trasee: 100(6.0 km), 101(6.2 km), 102(12.0 km).
Craiova TRAMVAIE 
Retea activa: 16.5 km echivalent (16.1 km cale dubla, 0.7 km cale simpla). 
Trasee: 100(6.4 km), 101(12.0 km), 102(16.5 km).
Galati TRAMVAIE 
Retea activa: 12.0 km echivalent (11.7 km cale dubla, 0.7 km cale simpla). 
Retea inactiva: 12.0 km cale dubla. 
Retea totala: 23.9 km echivalent (23.6 km cale dubla, 0.7 km cale simpla). 
Trasee: 1(4.8 km), 3(6.7 km), 39(8.9 km), 39b(7.9 km), 40(6.3 km), 43(3.9 km).
Iasi TRAMVAIE 
Retea activa: 29.7 km echivalent (29.4 km cale dubla, 0.4 km cale dubla folosita pe un fir). 
Retea inactiva: 5.2 km cale dubla. 
Retea totala: 35.0 km cale dubla. 
Trasee: 1(8.0 km), 2(6.8 km), 3(7.5 km), 5(8.8 km), 6(6.2 km), 7(7.3 km), 11(10.5 km), 13(8.0 km). 
Oradea TRAMVAIE 
Retea activa: 16.7 km cale dubla. 
Trasee: 1n(7.8 km), 1r(7.8 km), 2(7.4 km), 3n(6.5 km), 3r(6.5 km).
Ploiesti TRAMVAIE 
Retea activa: 10.3 km echivalent (9.7 km cale dubla, 0.7 km cale simpla, 0.2 km cale dubla acces depou). 
Trasee: 101(6.6 km), 102(5.4 km).
Resita TRAMVAIE 
Retea activa: 10.2 km echivalent (10.0 km cale dubla, 0.2 km cale dubla acces depou). 
Trasee: 1(8.6 km), 1b(10.0 km).
Sibiu TRAMVAIE
Retea activa: 8.4 km cale dubla. 
Timisoara TRAMVAIE 
Retea activa: 37.8 km echivalent (33.7 km cale dubla, 4.0 km cale simpla bidirectionala). 
Trasee: 1(7.3 km), 2(7.8 km), 3(6.8 km), 4(8.6 km), 5(7.7 km), 6(7.7 km), 7(8.4 km), 8(6.7 km), 9(6.5 km), 10(5.3 km). 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu