sâmbătă, 2 martie 2013

Restructurarile popii...

Am preluat de pe blogul RATT un articol in care d-nul Emilut arata modul in care popa aplica restructurarile in cadrul regiei.
Tragic nu e ce face popa, deoarece ii cunoastem caracterul de lichea, ci faptu ca nimeni din primarie sau consiliul local nu are dorinta de a vedea ADEVARUL din RATT.
          Emilut
  • Conducator Auto
  • Grup: Conducator vehicule
Să vă dau câteva detalii despre cum decurge faimoasa "restructurare" a RATT.
Angajaţii din aparatul birocratic vizaţi de restructurare au fost detaşaţi (mutaţi) la secţiile regiei pe posturi care nu necesită pregătire superioară. Spre exemplu, avem acum la garaj un inginer care are drept unică misiune verificarea validatoarelor la ieşirea autobuzelor din garaj. Adică, introduce un bilet martor în validator, după care scrie pe spatele lui numărul autobuzului. Complicată operaţiune, nu? Doar posesorii de master o pot executa.
Pt a "încăpea" în schemă, au fost înlăturaţi meseriaşi cu vechi state de serviciu. Oameni care au ţinut secţia în spate vreme de 30-40 de ani, care au făcut din kk (scuze) bici când a fost nevoie. Oameni pe care toţi şefii de secţie de până acum i-au apreciat, cunoştinţele lor profesionale depăşindu-le în majoritatea cazurilor pe cele ale licenţiaţilor. Oameni care şi-au făcut o pasiune din rezolvarea unor probleme cărora inginerii nu le dădeau de cap. Oameni care ar fi meritat să fie menţionaţi în istoria RATT. Oameni care şi-au manufacturat sculele pe care regia refuza să le achiziţioneze. Oameni care au găsit soluţii fantastice la problemele ţinând de bunul mers al autobuzelor. Oameni care au prestat nenumărate ore suplimentare neplătite, care au lucrat şi nopţile atunci când au fost trimişi la deblocarea macazelor, rămânând şi peste zi la servici. Niciunul dintre ei nu a făcut un capăt de ţară din plata suplimentară a prestaţiei lor. Ei doreau doar să-şi păstreze locul de muncă şi certitudinea pâinii pe care o pun pe masa familiei.
Ei bine, aceşti angajaţi au fost exilaţi la secţia "Linia Cale" doar pt a fi reîncadraţi pe post de muncitori necalificaţi, cu salariul minim pe economie, urmând a fi disponibilizaţi în locul licenţiaţilor.
Mă doare sufletul constatând această stare de fapt. E strigător la cer ceea ce se întâmplă. Frumoasa noastră presă se face că n-aude şi n-a vede.
A rămas în garaj un singur meseriaş care are în sarcină un întreg almanah de probleme. Frânele, ambreiajele, hidraulicele, pneumaticele, practic tot ce ţine de funcţionarea în parametri normali a autobuzelor, mai puţin partea de motor.

Este o complectare la cele precizate in articolul din Renasterea Banateana

  • RATT face noi reduceri de personal
    Regia Autonomă de Transport Timişoara va face noi reduceri de personal, conform unui proiect de hotărâre care va ajunge în mapele consilierilor locali, spre aprobare. În teorie, ar fi vorba despre reorganizarea şi restructurarea regiei, din structura acesteia urmând să dispară 29 de posturi.
  • Din 1.400 de posturi, câte avea RATT în 2009, în urma unor etape succesive de reduceri de personal, se va ajunge la 892, după aplicarea noii restructurări.
    Noua reducere de personal nu aduce mari noutăţi, dar structura propusă este cel puţin interesantă, în condiţiile în care, de exemplu, la "Secţia mentenanţă" vor lucra patru angajaţi, dintre care unul ca şef, al doilea - contabil şef de secţie, al treilea - economist şi doar al patrulea va fi personal operativ.
    Într-o firmă cu structură aproape exclusiv tehnică, ar fi interesant de văzut de ce este nevoie ca la mentenanţă să lucreze doi sau trei economişti cu studii superioare.
    Cu toată restrângerea numărului de posturi, nu se poate spune că gradul de mulţumire faţă de transportul în comun ar fi crescut în această perioadă şi nici că situaţia financiară s-ar fi îmbunătăţit, având în vedere că anul trecut au fost găsite facturi ale RATT către Primăria Timişoara în valoare de 67 de milioane de lei, neînregistrate în contabilitatea municipalităţi şi a căror achitare nu a fost solicitată de conducerea regiei.
    Actuala administraţie a achitat datoriile RATT şi aşteaptă, de câteva luni bune, demisia directorului acesteia, cel puţin la nivel declarativ.
    Cei disponibilizaţi sunt nemulţumiţi şi cer o analliză a politicii manageriale pe care o consideră cel puţin ciudată: "pe de o parte sunt daţi afară oameni, pentru reducerea cheltuielilor, iar pe de altă parte aceeaşi regie s-a lansat în achiziţii costisitoare, cumpărând maşini de teren cu care să se plimbe baştanii din primărie şi Peugeot-uri pentru poliţia locală, de care se folosesc, iarăşi, tot felul de şefi şi şefuleţi din aparatul municipalităţii".


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu