joi, 12 septembrie 2013

Bate Saua sa Priceapa Bulibasa :)

Schimbarea macazului cu ranga la tramvaie da peste cap tot proiectul de fluidizare a traficului in Piata Balcescu. 12 septembrie, 2013 - Opinia Timisoarei Daca responsabili din primarie nu cunosc problema ar trebui sa citeasca articolul: Schimbarea macazului, sport cu ranga pentru vatmanii din Timisoara. RATT a dat afara toti specialistii si nu mai investeste in intretinerea macazurilor 4 noiembrie, 2011 - Roxana Deaconescu Regia Autonoma de Transport Timisoara nu are bani sa investeasca in linia cale de tramvai, dar nici in intretinerea macazurilor. In anul 2000, majoritatea macazurilor din oras au fost inlocuite si functionau automat. Sistemul s-a stricat insa, asa ca vatmanii, fie soare, ploaie, vant sau zapada, se dau jos la fiecare intersectie importanta sa schimbe directia de mers a garniturilor. Sportul cu ranga se practica in Piata 700, Piata Maria, Piata Balcescu si in alte zone aglomerate din oras. Fostul director al RATT, Eugen Stanescu, spune ca actuala conducere a regiei nu a mai investit niciun leu in intretinerea macazurilor si de aceea s-a ajuns la situatia asta. ”Ele erau nemtesti, de buna calitate, nu se pune problema ca nu functionau. Pe fiecare vagon de tramvai era montat un transporter, care dadea semnale radio catre aparatele electronice de la macaze. Macazurile erau prevazute cu semafor si cu comanda de la distanta. Nu se mai face intretinere la ele, nu mai sunt oameni, s-au dat afara toti specialistii”, ne-a declarat Eugen Stanescu. De aceeasi parere este si managerul proiectului de atunci, Mircea Cojocaru. El spune ca nu mai functioneaza niciun macaz automat si ca ar trebui folositi zeci de mii de euro pe an pentru intretinerea acestora. ”Nu mai functioneaza niciunul, dar nici semnalizarea lui luminoasa la cele automate. Goia nu mai baga niciun leu in ele. Fara 250.000 de euro pe intretinere pe an, aceste linii se vor pierde. S-au aruncat banii de pomana”, spune Cojocaru. Practica vatmanilor nu-i sperie insa pe responsabilii din primarie sau pe directorii RATT, care nu se omoara sa caute solutii. si angajatii regiei au recunoscut greseala actualei conduceri, chiar pe forumul de pe site-ul institutiei. ”Problema e lipsa planificarii unor fonduri pentru intretinere. La momentul achizitiei, s-au gandit doar fonduri pentru cumpararea acestora, nu si pentru intretinerea ulterioara. Preturile componentelor necesare e foarte ridicat, multe fiind uzate din cauza neschimbarii la timp. Asta e ceea ce stiu eu”, explica in urma cu ceva vreme Florin B., unul dintre administratorii forumului RATT. Timisorenii, nemultumiti de starea generala a tramvaielor Situatia nu s-a schimbat cu nimic, iar timisorenii sunt din ce in ce mai revoltati. ”Nu mi se pare normal sa opreasca tramvaiul in mijlocul intersectiei, dupa ce au plecat din statie, sa se dea jos si sa schimbe macazul cu ranga aceea. E inadmisibil asa ceva, suntem in Uniunea Europeana”, spune Alexandra Dragusin, o tanara de 22 de ani. Ioana Onode este de aceeasi parere, dar este nemultumita si de halul in care arata tramvaiele. Ea spune ca nu sunt ingrijite si ca ar trebui schimbate si garniturile. „E rudimentar si sunt foarte vechi si garniturile. Ar trebui inlocuite, pentru ca miros urat si sunt conditii infecte”, povesteste Ioana. Potrivit reprezentantilor RATT, care nu au vrut sa comenteze in niciun chip starea actuala a macazurilor, in perioada 2000 – 2006, s-au investit aproape 50 de milioane de euro pentru modernizarea transportului in comun cu tramvaiul. Cei mai multi bani au venit de la Banca Europeana de Investitii, prin intermediul municipalitatii. Angajatii RATT spun ca, intr-o vreme, vatmanii puteau schimba macazul fara sa se dea jos din garnitura, prin simpla apasare a unui buton. Vremurile acelea au apus insa.

Un comentariu:

  1. Dupa 5 ani fara nici o interventie la macazele automate, RATT vrea sa puna in functiune macazul automat din Balcescu 8/7, pentru a nu face de bacania investitia primarului:)

    Concluzia - DACA SE VREA SE POATE

    RăspundețiȘtergere