marți, 3 septembrie 2013

AMINTIRI DESPRE TRANSPORTUL PUBLIC URBAN

Timişoara deţine o reţea dezvoltată de linii de transport în comun, dispunând de trasee care deservesc toate cartierele oraşi. În oraş transportul în comun se intersectează cu circulaţia grea, centura ocolitoare nefiind finalizată, ceea ce produce deseori aglomerări de trafic pe porţiuni foarte încărcate şi staţionări pe trasee,precum si degradari ale tramei stradale. Transportul electric este majoritar,majoritatea liniilor de transport în comun fac legătura între cartierele Timişoarei şi centrul oraşului. Nu există cartiere sau zone de locuinţe fără acces la reţeaua de transport public a municipiului, distanţa maximă de acces fiind de aproximativ 1 km. În anii 2000-2008 a fost derulat unul dintre cele mai ambiţioase proiecte de modernizare a liniei de tramvai din istoria Timişoarei. „Modernizarea infrastructurii la reţeaua de transport în comun cu tramvaiul în municipiul Timişoara” fiind cea mai importantă lucrare realizată în ultimii ani de către R.A.T.T, cu sprijinul Consiliului Local al Municipiului Timişoara. În paralel cu execuţia lucrărilor la linia cale, lucrări cofinanţate din fonduri BEI, s-au executat lucrări de modernizare a întregii trame stradale. Toate lucrarile de modernizare a retelelor subterane, afectate de modernizarea liniei de tramvai au fost executate cu fonduri ale acestei lucrari. Astfel, infrastructura reţelei de linii de tramvai a fost modernizată, la standarde europene, în proporţie de peste 50% din totalul liniilor de tramvai. In cadrul acestei lucrari s-a folosit pentru prima dată în România sistemul de prindere şi suspensie a şinei cu canalul cu sistem elastic continuu (ISOLast), conceput de firma germană ORTEC GmbH. Altă noutate tehnică este dala de beton armat amplasată de o parte şi de alta a canalului tehnic sub fiecare cale de rulare care a fost dimensionată pe mediul elastic în varianta de platformă proprie (tramvai + intervenţii) şi zona de intersecţii şi linii de tramvai în carosabil (tramvai + autovehicule). Rosturile dalei au fost colmatate cu mastic bituminos. Linia de contact s-a realizat in variabta sistemului „catenar longitudinal compensat” cu fir de cupru secţiune TFF 100. Lucrarea realizata in perioada 2000- 2008 s-a realizat pe 39,91 km linie cale tramvai simpla . Un lucru important care trebuie mentionat si de care reprezentantii primariei ar trebui sa tina cont este ca singura contributie a popii la aceasta lucrare a fost dea da afara intreg personalul care a urmarit realizarea lucrari, personal deosebit de bine pregatit si care timp de 8 ani a invatat ce inseamna se realizazi o lucrare de modernizare a liniei cale la standarde Europene. Binentele ca pentru popa acest lucru nu a avut nici o importanta

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu