marți, 21 februarie 2012

popa si parastasul tramvaielor

Nu mai avem tramvaie, RATT vrea sa suspende circulatia pe doua linii!- urmeaza si altele

    imagini din depul din Dambovita

Citesc presa timisoreana si ma ingrozesc de imbecilitatea unor asa zis gazetari. Astazi intr-o foaie din Timisoara apare un articol, care dupa parerea mea este scris la comanda, despre transportul in comun din Timisoara. Sa-l citim si sa corectam lucrurile tembele inserate in articol.
SituaÅ£ie fără precedent pentru transportul public din TimiÅŸoara. Directorul general al RATT, Ioan Goia, a anunÅ£at că liniile de tramvai 5 ÅŸi 7 ar putea fi suspendate din primăvară, fiind înlocuite de autobuze. Motivul principal? „Lipsa de parc”, spune Goia. Tramvaiele vechi primite din Germania sunt bune de casat, se strică sau iau foc, iar alte astfel de mijloace de transport nu avem, susÅ£in oficialii Regiei. Tramvaiele care circulă în prezent prin TimiÅŸoara, vehicule primite second-hand din Germania, sunt produse între anii 1962-1973.                                                                                                                                              In stil caracteristic popa minte cu nerusinare. Astfel de tramvaie circula inca in Germania ,dar nemtii le intretin,fac mentenanta si inlocuiesc piesele cu probleme. De cand popa a ajuns la conducerea regiei, s-au sistat contractele cu firmele din Germania pentru achizitionarea pieselor de schimb, iar prin concedierile facute a redus  activitatea de intretinere si reparatie a parcului existent la 0.  Pentru a va lamuri de ce iau tramvaiele foc cititi aricolul “popa incepe sa aprinda faclii prin Timisoara
Directorul RATT anunÅ£a încă de anul trecut că s-ar putea ajunge în situaÅ£ia de a opri circulaÅ£ia pe anumite linii din cauza faptului că actualele tramvaie de care dispune Regia sunt prea vechi.                         „Mai oprim o linie de tramvai peste vreo lună din lipsă de parc ÅŸi, încet-încet, pentru că inspecÅ£ia tehnică la toate tramvaiele noastre second-hand a expirat în momentul ăsta, o să mai suspendăm din liniile de tramvai ÅŸi o să încercăm să suplinim cu linii de autobuz”, afirma Goia la finele anului trecut.                           Constatam din afirmatiile facute de popa, ca el nu are nici o vina ca tramvaiele nu mai circula si nu mai trec de inspectia tehnica. Oare cine se face vinovat ca, desi in depoul din Dambovita sunt probabil peste 120 vagoane motor de tramvai, in acest moment nu mai pot fi scoade in circulatie nici 40 de vagoane?
 Cu toate acestea don Gigi apreciaza munca depusa de popa in eficientizarea R.A.T.T.-ului! Ar trebui sa stiti ca, toate tramvaiele venite din Germania ca donatie au fost in stare de circulatie, cu toate reviziile si inspectiile tehnice la zi. Singurele tramvaie cu unele probleme au fost TRAMVAIELE CUMPARATE DE SPECIALISTII REGIEI.

Popa ar trebui sa stie ca, la un tramvai la care nu s-a mai facut nici o intretinere si la care nu s-a mai schimbat nici o piesa/angrenaj/ necorespunzator din punct de vedere tehnic, acesta nu va trece niciodata inspectia tehnica, care se efectueaza tot in cadrul R.A.T.T.  De asemenea popa ar trebui sa stie ca este obligatia lui de a gestiona regia, astfel incat toate mijloacele de transport sa fie astfel intretinute incat, la data scadenta, sa poata trece inspectia tehnica    
In continoare asa zisul ziarist ne prezinta o serie de ineptii debitate de popa :            „Vom face o analiză de eficienţă, dar probabil vom suspenda, din lipsă de parc, liniile 5 ÅŸi 7. Asta înseamnă că tramvaiele nu vor mai circula pe aceste linii, vor fi înlocuite de autobuze. Tramvaiele noastre sunt vechi, cu probleme, de-abia am asigurat parcul iarna aceasta, unul a ÅŸi luat foc. Oricum linia 5 era prevăzută pentru reabilitare, din RonaÅ£ până la Calea BogdăneÅŸtilor cu Bogdan Petriceicu Hasdeu. CirculaÅ£ia ar putea fi suspendată din martie până când rezolvăm problema cu achiziÅ£ia de tramvaie noi. Cu linia lui 7 vom discuta în condiÅ£iile în care Coltermul oricum intenÅ£ionează să demareze o lucrare mare acolo pe Pavlov, rămâne de văzut dacă va fi suspendată temporar sau definitiv din primăvară, în funcÅ£ie de situaÅ£ia parcului”, ne-a declarat directorul RATT.                                                                                                                          In acest moment, in orice tara civilizata din Europa, ar intervenii organele abilitate ale statului pentru a analiza modul in care au fost gestionati banii publici alocati mentinerii in circulatie a parcului de tramvaie, dar Romania se pare ca nu este in Europa                                                                                                                                                      De altfel, reprezentanÅ£ii Regiei afirmau, la finele anului trecut, că parcul de tramvaie de care dispune TimiÅŸoara va fi casat începând cu 2012.                                                                                                    La fel cum don Gigi doreste sa faca investitii pe stazi care nu sunt ale primariei si popa doreste sa caseze tramvaiele care nu mai sunt ale lui. In acest moment tot parcul de tramvaie este pus sub sechestru de Ministerul de Finante pentru datoriile neachitate de RATT. Popa, cu nerusinarea-i caracteristica incearca sa ne imbete cu apa rece :„ÃŽn prezent, întregul parc circulant de tramvaie îndeplineÅŸte condiÅ£ii legale de casare, dar, în lipsă de alte unităţi de transport, suntem obligaÅ£i să îl menÅ£inem în circulaÅ£ie cu riscuri ÅŸi costuri ridicate de exploatare, urmând a fi casat eÅŸalonat în următorii cinci ani, începând cu anul 2012, în funcÅ£ie de achiziÅ£ia de tramvaie noii se arăta în studiul de oportunitate pentru achiziÅ£ia de tramvaie noi întocmit de RATT”.                                                   OK dar cu ce vom ciurcula anul viitor, din moment ce nu mai avem tramvaie circulante?
Finalul articolului e grandios.                                                                                                            Consiliul Local TimiÅŸoara a aprobat, la sfârÅŸitul lunii decembrie a anului trecut, studiul de oportunitate pentru achiziÅ£ia de tramvaie noi, respectiv modernizarea depoului din DâmboviÅ£a, mai exact indicatorii tehnico-economici ai acestei investiÅ£ii. Autorităţile locale vor să cumpere cel puÅ£in 15 tramvaie noi printr-un împrumut, valoarea lor fiind estimată la 46,6 milioane de euro. ÃŽn vară anului trecut a fost aprobată, printr-o altă hotărâre, contractarea unei finanţări rambursabile în valoare de maximum 50 de milioane de euro, pe o perioadă de 15-20 de ani, pentru tramvaie noi ÅŸi modernizarea depoului din DâmboviÅ£a.
Din anul 2013 avand 15 tramvaie noi nu vom mai avea probleme.
Oare acest numar va putea fi echivalent cu un parc de 70 de tramvaie care sa asigure transportul in comun cu tramvaiul in Timisoara, la un grafic de circulatie echivalent al anului 2007?
Cum crede don Gigi ca poate imparti 15 tramvaie la 9 linii de transport : L1,L2,L3,L4,L5,L6,L7,L8,L9 ? Cate tramvaie vor circula pe fiecare linie si cate ore vom astepta dupa un tramvai? Desi 15 : 9, este o operatie matematica elementara, pariu ca popa si don Gigi nu pot da un raspuns ?  
Primarul Gheorghe Ciuhandu declara, la finele anului trecut, că au fost iniţiate discuţii cu două bănci importante în vederea obţinerii finanţării pentru tramvaie, dar oficialii municipalităţii refuzau atunci să ofere mai multe detalii referitoare la acest împrumut.
Poezia compusa de colegul meu e minunata si sunt obligat sa o scriu,ori de cate ori apare in discutie don Gigi

 Don Primar

Primarul nostru,taranist
S-a transformat in comunist
Se pare ca-i un bun actor, ce are priza, la popor
I-a promis multe la votare, de care, a uitat - se pare!
Partidul taranist, l-a ingropat 
Cu multa abilitate si e pacat!
Dar nici sfirsitul lui nu e departe
Suntem satui de actorie, vrem si fapte !
Cumva, daca mai prinde un mandat
Atunci, sintem cu totii,- de rahat !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu