Nu mai avem tramvaie, RATT vrea sa suspende circulatia pe doua linii!- urmeaza si altele
Citesc
presa timisoreana si ma ingrozesc de imbecilitatea unor asa zis gazetari.
Astazi intr-o foaie din Timisoara apare un articol, care dupa parerea mea este
scris la comanda, despre transportul in comun din Timisoara. Sa-l citim si sa
corectam lucrurile tembele inserate in articol.
Situaţie fără precedent pentru transportul public din
Timişoara. Directorul general al RATT, Ioan Goia, a anunţat că liniile de
tramvai 5 şi 7 ar putea fi suspendate din primăvară, fiind înlocuite de
autobuze. Motivul principal? „Lipsa de parc”, spune Goia. Tramvaiele vechi
primite din Germania sunt bune de casat, se strică sau iau foc, iar alte astfel
de mijloace de transport nu avem, susţin oficialii Regiei. Tramvaiele care
circulă în prezent prin Timişoara, vehicule primite second-hand din Germania,
sunt produse între anii 1962-1973. In stil caracteristic popa minte cu
nerusinare. Astfel de tramvaie circula inca in
Germania ,dar nemtii le intretin,fac mentenanta si inlocuiesc piesele cu
probleme. De cand popa a ajuns la conducerea regiei, s-au sistat contractele cu
firmele din Germania pentru achizitionarea pieselor de schimb, iar prin
concedierile facute a redus activitatea
de intretinere si reparatie a parcului existent la 0. Pentru a va lamuri de ce iau tramvaiele foc
cititi aricolul “popa
incepe sa aprinda faclii prin Timisoara”
Directorul RATT anunţa încă de anul trecut că s-ar putea
ajunge în situaţia de a opri circulaţia pe anumite linii din cauza faptului că
actualele tramvaie de care dispune Regia sunt prea vechi. „Mai oprim o linie de
tramvai peste vreo lună din lipsă de parc şi, încet-încet, pentru că inspecţia
tehnică la toate tramvaiele noastre second-hand a expirat în momentul ăsta, o
să mai suspendăm din liniile de tramvai şi o să încercăm să suplinim cu linii
de autobuz”, afirma Goia la finele anului trecut. Constatam din afirmatiile facute de popa, ca
el nu are nici o vina ca tramvaiele nu mai circula si nu mai trec de inspectia
tehnica. Oare cine se face vinovat ca, desi in depoul din Dambovita sunt
probabil peste 120 vagoane motor de tramvai, in acest moment nu mai pot fi
scoade in circulatie nici 40 de vagoane?
Cu toate acestea don Gigi apreciaza munca
depusa de popa in eficientizarea R.A.T.T.-ului! Ar trebui sa stiti ca, toate
tramvaiele venite din Germania ca donatie au fost in stare de circulatie, cu
toate reviziile si inspectiile tehnice la zi. Singurele tramvaie cu unele
probleme au fost TRAMVAIELE CUMPARATE DE SPECIALISTII REGIEI.
Popa
ar trebui sa stie ca, la un tramvai la care nu s-a mai facut nici o intretinere
si la care nu s-a mai schimbat nici o piesa/angrenaj/ necorespunzator din punct
de vedere tehnic, acesta nu va trece niciodata inspectia tehnica, care se
efectueaza tot in cadrul R.A.T.T. De
asemenea popa ar trebui sa stie ca este obligatia lui de a gestiona regia,
astfel incat toate mijloacele de transport sa fie astfel intretinute incat, la
data scadenta, sa poata trece inspectia tehnica
In
continoare asa zisul ziarist ne prezinta o serie de ineptii debitate de popa : „Vom
face o analiză de eficienţă, dar probabil vom suspenda, din lipsă de parc,
liniile 5 şi 7. Asta înseamnă că tramvaiele nu vor mai circula pe aceste linii,
vor fi înlocuite de autobuze. Tramvaiele noastre sunt vechi, cu probleme,
de-abia am asigurat parcul iarna aceasta, unul a şi luat foc. Oricum linia 5
era prevăzută pentru reabilitare, din Ronaţ până la Calea Bogdăneştilor cu
Bogdan Petriceicu Hasdeu. Circulaţia ar putea fi suspendată din martie până
când rezolvăm problema cu achiziţia de tramvaie noi. Cu linia lui 7 vom discuta
în condiţiile în care Coltermul oricum intenţionează să demareze o lucrare mare
acolo pe Pavlov, rămâne de văzut dacă va fi suspendată temporar sau definitiv
din primăvară, în funcţie de situaţia parcului”, ne-a declarat directorul RATT.
In acest moment, in orice tara
civilizata din Europa, ar intervenii organele abilitate ale statului pentru a
analiza modul in care au fost gestionati banii publici alocati mentinerii in
circulatie a parcului de tramvaie, dar Romania se pare ca nu este in Europa
De altfel, reprezentanţii Regiei afirmau, la
finele anului trecut, că parcul de tramvaie de care dispune Timişoara va fi
casat începând cu 2012. La fel cum don Gigi doreste
sa faca investitii pe stazi care nu sunt ale primariei si popa doreste sa
caseze tramvaiele care nu mai sunt ale lui. In acest moment tot parcul de
tramvaie este pus sub sechestru de Ministerul de Finante pentru datoriile
neachitate de RATT. Popa, cu nerusinarea-i caracteristica incearca sa ne imbete
cu apa rece :„În prezent, întregul parc circulant de
tramvaie îndeplineşte condiţii legale de casare, dar, în lipsă de alte unităţi
de transport, suntem obligaţi să îl menţinem în circulaţie cu riscuri şi
costuri ridicate de exploatare, urmând a fi casat eşalonat în următorii cinci
ani, începând cu anul 2012, în funcţie de achiziţia de tramvaie noii se arăta
în studiul de oportunitate pentru achiziţia de tramvaie noi întocmit de RATT”. OK dar
cu ce vom ciurcula anul viitor, din moment ce nu mai avem tramvaie circulante?
Finalul
articolului e grandios. Consiliul Local Timişoara
a aprobat, la sfârşitul lunii decembrie a anului trecut, studiul de
oportunitate pentru achiziţia de tramvaie noi, respectiv modernizarea depoului
din Dâmboviţa, mai exact indicatorii tehnico-economici ai acestei investiţii.
Autorităţile locale vor să cumpere cel puţin 15 tramvaie noi printr-un
împrumut, valoarea lor fiind estimată la 46,6 milioane de euro. În vară anului trecut
a fost aprobată, printr-o altă hotărâre, contractarea unei finanţări
rambursabile în valoare de maximum 50 de milioane de euro, pe o perioadă de
15-20 de ani, pentru tramvaie noi şi modernizarea depoului din Dâmboviţa.
Din
anul 2013 avand 15 tramvaie noi nu vom mai avea probleme.
Oare
acest numar va putea fi echivalent cu un parc de 70 de tramvaie care sa asigure
transportul in comun cu tramvaiul in Timisoara, la un grafic de circulatie
echivalent al anului 2007?
Cum
crede don Gigi ca poate imparti 15 tramvaie la 9 linii de transport : L1,L2,L3,L4,L5,L6,L7,L8,L9
? Cate tramvaie vor circula pe fiecare linie si cate ore vom astepta dupa un
tramvai? Desi 15 : 9, este o operatie matematica elementara, pariu ca popa si
don Gigi nu pot da un raspuns ?
Primarul Gheorghe Ciuhandu declara, la finele anului trecut,
că au fost iniţiate discuţii cu două bănci importante în vederea obţinerii
finanţării pentru tramvaie, dar oficialii municipalităţii refuzau atunci să
ofere mai multe detalii referitoare la acest împrumut.
Poezia compusa de colegul meu e
minunata si sunt obligat sa o scriu,ori de cate ori apare in discutie don GigiDon Primar
Primarul nostru,taranistS-a transformat in comunist
Se pare ca-i un bun actor, ce are priza, la popor
I-a promis multe la votare, de care, a uitat - se pare!
Partidul taranist, l-a ingropat
Cu multa abilitate si e pacat!
Dar nici sfirsitul lui nu e departe
Suntem satui de actorie, vrem si fapte !
Cumva, daca mai prinde un mandat
Atunci, sintem cu totii,- de rahat !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu