luni, 18 iunie 2012

Scrisoare deschisa


Scrisoare deschisa

Probleme care ar trebui rezolvate la RAT Timisoara

A.   Influentele primariei

1.    Numirea popii in functia de director general la RATT, a fost facuta ilegal de primarie, deoarece la data numirii era deschisa o actiune in justitie in care popa era acuzat de fals si uz de fals in acte publice. Trebuie cunoscut faptul ca procesul nu este inca incheiat, iar Goia Ioan, Chis Culita si alti pupincuriusti din RATT si primarie au dosare penale la DNA si Procuratura. Se pune intrebarea daca in acest caz aceste persoane nu ar trebui suspendate cel putin pana la finalizarea dosarelor?

2.   Numirea lui Goia ca director general la RATT s-a facut dupa incheierea uni troc intre primar si el, prin care Goia se angaja sa nu mai solicite lunar subventii lunar de la primarie pentru multitudinea de gratuitati acordate cu scop electoral, iar primarul se ahgaja sa-i acorde lui Goia protectia si sprijinul sau.  Aceasta “monstroasa intelegere” a dus la blocajul financiar al regiei . A fost imposibil ca atata timp cat 75% dintre calatori au gratuitati sau sunt blatisti firma sa poata sa-si asigure functionarea normala cu o subventie redusa substantial. Goia, aratand un dezinteres total fata de transportul in comun, a refuzat sa solicite subventiile, legal aprobate in CLT, preferand sa reduca artificial si aberant costurile, prin restructurari de personal, tembel aplicate, care au dus la desfintarea activitatiilor de revizie, intretinere si reparatii cu urmari devastatoare in parcul circulant al mijloacelor de transport si in buna functionare a echipamentelor din substatiile de transformare redresare.

3.    Regretabil este ca personalul primarieiincepand cu Chis Culita, un personaj  inodor si incolor si continuand cu subalternii sai, care au sarcina de a urmari functionarea transportului in comun, nu are nimic in comun cu aceasta activiateSingurul rol al acestor angajati a fost de a prelua adresele intocmite de popa si de a le inainta CLTimisoara. Practic in ultimul an Goia a fost cel care a condus  acest departament in actiunile referitoare la transportul in comun, lucru realizat sub obladuirea primarului. Fac aceasta afirmatie prin lipsa oricarui control al primariei la RATT si prin faptul ca toate hotararile votate in CLTimisoara, legate de transportul in comun au fost gandite si intocmite de  

4. Un alt punct forte in favoarea lui Goia a fost creat de primar  prin nimirea in consiliul de administratie al RATT a doamnei Marza Mihaela, şefa corpului de control al primarului si fina primarului. Prin aceasta numire e clar ca au fost sistate controlalele care trebuiau facute cel putin anual  la RATT din partea primariei. Ar trebui analizat daca d-na lui don Marza a fost numita legal in consiliul de administratie al regiei ????????

B.   Ce ar trebui verificat la RATT

Actuala conducere a RATT e JALNICA. Intr-o firma  cu o structura de peste 70% cu caracter electric regia nu are nici un cadru de conducere cu aceasta specialitate.

Dir.general
Dr.ing. Goia Ioan
Jurist, ing mecanic, popa
Dir Adjunct
Ing. Marcel Nicola
Ing mecanic – fara experienta in firma
Contabil-sef
Ec. Lascut Felicia
Econimist
Dir. Tehnic
Ing. Jura Iulian
Ing mecanic – fara experienta in firma

       -   parcul de tramvaie a ajuns in actuala stare de degradare datorita lipsei  mentenantei, a pieselor de schimb si a specialistilor,  precum si al dezinteresului aratat de conducere fata de situatia parcului. Pentru a putea da un nou TUN,  Goia a lansat  gogomania   tramvaielor vechi, fara verificari tehnice, care prezinta un pericol ridicat in circulatie, uitand  insa a preciza                                                                                     -   -   ca verificarile tehnice anuale, care permit circulatia tramvaielor este obligatoriu a se face in cadrul RATT,                                                                                                                   -   ca s-au reziliat contractele pentru piese de schimb                                                              -   ca personalul de intretinere a fost decimat, la fel cai legiunile lui Cezar .                                                                                   Analizant parcul circulant constatam ca dupa ce  Goia a preluat un parc de circa 85-90 trenuri de tramvai, in anul 2012 s- a ajuns la un parc de circa 35-40 vagoane motor. Aceasta situatie s-a creat prin faptul ca timp de 4 ani la parcul de tramvaie nu s-a facut  nici o intretinere si nici o reparatie pentru ca un grup de smenari sa poata motiva necesitatea achizitiei de tramvaie noi prin degradarea parcului.                                                      Parcul de tramvaie a fost dotat cu 85 transpondere pentru comanda macazelor automate. Cineva ar trebui sa verifice cate transpondere mai exista, cate transpondere mai sunt functionale si cate transpondere au disparut. Se cere aceasta verificare deoarece pretul unui transponder a fost de 5000 euro, iar lipsa lor de pe tramvaie face imposibila comandarea macazelor automate                                                             
                                                                                                                                                    -   starea deplorabila in care au ajuns cei 40 km linie tramvai modernizati      La aceste investitii de 4 ani nu s-a facut nici o lucrare de mentenanta, desi primaria mai plateste din greu la BEI, sute de mii de euro.                                                                      -   macazele automate nu mai functioneaza,                                                                           -   linia cale prezinta uzura ondulatorie pe sute de metri,                                                   -   linia cale si macazele din intersectii sunt intr-un grad avansat de uzura,                            -   ungatoarele automate din intersectii nu mai functioneaza. ( popa si-a luat doctoratul avand ca tema contactul  roata sina. Cred ca prefesorii care i-au acordat titlul de doctor se ascund ca strutii).                                                                                                        Este cazul ca acum odata cu schimbarile din primarie sa vina cineva si sa-l intrebe pe Goia cum  a intretinut si pastrai in stare de functionare  aceasta lucrare pentru care s-au platit 40.000.000 euro .                                                                                                                                                          -   substatiile de redresare transformare.                                                               In acest atelier al sectiei LCCS de mai bine de 3 ani nu s-a mai facut nici o revizie si nici o intretinere. Programul dezastros propus de popa de restructurare si  concedieri  a dus ca la acest sector sa nu mai existe electricieni pentru efectuarea intretinerii si reparatiilor planificate. Pentru a-si motiva tembelismul concedierilor, popa vine cu o noua perdea de fum, arunca o alta minciouna, prezentand  persoanelor  care nu au nimic in comun cu aceasta activitate, actele unui asa zis contract, pentru efectuarea mentenantei pe nivelul de medie tensiune cu o anumita firma.                                  Dorim sa precizam ca din ianuarie pana la aceasta data inca nu s-a facut inca nici o lucrare de mentenanta sau reparatie la nivelul ne medie tensiune, iar mentenanta la cablurile electrice si mai ales la echipamentul  de joasa tensiune din substatii nu este facuta de nimeni si nu s-a facut nici un contract cu nici o alta firma.                                    Practic substatiile de redresare sunt lasate in voia sortii – fara piese de schimb , fara lucrari de mentenanta efectuate conform normativelor aflate in vigoare si fara electricieni care sa poata efectua aceste lucrari                                          .                               In orice moment transportul in comun electric poate fi intrerupt ca urmare a caderilor ce pot aparea in substatiile de transformare redresare.                                                              
         -   reteaua de contact, echipele de intretinere si repareatii au fost desfintate ca urmare a restructurarilor si a concedierilor impuse de popa. Mai erxista personal pentru remedierea avariilor accidentale.                                                                                       In acest moment toata sectia LCCS (Linie cale contact substatii) functioneaza in regim de avarie fara a se mai executa lucrarile de intretinere si repareatii ci numai lucrarile accidentale.      


               Vom continua

2 comentarii:

  1. A luat legatura cu dumneavoastra cineva din noua echipa de la primarie pentru a folosi tot ceea ce stiti in folosul transportului in comun din Timisoara?
    Daca nu, ce aveti de gand sa faceti in mod practic? A scrie pe blog mi se pare putin.

    RăspundețiȘtergere
  2. Stimate domnule Anonim,
    Va multumesc ca cititi blogol, dar discutii port numai cu persoane care se prezinta. Intradevar nici eu nu m-am prezentat si scriu sub acoperirea lui Don Quijote.
    Daca doriti sa discutam am o adrsa de email(publicata) donquiojotetm@yahoo.com.
    Va multumesc
    Cu stima

    RăspundețiȘtergere