Scrisoare deschisa
Probleme care ar trebui rezolvate la RAT Timisoara
A.
Influentele
primariei
1. Numirea popii in functia de director general
la RATT, a fost facuta ilegal de
primarie, deoarece la data numirii era deschisa o actiune in justitie in care
popa era acuzat de fals si uz de fals in acte publice. Trebuie cunoscut faptul
ca procesul nu este inca incheiat, iar Goia Ioan, Chis Culita si alti
pupincuriusti din RATT si primarie au dosare penale la DNA si Procuratura. Se
pune intrebarea daca in acest caz aceste
persoane nu ar trebui suspendate cel putin pana la finalizarea dosarelor?
2. Numirea lui Goia ca director general la
RATT s-a facut dupa incheierea uni troc intre primar si el, prin care Goia se
angaja sa nu mai solicite lunar subventii lunar de la primarie pentru
multitudinea de gratuitati acordate cu scop electoral, iar primarul se ahgaja
sa-i acorde lui Goia protectia si sprijinul sau. Aceasta “monstroasa intelegere” a dus la blocajul financiar al regiei . A
fost imposibil ca atata timp cat 75% dintre calatori au gratuitati sau sunt
blatisti firma sa poata sa-si asigure functionarea normala cu o subventie
redusa substantial. Goia, aratand un dezinteres total fata
de transportul in comun, a refuzat sa solicite subventiile, legal aprobate in
CLT, preferand sa reduca artificial si aberant costurile, prin restructurari de
personal, tembel aplicate, care au dus la desfintarea activitatiilor de
revizie, intretinere si reparatii cu urmari devastatoare in parcul circulant al
mijloacelor de transport si in buna functionare a echipamentelor din
substatiile de transformare redresare.
3. Regretabil este ca personalul primariei, incepand cu Chis Culita, un
personaj inodor si incolor si continuand
cu subalternii sai, care au
sarcina de a urmari functionarea transportului in comun, nu are nimic in comun
cu aceasta activiate. Singurul rol al acestor angajati a
fost de a prelua adresele intocmite de popa si de a le inainta CLTimisoara. Practic
in ultimul an Goia a fost cel care a condus
acest departament in actiunile
referitoare la transportul in comun, lucru realizat sub obladuirea primarului.
Fac aceasta afirmatie prin lipsa oricarui control al primariei la RATT si prin
faptul ca toate hotararile votate in CLTimisoara, legate de transportul in
comun au fost gandite si intocmite de
4. Un alt punct forte in
favoarea lui Goia a fost creat de primar prin nimirea in consiliul de administratie al
RATT a doamnei Marza Mihaela, şefa corpului de control al primarului si
fina primarului. Prin aceasta numire e clar ca au fost sistate controlalele care
trebuiau facute cel putin anual la RATT
din partea primariei. Ar trebui analizat daca d-na lui don Marza a fost numita
legal in consiliul de administratie al regiei ????????
B.
Ce ar trebui verificat la RATT
Actuala conducere a RATT e JALNICA. Intr-o firma cu o structura de peste 70% cu caracter electric
regia nu are nici un cadru de conducere cu aceasta specialitate.
Dir.general
|
Dr.ing. Goia Ioan
|
Jurist, ing mecanic,
popa
|
Dir Adjunct
|
Ing. Marcel Nicola
|
Ing mecanic – fara
experienta in firma
|
Contabil-sef
|
Ec. Lascut Felicia
|
Econimist
|
Dir. Tehnic
|
Ing. Jura Iulian
|
Ing mecanic – fara
experienta in firma
|
- parcul
de tramvaie a ajuns in actuala stare de degradare datorita lipsei mentenantei, a pieselor de schimb si a specialistilor,
precum si al dezinteresului aratat de
conducere fata de situatia parcului. Pentru a putea da un nou TUN, Goia a lansat
gogomania tramvaielor vechi,
fara verificari tehnice, care prezinta un pericol ridicat in circulatie, uitand
insa a preciza - - ca
verificarile tehnice anuale, care permit circulatia tramvaielor este
obligatoriu a se face in cadrul RATT, - ca
s-au reziliat contractele pentru piese de schimb - ca personalul de intretinere a fost decimat,
la fel cai legiunile lui Cezar .
Analizant parcul circulant constatam
ca dupa ce Goia a preluat un parc de
circa 85-90 trenuri de tramvai, in anul 2012 s- a ajuns la un parc de circa 35-40
vagoane motor. Aceasta situatie s-a creat prin faptul ca timp de 4 ani la
parcul de tramvaie nu s-a facut nici o
intretinere si nici o reparatie pentru ca un grup de smenari sa poata motiva
necesitatea achizitiei de tramvaie noi prin degradarea parcului. Parcul de
tramvaie a fost dotat cu 85 transpondere pentru comanda macazelor automate.
Cineva ar trebui sa verifice cate transpondere mai exista, cate transpondere
mai sunt functionale si cate transpondere au disparut. Se cere aceasta
verificare deoarece pretul unui transponder a fost de 5000 euro, iar lipsa lor
de pe tramvaie face imposibila comandarea macazelor automate
- starea deplorabila in care au
ajuns cei 40 km linie tramvai modernizati La
aceste investitii de 4 ani nu s-a facut
nici o lucrare de mentenanta, desi primaria mai plateste din greu la BEI, sute
de mii de euro.
-
macazele automate nu mai
functioneaza,
- linia
cale prezinta uzura ondulatorie pe sute de metri, - linia cale si macazele din intersectii sunt intr-un
grad avansat de uzura, - ungatoarele automate din intersectii nu mai
functioneaza. ( popa si-a luat doctoratul avand ca tema contactul roata sina. Cred ca prefesorii care i-au acordat titlul de doctor se ascund ca strutii).
Este
cazul ca acum odata cu schimbarile din primarie sa vina cineva si sa-l intrebe pe
Goia cum a intretinut si pastrai in
stare de functionare aceasta lucrare
pentru care s-au platit 40.000.000 euro .
- substatiile de redresare transformare. In
acest atelier al sectiei LCCS de mai bine de 3 ani nu s-a mai facut nici o
revizie si nici o intretinere. Programul dezastros propus de popa de
restructurare si concedieri a dus ca la acest sector sa nu mai existe
electricieni pentru efectuarea intretinerii si reparatiilor planificate. Pentru
a-si motiva tembelismul concedierilor, popa vine cu o noua perdea de fum, arunca o alta minciouna, prezentand
persoanelor care nu au nimic in
comun cu aceasta activitate, actele unui asa zis contract, pentru efectuarea
mentenantei pe nivelul de medie tensiune cu o anumita firma. Dorim sa precizam ca din ianuarie pana la
aceasta data inca nu s-a facut inca nici o lucrare de mentenanta sau reparatie
la nivelul ne medie tensiune, iar mentenanta la cablurile electrice si mai ales
la echipamentul de joasa tensiune din
substatii nu este facuta de nimeni si nu s-a facut nici un contract cu nici o alta
firma. Practic substatiile de redresare sunt lasate
in voia sortii – fara piese de schimb , fara lucrari de mentenanta efectuate
conform normativelor aflate in vigoare si fara electricieni care sa poata
efectua aceste lucrari . In orice moment transportul in comun electric
poate fi intrerupt ca urmare a caderilor ce pot aparea in substatiile de
transformare redresare.
.
- reteaua de
contact, echipele de
intretinere si repareatii au fost desfintate ca urmare a restructurarilor si a
concedierilor impuse de popa. Mai erxista personal pentru remedierea avariilor
accidentale.
In acest moment toata sectia
LCCS (Linie cale contact substatii) functioneaza in regim de avarie
fara a se mai executa lucrarile de intretinere si repareatii ci numai lucrarile
accidentale.

A luat legatura cu dumneavoastra cineva din noua echipa de la primarie pentru a folosi tot ceea ce stiti in folosul transportului in comun din Timisoara?
RăspundețiȘtergereDaca nu, ce aveti de gand sa faceti in mod practic? A scrie pe blog mi se pare putin.
Stimate domnule Anonim,
RăspundețiȘtergereVa multumesc ca cititi blogol, dar discutii port numai cu persoane care se prezinta. Intradevar nici eu nu m-am prezentat si scriu sub acoperirea lui Don Quijote.
Daca doriti sa discutam am o adrsa de email(publicata) donquiojotetm@yahoo.com.
Va multumesc
Cu stima