Prin 1988 la fostul IJTL se dorea infintarea unui nou depou
de tramvaie (al treilea ) in bucla la IOT. In acest scop s-a demarat SF, dar criza
curentului electric din acea perioada a dat castig de cauza altui proiect –
depoul de troleibuze.
1990 a fost anul cand
pe str. ION IONESCU de la Brad a continuat executia unui depou de troleibuze (al doilea). Din
lipsa fondurilor lucrarile am taraganat astfel incat in 2008 proiectul era
realizat in proportie de numai 70%. Mai trebuiau plantati stalpii, realizata
reteaua aeriana si construirea unei noi substatii de transformare redresare.
In 2008 la conducerea regiei
ajunge menajer popa. Ca o prima
actiune popa hotareste ca regia nu mai are nevoie de acest depou, si decide impreuna
cu Don gigi si pisculita ca tot ce s-a construi ar fi cazul sa fie ras. Motivarera era ca ocolo se vor construi
blocuri sociale. Sa zicem ca desi nu s-a construit nimic ar fi fost o hotarare
buna.
Dar, todeauna este un DAR, cam in
aceiasi perioada ganditorii din RATT si
primarie au o revelatie! Cu fonduri europene vom
prelungii linia de troleibuz 14 pana in Dumbravita. Ganditorul din altar, pentru
ca nu a fost si nu fa fi niciodata in stare sa duca un proiect de la inceput
pana la sfarsit, paseaza proiectu primariei. care stupoare il demareaza.
Acum in 2013 constatan ca d-nul Robu ne informeaza ca acest proiect va
incepe in 2013 sau 2014. Desi in
primii ani va fi o linie total
nerentabila probabil peste 10-15 ani va deveni rentabila. Totusi cei care demareaza
acest proiect ar trebui sa-i puna popii macar 2 intrebari
1.
Daca
popa se gandea la aceasta investitie, de ce a propus daramat un depou aproape
gata. Nu de alceva dar in viitor pentru a scoate in circulatie un troleibuz
pentru a-l trimite in Dumbravita va trebui sa circule gol circa 12km. Nu credeti ca popa ar trebui sa plateasca
acesti bani ?
2.
De ce
trebuie proiectata o noua substatie de redresare cand acest proiect exista?
Sa discutam si despre tramvaie noi. La aceasta data avem mdernizati 40km linie cale, dar ar mai trbui moernizati inca 40km. Practic este modernat complect un singur traseu de tramvai,fostul traseu al liniei 6. Analizand reteaua existenta constatam:
Linia 1 si 2 in portiunea
Gara de Est – str. Lorena - o linie veche dar pe care tramvaiele noi ar putea
circula
Linia 4 – bv. Cetatii – bucla
Torontal - linie de tramvai cu mari probleme, nu ar fi recomandat ca tramvaiele
noi sa treaca pe acest tronson. Cal. Vidrigin – bucla IOT – cal. Buziasului –
bucla IOT o linie de tramvai aproape compromisa. Pe acest tronson introducerea
vagoanelor cu podea joasa ar fi curata sinucidere
Linia 5,6 – bv.
Cetatii – Ronat -o linie simpla care trebuia casata de mult. Tramvaiele cu podea joasa nu potot circula aici
Linia 7 - str. Mures – str. Ana Ipatescu o linie de
tramvai cu mari probleme, nu ar fi recomandat ca tramvaiele noi sa treaca pe
acest tronson
Linia 8 – idem
linia 4 tronsonul Cal. Vidrigin – bucla IOT
Linia 9 – o linie
modernizata cu exceptia buclei IOT
In consecinta daca Timisoara
cumpara tramvaie noi acestea ar putea circula pe linia 6 si posibil 1 sau 2. Alta
problema care se pune este unde vor stationa si unde se va face mentenanta
tramvaielor. Pentru a putea exploata tramvaie noi ar trebuie construit
un nou depou deoarece depoul din Take Ionescu este desfintat iar depoul din Dambovita unde zilnic au loc cel
putin doua deraiere e total impropriu
pentru acestea.
In loc sa palavragiti despre tramvaie noi ar trebui solicitat
construirea unui depou nou si continuarea modernizarii liniilor. Acest lucru daca nu doriti casarea tramvaielor in 10
ani!

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu