duminică, 17 februarie 2013

Lucruri vechi si lucruri noi...



Prin 1988 la fostul IJTL se dorea infintarea unui nou depou de tramvaie (al treilea ) in bucla la IOT.          In acest scop s-a demarat SF, dar criza curentului electric din acea perioada a dat castig de cauza altui proiect – depoul de troleibuze.
 1990 a fost anul cand pe str. ION IONESCU de la Brad a continuat executia  unui depou de troleibuze (al doilea). Din lipsa fondurilor lucrarile am taraganat astfel incat in 2008 proiectul era realizat in proportie de numai 70%. Mai trebuiau plantati stalpii, realizata reteaua aeriana si construirea unei noi substatii de transformare redresare.
In 2008 la conducerea regiei ajunge menajer popa. Ca o prima actiune popa hotareste ca regia nu mai are nevoie de acest depou, si decide impreuna cu Don gigi si pisculita ca tot ce s-a construi ar fi cazul sa fie  ras. Motivarera era ca ocolo se vor construi blocuri sociale. Sa zicem ca desi nu s-a construit nimic ar fi fost o hotarare buna.
Dar, todeauna este un DAR, cam in aceiasi perioada ganditorii din RATT si primarie au o revelatie!              Cu fonduri europene  vom prelungii linia de troleibuz 14 pana in Dumbravita. Ganditorul din altar, pentru ca nu a fost si nu fa fi niciodata in stare sa duca un proiect de la inceput pana la sfarsit, paseaza proiectu primariei. care stupoare il demareaza.                                                                                                            Acum in 2013 constatan ca d-nul Robu ne informeaza ca acest proiect va incepe in 2013 sau 2014.           Desi  in primii ani va fi  o linie total nerentabila probabil peste 10-15 ani va deveni rentabila.                      Totusi cei care demareaza acest proiect ar trebui sa-i puna popii macar 2 intrebari
1.       Daca popa se gandea la aceasta investitie, de ce a propus daramat un depou aproape gata. Nu de alceva dar in viitor pentru a scoate in circulatie un troleibuz pentru a-l trimite in Dumbravita va trebui sa circule gol circa 12km.  Nu credeti ca popa ar trebui sa plateasca acesti bani ?
2.       De ce trebuie proiectata o noua substatie de redresare cand acest proiect exista?

Sa discutam si despre tramvaie noi. La aceasta data avem mdernizati 40km linie cale, dar ar mai trbui moernizati inca 40km. Practic este modernat complect un  singur traseu de tramvai,fostul traseu al liniei 6. Analizand reteaua existenta constatam:
Linia 1 si 2 in portiunea Gara de Est – str. Lorena - o linie veche dar pe care tramvaiele noi ar putea circula
               Linia 4 – bv. Cetatii – bucla Torontal - linie de tramvai cu mari probleme, nu ar fi recomandat ca tramvaiele noi sa treaca pe acest tronson. Cal. Vidrigin – bucla IOT – cal. Buziasului – bucla IOT o linie de tramvai aproape compromisa. Pe acest tronson introducerea vagoanelor cu podea joasa ar fi curata sinucidere
Linia 5,6 – bv. Cetatii – Ronat -o linie simpla care trebuia casata de mult. Tramvaiele cu  podea joasa nu potot circula aici
Linia 7 -  str. Mures – str. Ana Ipatescu o linie de tramvai cu mari probleme, nu ar fi recomandat ca tramvaiele noi sa treaca pe acest tronson
Linia 8 – idem linia 4 tronsonul Cal. Vidrigin – bucla IOT
Linia 9 – o linie modernizata cu exceptia buclei IOT
In consecinta daca Timisoara cumpara tramvaie noi acestea ar putea  circula pe linia 6 si posibil 1 sau 2. Alta problema care se pune este unde vor  stationa si unde se va face mentenanta tramvaielor.                Pentru a  putea exploata tramvaie noi ar trebuie construit un nou depou deoarece depoul din Take Ionescu este desfintat iar  depoul din Dambovita unde zilnic au loc cel putin doua  deraiere e total impropriu pentru acestea.
In loc sa palavragiti despre tramvaie noi ar trebui solicitat construirea unui depou nou si continuarea modernizarii liniilor. Acest lucru daca nu doriti casarea tramvaielor in 10 ani!

 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu