miercuri, 7 decembrie 2011

Cine-l sprijina pe popa sa conduca RA Transport Timisoara... la DEZASTRU-1


 
Cine-l sprijina pe popa sa conduca RA Transport Timisoara... la DEZASTRU-1

Direcţia Transporturi şi Drumuri, condusă de Culiţă Chiş, primeşte mulţi bani în 2010 

 

                                                "zboara puiule zboara,

Locuitorii capitalei Banatului sunt chemaţi astăzi să îşi spună părerea la dezbaterea publică a bugetului local. Mulţi bani sunt alocaţi unor proiecte neclare şi ambigue pe care la o simplă lecturare nimeni nu le înţelege.
Specialiştii primăriei Timişoara estimează pentru acest an un buget de 157 de milioane de euro. Dintre aceştia, cei mai mulţi bani vor merge spre lucrările începute deja. Pe lista cu investiţii figurează însă şi cele care pentru timişoreanul de rând sunt ca limba chineză. Pentru Transporturi, spre exemplu, primăria alocă în acest an 10,3 milioane de euro, dintre care două milioane de euro pentru transportul în comun.
Maşini de 1,5 milioane de euro

Din aceste două milioane de euro merg spre lucrări noi, în special la liniile de tramvai, aproximativ 500.000. Peste un milion de euro merg însă în „Dotări şi alte investiţii”, iar aici se duc peste 700.000 de euro în „maşini, echipamente şi mijloace de transport”.

Primăria mai vrea să cheltuie şi pentru studii şi proiecte în domeniul transportului peste 300.000 de euro, dintre care peste 200.000 de euro pentru studii şi proiecte la RATT, cum ar fi: studiu de fezabilitate pentru amenjare alveole (36.000 de euro) sau studiu privind potenţialului de trafic naval pe canalul Bega (25.000 de euro). Chiar dacă la capitolul Transporturi sunt prevăzuţi 700.000 de euro pentru „maşini, echipamente şi mijloace de transport”, la finalul listei de investiţii mai sunt strecurate şi „alte cheltuieli în domeniul Transporturilor” pentru care sunt prevăzute peste 1,5 milioane de euro.

Potrivit proiectului de buget, banii merg spre achiziţia mijloacelor de transport, fără a se specifica dacă este vorba de limuzine, jeep-uri, tramvaie, vapoare sau biciclete. Toate acestea, în timp ce pentru Învăţământ s-au alocat 1,3 milioane de euro, iar pentru Sănătate, peste 300.000 de euro.


         ROMÂNIA
JUDEŢUL TIMIŞ
MUNICIPIUL TIMIŞOARA
DIRECTIA TEHNICĂ
SERVICIUL REGLEMENTĂRI TRANSPORTURI URBANE                                                                                             APROBAT
                                                                                                               PRIMAR
                                                                                                   Dr. Ing.Gheorghe Ciuhandu
_________________________________________________________________________________
Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 493 017 e-mail: primariatm@primariatm.ro internet: www.primariatm.ro

                                                                        REFERAT
privind preluarea Contractului de proiectare nr. 50011/02.08.2006 încheiat între Regia Autonomă                                             Transport Timişoara şi SC IPROTIM SA
Prin adresa nr. 687/18.01.2011, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. CDE2011-000017/18.01.2011, Regia Autonomă de Transport Timişoara a aprobat preluarea către Municipiului Timişoara a serviciilor de proiectare care fac obiectul Contractului de proiectare încheiat între Regia Autonomă de Transport Timişoara şi SC IPROTIM SA, cu nr. 50011/02.08.2006, respectiv ale actelor adiţionale.
Prin Contractul de prestare servicii nr. 50011/02.08.2006 încheiat între Regia Autonomă de Transport Timişoara şi SC IPROTIM SA, prestatorul se obliga să realizeze studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru ,,Reabilitarea infrastructurii la reţeaua de transport în comun cu tramvaiul în municipiul Timişoara”, la preţul convenit respectiv 2.164.547,09 RON, fără TVA.
Prin Actul Adiţional nr. 9/22.04.2009 la contractul de proiectare nr. 50011/02.08.2006 încheiat între Regia Autonomă de Transport Timişoara şi SC IPROTIM SA, s-a decis ca studiile de fezabilitate să se realizeze pentru fiecare traseu în parte, respectiv pentru: str. Ştefan cel Mare, Calea Stan Vidrighin, Calea Buziaşului, B-dul Cetăţii, Calea Bogdăneştilor, Aleea Avram Imbroane – Splaiu Nou, str. Ana Ipătescu - str. Victor Hugo – str. Aluniş – str. Drubeta, str. Ardealul, str. Ioan Slavici – str. Polonă.
Studiile de fezabilitate pentru cele 9 trasee au fost aprobate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara prin următoarele hotărâri:
- Hotărârea nr. 468/15.12.2009 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru „Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe str. Ioan Slavici si str. Polona - Timişoara”;
- Hotărârea nr. 469/15.12.2009 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru "Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe strada Ardealul - Timişoara";
- Hotărârea nr. 470/15.12.2009 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru „Reabilitare linii de tramvai şi modernizare trame stradale pe str. Ana Ipatescu, str. Victor Hugo, str. Aluniş, str. Drubeta - Timişoara”;
- Hotărârea nr. 471/15.12.2009 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru "Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe Aleea Avram Imbroane şi str. Gheorghe Adam - Timişoara";
- Hotărârea nr. 472/15.12.2009 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru "Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe Calea Bogdăneştilor - Timişoara”;
- Hotărârea nr. 473/15.12.2009 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru "Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe strada Ştefan cel Mare - Timişoara";
- Hotărârea nr. 474/15.12.2009 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru "Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe Calea Stan Vidrighin - Timişoara";
- Hotărârea nr. 475/15.12.2009 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru "Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe Calea Buziaşului - Timişoara";
Cod FP 53 -01, Ver.1
- Hotărârea nr. 476/15.12.2009 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru "Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe Bv. Cetăţii - Timişoara".
Potrivit art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, pentru a fi eligibilă, o cheltuială trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii cu caracter general, fără a încălca prevederile alin. (3), art. 3, art. 4 şi art. 5 alin. (2):
a) să fie efectiv plătită de către beneficiar, între 1 ianuarie 2007 şi 31 decembrie 2015, dacă autoritatea de management sau organismul intermediar, pentru şi în numele acesteia, nu decide altfel prin contractul de finanţare/decizia/ordinul de finanţare;
b) să fie însoţită de facturi, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale, sau de alte documente contabile cu valoare probatorie, echivalentă facturilor, pe baza cărora cheltuielile să poată fi auditate şi identificate;
c) să fie în conformitate cu prevederile deciziei/ordinului de finanţare sau ale contractului de finanţare, încheiat de către autoritatea de management sau organismul intermediar, pentru şi în numele acesteia, pentru aprobarea operaţiunii, cu respectarea art. 54 alin. (5) şi art. 60 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006;
d) să fie conformă cu prevederile legislaţiei naţionale şi comunitare.
De asemenea art. 1 din Ordinul nr. 3.296/2008 privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru domeniul major de intervenţie "Planuri integrate de dezvoltare urbană", axa prioritară "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere" din cadrul Programului operaţional regional 2007-2013, prevede următoarele:
,,(1) Cheltuielile efectuate de beneficiar sunt considerate eligibile de la data intrării în vigoare a contractului de finanţare semnat între beneficiar şi organismul intermediar, în numele şi pentru Autoritatea de management a Programului operaţional regional 2007-2013, denumit în continuare contract de finanţare.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), următoarele cheltuieli efectuate de beneficiar sunt considerate eligibile de la data de 1 ianuarie 2007, dacă se încadrează în prevederile art. 6 şi 9 din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare:
a) cheltuielile pentru elaborarea studiului de fezabilitate;
b) cheltuielile pentru expertiză tehnică şi, după caz, audit energetic;
c) cheltuielile pentru elaborarea studiilor de teren;
d) cheltuielile pentru elaborarea proiectului tehnic;
e) cheltuielile pentru achiziţia terenului;
f) cheltuielile pentru avize, acorduri, autorizaţii.
Proiectul ,,Modernizare linie cale tramvai – Timişoara” pe cele 9 tronsoane, respectiv reabilitare linii tramvai şi modernizare trame stradale pe str. Ardealul din Timişoara; reabilitare linii tramvai şi modernizare trame stradale pe Calea Bogdăneştilor; reabilitare linii tramvai şi modernizare trame stradale pe Calea Buziaşului; reabilitare linii tramvai şi modernizare trame stradale pe B-dul Cetăţii; reabilitare linii tramvai şi modernizare trame stradale pe Aleea Avram Imbroane, str. Gh. Adam; reabilitare linii tramvai şi modernizare trame stradale pe str. A. Ipătescu, str. Victor Hugo, str. Aluniş, str. Drubeta; reabilitare linii tramvai şi modernizare trame stradale pe str. Ioan Slavici, str. Polonă; reabilitare linii tramvai şi modernizare trame stradale pe str. Ştefan cel Mare; reabilitare linii tramvai şi modernizare trame stradale pe str. Calea Stan Vidrighin este prevăzut în Planul Integrat de Dezvoltare, Axa prioritară 1 "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1 - Planuri integrate de dezvoltare urbană, Sub – domeniul: ,,Poli de creştere”, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 137/2010.
Menţionăm faptul că SC IPROTIM SA a finalizat, pentru Traseul 1 - "Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe strada Ştefan cel Mare - Timişoara" – şi Proiectul Tehnic.
Cod FP 53 -01, Ver.1
Ţinând cont de cele mai sus menţionate, precum şi de faptul că pentru rambursarea cheltuielilor, beneficiar trebuie să fie Municipiul Timişoara, ca unitate administrativ teritorială eligibilă, propunem preluarea de către Municipiul Timişoara a Contractului de proiectare nr. 50011/02.08.2006 încheiat între Regia Autonomă de Transport Timişoara şi SC IPROTIM SA şi încheierea unui act adiţional între Municipiul Timişoara şi SC IPROTIM SA.
                                                            VICEPRIMAR,
                                                      SORIN GRINDEANU
DIRECTOR,
                                                                                          DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ
ING. CULIŢĂ CHIŞ
                                                                                               Ec. SMARANDA HARACICU
ŞEF SERVICIU,
                                                                                                               CONSILIER,
ING. ADRIAN COLOJOARĂ
                                                                                                         Jr. NASTASIA MIRCEA
AVIZAT JURIDIC,
Cod FP 53 -01, Ver.1

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu