miercuri, 7 decembrie 2011

Cine-l sprijina pe popa sa conduca RA Transport Timisoara... la DEZASTRU-1


 
Cine-l sprijina pe popa sa conduca RA Transport Timisoara... la DEZASTRU-1

DirecÅ£ia Transporturi ÅŸi Drumuri, condusă de Culiţă ChiÅŸ, primeÅŸte mulÅ£i bani în 2010 

 

                                                "zboara puiule zboara,

Locuitorii capitalei Banatului sunt chemaţi astăzi să îşi spună părerea la dezbaterea publică a bugetului local. Mulţi bani sunt alocaţi unor proiecte neclare şi ambigue pe care la o simplă lecturare nimeni nu le înţelege.
Specialiştii primăriei Timişoara estimează pentru acest an un buget de 157 de milioane de euro. Dintre aceştia, cei mai mulţi bani vor merge spre lucrările începute deja. Pe lista cu investiţii figurează însă şi cele care pentru timişoreanul de rând sunt ca limba chineză. Pentru Transporturi, spre exemplu, primăria alocă în acest an 10,3 milioane de euro, dintre care două milioane de euro pentru transportul în comun.
MaÅŸini de 1,5 milioane de euro

Din aceste două milioane de euro merg spre lucrări noi, în special la liniile de tramvai, aproximativ 500.000. Peste un milion de euro merg însă în „Dotări ÅŸi alte investiÅ£ii”, iar aici se duc peste 700.000 de euro în „maÅŸini, echipamente ÅŸi mijloace de transport”.

Primăria mai vrea să cheltuie ÅŸi pentru studii ÅŸi proiecte în domeniul transportului peste 300.000 de euro, dintre care peste 200.000 de euro pentru studii ÅŸi proiecte la RATT, cum ar fi: studiu de fezabilitate pentru amenjare alveole (36.000 de euro) sau studiu privind potenÅ£ialului de trafic naval pe canalul Bega (25.000 de euro). Chiar dacă la capitolul Transporturi sunt prevăzuÅ£i 700.000 de euro pentru „maÅŸini, echipamente ÅŸi mijloace de transport”, la finalul listei de investiÅ£ii mai sunt strecurate ÅŸi „alte cheltuieli în domeniul Transporturilor” pentru care sunt prevăzute peste 1,5 milioane de euro.

Potrivit proiectului de buget, banii merg spre achiziţia mijloacelor de transport, fără a se specifica dacă este vorba de limuzine, jeep-uri, tramvaie, vapoare sau biciclete. Toate acestea, în timp ce pentru Învăţământ s-au alocat 1,3 milioane de euro, iar pentru Sănătate, peste 300.000 de euro.


         ROMÂNIA
JUDEÅ¢UL TIMIÅž
MUNICIPIUL TIMIÅžOARA
DIRECTIA TEHNICÄ‚
SERVICIUL REGLEMENTÄ‚RI TRANSPORTURI URBANE                                                                                             APROBAT
                                                                                                               PRIMAR
                                                                                                   Dr. Ing.Gheorghe Ciuhandu
_________________________________________________________________________________
Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 TimiÅŸoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 493 017 e-mail: primariatm@primariatm.ro internet: www.primariatm.ro

                                                                        REFERAT
privind preluarea Contractului de proiectare nr. 50011/02.08.2006 încheiat între Regia Autonomă                                             Transport TimiÅŸoara ÅŸi SC IPROTIM SA
Prin adresa nr. 687/18.01.2011, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. CDE2011-000017/18.01.2011, Regia Autonomă de Transport Timişoara a aprobat preluarea către Municipiului Timişoara a serviciilor de proiectare care fac obiectul Contractului de proiectare încheiat între Regia Autonomă de Transport Timişoara şi SC IPROTIM SA, cu nr. 50011/02.08.2006, respectiv ale actelor adiţionale.
Prin Contractul de prestare servicii nr. 50011/02.08.2006 încheiat între Regia Autonomă de Transport TimiÅŸoara ÅŸi SC IPROTIM SA, prestatorul se obliga să realizeze studiul de fezabilitate ÅŸi proiectul tehnic pentru ,,Reabilitarea infrastructurii la reÅ£eaua de transport în comun cu tramvaiul în municipiul TimiÅŸoara”, la preÅ£ul convenit respectiv 2.164.547,09 RON, fără TVA.
Prin Actul AdiÅ£ional nr. 9/22.04.2009 la contractul de proiectare nr. 50011/02.08.2006 încheiat între Regia Autonomă de Transport TimiÅŸoara ÅŸi SC IPROTIM SA, s-a decis ca studiile de fezabilitate să se realizeze pentru fiecare traseu în parte, respectiv pentru: str. Åžtefan cel Mare, Calea Stan Vidrighin, Calea BuziaÅŸului, B-dul Cetăţii, Calea BogdăneÅŸtilor, Aleea Avram Imbroane – Splaiu Nou, str. Ana Ipătescu - str. Victor Hugo – str. AluniÅŸ – str. Drubeta, str. Ardealul, str. Ioan Slavici – str. Polonă.
Studiile de fezabilitate pentru cele 9 trasee au fost aprobate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara prin următoarele hotărâri:
- Hotărârea nr. 468/15.12.2009 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru „Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe str. Ioan Slavici si str. Polona - TimiÅŸoara”;
- Hotărârea nr. 469/15.12.2009 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru "Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe strada Ardealul - Timişoara";
- Hotărârea nr. 470/15.12.2009 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru „Reabilitare linii de tramvai ÅŸi modernizare trame stradale pe str. Ana Ipatescu, str. Victor Hugo, str. AluniÅŸ, str. Drubeta - TimiÅŸoara”;
- Hotărârea nr. 471/15.12.2009 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru "Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe Aleea Avram Imbroane şi str. Gheorghe Adam - Timişoara";
- Hotărârea nr. 472/15.12.2009 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru "Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe Calea BogdăneÅŸtilor - TimiÅŸoara”;
- Hotărârea nr. 473/15.12.2009 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru "Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe strada Ştefan cel Mare - Timişoara";
- Hotărârea nr. 474/15.12.2009 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru "Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe Calea Stan Vidrighin - Timişoara";
- Hotărârea nr. 475/15.12.2009 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru "Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe Calea Buziaşului - Timişoara";
Cod FP 53 -01, Ver.1
- Hotărârea nr. 476/15.12.2009 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru "Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe Bv. Cetăţii - Timişoara".
Potrivit art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, pentru a fi eligibilă, o cheltuială trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii cu caracter general, fără a încălca prevederile alin. (3), art. 3, art. 4 şi art. 5 alin. (2):
a) să fie efectiv plătită de către beneficiar, între 1 ianuarie 2007 şi 31 decembrie 2015, dacă autoritatea de management sau organismul intermediar, pentru şi în numele acesteia, nu decide altfel prin contractul de finanţare/decizia/ordinul de finanţare;
b) să fie însoţită de facturi, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale, sau de alte documente contabile cu valoare probatorie, echivalentă facturilor, pe baza cărora cheltuielile să poată fi auditate şi identificate;
c) să fie în conformitate cu prevederile deciziei/ordinului de finanţare sau ale contractului de finanţare, încheiat de către autoritatea de management sau organismul intermediar, pentru şi în numele acesteia, pentru aprobarea operaţiunii, cu respectarea art. 54 alin. (5) şi art. 60 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006;
d) să fie conformă cu prevederile legislaţiei naţionale şi comunitare.
De asemenea art. 1 din Ordinul nr. 3.296/2008 privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru domeniul major de intervenţie "Planuri integrate de dezvoltare urbană", axa prioritară "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere" din cadrul Programului operaţional regional 2007-2013, prevede următoarele:
,,(1) Cheltuielile efectuate de beneficiar sunt considerate eligibile de la data intrării în vigoare a contractului de finanţare semnat între beneficiar şi organismul intermediar, în numele şi pentru Autoritatea de management a Programului operaţional regional 2007-2013, denumit în continuare contract de finanţare.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), următoarele cheltuieli efectuate de beneficiar sunt considerate eligibile de la data de 1 ianuarie 2007, dacă se încadrează în prevederile art. 6 şi 9 din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare:
a) cheltuielile pentru elaborarea studiului de fezabilitate;
b) cheltuielile pentru expertiză tehnică şi, după caz, audit energetic;
c) cheltuielile pentru elaborarea studiilor de teren;
d) cheltuielile pentru elaborarea proiectului tehnic;
e) cheltuielile pentru achiziţia terenului;
f) cheltuielile pentru avize, acorduri, autorizaţii.
Proiectul ,,Modernizare linie cale tramvai – TimiÅŸoara” pe cele 9 tronsoane, respectiv reabilitare linii tramvai ÅŸi modernizare trame stradale pe str. Ardealul din TimiÅŸoara; reabilitare linii tramvai ÅŸi modernizare trame stradale pe Calea BogdăneÅŸtilor; reabilitare linii tramvai ÅŸi modernizare trame stradale pe Calea BuziaÅŸului; reabilitare linii tramvai ÅŸi modernizare trame stradale pe B-dul Cetăţii; reabilitare linii tramvai ÅŸi modernizare trame stradale pe Aleea Avram Imbroane, str. Gh. Adam; reabilitare linii tramvai ÅŸi modernizare trame stradale pe str. A. Ipătescu, str. Victor Hugo, str. AluniÅŸ, str. Drubeta; reabilitare linii tramvai ÅŸi modernizare trame stradale pe str. Ioan Slavici, str. Polonă; reabilitare linii tramvai ÅŸi modernizare trame stradale pe str. Åžtefan cel Mare; reabilitare linii tramvai ÅŸi modernizare trame stradale pe str. Calea Stan Vidrighin este prevăzut în Planul Integrat de Dezvoltare, Axa prioritară 1 "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraÅŸelor - poli urbani de creÅŸtere", Domeniul major de intervenÅ£ie 1.1 - Planuri integrate de dezvoltare urbană, Sub – domeniul: ,,Poli de creÅŸtere”, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului TimiÅŸoara nr. 137/2010.
MenÅ£ionăm faptul că SC IPROTIM SA a finalizat, pentru Traseul 1 - "Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe strada Åžtefan cel Mare - TimiÅŸoara" – ÅŸi Proiectul Tehnic.
Cod FP 53 -01, Ver.1
Ţinând cont de cele mai sus menţionate, precum şi de faptul că pentru rambursarea cheltuielilor, beneficiar trebuie să fie Municipiul Timişoara, ca unitate administrativ teritorială eligibilă, propunem preluarea de către Municipiul Timişoara a Contractului de proiectare nr. 50011/02.08.2006 încheiat între Regia Autonomă de Transport Timişoara şi SC IPROTIM SA şi încheierea unui act adiţional între Municipiul Timişoara şi SC IPROTIM SA.
                                                            VICEPRIMAR,
                                                      SORIN GRINDEANU
DIRECTOR,
                                                                                          DIRECTOR DIRECÅ¢IA ECONOMICÄ‚
ING. CULIŢĂ CHIŞ
                                                                                               Ec. SMARANDA HARACICU
ÅžEF SERVICIU,
                                                                                                               CONSILIER,
ING. ADRIAN COLOJOARÄ‚
                                                                                                         Jr. NASTASIA MIRCEA
AVIZAT JURIDIC,
Cod FP 53 -01, Ver.1

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu