miercuri, 16 ianuarie 2013

Popa certifica - Investitiile = Bani aruncati in vant!



Partea 1

Va vom prezenta in 2 articole adresa popii catre consiliul de administratie al RATT prin care popa va incerca sa mascheze prostiile facute in planul de investitii al RATT.
Incercand sa obtina aceasta aprobare popa spera ca nu va mai fi intrebat cum a cheltuit banii PUBLICI
                            
DIRECTOR GENERAL,
                                                                                                                        Dr.ing. Ioan Goia                            
                                                                      Către,
CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE
AL R.A.T.T.
                                                                                                                  
Referitor: Investiţii - Imobilizări în curs, anul 2011 -2012
Subiect: Procesul Verbal de control nr.18881/31.12.2012 „Verificare imobilizări corporale în curs de execuţie”, elaborat de către Biroul Control Intern RATT
În balanţa Investiţii - imobilizări corporale la finele anilor 2011, respecrtiv 2012 se regăsesc următoarele obiective de investiţii:
A.                Obiectve de investiţii noi, cu finanţare din surse proprii R.A.T.T.:
  1. Modernizare clădire administrativă, împrejmuiri, parcare- Intrarea Doinei nr 2
Cheltuielile, în sumă de 114.132,00 lei reprezintă contravalorea documentaţiei: Proiect Tehnic+Caiete de sarcini execuţie+Liste cantităţi de lucrări+Detalii de execuţie+Doc. pentru Autorizaţie de Construcţie, taxe, avize, acorduri.
Proiectul e realizat de popa de circa 5 ani.

  1. Modernizare parter si etaj 1 cladire administrativa B-dul Dambovita 1-3
Cheltuielile, în sumă de 74.399,79 lei reprezintă contravalorea documentaţiei: Proiect Tehnic+Caiete de sarcini execuţie+Liste cantităţi de lucrări+Detalii de execuţie+Doc. pentru Autorizaţie de Construcţie, taxe, avize, acorduri.
La aceasta cladire popa prin 2000 a mai facut lucrari. Se pare ca la fiecare mandat popa comanda noi modernizari. Foarte interesant popa nu precizeaza proiectantul. Sunt lucrari in COLABORARE  :)

3.     Amenajare Muzeu Transport public „Corneliu Miklosi”
Cheltuielile, în sumă de 149.779,49 lei reprezintă contravalorea documentaţiei: Proiect Tehnic+Caiete de sarcini execuţie+Liste cantităţi de lucrări+Detalii de execuţie+Doc. pentru Autorizaţie de Construcţie, taxe, avize, acorduri.
Depoul construit la inceputul secolului XX ar trebui conservat. Prin aceasta constructie mai putem sa ne laudam cu pioneratul la transportul cu tramvaie.

Condiţiile tehnice pentru începerea procedurilor de atribuire a contractelor de execuţie a lucrărilor sunt îndeplinite, se pot aloca surse proprii de finanţare pentru cele trei obiective de la punctele 1., 2. şi 3. ale Cap. A.Propunem menţinerea acestor trei lucrări de investiţii la „investiţii în curs” pe anul 2013.

B.     Proiecte achitate din surse proprii R.A.T.T., finalizate la faza de proiectare: studii:
1.      Sistem alimentare energie electrică cu panouri fotovoltaice – Bani aruncati in vant
Cheltuielile, în sumă de 64.707,57 lei, efectuate în anul 2012 reprezintă contravaloarea documentaţiei care se referă la faza de proiectare Studiu de Prefezabilitate, proiect elaborat de firma D&M DEZVOLTARE RURALĂ S.R.L., în baza Contractului nr.12/24.10.2011.
Studiul de prefezabilitate a fost recepţionat cu Procesul verbal de recepţie nr.5362/17.04.2012.
Studiul propune scenarii de realizare a unor sisteme de producer a energiei electrice prin folosirea suprafetelor  de pe acoperisurile cladirilor , suprafetelor pentru parcarea mijlocelor de transport public de persona si a unor suprafete de teren care nu sunt utilizabile in alte scopuri.  Proiectul va creste valoarea terenurilor si cladirilor regiei.  Energia electrica rezultata va fi furnizata Sistemului Energetic National si in acelasi timp pentru utilitatile regiei. Vanzarea energiei/certificatelor verzi  poate aduce beneficii financiare importante regiei.
Proiectul se incadreaza in categoria celor care pot primi sustinere financiara europeana.
Reluarea derulării acestui proiect, respectiv a fazei de proiectare Studiu de fezabilitate se poate  realiza în anii următori – odată cu identificarea surselor de finanţare necesare.
Foaie verde de cicoare / popa spune snoave iara :)
Pentru ca syie ca sunt bani aruncati in vant popa propune:
Propunem trecerea acestor cheltuieli pe imobilizări necorporale – proiecte.
  1. Amplasare linie tramvai Pod Calea Şagului
Cheltuielile, în sumă de 29.420,84 lei, reprezintă contravaloarea documentaţiei de Expertizare a Podului Calea Şagului, în perspectiva amplasării unor reţele de linii de tramvai pe pod.
In present, amplasarea unei linii de tramvai pe pod nu prezinta o prioritate pentru municipalitate. Podul a fost reabilitat pentru circulatia rutiera. Presupunand ca vor fi reluate intentiile de amplasare a liniei de tramvai peste pod, va fi necesara efectuarea unei alte expertize care sa analizeze sis a certifice starea constructiei la datas respective.
Serviciul tehnic, prin referatul nr.1330/03.10.2011/R.A.T.T. nr.15016/04.10.2011 a propus efectuarea procedurilor financiare de casare a acestor cheltuieli, ca urmare a faptului că această fază de proiectare (expertiză) nu se continuă, aceasta rămâne la faza de studiu de specialitate.
Menţionăm că documentaţia Expertiză a fost recepţionată prin Procesul verbal de recepţie nr. Serviciu Tehnic 738/12.05.2011/R.A.T.T.nr.7035/12.05.2011
Propunem efectuarea procedurilor tehnice-financiare de casare a acestei documentaţii, respectiv de trecere pe costuri a acestor  cheltuieli.
Un tun care ar trebui imputat. Cum e posibil sa faci o astfel de expertiza la un pod pe care nu circula tramvaiul :)

C.   Proiecte achitate din alocaţii bugetare, finalizate la faza de proiectare: studii:
  1. Studiu privind ridicarea liniei CF pe estacadă în Municipiul Timişoara
Cheltuielile, în sumă de 285.600,00 lei, reprezintă contravaloarea documentaţiei - Studiu de prefezabilitate, care s-a aprobat prin     HCL nr. 258/29.06.2010.
Reluarea derulării acestui proiect poate să să se facă în anii următori, odată cu identificarea surselor de finanţare necesare.
Menţionăm că Studiul a fost recepţionat prin Procesul verbal de recepţie R.A.T.T. nr. 3580/17.03.2010.
Prounem începerea demersurilor de efectuare a procedurilor financiare de scoatere din evidenţa concontabilă a cheltuielilor aferente „Studiu privind ridicarea liniei CF pe estacadă în Municipiul Timişoara”, în sumă de 285.600,00 lei  şi apoi transferarea acestor cheltuieli către Primăria Municipiului Timişoara.
În acest sens R.A.T.T.- Direcţia Tehnica va propune P.M.T. iniţierea demersurilor de emitere a unei Hotărâri de Consiliu Local de preluare – de către Primăria Municipiului Timişoara - a documentaţiei şi a cheltuielilor aferente.
Alt tun memorabil. Trebuie sa asteptam sa vedem daca primaria inchite acest hap amar. Bani aruncati in vant  :)

  1. Linie de troleibuz pe str. Lidia
Cheltuielile, în sumă de 65.966,26 lei, au făcut obiectul Contractului IPROTIM nr.41119/03.09.1997, care a fost reziliat la finele lunii februarie 2011. Aceste cheltuieli se referă la servicii de proiectare şi taxe, avize proiect, efectuate începând cu anul 2000 şi până la finele anului 2010.
·         Cele efectuate în anul 2000, 2001, 2007 şi 2008 se referă la faze iniţiale de promovare a proiectului, la care s-a renunţat, ca urmare a modificării Avizului Comisiei de circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara (extinderea temei de proiectare şi prelungirea traseului)
·          Cheltuielile din anii 2009, 2010, care se referă la Documentaţie cadastru şi Studiu geotehnic.
Diferenţa în sumă de 2.920,63 lei (specificată în P.V. de control nr.18881/31.12.2012), dintre cheltuielile totale efectuate şi sumele achitate din surse de la bugetul local nu mai poate fi regularizată, deoarece acest obiectiv de investiţii nu a mai fost cuprins în Lista obiectivelor cu finanţare de la buget local începând cu anul 2011.
Suma se referă la cheltuieli efectuate în anii 2000 – 2007, din surse proprii RATT.
O porcarie demarata de popa acum 12 ani. Dupa rapiditate cu care s-a realizat proiectul va dati seama de importanta lui si de gandirea popii

  1. Modernizare platformă de garare, căi de acces, ateliere de întreţinere autobuze şi utilităţile aferente B-dul Dâmboviţa nr. 1-3 şi extindere substaţie de redresare nr. 1-dezmembrare şi trasare teren incintă RATT-Staţie intermodală pentru transport public de persoane
Cheltuielile, în sumă de 103.620,42 lei, au făcut obiectul Contractului IPROTIM nr.51004/13.09.2007, care a fost reziliat la finele lunii februarie 2011. Aceste cheltuieli se referă la servicii de proiectare şi taxe avize efectuate începând cu anul 2007 şi până în anul 2010:
ü  Ridicări topografice
ü  Doc. Aviz Comisia de Circulaţie
ü  Doc. sistematizare incintă – dezlipire, alipire parcele - şi trasare a terenului incintei R.A.T.T.  din Bv. Dâmboviţa.
Bani aruncati in vant.  

Menţionăm că documentaţiile referitoare la proiectele de la punctele 2. şi 3. ale Cap. C. au fost recepţionate prin Procesul verbal de recepţie Serviciu Tehnic nr. 1429/12.10.2011 / R.A.T.T. nr.15490/13.10.2011
Ca urmare a rezilierii contractelor de proiectare – referitoare la proiectele de la punctele 2. şi 3., ale Cap. C. - datorită nealocării surselor de finanţare de la bugetul local începând cu anul 2011, respectiv oprirea derulării proiectelor, Serviciul tehnic, prin referatul nr.1330/03.10.2011/R.A.T.T. nr.15016/04.10.2011 a propus trecerea acestor cheltuieli pe imobilizări necorporale – proiecte, urmând ca, reluarea derulării acestor proiecte să se facă în funcţie priorităţile programelor de investiţii şi identificarea surselor de finanţare.
Propunem trecerea acestor cheltuieli (de la punctele 2. şi 3. ale Cap. C.) pe imobilizări necorporale – proiecte şi păstrarea documentaţiilor ca bază de date în cadrul Bibliotecii tehnice a R.A.T.T..
Traducerea ar fi : aruncati-le la gunoi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu