Partea
1
Va
vom prezenta in 2 articole adresa popii catre consiliul de administratie al
RATT prin care popa va incerca sa mascheze prostiile facute in planul de
investitii al RATT.
Incercand
sa obtina aceasta aprobare popa spera ca nu va mai fi intrebat cum a cheltuit
banii PUBLICI
DIRECTOR GENERAL,
Dr.ing. Ioan Goia
Către,
CONSILIUL
DE ADMINISTRAŢIE
AL
R.A.T.T.
Referitor: Investiţii - Imobilizări în curs, anul 2011 -2012
Subiect: Procesul Verbal de control nr.18881/31.12.2012
„Verificare imobilizări corporale în curs de execuţie”, elaborat de către
Biroul Control Intern RATT
În balanţa Investiţii
- imobilizări corporale la finele anilor 2011, respecrtiv 2012 se regăsesc
următoarele obiective de investiţii:
A.
Obiectve de investiţii noi, cu
finanţare din surse proprii R.A.T.T.:
- Modernizare clădire administrativă, împrejmuiri, parcare- Intrarea Doinei nr 2
Cheltuielile, în
sumă de 114.132,00 lei reprezintă contravalorea documentaţiei: Proiect
Tehnic+Caiete de sarcini execuţie+Liste cantităţi de lucrări+Detalii de
execuţie+Doc. pentru Autorizaţie de Construcţie, taxe, avize, acorduri.
Proiectul e realizat de popa de circa
5 ani.
- Modernizare parter si etaj 1 cladire administrativa B-dul Dambovita 1-3
Cheltuielile, în sumă de 74.399,79 lei reprezintă contravalorea documentaţiei: Proiect
Tehnic+Caiete de sarcini execuţie+Liste cantităţi de lucrări+Detalii de
execuţie+Doc. pentru Autorizaţie de Construcţie, taxe, avize, acorduri.
La aceasta cladire popa prin 2000 a mai
facut lucrari. Se pare ca la fiecare mandat popa comanda noi modernizari.
Foarte interesant popa nu precizeaza proiectantul. Sunt lucrari in COLABORARE :)
3.
Amenajare Muzeu Transport public „Corneliu Miklosi”
Cheltuielile, în sumă de 149.779,49 lei reprezintă contravalorea documentaţiei: Proiect
Tehnic+Caiete de sarcini execuţie+Liste cantităţi de lucrări+Detalii de
execuţie+Doc. pentru Autorizaţie de Construcţie, taxe, avize, acorduri.
Depoul construit la inceputul
secolului XX ar trebui conservat. Prin aceasta constructie mai putem sa ne
laudam cu pioneratul la transportul cu tramvaie.
Condiţiile tehnice
pentru începerea procedurilor de atribuire a contractelor de execuţie a
lucrărilor sunt îndeplinite, se pot aloca surse proprii de finanţare pentru cele
trei obiective de la punctele 1., 2. şi
3. ale Cap. A.Propunem menţinerea
acestor trei lucrări de investiţii la „investiţii în curs” pe anul 2013.
B.
Proiecte achitate din surse
proprii R.A.T.T., finalizate la faza de proiectare: studii:
1.
Sistem alimentare energie electrică cu panouri fotovoltaice – Bani aruncati in vant
Cheltuielile, în
sumă de 64.707,57 lei, efectuate în anul 2012 reprezintă contravaloarea
documentaţiei care se referă la faza de proiectare Studiu de Prefezabilitate,
proiect elaborat de firma D&M DEZVOLTARE RURALĂ S.R.L., în baza Contractului nr.12/24.10.2011.
Studiul de
prefezabilitate a fost recepţionat cu Procesul verbal de recepţie
nr.5362/17.04.2012.
Studiul propune
scenarii de realizare a unor sisteme de producer a energiei electrice prin
folosirea suprafetelor de pe
acoperisurile cladirilor , suprafetelor pentru parcarea mijlocelor de transport
public de persona si a unor suprafete de teren care nu sunt utilizabile in alte
scopuri. Proiectul va creste valoarea
terenurilor si cladirilor regiei.
Energia electrica rezultata va fi furnizata Sistemului Energetic
National si in acelasi timp pentru utilitatile regiei. Vanzarea
energiei/certificatelor verzi poate
aduce beneficii financiare importante regiei.
Proiectul se
incadreaza in categoria celor care pot primi sustinere financiara europeana.
Reluarea derulării
acestui proiect, respectiv a fazei de proiectare Studiu de fezabilitate se
poate realiza în anii următori – odată
cu identificarea surselor de finanţare necesare.
Foaie verde de cicoare / popa spune
snoave iara :)
Pentru ca syie ca sunt bani aruncati
in vant popa propune:
Propunem
trecerea acestor cheltuieli pe imobilizări necorporale – proiecte.
- Amplasare linie tramvai Pod Calea Şagului
Cheltuielile, în sumă de 29.420,84 lei, reprezintă contravaloarea
documentaţiei de Expertizare a Podului Calea Şagului, în perspectiva amplasării
unor reţele de linii de tramvai pe pod.
In present, amplasarea
unei linii de tramvai pe pod nu prezinta o prioritate pentru municipalitate.
Podul a fost reabilitat pentru circulatia rutiera. Presupunand ca vor fi
reluate intentiile de amplasare a liniei de tramvai peste pod, va fi necesara
efectuarea unei alte expertize care sa analizeze sis a certifice starea
constructiei la datas respective.
Serviciul tehnic, prin referatul
nr.1330/03.10.2011/R.A.T.T. nr.15016/04.10.2011 a propus efectuarea
procedurilor financiare de casare a acestor cheltuieli, ca urmare a faptului că
această fază de proiectare (expertiză) nu se continuă, aceasta rămâne la faza
de studiu de specialitate.
Menţionăm că documentaţia
Expertiză a fost recepţionată prin Procesul verbal de recepţie nr. Serviciu
Tehnic 738/12.05.2011/R.A.T.T.nr.7035/12.05.2011
Propunem efectuarea
procedurilor tehnice-financiare de casare a acestei documentaţii, respectiv de
trecere pe costuri a acestor cheltuieli.
Un tun care ar trebui imputat. Cum e
posibil sa faci o astfel de expertiza la un pod pe care nu circula tramvaiul :)
C. Proiecte achitate din alocaţii bugetare, finalizate la faza de
proiectare: studii:
- Studiu privind ridicarea liniei CF pe estacadă în Municipiul Timişoara
Cheltuielile, în sumă de 285.600,00 lei, reprezintă contravaloarea
documentaţiei - Studiu de prefezabilitate, care s-a aprobat prin HCL nr. 258/29.06.2010.
Reluarea derulării acestui
proiect poate să să se facă în anii următori, odată cu identificarea surselor
de finanţare necesare.
Menţionăm că
Studiul a fost recepţionat prin Procesul verbal de recepţie R.A.T.T. nr.
3580/17.03.2010.
Prounem începerea
demersurilor de efectuare a procedurilor financiare de scoatere din evidenţa
concontabilă a cheltuielilor aferente „Studiu privind ridicarea liniei CF pe
estacadă în Municipiul Timişoara”, în sumă de 285.600,00 lei şi apoi transferarea acestor cheltuieli către
Primăria Municipiului Timişoara.
În acest sens R.A.T.T.-
Direcţia Tehnica va propune P.M.T. iniţierea demersurilor de emitere a unei
Hotărâri de Consiliu Local de preluare – de către Primăria Municipiului
Timişoara - a documentaţiei şi a cheltuielilor aferente.
Alt tun memorabil.
Trebuie sa asteptam sa vedem daca primaria inchite acest hap amar. Bani
aruncati in vant :)
- Linie de troleibuz pe str. Lidia
Cheltuielile,
în sumă de 65.966,26 lei, au făcut
obiectul Contractului IPROTIM nr.41119/03.09.1997, care a fost reziliat
la finele lunii februarie 2011. Aceste cheltuieli se referă la servicii de
proiectare şi taxe, avize proiect, efectuate începând cu anul 2000 şi până la
finele anului 2010.
·
Cele efectuate în anul 2000, 2001,
2007 şi 2008 se referă la faze
iniţiale de promovare a proiectului, la care s-a renunţat, ca urmare a
modificării Avizului Comisiei de circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului
Timişoara (extinderea temei de proiectare şi prelungirea traseului)
·
Cheltuielile din anii 2009, 2010, care se
referă la Documentaţie cadastru şi Studiu geotehnic.
Diferenţa în sumă
de 2.920,63 lei (specificată în P.V. de control nr.18881/31.12.2012), dintre
cheltuielile totale efectuate şi sumele achitate din surse de la bugetul local nu
mai poate fi regularizată, deoarece acest obiectiv de investiţii nu a mai fost
cuprins în Lista obiectivelor cu finanţare de la buget local începând cu anul
2011.
Suma se referă la
cheltuieli efectuate în anii 2000 – 2007, din surse proprii RATT.
O porcarie demarata de popa acum 12
ani. Dupa rapiditate cu care s-a realizat proiectul va dati seama de importanta
lui si de gandirea popii
- Modernizare platformă de garare, căi de acces, ateliere de întreţinere autobuze şi utilităţile aferente B-dul Dâmboviţa nr. 1-3 şi extindere substaţie de redresare nr. 1-dezmembrare şi trasare teren incintă RATT-Staţie intermodală pentru transport public de persoane
Cheltuielile,
în sumă de 103.620,42 lei, au făcut obiectul Contractului IPROTIM
nr.51004/13.09.2007, care a fost reziliat la finele lunii februarie 2011.
Aceste cheltuieli se referă la servicii de proiectare şi taxe avize efectuate
începând cu anul 2007 şi până în anul 2010:
ü Ridicări topografice
ü
Doc. Aviz Comisia de Circulaţie
ü Doc.
sistematizare incintă – dezlipire, alipire parcele - şi trasare a terenului
incintei R.A.T.T. din Bv. Dâmboviţa.
Bani aruncati in vant.
Menţionăm că
documentaţiile referitoare la proiectele de la punctele 2. şi 3. ale Cap. C. au
fost recepţionate prin Procesul verbal de recepţie Serviciu Tehnic nr.
1429/12.10.2011 / R.A.T.T. nr.15490/13.10.2011
Ca urmare a
rezilierii contractelor de proiectare – referitoare la proiectele de la
punctele 2. şi 3., ale Cap. C. - datorită nealocării surselor de finanţare de la bugetul local
începând cu anul 2011, respectiv oprirea derulării proiectelor, Serviciul
tehnic, prin referatul nr.1330/03.10.2011/R.A.T.T. nr.15016/04.10.2011 a propus
trecerea acestor cheltuieli pe imobilizări necorporale – proiecte, urmând ca,
reluarea derulării acestor proiecte să se facă în funcţie priorităţile
programelor de investiţii şi identificarea surselor de finanţare.
Propunem trecerea
acestor cheltuieli (de la punctele 2. şi 3. ale Cap. C.) pe imobilizări
necorporale – proiecte şi păstrarea documentaţiilor ca bază de date în cadrul
Bibliotecii tehnice a R.A.T.T..
Traducerea ar fi : aruncati-le la gunoi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu