duminică, 1 iulie 2012

Curtea de Conturi vine în control la Primăria Timişoara

Curtea de Conturi vine în control la Primăria Timişoara SCRIS DE ADRIAN PANDURU Curtea de Conturi vine în control la Primăria Timişoara „Va fi mult mai eficient decât ce aş putea controla eu. Nu a fost solicitat, este un control venit în mod natural.”, a declarat Nicolae Robu, primarul Timişoarei Va începe, cât de curînd, un control din partea Curţii de Conturi la Primărie. Noul primar al Ttimişoarei, Nicolae Robu, spune că acest control a picat numai bine, deoarece era necesară o verificare a activităţii la preluarea conducerii primăriei. „Va fi mult mai eficient decât ce aş putea controla eu. Nu a fost solicitat, este un control venit în mod natural. Am fost informat că va veni. Nu vreau să dau bani pentru un audit extern”, a declarat primarul Timişoarei, Nicolae Robu, preşedintele PNL Timiş. „Nici ei şi nici eu nu avem voie să ne exercităm atribuţiile numai din birou” Robu i-a scos pe teren pe şefii serviciilor din primărie încă din prima zi. „Le-am spus tuturor şefilor că nici ei şi nici eu nu avem voie să ne exercităm atribuţiile numai din birou. Le-am dat ca sarcină, chiar din prima zi, pe de-o parte, să vină cu mine la acvariul din centru şi să baleieze tot cartierul Soarelui, să inventarieze tot ce e în neregulă şi să treacă la remedieri acolo unde nu e nevoie de bani foarte mulţi. În continuare, cartierul Girocului. Urmează ca întregul opraş să fie parcurs cu descinderi acolo, pe teren. Se va lucra şi la repararea trotuarelor şi o mulţime de lucruri vor fi remediate. Vom repara în curând şi trotuarele din zona Unirii. Va fi o reparaţie, pentru că vor veni proiecte care le vor repara în ansamblu”, spune Robu. „Vreau ca toată lumea, de la simplu angajat până la şef, să lucreze eficient, prompt, să lucreze pentru cetăţeni” În primărie Robu spune că va lucra cu cine va ţine ritmul şi va lucra pentru cetăţean. „La întâlnirea cu cei din primărie de dimineaţă le-am spus foarte răspicat că eu vin cu inima deschisă de a lucra cu întreg aparatul Primăriei Timişoarei, de a face echipă cu oricine, dar că am nişte exigenţe. Vreau ca toată lumea, de la simplu angajat până la şef, să lucreze eficient, prompt, să lucreze pentru cetăţeni. Cine este de acord că respecte aceste exigenţe va lucra cu mine, cine nu poate sau nu vrea nu va lucra cu mine. Le-am dat de lucru la modul cel mai concret, voi urmări în perioada următoare cum lucrează după aceste exigenţe. E mai relevant să avem o interacţiune directă, fără nici o influenţă din afară. Eu nu am nici un interes. În afară de interesul de a avea un aparat cât mai performant pentru a face cât mai multe lucruri bune pentru Timişoara”, spune Robu. Timpul de răspuns la petiţii se reduce de la 30 la 14 zile În plus, Robu va schimba şi organigrama. „Voi veni şi cu modificări de organigramă. Au apărut diferenţe de optică între abordarea mea managerială şi abordareea dinainte. De îndată ce mă voi simţi pregătit să promovez o nouă organigramă, voi proceda la propunerea ei la vot în consiliul local. Realmente sunt asediat cu documente pe care trebuie să le semnez. Evident, eu nu le semnez „ca primarul” - în accepţiunea populară a acestei sintagme. Voi recupera în weekend. Sunt aşa de multe, probabil şi pentru faptul că una din primele hotărâri este că în Primăria Municipiului Timişoara termenul de răspuns la petiţii nu este 30 de zile, cât permite legea, ci este 14 zile. Şi dacă cineva nu poate răspunde în 14 zile atunci trebuie să întocmească un raport explicativ care ajunge la mine”, a declarat Robu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu