Dupa
ce patru ani, in era don gigi, nu s-a vorbit nici un cuvant despre situatia
economica dezastroasa a RATT, iata ca referindu-se la luna mai 2012 popa vine
cu o informare exploziva:
SITUATIA ECONOMICO - FINANCIARA A
.R.A.T.TIMISOARA
REGIA AUTONOMA DE TRANSPORT TIMISOARA cu sediul in Timisoara, B-dul Take
Ionescu Nr.56 a fost infiintata in baza Legii Nr.15/1990, privind reorganizarea
unitatilor economice ca regii autonome si prin Decizia Nr.99/29.01.1991 a Primariei
Municipiului Timisoara, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub Nr. J/35/3034/04.10.1991 avand
ca obiect principal de activitate, conform cod CAEN 4931-Transporturi urbane,
suburbane si metropolitane de calatori cat si alte obiecte secundare de activitati de
prestari de servicii catre populatie sau agenti economici .
In conformitate
cu legislatia in vigoare, organizarea si conducerea regiei s-a desfasurat in
baza criteriilor si obiectivelor de performanta stabilite de Primaria
Municipiului Timisoara , a caror realizare s-a urmarit si transmis lunar
Consiliului de Administratie si Primariei Municipiului Timisoara.
Situatia economico-financiara a Regiei
Autonome de Transport Timisoara la 31.12.2011 , respectiv la 31.05.2012, se
prezinta dupa cum urmeaza:
A).La
31.12.2011 :
1. VENITURI
TOTALE
84.190.706 lei
2. CHELTUIELI
TOTALE 86.923.342
lei
3. PROFIT
/ PIERDERE -2.732.636 lei
VENITURI
1. Venituri din
exploatare din care:
80.057.999 lei
2.
Venituri financiare
4.132.706 lei
CHELTUIELI
1.
Cheltuieli
af. activ. Exploatare
78.724.145
lei
2.
Cheltuieli cu
impozitul pe profit
1.547.944 lei
3. Cheltuieli
financiare 6.651.253
lei
86.923.342
lei
B).La 31.05.2012 :
1.VENITURI
TOTALE
28.090.511 lei
2.CHELTUIELI
TOTALE
28.194.489 lei
3PROFIT
/ PIERDERE
- 103.978 lei
VENITURI
1. Venituri din exploatare din care: 28.088.421 lei
1.1.Venituri din transport public de
persoane, din care: 26.808.005 lei
- venituri de la populatie si agenti
economici 12.493.280
lei
- venituri din subventii la
transport 14.314.725 lei
1.2.Alte venituri din exploatare din care
: 1.280.416 lei
-venituri
din alte activitati 952.940 lei
-venituri
din provizione si ajustari pt.depreciere de activ 170.784 lei
-alte
venituri din exploatare 156.692 lei
2. Venituri financiare 2.090 lei
CHELTUIELI
1.Cheltuieli af. activ. Exploatare 25.684.226 lei
2.Cheltuieli cu impozitul pe profit 111.810 lei
3.Cheltuieli financiare 2.398.453 lei
28.194.489 lei
REZULTATUL financiar la 31.05.2012
Din analiza contului de profit si pierdere ,
rezultă următoarea situaţie :
Rezultatul
din exploatare : Profit
2.404.195 lei
Cheltuiala cu impozitul pe
profit 111.810 lei
Rezultatul
financiar: Pierdere: (2.396.363) lei
Rezultatul
exerciţiului Pierdere
: (103.978)
lei
SUBVENTIILE -
In
desfasurarea activitatii sale, R.A.T.Timisoara primeste de la bugetul
local subventii de exploatare pentru acoperirea diferentelor de tarif si
gratuitati acordate diferitelor categorii de persoane conform Protocoalelor de colaborare cu Primaria Municipiului
Timisoara, aprobate prin hotariri ale Consiliului Local (HCL 414/30.11.2010, HCL . HCL421/13.12.20110 si de subventii de 30% la cheltuiala
de transport realizata, acordata potrivit H.C.L.
232/2005. popa minte. HCL exista si lunar pana la venirea popii se solicitau de
la primarie sumele, dar popa si-a respectat promisiunea facuta lui don gigi. De la inscaunarea popii solicitarile scrise
au disparut, dar iata surpriza popa acuza primaria derestante. ATENTIE DOMNULE
PRIMAR acest cameleon e otravitor.
La
31.12.2011,situatia
subventiilor de incasat de la bugetul local, este dupa cum urmeaza :
Sold subventii de
incasat la 01.01.2011 53.399.049 lei – exista o adresa inainta la
primarie in acest sens? Subventii calculate an 2011 48.246.900 lei - idem
Subventii incasate an
2011 34.850.000
lei
Sold subventii de
incasat la 31.12.2011 66.795.949 lei
La
31.05.2012 ,situatia subventiilor de incasat de la bugetul local, este dupa cum urmeaza :
Sold subventii de
incasat la 01.01.2012 66.795.949 lei – perioada don gigi Subventii calculate 5 luni 2012 16.036.074 lei - idem
Subventii incasate an
2011 20.400.000
lei
Sold subventii de
incasat la 31.05.2012 62.432.023 lei
De ce oare don gigi nu si-a platit datoriile
ducandu-l pe popa la faliment? Raspunsul esimplu : popa nu a solicitat prin
nici o adresa inainta primariei aceste datorii. Se putea ca popa sa-l
necazeasca pe gigi?
CREANTE
si DATORII
La 31.12.2011
Datoriile si creantele Regiei la finele anul 2011
se prezinta astfel :
Creante
total din care: 113.840.728 lei
-
Creante
comerciale 3.140.798 lei
-
Alte
creante 110.699.930 lei
Datorii total din care :
175.378.984 lei
-
Datorii
comerciale 3.846.112 lei
-
Sume
datorate instit.credit si asim.
56.731.815 lei
-
Alte
datorii, inclusiv datorii fiscale si alte
114.801.057
lei
-
datorii
pentru asigurarile sociale
La
31.05.2012
Creante
total din care: 109.141.904
lei
-
Creante
comerciale 2.789.065 lei
-
Alte
creante
106.352.839 lei
Datorii total din care : 169.969.012 lei
-
Datorii
comerciale 3.544.083
lei
-
Sume
datorate instit.credit si asim. 54.107.385 lei
-
Datorii
fiscale si pentru asigurari sociale 63.458.194 lei
-
Alte
datorii, inclusiv datorii fiscale si alte 48.859.350 lei
-
datorii
pentru asigurarile sociale
*Atat creantele cat si
datoriile sunt influentate cu suma de 40.477.092 lei care reprezinta obligatii
stabilite prin decizia ANAF nr.69/ februarie 2010,decizie contestata de
RATT,dosarul fiind pe rolul Curtii de
Apel Timisoara.
-
Ponderea principala in totalul creantelor o reprezinta subventiile
de incasat de la bugetul local care reprezinta aprox.91 % din totalul
creantelor de incasat.
Cu privire la datoriile inregistrate la a data de 31.05.2012, ponderea
pricipala o reprezinta obligatiile restante catre bugetul
asigurarilor sociale si bugetul de stat (obligatii aferente salariilor si TVA de
plata) in suma de 63.458.194 lei.
Neîncasarea
creanţelor şi în principal a subvenţiilor de la bugetul local au condus la
înregistrarea de obligaţii fiscale restante şi întârzieri la plata acestora cu peste
12 luni precum şi întârzieri la plata datoriilor către furnizori şi bănci,
întârzieri care au generat la rândul lor majorări de întârziere. HA,HA,HA
e tare. Cat a fost don gigi la putere nu s-a spus niciodata acest lucru. popa a
tinut secret toate datele pentru a nu-l leza pe don gigi. Minciuna are picioare
scurte popo.
Datoriile acumulate
restante care au dus la executări silite şi instituirii de popririi pe
conturile regiei, precum si la instituirea sechestrului asigurator pe bunurile
regiei.
Atat la sfarsitul
anului 2011, cat si la 31.05.2012, Regia Autonoma de Transport Timisoara
inregistreaza pierdere datorata , in
principal urmatoarelor:
o
cheltuielile
foarte mari cu dobanzile si penalitatile de intarziere la plata obligatiilor
fiscale;
o
cheltuielilor
financiare ,cu diferente de curs si cheltuielilor cu dobanzile aferente creditului pe termen
lung de rambursat, contractat pentru achizitionarea celor 50 de troleibuze
SKODA;
Mentionam ca
situatia nefavorabila a Regiei a inceput odata cu scadenta platilor ratelor la
creditul pe termen lung contractat pentru achizitia de troleibuze (mai 2009),
in contextul crizei economico-financiare si datorita neincasarii decat partial
a creantelor reprezentand subventii de exploatare de la bugetul local.
Au fost
luate o serie de masuri atat de reducere a cheltuielilor cat si de atragerea de
venituri suplimentare fara a reusi sa depasim situatia dificila in aceasta
perioada.
Astfel
pentru redresarea financiara, conducerea Regiei a pus in aplicare incepand cu
anul 2010 , in anul 2011 si in 2012, programele de reorganizare si
restructurare, aprobate prin Hotararea Consiliului Local 292/29.07.2010 , prin HCL 138/2011 Hotararea Consiliului Local
106/27.03.2012..
Programelede
reorganizare şi restructurare al Regiei Autonome de Transport Timişoara” au
prevazut pe langa alte masuri , reducerea numarului de personal astfel incat
numarul de personal s-a redus de la 1533 angajati in 2010 la 930 angajati la
finele anului 2011si la 918 la 31.05.2012.
Cea de-a treia etapa de restructurare se desfasoara
in aceasta perioada, efectele acestor restructurari urmand a se vedea in
perioadele urmatoare.
Celelalte masuri prevazute in programele de restructurare si
reorganizare a Regiei se vor urmari in continuare pe perioada desfasurarii
activitatii in actuala forma de organizare. Pentru
a reusi sa depasim dificultatilor generate de lipsa disponibilitatilor banesti,
pentru a nu acumula noi datorii,avand in vedere penalitatile foarte mari generate de neplata datoriilor fiscale, regia
a solicitat esalonarea datoriilor catre ANAF pentru o perioada de 5 ani ,in baza O.U.G 29/2011 privind
reglementarea acordarii esalonarilor la plata, actiune nefinalizata deoarece nu
au fost obtinute garantiilor necesare de la municipiul Timisoara. Tinand
cont ca transportului local reprezinta o activitate de interes public,,subordonata
Municipiului Timisoara, obtinerea garantiilor necesare pentru esalonarea
acestor obligatii fiscale , este absolut necesara pentru continuitatea
activitatii regiei. Donule primar, cred ca popa dupa ce patru
ani a facut ce a vrut cu banii regiei
- sute
de mii de euro aruncati pe studii de fezabiliate absurde – vaporase pe BEGA,
linia ferata pe estacade, linie de tramvai la Mosnita, extinderelinie troleibuz
13, etc
- sute
de mii de euro aruncati pentru proiecte aberante (existau solutii fara nici o
cheltuiala) – linie de troleibuzla Dumbravita, linie de troleibuz la Ghiroda,
- milioane
de euro pentru refacerea proiectelor de
modernizare (aprobatedeza in CLT) si executia proiectelor tehnice la liniile de tramvai nemodernizate desi stia ca
avand datorii la stat nu va putea obtine fonduri europene
prin aceasta
informare va ameninta !!!
DIRECTOR
GENERAL
CONTABIL SEF
Dr.ing.IOAN
GOIA
FELICIA LASCUT
excelenta documentarea dar autoritatile NU VOR sa vada
RăspundețiȘtergereNe intrebam DE CE???????????????????????