duminică, 8 iulie 2012

popa cameleon isi arata ghiarele


Dupa ce patru ani, in era don gigi, nu s-a vorbit nici un cuvant despre situatia economica dezastroasa a RATT, iata ca referindu-se la luna mai 2012 popa vine cu o informare exploziva:
SITUATIA ECONOMICO - FINANCIARA A .R.A.T.TIMISOARA
             REGIA AUTONOMA DE TRANSPORT TIMISOARA cu sediul in Timisoara, B-dul Take Ionescu Nr.56 a fost infiintata in baza Legii Nr.15/1990, privind reorganizarea unitatilor economice ca regii autonome si prin Decizia Nr.99/29.01.1991 a Primariei Municipiului Timisoara, inregistrata la  Oficiul Registrului  Comertului sub Nr. J/35/3034/04.10.1991 avand ca obiect principal de activitate, conform cod CAEN 4931-Transporturi urbane, suburbane si metropolitane de calatori  cat si alte obiecte secundare de activitati de prestari de servicii catre populatie sau agenti economici .
In conformitate cu legislatia in vigoare, organizarea si conducerea regiei s-a desfasurat in baza criteriilor si obiectivelor de performanta stabilite de Primaria Municipiului Timisoara , a caror realizare s-a urmarit si transmis lunar Consiliului de Administratie si Primariei Municipiului Timisoara.
      Situatia economico-financiara a Regiei Autonome de Transport Timisoara la  31.12.2011 , respectiv la 31.05.2012, se prezinta dupa cum urmeaza:
A).La 31.12.2011 :
1.    VENITURI TOTALE                             84.190.706  lei
2.    CHELTUIELI TOTALE                          86.923.342 lei
3.    PROFIT / PIERDERE                             -2.732.636 lei
  VENITURI                                               
1. Venituri din exploatare din care:                                    80.057.999 lei
2.   Venituri financiare                                                       4.132.706 lei                 
CHELTUIELI
1.    Cheltuieli af. activ. Exploatare                                  78.724.145 lei
2.    Cheltuieli cu impozitul pe profit                                 1.547.944 lei
3.    Cheltuieli financiare                                                     6.651.253 lei
                                                                                                 86.923.342 lei
B).La 31.05.2012 :
1.VENITURI TOTALE                                28.090.511 lei
2.CHELTUIELI TOTALE                            28.194.489 lei
3PROFIT / PIERDERE                                  - 103.978 lei
  VENITURI                                             
1. Venituri din exploatare din care:                                                     28.088.421 lei
          1.1.Venituri din transport public de persoane, din care:                  26.808.005 lei
- venituri de la populatie si agenti economici                          12.493.280 lei
- venituri din subventii la transport                                          14.314.725 lei
           1.2.Alte venituri din exploatare din care :                                        1.280.416 lei
-venituri din alte activitati                                                    952.940 lei
-venituri din provizione si ajustari pt.depreciere de activ    170.784 lei
-alte venituri din exploatare                                                 156.692 lei
2.   Venituri financiare                                                                               2.090 lei  
CHELTUIELI
1.Cheltuieli af. activ. Exploatare                                                         25.684.226 lei
2.Cheltuieli cu impozitul pe profit                                                           111.810 lei
3.Cheltuieli financiare                                                                           2.398.453 lei
                                                                                                                     28.194.489 lei
 REZULTATUL financiar la 31.05.2012
Din  analiza contului de profit si pierdere , rezultă următoarea situaţie :
Rezultatul din exploatare :         Profit                                  2.404.195 lei
           Cheltuiala cu impozitul pe profit                                             111.810 lei
                                 Rezultatul financiar:                          Pierdere:                  (2.396.363) lei            

            Rezultatul exerciţiului               Pierdere  :                           (103.978) lei 

SUBVENTIILE -

                  In  desfasurarea activitatii sale, R.A.T.Timisoara primeste de la bugetul local subventii de exploatare pentru acoperirea diferentelor de tarif si gratuitati acordate diferitelor categorii de persoane conform Protocoalelor  de colaborare cu Primaria Municipiului Timisoara, aprobate prin hotariri ale Consiliului Local (HCL 414/30.11.2010, HCL . HCL421/13.12.20110 si de subventii de 30% la cheltuiala de transport realizata, acordata potrivit H.C.L. 232/2005. popa minte. HCL exista si lunar pana la venirea popii se solicitau de la primarie sumele, dar popa si-a respectat promisiunea facuta lui don gigi.  De la inscaunarea popii solicitarile scrise au disparut, dar iata surpriza popa acuza primaria derestante. ATENTIE DOMNULE PRIMAR acest cameleon e otravitor.      
La 31.12.2011,situatia subventiilor de incasat de la bugetul local, este dupa cum urmeaza :
Sold subventii de incasat la 01.01.2011                                 53.399.049 lei – exista o adresa inainta la primarie in acest sens?                                                                                                                     Subventii calculate an 2011                                                            48.246.900 lei -  idem
Subventii incasate an 2011                                                     34.850.000 lei
Sold subventii de incasat la 31.12.2011                                66.795.949 lei
La 31.05.2012 ,situatia  subventiilor de incasat  de la bugetul local, este dupa cum urmeaza :
Sold subventii de incasat la 01.01.2012                                 66.795.949 lei – perioada don gigi   Subventii calculate 5 luni 2012                                     16.036.074 lei - idem
Subventii incasate an 2011                                                      20.400.000 lei
Sold subventii de incasat la 31.05.2012                                 62.432.023 lei
De ce oare don gigi nu si-a platit datoriile ducandu-l pe popa la faliment? Raspunsul esimplu : popa nu a solicitat prin nici o adresa inainta primariei aceste datorii. Se putea ca popa sa-l necazeasca pe gigi?
CREANTE si DATORII
 La 31.12.2011
Datoriile si creantele Regiei la finele anul  2011  se prezinta astfel :
Creante  total din care:                                                             113.840.728 lei
-       Creante comerciale                                                    3.140.798 lei
-       Alte creante                                                            110.699.930 lei
Datorii total din care :                                                           175.378.984 lei                             
-       Datorii comerciale                                                          3.846.112 lei  
-       Sume datorate instit.credit si asim.                             56.731.815 lei
-       Alte datorii, inclusiv datorii fiscale si alte                   114.801.057 lei
-       datorii pentru asigurarile sociale                      

La 31.05.2012  
Creante  total din care:                                                            109.141.904 lei
-       Creante comerciale                                                        2.789.065 lei
-       Alte creante                                                                 106.352.839 lei

Datorii total din care :                                                                169.969.012 lei                                                                                 
-       Datorii comerciale                                                               3.544.083 lei  
-       Sume datorate instit.credit si asim.                                  54.107.385 lei
-       Datorii fiscale si pentru asigurari sociale                          63.458.194 lei
-       Alte datorii, inclusiv datorii fiscale si alte                          48.859.350 lei
-       datorii pentru asigurarile sociale                     
*Atat creantele cat si datoriile sunt influentate cu suma de 40.477.092 lei care reprezinta obligatii stabilite prin decizia ANAF nr.69/ februarie 2010,decizie contestata de RATT,dosarul fiind pe rolul  Curtii de Apel Timisoara.
-       Ponderea principala in totalul creantelor o reprezinta subventiile de incasat de la bugetul local care reprezinta aprox.91 % din totalul creantelor de incasat.
 Cu privire la datoriile inregistrate la a data de 31.05.2012, ponderea pricipala o reprezinta obligatiile restante catre bugetul asigurarilor sociale si bugetul de stat (obligatii aferente salariilor si TVA de plata) in suma de 63.458.194 lei.
 Neîncasarea creanţelor şi în principal a subvenţiilor de la bugetul local au condus la înregistrarea de obligaţii fiscale restante şi întârzieri la plata acestora cu peste 12 luni precum şi întârzieri la plata datoriilor către furnizori şi bănci, întârzieri care au generat la rândul lor majorări de întârziere. HA,HA,HA e tare. Cat a fost don gigi la putere nu s-a spus niciodata acest lucru. popa a tinut secret toate datele pentru a nu-l leza pe don gigi. Minciuna are picioare scurte popo.
Datoriile acumulate restante care au dus la executări silite şi instituirii de popririi pe conturile regiei, precum si la instituirea sechestrului asigurator pe bunurile regiei. 
Atat la sfarsitul anului 2011, cat si la 31.05.2012, Regia Autonoma de Transport Timisoara inregistreaza  pierdere datorata , in principal urmatoarelor:
o   cheltuielile foarte mari cu dobanzile si penalitatile de intarziere la plata obligatiilor fiscale;
o   cheltuielilor financiare ,cu diferente de curs si cheltuielilor  cu dobanzile aferente creditului pe termen lung de rambursat, contractat pentru achizitionarea celor 50 de troleibuze SKODA;
Mentionam ca situatia nefavorabila a Regiei a inceput odata cu scadenta platilor ratelor la creditul pe termen lung contractat pentru achizitia de troleibuze (mai 2009), in contextul crizei economico-financiare si datorita neincasarii decat partial a creantelor reprezentand subventii de exploatare de la bugetul local.
Au fost luate o serie de masuri atat de reducere a cheltuielilor cat si de atragerea de venituri suplimentare fara a reusi sa depasim situatia dificila in aceasta perioada.
Astfel pentru redresarea financiara, conducerea Regiei a pus in aplicare incepand cu anul 2010 , in anul 2011 si in 2012, programele de reorganizare si restructurare, aprobate prin Hotararea Consiliului Local 292/29.07.2010 ,  prin HCL 138/2011 Hotararea Consiliului Local 106/27.03.2012..
Programelede reorganizare şi restructurare al Regiei Autonome de Transport Timişoara” au prevazut pe langa alte masuri , reducerea numarului de personal astfel incat numarul de personal s-a redus de la 1533 angajati in 2010 la 930 angajati la finele anului 2011si la 918 la 31.05.2012.
Cea de-a treia etapa de restructurare se desfasoara in aceasta perioada, efectele acestor restructurari urmand a se vedea in perioadele urmatoare.                                                                                            Celelalte masuri prevazute in programele de restructurare si reorganizare a Regiei se vor urmari in continuare pe perioada desfasurarii activitatii in actuala forma de organizare.                                               Pentru a reusi sa depasim dificultatilor generate de lipsa disponibilitatilor banesti, pentru a nu acumula noi datorii,avand in vedere penalitatile foarte mari  generate de neplata datoriilor fiscale, regia a solicitat esalonarea datoriilor catre ANAF pentru o perioada de  5 ani ,in baza O.U.G 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata, actiune nefinalizata deoarece nu au fost obtinute garantiilor necesare de la municipiul Timisoara.                                                                                                              Tinand cont ca transportului local reprezinta o activitate de interes public,,subordonata Municipiului Timisoara, obtinerea garantiilor necesare pentru esalonarea acestor obligatii fiscale , este absolut necesara pentru continuitatea activitatii regiei.                                                                                                       Donule primar, cred ca popa dupa ce patru ani a facut ce a vrut cu banii regiei
-       sute de mii de euro aruncati pe studii de fezabiliate absurde – vaporase pe BEGA, linia ferata pe estacade, linie de tramvai la Mosnita, extinderelinie troleibuz 13, etc
-       sute de mii de euro aruncati pentru proiecte aberante (existau solutii fara nici o cheltuiala) – linie de troleibuzla Dumbravita, linie de troleibuz la Ghiroda,
-       milioane de euro  pentru refacerea proiectelor de modernizare (aprobatedeza in CLT) si executia proiectelor tehnice la  liniile de tramvai nemodernizate desi stia ca avand datorii la stat nu va putea obtine fonduri europene
prin aceasta informare va ameninta !!!

DIRECTOR GENERAL                                                                           CONTABIL SEF
Dr.ing.IOAN GOIA                                                                                  FELICIA LASCUT

Un comentariu:

  1. excelenta documentarea dar autoritatile NU VOR sa vada
    Ne intrebam DE CE???????????????????????

    RăspundețiȘtergere