duminică, 15 iulie 2012

Scrisoare deschisa inaintata domnului primar


Scrisoare deschisa inaintata domnului primar

In cadrul regiei se petrec lucruri ciudate, as putea spune chiar PENALE, la nivelul conduceri, protectiei muncii si personalului .                                                                                                        Trebuie de remarcat faptul ca de peste 4 ani nu a mai fost nici un control la regie. Nu ma refer aici la  controalele ce rebuiau sa vina din partea primariei, deoarece d-na Mihaela Marza este in consiliul de administratoe, ci la controalele Curtii de Conturi si Garzii Financiara care se pareca au uitat adresa regiei si au lipsit cu desavarsire.

Pentru a fi mai bine inteles am sa incerc  sa fac o analiza (dupa organigrama  veche) a sectie LCCS ( Linia Cale Contact Substatii).- cea mai oropsita sectie din regie dar care daca nu functioneaza in conditii optime  duce la oprirea  transportului electric.

Primaria municipiului Timisoara a cheltuit in perioada 1986-2006,  pentru modernizarea transportului in comun cu tramvaiul 40,000,000.00 euro. Cu aceasta ocazie s-au modernizat :
-          40 km linie cale
-          intersectiile importante din oras
-          40 km fir contact
-          cablurile de medie tensiune ( peste 20kV)
-          circa 80 km cabluri de joasa tensiune(600 V curent continu)
-     intreaga gospodarie subterana afectata de lucrari

Pana la aceasta data metenanta facuta la aceasta investitie a fost 0. Rezultatele nu au intarziat sa apara:
-           s-a defectat macazele automate. Nu mai functioneaza nici comanda nici semnalizareaautomata a acestor macaze, cu grave consecinte asupra sigurantei circulatiei.
-           s-au distrus cabluri de medie si joasa tensiune, cabluri din care umele au fost chiar abandonate. Datorita defectarii cablurilor de intoarcerea au fost incendii la substatiile deredresare 6, 3, 2.
-          intersectiile sunt intr-un grad avansat de uzura cu posibilitatea aparitiei deraierilor.
-          in linia cale a aparut uzura ondulatorie pe sute de metrii, ca urmare zgomot a cvrescut, iar materialul rulant se degradeaza rapid.
-          o parte a sistemul de izolare a liniei cale (masticul bituminos) trebuia refacut (vezi ce s-a intamplat in aceasta vara). Conform instructiunilor primite de la furnizori la 3 ani masticul bituminos trebuie schimbat. (in magaziile regiei exista tone de mastic neutilizat)
-          intersectiile retelei de contact prezinta uzuri pronuntate cu posibilitatea aparitiei unor deranjamente majore.

La toate aceste probleme conducerea regiei a venit numai cu un program de restructurare a personalului care a creat alteprobleme grave care prin nerespectarea normativelor in vigoare sunt si PENALE :

1.     Linia cale: s-a desfintat echipele de lucrari la linia cale ( din 24 angajati au ramas 4), echipa de intretinere a macazelor a fost decimata, s-a desfintat atelierul de confectionat macazesi piese deschiump pentru linia cale.                                                                                               S-au modernizat 40 km linie cale, dar mai exista inca 40 km linie cale nemodernizata si km linie cale in depouri( Take Ionecu si Dambovita).                                                      Prin masurile luate de conducerea regiei a disparut practic activitatea de intretinere a  liniei cale din oras. Teoria  conducerii regiei a fost ca lucrarile se vor face cu firme specializate in baza unor contracte de prestari service. Aceasta gandire se poate aplica in momentul in care ai fonduri si gasesti firme cu care sa lucrezi (costurile in aceste cazuri cresc cam cu 60%).  Rezultatul acestei situatii este degradarea rapida a liniei cale.  Problema penala este ca nu se respecta normative in vigoare care prevad cand si cum trebuie executate lucrarile.

2.     Linia contact:  In urma aplicarii programului derestructurare efectivul echipelor la acest atelier s-au redus cu 50%, fara a exista o normare a activitatii, care sa respecte normativele in vigoare.  S-a desfintat echipa de macaze, s-a desfintat echipa de lucrari,iar echipa de intretinere a fost decimata.  Din 6 turnuri active in anul 2008 mai sunt functionale2 sau 3.                                                                                                                         S-au modernizat 40 km linie contact tramvai , dar mai exista inca 40 km linie contact tramvai nemodernizati, km linie contact tramvai  in depouri si circa 60 km linie contact la reteaua de troleibuz la care nu se va mai face intretinerea pentru ca nu mai este cu cine si cu ce.

3.     Substatiile de redresare si transformare : Aici este situatia cea mai grava. Substatiile, in nr de 9, reprezinta inima transportului electric. La un necesar de minim 46 angajati, calculati in baza normativelor aflate in vigoare, in cadrul substatiilor au ramas 11 sau 12 angajati dintre care unii nici macar nu au calificarea deelectrician (caz penal) . Noua gandire a actualei conduceri duce la concluzia ca se doreste distrugerea transportului electric prin inchiderea substatiilor de redresare si transformare. Totul poate fi spus printr-un singur cuvant SABOTAJ. Pentru a se opri transportul cu tramvaie in Timisoara este suficienta aprirea a maxim 2 substati de transformare redresare. 
     Substatiile de redresare au vechimi cuprinse intre 25 si 50 de ani avand ca producatori doua firmae care s-au desfintat. Pentru a avea o functionare cat de cat normala,  intr-o lipsa acuta de piese de schimb este absolut obligatoriu efectuarea riguroasa a reviziilor si intretinerilor prevazute in normative. Prin concedirea electricienilor din acest sector s-a ajuns ca de peste 24 luni sa nu se mai facut nici o intretinere planificata la nici o substatie. Singurele actiuni care s-au realizat au fost interventii in regim de urgent pentru inlaturarea unor avarii.  Rezultatul este ca in orice moment pote sa apara un eveniment care sa duca la inchiderea oricarei substatii de redresare. 
      Masurile luate de actuala conducerearegiei au dus la
  
-    desfintarea echipei de dispecerat de la substatia din str. Abrud, injumatatind-o si a mutad-o in sediul din Intrarea Doinei nr8. Rezultatele sunt ca la substatia de redresare nr.6 din str. Abrud nu mai lucreaza nimeni desi personalul de manevra putea executa lucrari de interventie si manevre la aceasta substatie. 
-        desfintarea echipa de interventie prin trecerea echipei la atelierul de linie contact.                  Rezultatul obtinut  este  ca timpul de interventie la un deranjament s-a dublat. Trebuie remarcat faptul ca electricienii echipei de linie cale (mai putin cei plecati din substatii) nu pot intra in instalatiile din substatii deoarece nu cunosc scemele electrice. 
-         acum in instalatiile electrice lucreaza si oameni neinstruiti si care nici macar nu au calificarea de electrician(caz penal)
-         Personalul de conducere nu are calificarea legala.

Echipa de cabluri : desi in lucrarile de investitii s-a realizat modernizarea a circa 100Km cabluri electrice, conducerea regiei a desfintat echipa de cabluri si a casat tot echipamentul necesar acestor lucrari ( masina de defectoscopie). Rezultatul cablurile se distrug ( nimeni nu mai stie amplasdarea exacta in traseu a cablurilor) si nu se repara decat in baza unor comenzi inaintate firmelor de specialitate.

Concluzia care rezulta din aceasta analiza este ca in orice moment Timisoara poate sa ramana cu transportul electric blocat.
Vinovati de consecinte: conducerea RATT, fosta conducere a primariei Timisoara si fostul Consiliul Local Timisoara  !!!!!!!!!!!!!

2 comentarii:

  1. Nici astazi Luni 16 IULIE tramvaiul 9 nu merge!Aveti dreptate in tot ce scrieti!

    RăspundețiȘtergere
  2. Corect, a facut praf tot ce tinea de intretinere dar sa stam linistiti ca dl director a angajat 2 persoane ptr biblioteca tehnica(?), o persoana ptr Muzeul Miklosi, marea sefa la Marketing si Tarifare(care nu se stie cu ce se ocupa, economist la Monitorizarea Energiei, etc.Lista e lunga.La o verificare a documentelor intocmite, lunar, de cei amintiti ar fi o surpriza ptr multi sa constate ca de fapt acestia se plictisesc.

    RăspundețiȘtergere