Scrisoare deschisa inaintata domnului primar
In cadrul regiei se petrec lucruri ciudate, as putea spune chiar PENALE, la
nivelul conduceri, protectiei muncii si personalului . Trebuie de
remarcat faptul ca de peste 4 ani nu a mai fost nici un control la regie. Nu ma
refer aici la controalele ce rebuiau sa
vina din partea primariei, deoarece d-na Mihaela Marza este in consiliul de
administratoe, ci la controalele Curtii de Conturi si Garzii Financiara care se
pareca au uitat adresa regiei si au lipsit cu desavarsire.
Pentru a fi mai bine
inteles am sa incerc sa fac o analiza (dupa
organigrama veche) a sectie LCCS ( Linia Cale Contact Substatii).-
cea mai oropsita sectie din regie dar care daca nu functioneaza in conditii
optime duce la oprirea transportului electric.
Primaria municipiului
Timisoara a cheltuit in perioada 1986-2006, pentru modernizarea
transportului in comun cu tramvaiul 40,000,000.00 euro. Cu aceasta ocazie s-au modernizat :
- 40 km linie cale
- intersectiile importante
din oras
- 40 km fir contact
- cablurile de medie
tensiune ( peste 20kV)
- circa 80 km cabluri de
joasa tensiune(600 V curent continu)
-
intreaga gospodarie subterana afectata de lucrari
Pana la aceasta data metenanta facuta la aceasta
investitie a fost 0. Rezultatele nu au intarziat sa apara:
- s-a defectat
macazele automate. Nu mai functioneaza nici comanda nici semnalizareaautomata a
acestor macaze, cu grave consecinte asupra sigurantei circulatiei.
- s-au distrus
cabluri de medie si joasa tensiune, cabluri din care umele au fost chiar
abandonate. Datorita defectarii cablurilor de intoarcerea au fost incendii la
substatiile deredresare 6, 3, 2.
- intersectiile sunt
intr-un grad avansat de uzura cu posibilitatea aparitiei deraierilor.
- in linia cale a aparut
uzura ondulatorie pe sute de metrii, ca urmare zgomot a cvrescut, iar
materialul rulant se degradeaza rapid.
- o parte a sistemul de izolare a
liniei cale (masticul bituminos) trebuia refacut (vezi ce s-a intamplat in
aceasta vara). Conform instructiunilor primite de la furnizori la 3 ani masticul
bituminos trebuie schimbat. (in magaziile regiei exista tone de mastic
neutilizat)
- intersectiile retelei de
contact prezinta uzuri pronuntate cu posibilitatea aparitiei unor deranjamente
majore.
La toate aceste probleme
conducerea regiei a venit numai cu un program de restructurare a personalului
care a creat alteprobleme grave care prin nerespectarea normativelor in vigoare
sunt si PENALE :
1. Linia cale: s-a desfintat echipele de lucrari la linia
cale ( din 24 angajati au ramas 4), echipa de intretinere a macazelor a fost
decimata, s-a desfintat atelierul de confectionat macazesi piese deschiump
pentru linia cale. S-au
modernizat 40 km linie cale, dar mai exista inca 40
km linie cale nemodernizata si km linie cale in depouri( Take Ionecu si
Dambovita).
Prin masurile luate de conducerea
regiei a disparut practic activitatea de intretinere a liniei cale din oras. Teoria conducerii regiei a fost ca
lucrarile se vor face cu firme specializate in baza unor contracte de prestari
service. Aceasta gandire se poate aplica in momentul in care ai fonduri si
gasesti firme cu care sa lucrezi (costurile in aceste cazuri cresc cam cu 60%). Rezultatul acestei situatii este degradarea rapida
a liniei cale. Problema penala este ca nu se respecta
normative in vigoare care prevad cand si cum trebuie executate lucrarile.
2. Linia contact: In urma aplicarii programului derestructurare efectivul
echipelor la acest atelier s-au redus cu 50%, fara a exista o normare a activitatii, care sa respecte normativele in vigoare. S-a desfintat echipa de macaze, s-a desfintat
echipa de lucrari,iar echipa de intretinere a fost decimata. Din 6 turnuri active in anul 2008 mai sunt
functionale2 sau 3. S-au
modernizat 40 km linie contact tramvai , dar mai exista inca 40 km linie contact tramvai nemodernizati,
km linie contact tramvai in depouri si circa 60 km linie contact la
reteaua de troleibuz la care nu se va mai face intretinerea pentru ca nu mai
este cu cine si cu ce.
3. Substatiile de redresare si transformare : Aici este situatia cea mai grava. Substatiile, in nr de 9,
reprezinta inima transportului electric. La un necesar de minim 46 angajati,
calculati in baza normativelor aflate in vigoare, in cadrul substatiilor au
ramas 11 sau 12 angajati dintre care unii nici macar nu au calificarea
deelectrician (caz penal) . Noua gandire
a actualei conduceri duce la concluzia ca se doreste distrugerea transportului
electric prin inchiderea substatiilor de redresare si transformare. Totul poate
fi spus printr-un singur cuvant SABOTAJ.
Pentru a se opri transportul cu tramvaie in Timisoara este suficienta aprirea a
maxim 2 substati de transformare redresare.
Substatiile de redresare au vechimi cuprinse
intre 25 si 50 de ani avand ca producatori doua firmae care s-au desfintat. Pentru a avea o functionare cat de cat normala,
intr-o lipsa acuta de piese de schimb este absolut obligatoriu efectuarea
riguroasa a reviziilor si intretinerilor prevazute in normative. Prin
concedirea electricienilor din acest sector s-a ajuns ca de peste 24 luni sa nu
se mai facut nici o intretinere planificata la nici o substatie. Singurele
actiuni care s-au realizat au fost interventii in regim de urgent pentru
inlaturarea unor avarii. Rezultatul este ca in orice moment pote sa
apara un eveniment care sa duca la inchiderea oricarei substatii de redresare.
Masurile luate de actuala conducerearegiei
au dus la
- desfintarea echipei
de dispecerat de la substatia din str. Abrud, injumatatind-o si a mutad-o
in sediul din Intrarea Doinei nr8. Rezultatele sunt ca la substatia de
redresare nr.6 din str. Abrud nu mai lucreaza nimeni desi personalul de manevra
putea executa lucrari de interventie si manevre la aceasta substatie.
- desfintarea echipa de interventie prin
trecerea echipei la atelierul de linie contact.
Rezultatul
obtinut este ca timpul de interventie la un deranjament s-a
dublat. Trebuie remarcat faptul ca electricienii echipei de linie cale (mai
putin cei plecati din substatii) nu pot intra in instalatiile din substatii
deoarece nu cunosc scemele electrice.
- acum in instalatiile electrice lucreaza si oameni
neinstruiti si care nici macar nu au calificarea de electrician(caz penal)
- Personalul de conducere nu are calificarea
legala.
Echipa de cabluri : desi in lucrarile de investitii s-a realizat
modernizarea a circa 100Km cabluri electrice, conducerea regiei a desfintat
echipa de cabluri si a casat tot echipamentul necesar acestor lucrari ( masina
de defectoscopie). Rezultatul cablurile se distrug ( nimeni nu mai stie
amplasdarea exacta in traseu a cablurilor) si nu se repara decat in baza unor
comenzi inaintate firmelor de specialitate.
Concluzia care rezulta
din aceasta analiza este ca in orice moment Timisoara poate sa ramana cu
transportul electric blocat.
Vinovati de consecinte: conducerea RATT, fosta
conducere a primariei Timisoara si fostul Consiliul Local Timisoara !!!!!!!!!!!!!
Nici astazi Luni 16 IULIE tramvaiul 9 nu merge!Aveti dreptate in tot ce scrieti!
RăspundețiȘtergereCorect, a facut praf tot ce tinea de intretinere dar sa stam linistiti ca dl director a angajat 2 persoane ptr biblioteca tehnica(?), o persoana ptr Muzeul Miklosi, marea sefa la Marketing si Tarifare(care nu se stie cu ce se ocupa, economist la Monitorizarea Energiei, etc.Lista e lunga.La o verificare a documentelor intocmite, lunar, de cei amintiti ar fi o surpriza ptr multi sa constate ca de fapt acestia se plictisesc.
RăspundețiȘtergere