Incercand sa analizam cauza gaurii negre aparute
la RAT Timisoara am studiat programul de reorganizare şi restructurare al
regiei, în forma în care acesta a fost aprobat prin HCL nr. 138/19.04.2011. Observam la capitolul care reglementează evoluţia
călătoriilor vândute faptul că dacă în anul 2008 un procent de 49% din totalul călătoriilor efectuate reprezenta
segmentul persoanelor care circulau gratuit, la nivelul anului 2010 acest
segment a crescut la 69%.(aici nu se tine cont de blatisti)
Concluzia logică a acestui fapt este aceea că regia nu va putea niciodată să acopere din venituri proprii, exclusiv din încasările de bilete şi abonamente cheltuielile efectuate. Activitatea de transport în comun nu are cum să se desfăşoare exclusiv din veniturile proprii atâta timp cât numeroase categorii de persoane (aproape ¾ din călători) au dreptul la facilităţi în ceea ce priveşte transportul în comun.
NE INTREBAM:autorităţile locale oferă subvenţii transportului în comun pentru
acoperire diferenţele de tarif ?
Raspunsurile pot fi numai doua:
1. Nu - totul fiind o propaganda politica aplicata de don GIGI
cu acceptul tacit al lui don parinte(Goia)
2. Da - dar avem un menejment defectuos al lui don parinte(Goia).
În anul 2010 don parinte(Goia) a inceput un program de reorganizare şi restructurare (
concediind 409 angajati), program care s-a dovedit a fi ineficient deoarece in
2011 a solicitat o noua concediere colectivă
203 angajati.
Pentru aceste restructurari s-a motivat situaţia
economico – financiară a regiei. Spectaculos devine daca accesam site-ul
Ministerului Finanţelor Publice.
SURPRIZA !!! exerciţiul financiar 2010 a fost
încheiat de către regie cu un profit net de 9 .447 .071 RON. !!!( noua milioane si jumate bani noi)
Acest lucru a fost "benefic" numarul de tramvaie in circulatie "crescind" de la 72 la aproximativ 40 !!!,majoritatea fara remorca!!!
Fiind inghesuiala sa rezolvat si problema caldurii in tranvaie...iar ca un plus se face si cultura cu mizgalituri rupestre prezente pe interiorul fiecarui tramvai...
Pretul biletelor in conditii de "confort sporit" si cu timpi mici de asteptare a "scazut" de la 1RON/calatorie la 1.75RON pe calatorie !!! aproape dublu!
Stiati ca:
- Urmarirea prin GPS si sistemul de "bilete electronice"a tramvaielor a costat in jur de 4MILIOANE euro!!!
- In acest moment aproximativ 25% din tablele cu timpii de asteptare nu functoneaza corect.
- Sistemul de bilete a fost initial gindit in favoarea calatorului ,se dorea ca biletul sa fie valabil 1 ora de la validare.Fapt care ii permitea calatorului sa schimbe 2-3 mijloace de transport,economie 300%.
- Biletul electronic este mai scump decit un bilet de hirtie?
MINTE don parinte(Goia) sau
menajerul din el ne considera o adunatura de FRAIERI??????????????
Multumesc pentru informatii D-nei N.B.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu