joi, 31 mai 2012

Ciuhandu pregatea mega-tunul tramvaielor

Administratia Ciuhandu pregatea mega-tunul tramvaielor 31 Mai 2012 / de: Iulia Avram Exact dublu decât la Cluj! Cu atât intenționa administrația Ciuhandu să achiziționeze 15 tramvaie. Pe clujeni i-a costat 1,5 milioane de euro garnitura, în timp ce, la Timișoara, prețul uneia ajunge 3,1 milioane de euro. Nu e prima dată când se fac astfel de achiziții. La fel s-a procedat și când au fost cumpărate troleibuze din Cehia și autobuze din Turcia. Afacerea poate rămâne în piciore cu o singură condiție: continuitate la primărie. La sfârșitul anului trecut, Consiliul Local Timișoara a aprobat contractarea unui împrumut de 50 de milioane de euro, în vederea achiziționării a 15 tramvaie. Propunerea a fost făcută de primarul Gheorghe Ciuhandu, iar o dată chiar a căzut la vot. Municipalitatea a insistat și, în cele din urmă, proiectul a trecut, cu sprijinul PD-L, partid aparent era în opoziție. Doar liberalii s-au abținut la vot. Prețul estimat pentru cumpărarea unui tramvai a fost de 2,5 milioane de euro plus TVA. Altfel spus, în jur de 3,1 milioane de euro. Mai exact, proiectul prevede 46,6 milioane de euro pentru achiziționarea a 15 tramvaie, 1,9 milioane de euro pentru modernizarea Depoului 2 din Dâmbovița și 1,5 milioane de euro pentru dotări tehnice pentru mentenanță. Problema este că și alte orașe au achiziționat tramvaie. De exemplu, Cluj-Napoca, oraș căruia i s-a pus eticheta de „centrul corupției” PD-L din țară, cu primar arestat în acest moment. Așa „corupți” cum sunt, clujenii au achiziționat tramvaie cu 1,5 milioane de euro, inclusiv TVA. Prima garnitură a ajuns miercuri la Cluj, municipalitatea plătind 18 milioane de euro pentru 12 tramvaie. Culmea, tramvaiele de la Cluj , fabricate în Polonia, sunt colorate în violet! Orice comentariu e de prisos. Eventual, am putea aminti că Timișoara a cumpărat, prin așa-zisa „afacere Skoda”, troleibuze de două ori mai scumpe decât prețul pieței și autobuze Mercedes de 1,7 ori mai scumpe decât la Szeged. Proiectul cu achiziționarea tramvaielor poate fi dus la capăt, dacă timișorenii doresc continuitate la alegerile din 10 iunie, pe filiera MotorOrza. Se schimba garnitura la primarie si incep sa iasa la iveala smenurilelui don gigi. De un an de zile in blog ridicam problemele RATT, dar eram ca Don Quijote, ma luptam cu morile de vant. Sper ca in primul CLT al noilor alesi sa gasesc pe ordinea de zi cererea de demisie a directorului RATT şi un audit financiar la regia de transport

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu