vineri, 2 septembrie 2011

Avem nevoie de tramvaie noi ?


Da ar raspunde politicienii...
da ar raspunde cei ce vor semna contractul...
da ar spune cei neinformati.

       Am incerc sa va prezint situatia transportului in comun din Timisoara dumneavoastra urmand sa trageti concluzia.
In Timisoara au fost modernizati 40km linie cale contact. Au mai ramas de modernizat inca cel putin 40km. Pentru acesti Km exista proiecte, dar nu exista fonduri. Sa vedem care este situatia:
1.      Linia Cale:
-          Linia 1 este nemodernizata pe portiunea str. Lorena – Gara de Est si Bv. Dragalina – Gara de Nord
-          Linia 2 este nemodernizata pe portiunea Gara de Est – str. Lorena
-          Linia 3 – Nu mai exista, Trebuie modernizata pe portiunule Bv. Dambovita – bucla Fabrica de Zahar si  Bv. Dragalina – Gara de Nord
-          Linia 4 este nemodernizata pe portiunea bv. Certatii – bucla Torontal si str. Vidrighin- bucla AEM
-          Linia 5 este nemodernizata pe poertiunea bv. Cetatii – bucla Ronat
-          Linia 6 (noua varianta) este nemodernizata pe poertiunea bv. Cetatii – bucla Ronat
-          Linia 7 este nemodernizata pe poertiunea bv.Ana Ipatescui – str. Mures
-          Linia 8 este nemodernizata pe portiunile bucla Gara de Nord- bv. General Gragalina si str. Vidrighin bucla IOT
-          Linia 9 este nemodernizata bucla de la AEM

Concluzia este ca nu avem nici o linie de tramvai modernizata care sa permita circulatia tramvaielor cu garda la sol foarte joasa in conditii sigure,. Exista posibilitatea aparitiei unor deraieri iar aceste tranvaie in mai putin de un an ar fi intr-o stare deplorabila...investitia fiind total inutila...
 
2.      Linia contact: se prezinta identic ca linia cale din punct de vedere al sectoarelor nemodernizate

3.      Substaiile de redresare: sunt in numar de 9 si prezinta un grad avansat de uzura datorita vechimii, lipsei pieselor de schimb si noii GANDIRI a conducerii RATT care a lasat acest sector fara personal de mentenanta. Din necunoastere, prostie sau cine stie de ce alte motive actuala conducere a RAT Timisoara nu constietizeaza ca substatiile sunt inima transportului in comun. S-a oprit fonctionarea unei statii s-a oprit circulatia tramvaielor in zona alimentata de acea statie. Fara a incepe modernizarea substatiilor
 transportul electric din Timisoara ar putea sa-si reduca treptat activitatea

4.      Depourile: teoretic sunt in numar de doua, dar cel din Take Ionescu este inchis. In locul unui depou absolute necesar unui oras de marimea Timisoarei se construieste o biserica (la 300m de alta), o casa parohiala si o constructie asupra caruia planeaza misterul. Aici este o MICA PROBLEMA si cu cedarea terenului catre patriarhie, dar cine are timp de cercetari. Singurul personaj care poate avea un profit este dir. general al RAT Timisoara care in momentul in care va termina teologia va avea un loc de munca J.

Depoul din Dambovita prezinta un grad avansat de uzura aici aproape zilnic avand loc deraieri. Situatia traverselor, liniei cale, incrucisarilor si macazelor este sub orice critica. Gararea unor tramvaie noi in acest depou ar echivala cu o CRIMA. Este un mare mister dece inca, desi aceasta problema se discuta de 4-5 ani, primaria nu demareaza construirea unui nou depou in zona buclei de la IOT.

Singura explicatie ar fi ca in acea zona terenul este vanat de oamenii cu $.

Cu 50.000.000 dolari s-ar putea realiza:

-          Modernizarea a 50km linie cale

-          Modernizarea depoului din Dambovita si construirea unui nou depou, ramanand bani si pentru modernizarea unor km de linie cale

-          Modernizarea substaiilor de redresare

Concluzia va apartine

2 comentarii: