joi, 3 noiembrie 2011

Despre macaze automate...




“La colţ stă Nelu, zis Rînjitu'                                                                                                          Face gargara cu şodou...                                                                                                                      E plin de fire roşii                                                                                                                                    SI-nca miroase a depou...”                                  

            

Am sa incerc sa fac o prezentare a lucrarilor de modernizare a liniilor de tramvai
Vom incepe cu intersectiile. In cadrul cadrul acestor lucrari au fost modernizate urmatoarele intersectii:
1.      Dambovita – 2 macaze automate, 10 macaze mecanice, 4 ungatoare automate
2.      Gara de Est – 6 macaze mecanice
3.      Str Dragasani – 3 macaze mecanice
4.      P-ta Badea Cartan – 5 macaze mecanice, 1 ungator automat
5.      Piata Traian – 3 macaze automate, 3 macaze mecanice, 3 ungatoare automate
6.      Piata Banatui (intersectie 1Decembrie, Vidrighin) –3  macaze automate, 3 macaze mecanice, 3 ungatoare automate
7.      Piata Balcescu –2  macaze automate,4  macaze mecanice, 2 ungatoare automate
8.      Intersectie Deubeta Liviu Rebreanu – 10 macaze mecanice
9.      Str. Transilvania 1 macaze automat, 1 macaz mecanic

Deci s-au montat 11 macaze autonate, 45 macaze mecanice, 10 ungatoare automate.

Dupa 3 ani si un pic de putere a lui don parinte goia situatia este urmatoarea;
  1. Macaze automate: comanda macazelor se face „cu cheia de macaz”, semnalizarea pozitiei macazului nefunctionabila, practic intraga investitie este compromisa. Cauzele care au dus la aceasta siuatei au fost:
-          lipsa oricarei activitati de intretinere si reparatie a lor. Echipa de macaze este desfintata atat pe partea mecanica a macazelor cat si pe partea electrica (de comanda)
-          nu exista nici un contract cu furnizorul macazelor pentru achizitionarea de piese de schimb si accesorii. Cel mai hilar lucru in acest sens este faptul ca uni angajati ai regiei au inaintat conduceri solicitari de piese de schimb, dar don parinte goia in inteleptiunea lui de nevertebrata nu a aceptat iaintarea comenzi.
In consecinta in Timisoara, primul oras din Romania cu macaze automate, vatmani coboara si fac manual aceasta operatiune. Necazul este ca nefiind instruiti nu executa corespunzator manevra cu consecinta distrugeri macazului.
Prin nefunctionarea sistemului optic de semnalizare a pozitiei macazului pot aparea accidente grave. Vezi tamponarea din P-ta Maria.
In aceasta iarma vom vedea daca sistemul de incalzire a limbilor macazelor mai functioneaza sau nu. Consecintele ce pot sa apara vor fi blocarea intersectiilor la ninsori.

  1.  Macazele mecanice.  In acest moment exista cel putin 4 macaze distruse. Piese componente din constructia lor au fost folosite la mentinerea in functiune a altor macaze. In conceptia lui don parinte toata investita  a fost aiurea, altfel nu se poate explica cum de 8 macaze mecanice nu mai au nici un rost. Pentru a intelege aceasta afirmatie va precizez ca macazele din P-ta Badea Cartan si cele din str. Dragasani nu mai au nici o utilizare ca urmare a desfintarii depului din Take Ionescu 83. Bani aruncati la gunoi ca urmare a actiunilor intreprinse de .... (niste rahati).
Prin desfintarea echipei de macaze practic intretinerea si repararea acestor macaze este 0. Nici pentru aceste macaze nu s-au comandat piese de schim  

  1. Ungatoare automate. Din cunostintele mele in acest moment nu mai functioneaza nici unul. Scopul lor era de a prelungi durata de viata a unor intersectii cu raza de curbura de 20m. Priviti va rog intersectiile si veti obsercva aparitia uzurii ondulatori in intersectii.

Concluzi pe care ar trebui sa le traga persoanele care urmaresc cum se cheltuiesc banii publici ar fi: cine se face raspunzator de neintretinerea unei investitii de milioane de euro, pentru care primaria plateste pana in anul 2020 rate. Aici sa stiti ca se pune o problema foarte spinoasa RATT are in exploatare liniile de tramvai dar proprietarul acestora este primaria mun. Timisoara.

Am scris acest articol si pentru ziaristi din Timisoara deoarece consider ca acesta ar trebui sa fie un subiect de ancheta nu faptul ca nu stiu cine din primaria bea johnny Walker  sau ballantines pana uita de el.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu