“La colţ stă Nelu, zis Rînjitu'
Face gargara cu şodou...
E plin de fire roşii SI-nca miroase a depou...”
Am sa incerc sa fac o prezentare a lucrarilor de modernizare a liniilor de
tramvai
Vom incepe cu intersectiile. In cadrul cadrul acestor lucrari au fost
modernizate urmatoarele intersectii:
1. Dambovita – 2 macaze automate, 10 macaze
mecanice, 4 ungatoare automate
2. Gara de Est – 6 macaze mecanice
3. Str Dragasani – 3 macaze mecanice
4. P-ta Badea Cartan – 5 macaze mecanice, 1 ungator
automat
5. Piata Traian – 3 macaze automate, 3 macaze
mecanice, 3 ungatoare automate
6. Piata Banatui (intersectie 1Decembrie,
Vidrighin) –3 macaze automate, 3 macaze
mecanice, 3 ungatoare automate
7. Piata Balcescu –2 macaze automate,4 macaze mecanice, 2 ungatoare automate
8. Intersectie Deubeta Liviu Rebreanu – 10
macaze mecanice
9. Str. Transilvania 1 macaze automat, 1
macaz mecanic
Deci s-au montat 11 macaze autonate, 45 macaze mecanice, 10 ungatoare
automate.
Dupa 3 ani si un pic de putere a lui don parinte goia situatia este
urmatoarea;
- Macaze automate: comanda macazelor se face „cu cheia
de macaz”, semnalizarea pozitiei macazului nefunctionabila, practic
intraga investitie este compromisa. Cauzele care au dus la aceasta siuatei
au fost:
-
lipsa
oricarei activitati de intretinere si reparatie a lor. Echipa de macaze este
desfintata atat pe partea mecanica a macazelor cat si pe partea electrica (de
comanda)
-
nu
exista nici un contract cu furnizorul macazelor pentru achizitionarea de piese
de schimb si accesorii. Cel mai hilar lucru in acest sens este faptul ca uni
angajati ai regiei au inaintat conduceri solicitari de piese de schimb, dar don
parinte goia in inteleptiunea lui de nevertebrata nu a aceptat iaintarea comenzi.
In consecinta in Timisoara, primul oras din Romania cu macaze automate,
vatmani coboara si fac manual aceasta operatiune. Necazul este ca nefiind
instruiti nu executa corespunzator manevra cu consecinta distrugeri macazului.
Prin nefunctionarea sistemului optic de semnalizare a pozitiei macazului
pot aparea accidente grave. Vezi tamponarea din P-ta Maria.
In aceasta iarma vom vedea daca sistemul de incalzire a limbilor macazelor
mai functioneaza sau nu. Consecintele ce pot sa apara vor fi blocarea
intersectiilor la ninsori.
- Macazele
mecanice. In acest moment exista
cel putin 4 macaze distruse. Piese componente din constructia lor au fost
folosite la mentinerea in functiune a altor macaze. In conceptia lui don
parinte toata investita a fost aiurea,
altfel nu se poate explica cum de 8 macaze mecanice nu mai au nici un
rost. Pentru a intelege aceasta afirmatie va precizez ca macazele din P-ta
Badea Cartan si cele din str. Dragasani nu mai au nici o utilizare ca
urmare a desfintarii depului din Take Ionescu 83. Bani aruncati la gunoi
ca urmare a actiunilor intreprinse de .... (niste rahati).
Prin desfintarea echipei de macaze practic intretinerea si repararea
acestor macaze este 0. Nici pentru aceste macaze nu s-au comandat piese de
schim
- Ungatoare automate. Din cunostintele mele in
acest moment nu mai functioneaza nici unul. Scopul lor era de a prelungi
durata de viata a unor intersectii cu raza de curbura de 20m. Priviti va
rog intersectiile si veti obsercva aparitia uzurii ondulatori in intersectii.
Concluzi pe care ar trebui sa le traga persoanele
care urmaresc cum se cheltuiesc banii publici ar fi: cine se face raspunzator
de neintretinerea unei investitii de milioane de euro, pentru care primaria
plateste pana in anul 2020 rate. Aici sa stiti ca se pune o problema foarte
spinoasa RATT are in exploatare liniile de tramvai dar proprietarul acestora
este primaria mun. Timisoara.
Am scris acest articol si pentru ziaristi din
Timisoara deoarece consider ca acesta ar trebui sa fie un subiect de ancheta nu
faptul ca nu stiu cine din primaria bea johnny
Walker sau ballantines
pana uita de el.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu