vineri, 18 noiembrie 2011

LEGEA TREBUIE RESPECTATA



Scrisoare deschisa domnului primar

In cadrul regiei se petrec lucruri ciudate, ba chiar as putea spune PENALE la nivelul conduceri, protectiei muncii si personalului. Nu pot intelege cum de pana la aceasta data nici un inspector autorizat nu a sesizat MINUNILE apararute.

Pentru a fi mai bine inteles am sa incep curealizarile din noua sectie LCCS.

Primaria municipiului Timisoara a cheltuit in perioada 1986-2006,  pentru modernizarea transportului in comun cu tramvaiul 40,000,000.00 euro. Sau modernizat :
-          40 km linie cale
-          intersectiile importante
-          40 km fir contact
-          cablurile de medie tensiune (10kV)
-          circa 80 km cabluri de joasa tensiune(600 V curent continu)
Pana la aceasta data metenanta facuta la aceasta investitie a fost 0.Rezultatele nu au intarziat sa apara:
-           s-a defectat macazele automate. Nu mai functioneaza nici comanda nici semnalizarea, cu grave consecinte asupra sigurantei circulatiei.
-           s-au distrus cabluri de medie si joasa tensiune, cabluri care au fost abandonate.
-          intersectiile sunt intr-un grad avansat de uzura cu posibilitatea aparitiei unor deraieri
-          in linia cale a aparut uzura ondulatorie, ca urmare a crescut zgomot, iar materialul rulant se degradeaza rapid.
-          sistemul de izolare a liniei (masticul bituminos) este puternic avariat. Conform instructiunilor primite de la furnizori la 3 ani acesta trebuie schimbat. In magaziile regiei exista tone de mastic neutilizat.
-          intersectiile retelei de contact prezinta uzuri pronuntate.

Sa vedem urmarile masurilor aplicate de goia in programul de restructurare si reorganizare :

1.     Linia cale: nu mai exista echipa de lucrari la linia cale, nu mai exista echipa de intretinere a macazelor. S-au modernizat 40 km linie cale, dar mai exista inca 40 km linie cale nemodernizata si km linie cale in depouri la care nu se face nimic pentru ca nu mai este cu cine. Teoria  conducerii regiei este ca lucrarile se vor face cu firme specializate pr baza de contracte de prestari service. Da, teoria este buna dar practica ne va omora calatori. Echipele sunt desfintate iar contractele plutesc in asteptarea “DUHULUI SFANT” pe care lumea il recunoaste dar pe care nu l-a vazut inca nimeni. In tara asta se pare ca nu mai exista nici o institutie a statului care sa- si faca traba deci care sa functioneze. Cred ca vor trebui sa apara niste coparsee  cu niste nevinovati in ele pentru a se canstata ca lucrarile prevazute a se executa in normative trebuiau executate.

2.     Linia contact:  efectivul echipelor s-au redus cu 50%, fara a exista o normare a activitatii. S-a desfintat echipa de macaze, s-a desfintat echipa de lucrari. Din 6 turnuri existente mai este functional 1. S-au modernizat 40 km linie contact , dar mai exista inca 40 km linie contact nemodernizati, km linie contact  in depouri si circa 60 km linie contact la reteaua de troleibuz la care nu se va mai face intretinerea pentru ca nu mai este cu cine si cu ce.

3.     Substatiile de redresare si transformare : Aici este situatia cea mai prapastioasa desi aceste dubstatii, in nr de 9, reprezinta inima transportului electric. La un necesar de 46 angajati, calculati in baza normativelor aflate in vigoare, in cadrul substatiilor au ramas 7 angajati. Tot stau si incerc  sa inteleg gandirea actualei conduceri dar singura concluzie este ca se doreste distrugerea transportului electric prin inchiderea substatiilor de redresare si transformare (SABOTAJ). Practic pentru a se opri transportul cu tramvaiele este suficient aprirea a maxim 2 substati de transformare redresare. Am sa incer sa fac o prezentare mai generala a situatiei pentru a putea fi inteleasa si de primarul Timisoarei, care-l considera pe goia cel mai bun director pe care poate sa-l aiba regia. Substatiile de redresare au vechimi cuprinse intre 50 si 25 de ani avand ca producatori doua firmae care s-au desfintat. Pentru a avea o functionare cat de cat normal,  intr-o lipsa acuta de piese de schimb este absolute obligatoriu efectuarea riguroasa a reviziilor si intretinerilor prevazute in normative. Parca ca un element al HAOSULUI, goia a dat afara oameni. Rezultatul este ca de peste 18 luni nu s-a mai facut nici o intretinere planificata la nici o substatie. Singurele actiuni care s-au realizat au fost interventii in regim de urgent pentru inlaturarea unor avarii.  Rezultatul este ca in orice moment pote sa apara un eveniment care sa duca la inchiderea oricarei substatii de redresare. Ce masuri a luat goia : atelierul de substatii nu mai exista.
- A desfintat echipa de dispecerat de la substatia din str. Abrud,   injumatatind-o si a mutad-o in sediul din Intrarea Doinei nr8. Rezultatele sunt ca la substatia de redresare din str. Abrud nu mai lucreaza nimeni desi personalul de manevra putea executa si lucrari de interventie si manevre. 
-          A desfintat echipa de interventie. O parte a fost trecuta in echipa de linie                      contact iar ceilalti sunt intr-o micare continua.  Rezulltatul e ca timpul de interventie s-a dublat.
-         In instalatiile electrice lucreaza oameni neinstruiti si care nici macar nu au calificarea de electrician
-         Personalul de conducere nu are calificarea legala.

Echipa de cabluri : desi in lucrarile de investitii s-a realizat modernizarea a circa 90Km cabluri electrice, goia a desfintat echipa de cabluri si a casat tot echipamentul necesar acestor lucrari ( masina de defectoscopie). Rezultatul cablurile se distrug si nu se repara.


Concluzii:  in orice moment Timisoara poate sa ramana cu transportul electric blocat.
Vinovati de consecinte: conducerea RATT, conducerea primariei Timisoara si Consiliul Local Timisoara!!!!!!!!!!!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu