“La colţ stă Nelu, zis Rînjitu'
Face gargară cu şodou...
E
plin de fire roşii Şi-ncă
miroase a depou...”
Am sa incerc sa continui prezentare a lucrarilor de modernizare a liniilor
de tramvai si rezultatele pe care le are don parinte goia referitor la aceasta
investitie.
Linia cale, contact si cabluri de alimentare.
Au fost modernizati 40km linie
cale. Lucrarile de modernizare au constat in refacerea gospodariei subterana
existent sub linii, refacerea infrastructurii liniei, turnarea unei placi
armate de beton, pozarea liniei cale, turnarea asfaltului. Au ramas
nemodernizate urmatoarele linii de tramvai:
-
Linia 1 este
nemodernizata pe portiunea str. Lorena – Gara de Est si Bv. Dragalina – Gara de
Nord
-
Linia 2 este
nemodernizata pe portiunea Gara de Est – str. Lorena
-
Linia 3 – Nu mai exista.
Trebuie modernizata pe portiunule Bv. Dambovita – bucla Fabrica de Zahar
si Bv. Dragalina – Gara de Nord
-
Linia 4 este
nemodernizata pe portiunea bv. Certatii – bucla Torontal si str. Vidrighin-
bucla AEM
-
Linia 5 este
nemodernizata pe poertiunea bv. Cetatii – bucla Ronat
-
Linia 6 (noua varianta)
este nemodernizata pe poertiunea bv. Cetatii – bucla Ronat
-
Linia 7 este
nemodernizata pe poertiunea bv.Ana Ipatescui – str. Mures
-
Linia 8 este
nemodernizata pe portiunile bucla Gara de Nord- bv. General Gragalina si str.
Vidrighin bucla IOT
-
Linia 9 este
nemodernizata bucla de la AEM
Concluzi
- Nu avem nici o linie de tramvai modernizata complect.
- Ce a facut don
parinte goia pentru pastrarea in conditi bune a investitiei : NIMIC.
Gresit a desfintat
echipele de intretinere prin disponibilizari, asffel incat nu s-a facut si nu
se va face nici o intretinere.
- Rezultatele
neintretineri
a.
a aparut uzura ondulatorie in linie
b.
distrugerea masticului bituminous pe km intregi. Acest mastic bituminous
trebuie schimat dupa 3 ani.
Linia
contact: au fost
modernizati 40km fir contact. Lucrarile
de modernizare au constat in schimbarea stalpiilor si introducerea unei noi retelei
de contact, compensate. Compensarea firului de contact se face prin
contragreutati amplasate in interiorul stalpiilor.
Au ramas nemodernizate aceleasi sectoare ca cele de la
linia cale.
Concluzi
- Nu avem nici o retea de contact modernizata complect.
- don parinte goia a
disponibilizat angajati ai sectiei LCCS. Pentru pastrarea in conditi bune
a investitiei actiunile lui don parinte goia au fost 0.
- Rezultatele
neintretineri
-
au aparut uzuri foarte mari in intersectiile tramvai troleibuz.
-
distrugerea cutiilor de alimentare a firului de contact ca urmare a
unor accidente.
-
uzura pronuntata a firului de contact ca urmare a faptului ca in
depouri nu se mai face reglearea presiunii
pantografului pe firul de contact
Cabiri
electrice
Au fost schimbate toate cablurile de medie
tensiune. S-au pozat cabluri de 20Kv cu functionare la 10kV si s-au schibat in
jur de 50 km caluri joasa tensiune 600 V curent contimu (cabluri de alimentare
si intoarcere).
Schimbarea acestor cabluri a fost absolute
necesara datorita vechimii lor si numarului de mansoane. Unele cabluri aveau
mai multe mansoane decat metri de cablu J
Concluzi
-
Nu au putut fi schimbate cablurile aferente retelei de troleibuz.
Datorita faptului ca troleibuzele au motor termic probabil ca don parite goia
nu va continua prea curand aceasta actiune
-
La aceasta data in urma restructurarilor activitatea de
mentenanta a cablurilor electrice a disparut. Echipa de lucrari a fost
desfintata, iar echipamentul de lucru a fost casat. Se pare ca don parinte goia
nu cunoaste ca are in proprietate peste 20km cabluri de medie tensiune si circa 70km cabluri joasa tensiune (600V
current continu – alimentari si intoarceri).
-
Aceste cabluri in momentul de
fata sunt ABANDONATE, la ele neexistand nici
o mentenanta.
-
Este complect regretabil
ca nimeni din conducerea RATT nu realizeaza care sunt pierderile care apar ca
urmare a distrugerii cablurilor de alimentare . Sectoare ale retelei de
alimentare sunt legate in scurtcircuit, putand apare in orice moment decalirea
firului de contact ( VOR VEDEA atunci care sunt costurileJ)
-
Distrugerea cablurilor de grava
deoarece pot aparea incendi in substatiile de redresare ca urmare a incarcarii
exagerate a calurilor ramase active
FELICITAM
PRIMARIA PENTRU MODUL IN CARE URMARESTE INVESTITIILE CARE AU FOST EXECUTATE CU
FONDURI EUROPENE SI DIN BUGETUL STATULUI
Concluzi pe care ar trebui sa le traga persoanele
care urmaresc cum se cheltuiesc banii publici ar fi: cine se face raspunzator
de neintretinerea unei investitii de 40.000.000 milioane de euro, pentru care primaria
plateste rate pana in anul 2020 . Am
scris acest articol si pentru ziaristi din Timisoara deoarece consider ca
acesta ar trebui sa fie un subiect de ancheta nu faptul ca nu stiu cine din
primaria bea johnny
Walker sau ballantines
pana uita de el.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu