duminică, 30 septembrie 2012

Don Quijote si morile de vant




Nu pot sa-mi explic de ce intodeauna cand  incepe o investitie  nu exista o analiza reala si exacta a situatiei ?                                                                                                                                          In Timisoara s-a inceput in 2000  modernizarea liniilor detramvai un prim pas pentru un transport european. In loc sa incercam sa finalizam ce s-a inceput, in ultima perioada a erei Ciuhandu au incercat sa se demareze lucrari noi aberante. De asemenea Ciuhandu dorea sa cumpere si 30  tramvaie noi, fara a exista un depou adecvat in care sa se faca o intretinere normala si fara a avea toate liniile de tramvaia pregatite pentru a permite circulatia noilor tramvaie.
In acest material doresc sa discutam despre linia de troleibuz catreDumbravita care probabil in 05.10.2012 va primi ultimul aviz si se va demara actiunea de  obtinere a fondurilor europene, iar daca vor veni, se vor demara lucrarile.
 Conform unui document al directiei drumuri si transporturi al municipiului Timisoara, semnat in toamna lui 2010 se dorea extinderea retelei de troleibuz dinspre Timisoara cu urmatorul amplasament: DJ691 de la intersectia str. I. I. de la Brad cu Calea Lipovei pana la Dumbravita (traversarea localitatii, cu bucla de intoarcere).                                                                                 CONSILIULUI LOCAL TIMIŞOARA prin hotararea 392-13.12.2011 a aprobat proiectul "Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa"  cu 3700 m şi realizarea a 12 staţii  în parteneriat cu comuna Dumbrăviţa, cu o contribuţie iniţială de cca. 8 milioane de lei din cei aproape 14 milioane care reprezintă valoarea totală a proiectului. CJT si-a dat acordul pentru acest proiect, fiind vorba despre transport de persoane între localităţi timişene.                                                                    Conform datelor prezentate de Primăria Timişoara, datorită societăţilor comerciale existente în Dumbrăviţa, care reprezintă cca. 2800 de locuri de muncă, fluxurile de călători zilnice se situează în jurul valorii de 2500 de persoane. De asemenea dinspre Dumbrăviţa către Timişoara sunt generate alte 4000 de deplasări zilnice atât pentru muncă şi educaţie, cât şi deplasările în scop personal.                                                                                                                                                                     Prin  Hotararea Consiliului Local 99/14.09.2012 se reaproba proiectului complex de investiţii "Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa (Accesibilizarea zonei prin extinderea reţelei de troleibuze Timişoara - Dumbrăviţa"), a documentaţiei tehnico- economice şi a analizei cost - beneficiu, a cheltuielilor legate de proiect ce revin Municipiului Timişoara, precum şi aprobarea participării în parteneriat a Municipiului Timişoara, în calitate de lider de proiect, în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1. - "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1. - "Planuri integrate de dezvoltare urbană", Sub-domeniul: "Poli de creştere".
E regretabil ca demararea unui astfel de proiect se face fara aexista cel mai elementar studiu de piata. Conducerea RATT, ca in todeauna in ultimii 4 ani, a dat dovada de o totala lipsa de profesionalism. In loc sa puna in functiune, din data de 13.12.2011 viitoarea linie detroleibuz, fosindu-se de caracteristicile noilor troleibuze – motor dual, electric si termic – pentru a vedea daca investitia va fi rentabila - sau rezumat numai sa  pastoresc biserica din Take Ionescu 83.                                                                                                                                   Dupa parerea mea deplasarile precizate in studiul primariei nu vor fi ca cele prezentate si nu vor fi constante pe toata durata zilei. E interesant daca firmele din zona vor renunta la transportul organizat de ei, pentru transportul public.  Dupa parerea mea e posibil ca in aceasta peroioada de criza, cand RATT are datorii imense, dupa ce se va realiza acesta investitie, daca se va realiza,  se va consta ca linia de troleibuz merge in pierdere si se vor cauta solutii.  Rezultatul e posibil sa fie si inchiderea liniei, iar firele de cupru vor avea toata sansa ajunge la centrele de colectare...
In afara lucrarilor de pozarea stalpilor si intinderea retelei de contact vor trebui executate si lucrari de alimentare a retelei de contact cu energie electrica. La o lungime de 3 700 m vor trebui sa existe cel putin patru sectoare. Deoarece in substatia de transformare-redresare nr.4 nu mai exista celule libere, va trebui o noua substatie de redresare sau modernizarea substatiei existente.  Deoarece nu am vazut proiectul tehnic nu stiu daca acestelucrari sunt cuprinse, dar cunoscand persoanele care s-au ocupat de proiectul tehnic ma indoiesc.
Tot ce e scris aici e valabil si pentru ghiroda
     Am scris acest articol exact ca un Don Quijote, deoarece sunt convins ca singurul lucru pe care il voi realiza va fi sa ma lupt cu morile de vant J ( e un zambet foarte amar) 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu