Tramvaie noi sau
reconditionate? Primaria Timisoara urmeaza sa ia o decizie. Tu ce crezi?
7 septembrie, 2012 - Liliana Iedu

Nicolae Robu spune ca la finalul lunii septembrie va participa la
un targ de tramvaie ce va avea loc la Berlin, in Germania, si in urma
discutiilor cu productorii de tramvaie va decide daca e sau nu oportun sa
cumpere noi garnituri pentru Timisoara sau sa recurga la cea de-a doua
varianta: reesaparea celor vechi. “ Vom
accelera analiza posibilitatilor de innoire a parcului de tramvaie si vom lua o
decizie. Va fi o expozitie la Berlin, in septembrie, la final, unde cei mai
importanti producatori de tramvaie din lume vor fi prezenti. Doresc sa particip
la aceasta expozitie pentru a vedea in relatie directa cu marii producatori ai
lumii si nu prin intermediari ce oferte exista si in paralel facem o
documentare pe o cu totul alta solutie si anume pe reabilitarea tramvaielor
existente si transformarea lor in tramvaie cu tot confortul si parametrii de
consum si securitate la nivelul noilor modele de tramvaie. Facem o analiza, o
documentare. Exista ca solutie alternativa, in lume, la tramvaiele noi si
aceasta e varianta de reabilitare a unor tramvaie mai vechi din care se
pastreaza doar partea viabila si perena. Aceasta solutie se pare ca este mult
mai ieftina. Dupa ce avem tabloul complet cu toate informatiile despre toate
variantele posibile, atunci vom lua o hotarare. Momentan suntem in etapa de
analiza“, a
declarat Robu.
Edilul-sef a mai spus ca pana nu se va plimba cu tramvaiul pe care
il va cumpara pentru Timisoara, in cazul in care se va decide achizitionarea de
garnituri, nu va lua nicio decizie. Primarul
Timisoarei mai spune ca nu este un calator cu tramvaiul si ca de circa doua
luni nu s-a mai urcat intr-un astfel de mijloc de transport in comun.
“De 2 luni
nu am mai circulat cu tramvaiul. Nu sunt un calator cu tramvaiul. Nu circul cu
tramvaiul“, a spus Robu.
In luna
ianuarie a acestui an, Nicolae Robu, pe atunci senator din partea PNL Timis,
spunea ca nu este de acord cu achizitionarea de tramvaie noi. Intre timp,
Consiliul Local Timisoara (nu uitati
triumviratul don gigi-pisculita-popa) a decis, printr-o hotarare, sa
cumpere garnituri noi pentru Timisoara.
Dupa ce am
citit acest articol care nu ne spune nimic sa incercam sa facem o analiza a
situatiei: Tramvaiele din Timisoara
sunt intr-o stare deplorabila deoarece timp de 4 ani popa a uitat sa mai faca
intretinerea la parcului de tramvaie. Totul a fost facut planificat, tramvaiele
sunt proaste, nu mai prezinta siguranta, trebuie sa luam tramvaie noi de cel
putin 3.500.000 euro/buc, deoarece vom avea un comision baban. Ghinion,
don gigi nu mai e iar caietul de sarcini al popii zace prin biroul lui
pisculita. Timisoara
are nevoie de tramvaie dar inainte de a cumpara tramvaie ar trebui rezolvate
urmatoarele probleme:
-
Modernizarea
de urgenta a singurului depou activ , cel din Dambovita, construit in anii 70, fara nici o reparatie capitala
fara nici o modernizare. Macazele, traversele, incrucisarile, stalpii, firul de
contact prezinta un grad de uzura avansata. In depou au loc aproape zilnic
deraieri.
-
Finalizarea
modernizarii liniilor de tramvai (linie cale, retea aeriana, cabluri electrice,
stalpi), lucrari nefinalizata in 2008. In cazul in care vor fi puse in circulatie
tramvaie noi acestea vor aparea probleme in circulatia pe: bul.Cetatii(4),
calea Vidrighin(4,8), calea Buziasului - bucla AEM- bucla IOT(4), bul.Cetatii –
Ronat(5.6), Linia 7, Aleea CFR intre Gara de Est – str. Lorena

-
Daca
vrem tramvaie noi trebuie construit un depou nou de tramvaie – exita un SF in
zona IOT inceput in 1988. De ce de peste 20 de ani nu s-a realizat nimic ramane
un mister.
-
Pentru
liniile 1 si 2 ar trebui repus in functiune depoului din Take Ionescu
-
Trebuie
inceput rapid o actiune de modernizare a substatiilor de transformare-redresare.
Echipamentul german(DDR) are o vechime de peste 50 de ani, iar echipamentul
romanesc o vechime de peste 30 de ani. Cel mai grav este faptul ca atat firma
germana cat si firma romanerasca s-au desfintat, deci este f.f. greu gasirea
pieselor de schimb
Concluziile le puteti trage dumneavoasta si
pesoanele care vor aproba investitiile.
...TRAMVAIE NOI... carpelile tin putin si costa mult. Suntem prea saraci ca sa ne pemitem luxul de a ne bate joc de banii publici...ce e nou e nou...ca doar peste ani si ani tot cu ele vor circula si nepotii nostri. Domule Robu aveti sansa sa schimbati ceva in Timisoara...sa fie din nou mica Viena...Vina are tramvaie noi...si noi meritam. Domnule Robu trei ani jumatate trec repede...incepeti de acum cu realizarile altfel un mandat lung ca Ciuhandu nu apucati. Succes
RăspundețiȘtergereRomania a fost condusa in ultimii ani numai de papagali. Cumparam tramvaie noi si in doi ani le punem pe butuci: lipsa unui depou nou dotat adecvat. lipsa de limii modernizate, lipsa unori locuri de garare intr-un depou civilizat. Stimate domnule ANOMIM cu astfel de gandire vom reusi sa fim nu cu 60 de ani in urma ci cu 200 de ani in urma fata de VEST. Traiasca partidele POPULISTE si membrii lor!!!
RăspundețiȘtergereDon Quijote