


Vagon de interventie - plug folosit in RATT


Astazi pe blogul RATT am citit o postare care mi-a
lasat un gust amar .
“Iniţiativa fermă a
creării unui Muzeu al RATT (încercări tardive au mai fost) aparţine conducerii
actuale al RATT.
Există încurajări şi promisiuni pentru sprijin şi din partea puterii locale. Să vedem ce aduc alegerile ...
Eu am sarcina (deosebit de plăcută pentru mine) să coordonez activitatea de restaurare a mijloacelor de transport ieşite din uz şi recuperabile, ca să avem cu ce "mobila" acest muzeu în devenire.
Fac un apel către toţi forumiştii care deţin documente (fotografii, desene, descrieri, amintiri personale aşternute pe hârtie) cu informaţii despre cum arătau mijloacele de transport în comun din Timişoara de odinioară, să ne pună la dispoziţie măcar nişte copii ale acestora !
Putem crea pentru început un MUZEU VIRTUAL care să ne ajute în munca noastră de viitor.”
E dureros cand vezi ca un
inginer capabil ca Illés Mihai, specialist in tramvaie, ajunge sa se joace de-a muzeul
tramvaielor in loc sa se ocupe de repunerea in circulatie a parcului de tramvaie. Nu
vreau sa jignesc pe nimeni, dar pupincurismul dus la nivel de arta, e
JENANT.
Regretabil e ca toada presa o da cu acest muzeu, dar nimeni nu vrea sa
recunoasca ca finalizarea in conditiile actuale va fi un kitsch balcanic. Dintre tramvaiele care au circulat la Timisoara,
probabil numai Timisul va putea fi refacut ca si origiunalul. In rest totul va fi un kitsch. Asa zisul vagon tras de cai, nu are nimic in comun cu originalul. Nici o o
piesa utilizata nu are nimic in comun cu originalul. Vagonul s-a realizat in anii 80, cand la Timisoara
s-a turnat un film si s-a primit o comanda pentru realizarea unui vagon de epoca.
Rezultatul este asa zisul vagon cu cai. Gemenele vagon polizor si vagonul deserviciu au functionat in regie si au unele piese originale. Celelalte vagoane vechi sunt o
donatie a unui austriuac si nu au nimic in comun cu Timisoara. De la acerst
austriac am aflat ca un tramvai poate fi pus intr-un muzeu numai daca este
refacut dupa schitele originale si la refacere lui se folosec materialele specificate acolo. In
gaura in care se gaseste acum regia nu cred ca se vor gasi fonduri pentru a respecta
aceasta regula.Există încurajări şi promisiuni pentru sprijin şi din partea puterii locale. Să vedem ce aduc alegerile ...
Eu am sarcina (deosebit de plăcută pentru mine) să coordonez activitatea de restaurare a mijloacelor de transport ieşite din uz şi recuperabile, ca să avem cu ce "mobila" acest muzeu în devenire.
Fac un apel către toţi forumiştii care deţin documente (fotografii, desene, descrieri, amintiri personale aşternute pe hârtie) cu informaţii despre cum arătau mijloacele de transport în comun din Timişoara de odinioară, să ne pună la dispoziţie măcar nişte copii ale acestora !
Putem crea pentru început un MUZEU VIRTUAL care să ne ajute în munca noastră de viitor.”
Parerea mea ca in acest moment realizarea muzeului e o gargara a popii.
Recoman repunerea in functiune a depolui macar pentru liniile 1 si 2
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu