miercuri, 7 martie 2012

Analizand situatia financiara a RATT


Prezentam o parte din cheltuielille RATT pe anii 2008, 2009 si 2010. Pentru anul  2011 nu am reusit sa obtin datele.

Cheltuieli
2008
2009
2010
Chelt.deplasari
100,491
41,742
58,844
Chelt.protocol reclama
52,181
48,164
64,723
Cheltuieli salarii
32,262,566
35,534,420
35,036,422
Cheltuieli combustibil
6,788,549
5,127,584
5,748,242
Cheltuieli energie si apa
7,205,114
6,999,947
6,952,419
Cheltuieli reparatii
1,569,456
675,345
272,768

Analizand datele prezentate putem trage urmatoarele concluzii:

1.    Valoarea cheltuielilor deplasarilor este in jur de 10.000 euro/an. Probail ca ati zice ca nu e mare, dar avand in considerare ca 90% din aceasta valoare o reprezinta numai costurile delegatiilor facute de Don Gigi, pisculita si popa, suma e cam mare pentru o firma falimentara
2.    Foarte interesante sunt valorile reprezentand cheltuieli de protocol si reclama,  popa, un tip foarte orgolios, pentru a avea o imagine buna in presa locala, a incheiat cu mai multe „foi”, contracte de reclama, oprind astfel stirile din mass-media care i-ar putea pata blazonul. Nu stiu pentru ce poate sa faca reclama RATT, dar dupa cum se observa pentru acesta activitate se dau bani din greu
3.    Cel mai interesant aspect il constituie cheltuielile salariale, popa fiind pus in mod abuziv si ilegal la conducerea RATT in luna iulie 2008. Datele anului 2008 sunt irelevante, dar constatam ca in anii 2009 si 2010 s-a produs o crestere a fondului de salarii de aproximativ 3.000.000 lei, aproape 10% din fondul de salarii al anului 2008. Concluzia este ca popa a angajat din greu sotii, verisori, nepoti si amante, a celor care putea sa-i permita detinerea unui post obtinut ilegal (CLT, primarie, justitie, politie, partide politice, etc) .  
4.    Pretul combustibilului a crescut, parcul de autobuze al RATT a crescut, dar cheltuielile cu combustibilul au scazut. Concluziua este numai una. – popa a redus numarul autobuzelor care au iesit in circulatie, pentru a intarii sanatatea timisorenilor sfatuti sa circule perpedes
5.    Idem pentru energia electrica
6.    Cel mai spectaculos salt il constatam la Cheltuielile cu reparatiile. Analizand datele putem constata :


-       Nu se mai face nici o intretinere la parcul circulant al RATT. Din aceste date se pot vedea minciunile popii – „ parcul de tramvaie nu mai are verificarea tehnica, trebuie casat ”. Da MINCINOSULE. Daca nu se mai face nici o intretinere a parcului, atunci cum putem sa asteptam sa avem un parc bun de circulatie?
-       La substatiile de transformare redresare nu s-a mai facut nici o activitate de intretinere si reparatie, din anul 2008
-       Cablurile electrice au fost abandonate
-       La cei 40 km linie cale modernizata, nu s-a facut nici o activitate de mentenanta. E explicabila situatia macazelor automate, a linie cale si a firului de contact
Este foarte grav ca aceste aspecte ale transportului in comun din Timisoara trebuie prezentate intr-un blog, iar ele nu sunt controlate de organele competente, lipsind in totalitate controalele urmatoarelor institutii ale statului : Curtea de Conturi, Garda Finaciara si organele abilitate ale primariei.
Situatia existenta la RATT ar necesita o analiza urgenta chiar si din partea DNA sau a Parchetului Timis.

Vom revenii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu