Scrisoare deschisa
consilierilor locali
Stimati consilieri, urmaresc
sedintele Consiliului Local si, de multe ori sunt surprins de hotararile luate,
care de multe ori sunt cel putin BIZARE. Acum RATT vrea sa primeasca acceptul
dumneavoastra pentru un credit,de 75.000.000 lei cu care sa-si plateasca datoriile catre stat, datorii
create de o intelegere secreta intre primarie si RATT. Intrebarea la
care as dori un raspuns, desi stiu ca nu-l voi primi, este cine va plati
penalizarile care au fost aplicate pentru aceste datori, datorii create ca
urmare a unei gestionari proaste a fondurilor ? Nu este posibil ca primaria sa nu
plateasca subventiile datorate transportului in comun, iar RATT sa nu plateasca
datoriile catre stat. Dupa parerea mea, acest lucru ar trebui cercetat de
organele competente, deoarece statul roman a fost FURAT, iar timisorenii urmeaza
sa plateasca milioane de lei fara a avea nici o obligatie in acest sens. In
perioada in care RATT a fost condus de Stanescu Eugen, aceste datorii nu au existat.
Am sa incerc sa va
prezint acum ,numai trei lucrari de
investitii aprobate de dumneavoastra, ca urmare a referatelor inaintate de
primarie, care dupa parerea mea in aceste momente de criza sunt absurde.
1.
Linie de troleibuz la Dumbravita si Linie de
troleibuz la Ghiroda
Investitii in jur de peste 6.000.000
euro. In loc sa se cumpere sute de stalpi,mii
de metri de fir de contact, console,
cabluri electrice de alimentare a retelei de contact, sa se realizeze doua substatii de redresare-transformare,
cabluri electrice de medie tensiune pentru alimentarea substatiilor de
transformare redresare, ar fi normal sa folosim caracteristicile troleibuzelor
de a circula atat pe energie electrica cat si pe combustibil lichid-motorina: astfel, la terminarea retelei de contact din Timisoara,se coboara troleele si se circula pe
motor termic. In acest fel se
prelungeste linia de troleibuz fara a se consuma fonduri suplimentare,
utilizand caracteristicile actualelor troleibuze Skoda.
In plus nu se vor face investitii in afara Timisoarei.
2. Linie
de tramvai la Mosnita
O investitie de peste 10.000.000 euro care in acest moment nu ar trebui
realizata pana cand nu se vor moderniza toate liniile de tramvai din Timisoara.
Cel putin aceasta este dorinta timisoarenilor
Va multumesc pentru
intelegere
Anexam
un articol dintr-un ziar, care de fapt face propaganda conducerii RATT si este o denaturare a adevarului
RATT vrea sa ia credit
sa-si plateasca datoriile catre stat. Primaria garanteaza cu 75 de milioane de
lei!
Datoriile Regiei Autonome de Transport in Comun din Timisoara trebuie
stinse intr-o perioada de 5 ani. Seful regiei, Ioan Goia, vrea sa ia credit
pentru a-si putea achita darile catre ANAF, in valoare de aproximativ 63 de
milioane de lei. Consiliul Local trebuie sa garanteze insa faptul ca RATT va
plati aceste datorii.
Proiectul privind aprobarea unei scrisori de garantie in valoare de 75
de milioane de lei se va afla pe mesele alesilor locali saptamana viitoare.
Odata ce va fi aprobat, daca RATT nu-si achita in 5 ani datoriile, Primaria va
plati catre ANAF aceste dari, din veniturile viitoare pe care municipalitatea
le aloca regiei de transport in comun.
“Noi vrem sa obtinem o scrisoare de garantie. Daca se poate sa luam
credit, luam credit, ca sa ne acoperim aceste datorii. Garantia pe care ne-ar
da-o Primaria asigura la ANAF plata datoriilor pe 5 ani. Avem datorii cam la 44
de milioane de lei, cumulate in 3-4 ani si putin peste 15 milioane de lei
adunati din dobanzi si penalitati”, ne-a declarat Ioan Goia,
seful RATT.
Consiliul local garanteaza cu 75 de milioane de lei printr-o hotarare,
care va ajunge mai apoi la banca, spune Goia.
“Banca ne face dosarul pentru scrisorile de garantie pentru imprumut, sa
vedem cum negociem mai bine. Daca dobanzile sunt mai mici pentru scrisoare,
mergem pe scrisoare, daca sunt mai mici pe credit, mergem pe credit. Daca am
lua creditul, am plati la ANAF tot si as ramane cu credit pe banca. E mai
rentabil uneori sa platim la banca decat la ANAF. Sincer, eu as vrea sa luam
credit, sa platim la zi tot”, ne-a mai spus directorul
regiei.
Potrivit referatului care insoteste proiectul de hotarare, Consiliul
Local Timisoara voteaza asigurarea garantiilor necesare pentru stingerea
obligatiilor fiscale ale RATT in suma totala de 62.476.126 lei. Valoarea
garantiilor va fi stabilita in 2 cazuri.
In prima varianta, pentru esalonarea la plata a datoriilor pe o perioada
de 5 ani prin contractarea unei scrisori de garantie bancara, pentru garantarea
acestor plati, avand ca si garant Primaria Timisoarei. Scrisoarea ar urma sa
fie valabila 63 de luni, iar valoarea ei ar avea 73.827.100 de lei.
In cea de-a doua varianta, in cazul in care RATT ia
credit pentru achitarea datoriilor, avand ca si garant Primaria Timisoarei,
valoarea garantiei ar acoperi valoarea creditului in suma de 62.476.126 de lei,
plus o garantie suplimentara de 10% pentru dobanzi si comisioane. In cazul
creditului, un procent de pana la 80% este garantat de stat, prin banca, urmand
ca municipalitatea sa dea asigurari doar pentru diferenta.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu