sâmbătă, 24 martie 2012

Scrisoare descisa adresata Consiliului Local Timisoara

Scrisoare deschisa consilierilor locali
Stimati consilieri, urmaresc sedintele Consiliului Local si, de multe ori sunt surprins de hotararile luate, care de multe ori sunt cel putin BIZARE.                                                Acum RATT vrea sa primeasca acceptul dumneavoastra pentru un credit,de 75.000.000  lei  cu care  sa-si plateasca datoriile catre stat, datorii create de o intelegere secreta intre primarie si RATT. Intrebarea la care as dori un raspuns, desi stiu ca nu-l voi primi, este cine va plati penalizarile care au fost aplicate pentru aceste datori, datorii create ca urmare a unei gestionari proaste a fondurilor ? Nu este posibil ca primaria sa nu plateasca subventiile datorate transportului in comun, iar RATT sa nu plateasca datoriile catre stat. Dupa parerea mea, acest lucru ar trebui cercetat de organele competente, deoarece statul roman a fost FURAT, iar timisorenii urmeaza sa plateasca milioane de lei fara a avea nici o obligatie in acest sens. In perioada in care RATT a fost condus de Stanescu Eugen, aceste datorii nu au existat.                                                           Am sa incerc sa va prezint acum ,numai trei lucrari de investitii aprobate de dumneavoastra, ca urmare a referatelor inaintate de primarie, care dupa parerea mea in aceste momente de criza sunt absurde.
1.    Linie de troleibuz la Dumbravita si Linie de troleibuz la Ghiroda                                                                                                               Investitii in jur de peste 6.000.000 euro. In loc sa se cumpere  sute de stalpi,mii de metri de  fir de contact, console, cabluri electrice de alimentare a retelei de contact, sa se realizeze  doua substatii de redresare-transformare, cabluri electrice de medie tensiune pentru alimentarea substatiilor de transformare redresare, ar fi normal sa folosim caracteristicile troleibuzelor de a circula atat pe energie electrica cat si pe combustibil lichid-motorina: astfel, la terminarea retelei de contact din Timisoara,se coboara troleele si se circula pe motor termic.                                                                                           In acest fel se prelungeste linia de troleibuz fara a se consuma fonduri suplimentare, utilizand caracteristicile actualelor troleibuze Skoda.
In plus nu se vor face investitii in afara Timisoarei.

2.   Linie de tramvai la Mosnita
O investitie de peste 10.000.000 euro care in acest moment nu ar trebui realizata pana cand nu se vor moderniza toate liniile de tramvai din Timisoara. Cel putin aceasta este dorinta timisoarenilor 


Va multumesc pentru intelegere

Anexam un articol dintr-un ziar, care de fapt face propaganda conducerii RATT si este o denaturare a adevarului
RATT vrea sa ia credit sa-si plateasca datoriile catre stat. Primaria garanteaza cu 75 de milioane de lei!
Bufonul de la RATT

Datoriile Regiei Autonome de Transport in Comun din Timisoara trebuie stinse intr-o perioada de 5 ani. Seful regiei, Ioan Goia, vrea sa ia credit pentru a-si putea achita darile catre ANAF, in valoare de aproximativ 63 de milioane de lei. Consiliul Local trebuie sa garanteze insa faptul ca RATT va plati aceste datorii.
Proiectul privind aprobarea unei scrisori de garantie in valoare de 75 de milioane de lei se va afla pe mesele alesilor locali saptamana viitoare. Odata ce va fi aprobat, daca RATT nu-si achita in 5 ani datoriile, Primaria va plati catre ANAF aceste dari, din veniturile viitoare pe care municipalitatea le aloca regiei de transport in comun.
“Noi vrem sa obtinem o scrisoare de garantie. Daca se poate sa luam credit, luam credit, ca sa ne acoperim aceste datorii. Garantia pe care ne-ar da-o Primaria asigura la ANAF plata datoriilor pe 5 ani. Avem datorii cam la 44 de milioane de lei, cumulate in 3-4 ani si putin peste 15 milioane de lei adunati din dobanzi si penalitati”, ne-a declarat Ioan Goia, seful RATT.
Consiliul local garanteaza cu 75 de milioane de lei printr-o hotarare, care va ajunge mai apoi la banca, spune Goia.
“Banca ne face dosarul pentru scrisorile de garantie pentru imprumut, sa vedem cum negociem mai bine. Daca dobanzile sunt mai mici pentru scrisoare, mergem pe scrisoare, daca sunt mai mici pe credit, mergem pe credit. Daca am lua creditul, am plati la ANAF tot si as ramane cu credit pe banca. E mai rentabil uneori sa platim la banca decat la ANAF. Sincer, eu as vrea sa luam credit, sa platim la zi tot”, ne-a mai spus directorul regiei.
Potrivit referatului care insoteste proiectul de hotarare, Consiliul Local Timisoara voteaza asigurarea garantiilor necesare pentru stingerea obligatiilor fiscale ale RATT in suma totala de 62.476.126 lei. Valoarea garantiilor va fi stabilita in 2 cazuri.
In prima varianta, pentru esalonarea la plata a datoriilor pe o perioada de 5 ani prin contractarea unei scrisori de garantie bancara, pentru garantarea acestor plati, avand ca si garant Primaria Timisoarei. Scrisoarea ar urma sa fie valabila 63 de luni, iar valoarea ei ar avea 73.827.100 de lei.
In cea de-a doua varianta, in cazul in care RATT ia credit pentru achitarea datoriilor, avand ca si garant Primaria Timisoarei, valoarea garantiei ar acoperi valoarea creditului in suma de 62.476.126 de lei, plus o garantie suplimentara de 10% pentru dobanzi si comisioane. In cazul creditului, un procent de pana la 80% este garantat de stat, prin banca, urmand ca municipalitatea sa dea asigurari doar pentru diferenta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu